زندگی = عشق + موسیقی

Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from زندگی = عشق + موسیقی, Musician, Isfahan.

24/12/2023

.

اثر:
ترجمه:

اندازه و نوع جلد: وزیری شومیز
تعداد صفحات: ۴۳۸ صفحه
سال و دوره چاپ: ۱۴۰۰ اول
کیفیت کتاب: نو ،مطابق تصویر
قیمت: ۱۳۰ تومان

روی مارتین پرندرگست با تالیف کتاب موسیقی فیلم هنر فراموش شده خود را یک موسیقیدان و تحلیل‌گر و نیز یک نویسنده‌ی آگاه، موشکاف و با قریحه نشان داده است. این کتاب یک مطالعه‌ی انتقادی از موسیقی فیلم است که به صورت وسیعی در حوزه‌ی فهم و تحصیل موسیقی فیلم تاثیرگذار بوده است.
کتاب حاضر در چهار بخش تدوین شده که طی آن اهمیت و جایگاه موسیقی فیلم در دوره‌های مختلف و نیز ویژگی‌های موسیقی آثار برگزیده فیلم‌های جهان تشریح شده است .بخش نخست با عنوان "تاریخچه "حاوی پنج مبحث است" :موسیقی در دوران فیلم صامت"، "ابتدای دوران فیلم‌های ناطق"، "سال‌های 1950"1935، "از 1950تا به امروز "و "موسیقی در کارتون و فیلم‌های انیمیشن تجربی ."بخش دوم به موضوع زیبایی شناسی موسیقی فیلم اختصاص یافته است .در بخش سوم تحت عنوان "تکنیک"، انواع روش‌های سنکرونیزه کردن موسیقی با تصویر و ویژگی‌های موسیقی برای تلویزیون معرفی شده است .بخش پایانی با عنوان "تکنیک و دستگاه‌های جدید "شامل این مباحث است : تکنیک‌های تولید ویدئویی، دیژیتال ادیو، موسیقی سینتی سایزر .

#کتاب #مطالعه

23/12/2023

.

اثر:

:
اندازه و نوع جلد: رحلی شومیز
تعداد صفحات: ۲۰۴ صفحه
سال و دوره چاپ: ۱۳۹۲ اول
کیفیت کتاب: مطابق تصویر
قیمت: ۱۵۰ تومان


این کتاب به انواع فاصله، آکورد، ریتم، نت زینت، فلاژوله، باره، گام و غیره می‌پردازد. تمامی قطعات کتاب با انگشت‌گذاری و ویرایش لیلی افشار انجام شده است. قطعات این کتاب برای هنرجویان ایرانی انتخاب شده تا کمبودی که در طول این سال‌ها برای آموزش این ساز در ایران احساس می‌شده است تا حدی برطرف شود. قسمت آخر کتاب، مانند جلد اول، به همنوازی اختصاص دارد.
آموزش گیتار کلاسیک، دوره‌ی ابتدایی تا متوسطه، نوشته‌ی خانم لیلی افشار مشتمل بر هشت فصل است. هدف مؤلف از انتشار این مجموعه ایجاد پایه‌ی محکمی برای گرفتن تکنیک گیتار و تئوری موسیقی بوده است ضمن اینکه کمبودهایی را که در این ده سال اخیر هنرجویان گیتار با آن روبه‌رو بوده‌اند رفع شود. تمامی درس‌های کتاب توسط مؤلف نواخته شده است.

#کتاب #مطالعه
#گیتارکلاسیک #گیتاریست


#سگوویا

22/12/2023

این کتاب حاوی شش سخنرانی از مجموعه سخنرانی های کرسی چارلز الیوت نورتن است که در سال تحصیلی ۵۲_۱۹۵۱ در دانشگاه هاروارد ایراد شد. این سخنرانی ها به همان شکلی آورده شده است که برای دانشجویان و مردم حاضر در کمبریج بیان شد.سخنران تنها به بحث و بررسی یک موضوع نمی‌پردازد بلکه هر یک از شش سخنرانی او بیشتر نوعی بداهه ی آزاد است که نقش تخیل ورزی را در هنر موسیقی بیان میکند.نیمه اول کتاب، جنبه های مختلف ذهن موسیقایی، مانند شنونده، تفسیرگر و آفریننده را بررسی می کند. نیمه دوم به طور اختصاصی به جلوه های اخیر ذهن تخیل ورز در موسیقی اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی می پردازد.

آرون کوپلند (Aaron Copland) از آهنگسازان سده بیستم آمریکا در ۱۴ نوامبر ۱۹۰۰ در بروکلین به دنیا آمد و در ۲ دسامبر ۱۹۹۰ در تاری تاون شمالی، نیویورک در گذشت. همتایان و منتقدان از کپلند به عنوان "رئیس آهنگسازان آمریکایی" یاد می کردند. هارمونی های باز و به آرامی تغییر یافته در بسیاری از موسیقی های او نمونه ای از آن است که بسیاری از مردم آن را صدای موسیقی آمریکایی می دانند و باعث ایجاد فضای چشمگیر و روحیه پیشگام آمریکایی می شوند. وی بیشتر به خاطر آثاری که در دهه های 1930 و 1940 به سبک عمدی قابل دسترسی که اغلب "پوپولیست" خوانده می شود و آهنگساز آنها را به سبک "بومی" خود برچسب می نوشت، شناخته شده است.


اثر:
ترجمه:
:

تعداد صفحات: 135 برگ
سال و دوره چاپ: 1395 . سوم
اندازه ونوع جلد: رقعی شومیز
کیفیت کتاب: نو
قیمت: ۷۵ تومان

#کتاب #مطالعه #کتابخوانی
#شوئنبرگ #برنستاین #خریدآنلاین

20/12/2023

#فرهاد #موسیقی #نقدموسیقی

عموماً طبع اکثریت قریب به اتفاق مردم به ابتذال گرایش داره، در این هیچ شکی نیست ، و این اصلاً ربطی به کشور ما نداره، در تمام ِ دنیا همینجوره، متاسفانه روز به روز داره بیشتر هم میشه.
( فرهاد مهراد )
متن پیاده شده از مصاحبه صوتی با فرهاد مهراد

19/12/2023

لوئی هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی، از چهره‌های تأثیرگذار در موسیقی دورهٔ رمانتیک، و از بهترین رهبران ارکستر در زمان خود و منتقدی کارآزموده در موسیقی بود. برلیوز در سال ۱۸۳۰ جایزهٔ رم را کسب کرد و برای آشنایی با موسیقی ایتالیا رهسپار آن کشور شد. در آنجا آثاری چون اوورتور شاه لیر و له لویه را نوشت.

از سمفونی‌های او می‌توان به سمفونی فانتاستیک و هارولد در ایتالیا، که به سفارش نیکولو پاگانینی، آهنگساز بزرگ ایتالیایی نوشت، اشاره کرد.

ولفگانگ آمادئوس موتسارت آهنگساز اتریشی، موسیقی دان کلاسیک بود. موتسارت در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی شامل موسیقی برای اپرا و همچنین شامل سمفونی، کنسرتو، موسیقی مجلسی، سونات، سرناد، و موسیقی برای گروه کُر ساخت. موتسارت در پنجمین سال از زندگی‌اش آغاز به آهنگسازی کرد و در تمام اروپا شهرت بسیاری یافت. در هفت‌سالگی اولین سمفونی، و در دوازده‌سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. او در تمام ژانرهای مرسوم در دوران زندگی‌اش موسیقی تصنیف کرد و آثار درخشانی پدید آورد، همچنین او بهترین در دوره خود بود.

ویلهلم ریشارد واگنر آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی بود. شهرت او بیشتر به خاطر اپراهای اوست. در دنیای موسیقی کلاسیک از او به‌عنوان ادامه‌دهندهٔ راه لودویگ فان بتهوون یاد می‌کنند.
نوآوری‌های واگنر در زمینهٔ موسیقی کلاسیک اروپایی تأثیر زیادی بر آهنگسازان بعد از او داشت. او در آثار خود گام کروماتیک و فواصل نامطبوع را به‌کار می‌برد و از این نظر پیشگام موسیقی مدرن اروپا است.


#واگنر . #موزار . #برلیوز
اثر:
ترجمه:

سال چاپ: 2537 چهارم
تعداد صفحات: 240 برگ
اندازه و نوع کتاب: پالتویی شومیز
موضوع: و
کیفیت کتاب: کاملا سالم
قیمت: ۱۰۰ تومان

18/12/2023

لینک در کامنت 👇


#موسیقی #پروگرسیوراک

17/12/2023

#دیویدلینچ

ایده شبیه ماهی است. اگر بخواهید ماهی کوچکی را صید کنید، می توانید در سطح کم عمق آب بمانید. اما اگر خواهان صید ماهی بزرگی هستید، مجبورید به جاهای عمیقتر بروید. در اعماق آب، ماهی ها قویتر، نابتر، بزرگ و انتزاعی هستند. و نیز بسیار زیبا. در این میان آنچه برایم مهم است یافتن نوعی خاصی از ماهی است، ماهی ای که می تواند به «سینما» ترجمه شود. اما در آن اعماق همه جور ماهی ای شنا می کنند. ماهی هایی برای تجارت و ماهی هایی برای ورزش. برای همه چیز ماهی وجود دارد.


اثر:
ترجمه:

اندازه و نوع جلد: پالتویی شومیز
تعداد صفحات: ۱۸۹ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۴۰۲ نوزدهم
موضوع:
کیفیت کتاب: نو ، مطابق تصویر
قیمت: ۱۵۸ تومان
با تخفیف: ۱۴۵ تومان

درباره کتاب:
کارگردان مطرح و صاحب سبک سینمای جهان، دیوید لینچ، در این کتاب به شکلی نو و منحصر به فرد به متدهایش به عنوان یک هنرمند، روش شخصی کار کردن خود و تجارب سودآور و خلاقیت‌پرورش از انجام مراقبه می پردازد. لینچ، تجربه ی «شیرجه به درون» و «صیدِ» ایده ها مانند ماهی را توصیف می کند و سپس، چگونگی آماده سازی این ایده ها برای به کار گرفته شدن در سینما، تلویزیون، نقاشی، موسیقی و طراحی را شرح می دهد. او علاوه بر این ها، برای اولین بار در مورد تعهد سی ساله ی خود به «مراقبه ی تعالی بخش» می نویسد و از تفاوت هایی که این مراقبه در فرآیند شکل گیری و رشد خلاقیت خود به وجود آورده، پرده برمی دارد. کتاب صید ماهی بزرگ، اثری بسیار ارزشمند و تأثیرگذار از یکی از بزرگترین ایده پردازان مبتکر در عرصه ی سینما و نقاشی است و بدون شک به مخاطبین کمک خواهد کرد تا ماهی های بزرگتری را از دریای ذهن و ابتکار خود صید کنند

#کتاب #مطالعه

16/12/2023

#ساکسیفون

لینک در کامنت : 👇

16/12/2023

.
(دفتر دوم)
اثر:

: ؟
اندازه و نوع جلد: رحلی شومیز
تعداد صفحات: ۲۶۵ برگ ، گلاسه
سال و دوره چاپ: ۱۳۶۰
کیفیت کتاب: مطابق تصویر
قیمت: ۱۵۰ تومان
نسخه دیگری با کیفیت پایین‌تر به قیمت ۹۰ تومان موجود است.

کتاب حاضر نخستین اثر مکتوبی است که توسط علینقی وزیری برای آموزش نوازندگی ویلن در موسیقی ایرانی تألیف شده است. پی ریزی این کتاب از سال ۱۳۰۶ش برای تدریس در مدرسه ی عالی موسیقی آغاز شد و پس از تکمیل، نسخه ی نخست آن با عنوان «دستور ویولون، کتاب اول» برای دوره ی اول متوسطه در اسفندماه ۱۳۱۲ش به چاپ رسید اما چند سال بعد، بخش دومی نیز برای دوره ی دوم متوسطه به آن افزوده شد و اثر پیش رو نسخه ی دوم و کامل شده ی این کتاب است که برای دوره ی اول و دوم متوسطه (هنرستان) تدوین شد و در سال ۱۳۱۶ش به چاپ رسید.

#کتاب #مطالعه
#خریدانلاین #وزیری
#کتابخوانی
#ویولن #ویولون

15/12/2023

#کمل #راک

14/12/2023

.

اثر:
ترجمه:

اندازه و نوع جلد: رحلی گالینگور
تعداد صفحات: ۴۵۴ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۳۶۹ اول
موضوع: #ارکستراسیون #آنسامبل
کیفیت کتاب: مطابق تصویر، خیلی خوب
قیمت چاپ جدید با جلد نرم: ۵۰۰ تومان
قیمت فروش: ۴۰۰ تومان

ارکستراسیون (به فرانسوی: Orchestration) یا سازآرایی یکی از شاخه‌های مهم آهنگسازی است و به مراحل عملی نوشتن یک قطعهٔ موسیقی برای ارکستر و آنسامبل‌های مختلف گفته می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان ارکستراسیون را دانش انتخاب و ترکیب سازها و نیز برقراری تعادل میان گروه‌های سازی در راستای تصنیف یا تنظیم یک قطعه موسیقیِ ارکستری دانست.
فراگیری ارکستراسیون برای آهنگساز امکان استفاده از رنگ‌های صوتی گوناگون و ترکیبات پر شمارشان را فراهم می‌آورد. برای مثال آهنگساز می‌آموزد که چگونه یک آکورد را به‌طور متعادل بین گروه‌های ارکستر توزیع کرده و چگونه به یک صدای متعادل و منطقی دست پیدا کند و در صورت لزوم چگونه ملودی را برجسته‌تر از بخش‌های دیگر نشان دهد. همچنین چگونه می‌توان از سازها و رنگ‌های مختلف ارکستری استفاده کرد و جمله‌های موسیقی را با طرح‌های متنوع ارکستری کنار هم قرار داد. از هکتور برلیوز، ریچارد واگنر، ریمسکی کورساکف، موریس راول و گوستاو مالر با عنوان بزرگان و قله‌های هنر ارکستراسیون در موسیقی کلاسیک نام برده می‌شود. در قیاس با نقاشی، می‌توان ارکستراسیون را رنگ‌آمیزی یک اثر هنری نامید و البته همان‌طور که در نقاشی مرسوم است، در موسیقی نیز ارکستراسیون لزوماً پس از مراحل ساخت ملودی، ریتم، هارمونی و کنترپوان وارد نمی‌شود و بسیاری از آهنگسازان از همان ابتدا سازبندی و رنگ‌آمیزی اثر خود را تصور و مشخص می‌نمایند.

تعریف از ویکی‌پدیا

#کتاب #مطالعه
#سازبندی #شونبرگ #کنترپوان
#سازآرایی
#واگنر

13/12/2023

آمادئوس داستان ده سال از زندگی ولفگانگ آمادئوس موتسارت و آهنگ ساز دربار را روایت می کند که در حسد غرق می شود.
وقتی این نمایش به برادوی رسید، جایزه ی تونی نمایشنامه نویسی 1981 را از آن خود کرد و مثل اسب بیش از هزار بار اجرا شد.
اقتباس سینمایی از آمادئوس در سال 1984 با موفقیت بی سابقه ای همراه بود و برای سازندگان آن هشت جایزه ی اسکار از جمله بهترین فیلم را به ارمغان آورد.
مهمان ها به شوخی و خنده مشغول اند و می رقصند. کنستانس و موتسارت آنها را همراهی می کنند. بعد از زمان کوتاهی از بقیه جدا شده و با هم به بازی و خنده می پردازند.
کنستانس دختری جوان و شاداب که حرکات موش از خود درمی آورد و موتسارت ادای گربه. او جوان ظریف و ناآرامی است با صدای نازک و خنده های کوتاه.



خب موتسارت یکی از خصوصیات خوب و اصیل آلمانی رو بگو.
موتسارت: عشق... تا حالا ندیدم در هیچ اپرایی مفهوم عشق به‌درستی گفته شده باشه.
ون‌سوتین: جواب خوبی بود موتسارت.
سالی‌یری: ببخشین، اما مفهوم عشق همیشه فکر اصلی من تو اپرا بوده.
موتسارت: منظور من این نیست که یکی با صدای بد سوپرانو بخونه و یا زوج احمقی برای هم عشوه بیان. این‌جور اپراها آشغال‌های ایتالیاییه. [روزنبرگ سرفه می‌کند]
اشتراک: منظور ایشون عشق واقعیه.
امپراطور: و تو خودت این واقعیت رو می‌شناسی.
موتسارت: [می‌خندد] البته... فکر می‌کنم دقیقاً. [قهقهه می‌زند]
امپراطور: آفرین، فکر می‌کنی کارت کی آماده می‌شه؟
موتسارت: اولین قسمتش تمام شده
امپراطور: ولی فقط دو هفته‌س که...
موتسارت: امپراطور، تا وقتی شنونده‌های خوب وجود داشته باشن آهنگ ساختن کار مشکلی نیس، وقت زیادی هم نمی‌بره.

#آمادئوس
اثر:
ترجمه:

:
اندازه و نوع جلد: رقعی شومیز
تعداد صفحات: ۲۰۴ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۳۷۱ اول
موضوع:
کیفیت کتاب: مطابق تصویر
قیمت: ۸۰ تومان

#کتاب #مطالعه
#موتزارت
#موتسارت
#موزارت

11/12/2023

.

اثر:

اندازه و نوع جلد: رحلی شومیز
تعداد صفحات: ۲۰۴ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۳۹۶ سوم
کیفیت کتاب: نو ،مطابق تصویر
قیمت: ۱۵۰ تومان

آشنایی با آهنگسازی
آشنایی با ریتم و عناصر آن
آشنایی با هارمونی و #کنترپوان
آشنایی با تئوری موسیقی
آشنایی با فرم‌های موسیقی
آشنایی با آکوردها
آشنایی با سازها

#کتاب #مطالعه
#سازشناسی ‌و_موسیقی #کتابخوب

10/12/2023

09/12/2023

.

پژوهشی جامع در سری برنامه‌های یک شاخه گل
اثر:

:
اندازه و نوع جلد: وزیری سلفون
تعداد صفحات: ۱۰۴۸ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۳۹۸ اول
موضوع:
کیفیت کتاب: نو ، مطابق تصویر
قیمت: ۱۹۰ تومان

از جمله 6 مجموعه برنامه های گلها که از سال 1335 الی 1357 به مدت حدود 22 سال تهیه و از رادیو پخش می شد ، آثار یک شاخه گل یکی از آنها به شمار می رود . حدود 465 برنامه از این مجموعه تهیه شده که از شماره یک آغاز و به شماره 465 ختم گردیده است. اغلب ترانه های گل های رنگارنگ در برنامه های یک شاخه گل استفاده شده ، این برنامه ها از نظر تعداد شماره بعد از گل های رنگارنگ در مقام دوم قرار می گیرد ، و از نظر مدت اجرا نیز به چهار گروه تقسیم می شوند . گروه اول شامل برنامه هایی است که مدت اجرای آن حدود 15 دقیقه بوده و در متن صرفا به اجرای ترانه و بیان شرح حال مختصری از احوال یکی از شاعران متقدم و یا متأخر اکتفا شده . گروه دوم شامل آثاری است که مدت اجرای آن حدود 30 دقیقه بوده و بیشتر به اجرای آواز و در برخی مواقع نیز اجرای ترانه ای پرداخته شده . گروه سوم شامل برنامه هایی است که مدت اجرای آن ها حدود 45 دقیقه بوده و در این آثار 2 تا 3 خواننده شرکت داشته اند . مدت اجرای گروه چهارم حدود یک ساعت و تعداد خوانندگان شرکت کننده بیش از سه نفر بوده که اغلب تصنیف هایی از برنامه های گل های رنگارنگ در آن اجرا می شده است. فکر تهیه نسخ صوتی و سپس نوشتار متن هر برنامه در ذهن نگارنده از سال 1370 بوجود آمد که با تلاش بی وقفه و عنایت پروردگار توانستم حدود 425 برنامه از این آثار جاودانه و دلنشین را جمع آوری و متن آن ها را به تمام صاحبان ذوق و علاقه مندان به موسیقی ملی ایران تقدیم نمایم ، حدود 40 برنامه از این مجموعه گرانبها تا کنون به دست نیامده که امید است با همت عاشقان برنامه های گل ها در مراحل بعد به ثبت برسد. ختم کلام و بر گرفته از برنامه های یک شاخه گل «پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد».

#کتاب #مطالعه ‌و_موسیقی

Photos from ‎نشر نی‎'s post 08/12/2023

07/12/2023

.

اثر:

: تابلوی سراب از مجموعه شهرزاد و
اندازه و نوع جلد: خشتی رحلی
تعداد صفحات: ۹۱ برگ

این مجموعه، آثار پیانویی علیرضا مشایخی را شامل می‌شود. وی در این آثار، چگونگی طرح «چندصدایی» در موسیقی ایران را در ابعاد متفاوت صورت‌بندی کرده است. این مجموعه با یک ترانه‌ی ساده‌ی کُردی آغاز، و به‌تدریج به سمت ساختارهای «چندصدایی» پیچیده‌تری هدایت می‌شود. در این آثار، موسیقی ایرانی در ابعاد متفاوت سبک‌شناسی و فرم‌شناسی به امکان جست‌وجو و مکاشفه‌ی آهنگساز تبدیل شده است.

علیرضا مشایخی (زادهٔ ۱۰ فروردین ۱۳۱۸ در تهران) آهنگساز و موسیقی‌دان ایرانی است . برخی او را پایه‌گذار موسیقی مدرن در ایران و از نخستین آهنگ‌سازان مدرن ایرانی می‌دانند. او در وین و اوترخت هلند به تحصیل پرداخت و با حوزه‌های موسیقی معاصر و سبک‌های نوین آشنا شد.
نخستین استادان او در ایران لطف‌الله مفخم پایان (موسیقی ایرانی)، حسین ناصحی (آهنگ‌سازی) و افلیا کمباجیان (پیانو) بودند. سپس در وین نزد اساتید آهنگسازی به نام‌های هانس یلینک (برجسته‌ترین نظریه‌پرداز مکتب وین و شاگرد شونبرگ) و کارل شیسکه به ادامه تحصیل پرداخت. او پس از به پایان رساندن دورهٔ آهنگ‌سازی در آکادمی موسیقی وین، برای ادامه تحصیل و پژوهش در زمینه موسیقی الکترونیک به اوترخت در هلند رفت و در آنجا در کلاس‌های گوتفرید میشائیل کونیگ از پایه‌گذاران انستیتو زونولوگی هلند شرکت جست. او در مدت پانزده سال اقامتش در هلند اقدام به فعالیت‌های گسترده آهنگ‌سازی و پژوهشی نمود و در آنجا بود که اساس موسیقی چندفرهنگی (یکی از شیوه‌های نگرش او به موسیقی ایرانی) را پی‌ریزی کرد.

علیرضا مشایخی نخستین آهنگ‌سازی است که به شکل گسترده‌ای، پیام‌آور نوگرایی در موسیقی ایران است،و احتمالاً اول کسی بوده که موسیقی ایرانی به سبک الکترونیک ساخته‌است.آثار وی بیش از چهل سال است که در داخل و خارج از ایران اجرا می‌شوند

#کتاب #مطالعه ‌و_موسیقی

Photos from ‎زندگی = عشق + موسیقی‎'s post 05/12/2023

#موزه

Photos from ‎نشر نی‎'s post 30/11/2023

#نشرنی

30/11/2023

.

اثر:
ترجمه:

تعداد صفحات: 100 برگ
سال و دوره چاپ: ۱۴۰۰ هفتم
اندازه و نوع جلد: وزیری شومیز
موضوع:
کیفیت کتاب: نو . مطابق تصویر
قیمت: ۵۵ تومان

موریس لورو رهبر و آهنگساز فرانسوی و از شاگردان آهنگساز بزرگ،الیویه مسیان است.لورو در مقدمه کتاب آورده است:"هدف ما روشن کردن ذهن و به وجود آوردن امکان داوری و لذت بردن دوستداران موسیقی و همچنین آشنایی آنان با جنبشهایی است که در این زمینه در اواسط قرن بیستم انجام گرفته."این کتاب مشتمل بر پنج فصل با عناوین:1-تکنیک و صداقت 2-قلمرو ملودی(زبان ها و حرکات) 3-قلمرو ریتم،متریک و ریتمیک 4-قلمرو هارمونی،حقایق آکوستیک و معنوی 5-ترکیب و تمایلات مختلف و ضمیمه‌ای تحت عنوان"تمایلات و گرایشهای موسیقی معاصر فرانسه" میباشد.در متن کتاب با مطالب جالب توجهی درباره چیستی موسیقی مدرن و علی الخصوص نحوه برخورد مخاطب غربی با این نوع موسیقی و تبیین پدیده اسنوبیسم در قرن بیستم برمیخوریم.در فصول بعد نویسنده ما را با مقدماتی از اصول کار آهنگسازان مدرن از جمله داریوس میو،استراوینسکی،شوئنبرگ و ...و نحوه استفاده آنها از گامهای موسیقی کلاسیک و مقامهای موسیقایی کشورهای دیگر نظیر هند و اسپانیا،چین و موسیقی اَتونال(بدون تونالیته و مرکز ثقل یا تونیک)،نوآوریهای آنها در ریتم و هارمونی آشنا میکند.از نکات جالب توجه در متن کتاب نظر نویسنده درباره فواصل کوچتر از نیم پرده(میکروتُن) است که بیشتر در موسیقیهای شرقی شنیده میشود.لورو میگوید:"ما معتقدیم زمانی خواهد رسید که گوش ما ورزیده‌تر و دقیق‌تر از زمان حال فواصل کوچکتر از نیم پرده را که امروز فقط پرندگان و عده‌ی قلیلی از مردم تشخیص میدهند از همان آغاز تولد دریابد....ناگفته نماند که خیلی از آوازخوانهای زن در فرانسه بخصوص ربع پرده ها را بدلیل افزایش شفقت و شهوت در اجرای رمانسهای خود مورد استفاده قرار میدهند."

#کتاب #مطالعه
#شوئنبرگ #استراوینسکی

Frank Zappa - Watermelon In Easter Hay (Joe's Garage) 29/11/2023

Frank Zappa - Watermelon In Easter Hay (Joe's Garage) Source:Tidal HiFi - http://www.tidal.comAbout the Artist / Song:"Joe's Garage is a three-part rock opera recorded by American musician Frank Zappa in Septemb...

28/11/2023

.

اثر:

:
اندازه و نوع جلد: رقعی شومیز
تعداد صفحات: ۲۸۸ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۴۰۱ اول‌
موضوع:
کیفیت کتاب: نو ، مطابق تصویر
قیمت: ۱۱۵ تومان

«متال‌باز» رمانی اجتماعی است و به زبان محاوره نوشته شده است. یکی از ویژگی‌های این‌کتاب که جلب توجه می‌کند، حضور مهم عناصر و و چهره‌های مطرح این‌ حوزه است.

این‌ رمان ۴ بخش اصلی با عناوین «آرمان‌شهر مردی دیوانه»، «مثل بنزین و اسید روی صورت مردی خشمگین»، «از این‌جا به بیرون تزریقمان کن» و «به آسمان نگاه کن درست پیش از آن‌که بمیری» دارد که هرکدام فصل‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

بخشی از متن:
شاید ارثیه کویین که بهم رسید بتونم یه گوست رایتر پیدا کنم برام بنویسیدش... تو خیالم کلی داستان رو بردم جلو... رسوندم به جایی که دیگه با قایق مهاجرها می‌زنه به دریا و توفان می‌شه و قایق چپه می‌شه و همه به فنا می‌رن... رضا می‌بینه که ملت چه‌جوری پرپر می‌زنن و جون می‌دن... این صحنه رو واسه این می‌ذارم که بعدنا یه آهنگی بخونه در حمایت از مهاجرها و این‌ها... اما رضاهه هر طوری هست نجات پیدا می‌کنه... یعنی چیز می‌شه دیگه... معجزه... ها... معجزه می‌شه و قایق‌های گشتی می‌بیننش که روی یه تخته‌پاره لاجون افتاده ... خلاصه می‌گیرنش و می‌برنش بیمارستان و بعدش می‌برنش کمپ ... اونجاس که اول‌بار به ناهرین زنگ می‌زنه... اما اوضاع کمپ خیلی خرابه ... تو چیزه مثلا ... توی یونان ... باهاشون بدرفتاری می‌کنن و دهنشون سرویس شده و این‌ها ... بعد رضاهه با یکی از این نگهبان‌های کمپ رفیق می‌شه که یارو راک‌ اند رول باز بوده و یه گیتاری هم می‌زده. رضا با تیر و تخته‌های کمپ ست درام درست می‌کنه و می‌شینه با یارو ساز زدن و یه عده فیلم می‌گیرن و خلاصه می‌پیچه تو دنیا و یهویی رضاهه راسه خودش مشهور می‌شه...

#کتاب #مطالعه #متالیکا #متالباز

27/11/2023

.

اثر:
ترجمه:

: #لیلاخانی
اندازه و نوع جلد: وزیری شومیز لب برگردان
تعداد صفحات: ۲۸۱ برگ ، مصور
سال و دوره چاپ:۱۳۹۰ دوم
موضوع:
کیفیت کتاب: نو ، مطابق تصویر
قیمت جدید ناشر: ۲۳۰ تومان
قیمت فروش با تخفیف: ۲۰۰ تومان

این کتاب حاوی روش‌ها و تمریناتی به شیوه گام به گام است که طی آن مخاطبان فرا می‌گیرند که با تنوع، راحتی و پایداری در صدای خود، و بدون ناراحتی گلو، آواز بخوانند. موضوعات کتاب عبارت‌اند از: "توصیه‌های عملی برای حفظ و نگه‌داری صدا"، "قدم‌های نخستین در جهت پیشرفت تکنیک آواز سالم"، "آناتومی و فیزیولوژی: مبانی تفکیک‌ صحیح"، "نفس‌گیری و فرم صحیح بدن"، "تمرینات اصلی برای پیشرفت صدا"، "تمرینات پیشرفته برای قومی کردن صدا"، "تکنیک‌ها و تمریناتی برای تصحیح مشکلات آوازی"، "خواندن واکه‌ها هم خوان‌ها: تکنیکی جامع برای بیان صحیح"، "فراگیری خواندن متون آوازی" و "چگونه با مشکلات حنجره کنار بیاییم: روش مطالعه و تمرینات.

#کتاب #مطالعه ‌و_موسیقی #سلفژ #پوزولی #پوتسولی

26/11/2023

(آلبوم اول)
پک موسیقی به همراه کتابچه
اثر: گروه آهنگسازان
به نوازندگی:
به کوشش:
تهیه کنند و نشر:
طراح جلد : امید نعم‌الحبیب ، مهسا قلی‌نژاد
تیراژ : سری‌اول ، مجموعه شماره دار کلکسیونی ، شماره ۳۰۸.
سال انتشار: ۱۳۹۹ اول
محل ضبط: سالن کنسرت بالدوین ، سالن کنسرت نلسون (آمریکا)
موضوع:
کیفیت: داخل سلفون ، مطابق تصویر
قیمت: ۲۵۰ تومان
Ketab akhar کتـاب آخـــر

«امواج نوی ایران؛ آنتولوژی موسیقی نو برای فلوت»، مجموعه ای است شامل آثار آهنگسازان معاصر ایرانی که شکل دهنده‌ی صورت موسیقی نو در ایران هستند. آلبوم پیش رو، سری اول این مجموعه است.

این پروژه شامل اجراهای بین‌المللی، ضبط و انتشار پنجاه قطعه جدید از آهنگسازان ایرانی که تصویری از موسیقی نوی ایران را بازتاب می دهد. مدیریت هنری این پروژه را امین شریفی به عهده دارد و کلاریز کشاورز نوازنده این آثار است. اغلب قطعات این پروژه مشخصاً برای کلاریز کشاورز و به سفارش نشر موسیقی پتریکور ساخته شده‌اند.

جلد اول آلبوم امواج نوی ایران حدود دو ساعت موسیقی برای سازهای خانواده فلوت است و بعضی از قطعات با همراهی اصوات الکترونیک ثابت یا اصوات الکترونیک زنده آهنگسازی شده‌اند. همچنین قطعاتی برای کوارتت فلوت و سکستت فلوت هم در این مجموعه حضور دارند.

آهنگسازان جلد اول این مجموعه عبارتند از: ، ، ، امین شریفی ، ، ، ، ، ، زاده ، ، ، ، ، ، ، ، ، پور ، ، ، .

فهرست در کامنت:

25/11/2023

.

اثر:
ترجمه :

تعداد صفحات : 358 برگ
سال و دوره چاپ: 1382 ویرایش جدید . چاپ اول
اندازه و نوع جلد: رقعی سلفون
موضوع:
کیفیت کتاب: مطابق تصویر ، مهر دارد
قیمت: ۱۲۵ تومان
Ketab akhar کتـاب آخـــر

هدف اساسی از نگارش کتاب، تشویق مخاطب برای گوش دادن به موسیقی است .کتاب حاضر در بر گیرنده مجموعه‌ای است از روش‌ها، برای کسانی که می‌خواهند بدون استفاده از مطالب فنی، با موسیقی آشنا شوند .در فصل‌های نخستین کتاب، آشنایی با موسیقی تشریح شده، به گونه‌ای که مخاطب بتواند عوامل اساسی موسیقی، یعنی الگوهای ریتم، ملودی، هارمونی و رنگ‌آمیزی را بیاموزد . عناوین فصل‌های دیگر کتاب عبارت‌اند از :موسیقی برنامه‌ای، سرودهای عامیانه و قطعات آوازی، اپرا و اوراتوریو، موسیقی ارکستر، و موسیقی مجلسی . در پایان کتاب واژه‌نامه و اسامی و توضیح برخی سازها درج گردیده است .

هرکس عملاً به نوعی و از راهی از موسیقی لذت می برد، اگرچه این لذت با «درک» موسیقی همراه نباشد. لذت بردن از موسیقی به طور قطع نیازی به «دانش موسیقی» یا فهم آن ندارد.
ما کاملا آگاه به راحساس لذت از خوردن یک غذای خوب هستیم، اگرچه ممکنست نسبت به طرز ساختن و پختن آن نا آگاه باشیم و ندانیم که آماده کردن آن نیاز به چه تمهیدها و مهارت هایی دارد. آدم خبره، خوشگذران و کسی که «دستش در کار پخت و پز نمک یافته است»، کوشاست که حرفه کم و بیش پست آشپزی را تا حد هنر بالا ببرد. بر همین سیاق اگر کسی از راه شنیدن به موسیقی لذتی برای خود تهیه کند، به تدریج این مشغولیت آنقدر برای او مهم خواهد شد که برای آهنگساز یا اجرا کننده، زیرا در حقیقت اگر شنوندهای نباشد که از نتیجه کار لذت ببرد، کوشش های خالق یا اجرا کننده موسیقی راهی به عبث خواهد گشود. رنگ های درخشان غروب آفتاب فاقد تأثیر خواهد بود اگر چشمان انسان ناظر، زیبائی آنها را درک نکند.

#کتاب #مطالعه #سازشناسی

24/11/2023

.
(جلد اول)
کتاب به صورت جلدهای جداگانه به چاپ رسیده است.
اثر:

اندازه و نوع جلد: رقعی
تعداد صفحات: ۵۹۳ برگ
سال و دوره چاپ: ۱۳۷۴ اول
کیفیت کتاب: خوب سالم
قیمت: ۱۰۰ تومان
Ketab akhar کتـاب آخـــر
انگیزه نگارش مجموعه حاضر، به دو نکته می توان اشاره نمود : نخست تهیه منبعی برای استفاد ه هنرپژوهان و د انشجویان رشته موسیقی و علاقه مند ان مطالعه د ر متون موسیقی و غیرموسیقی، از نظم و نثر در ادوار مختلف، و دیگر علاقه به حفظ و حراست از اصطلاحات و واژه هایی که همچون میراثی درخور برجای مانده، هرچند قسمتی از آن به فراموشی گراییده و بسیاری نیز امروز مستعمل نیستند .

#کتاب #مطالعه ‌و_موسیقی

23/11/2023

جابجایی یک پیانو ، تهران ۱۳۰۵ شمسی
اسباب کشی ، عکس از مورخ نامدار

Ketab akhar کتـاب آخـــر

#پیانو #پیانوایرانی
#کتابفروشی

22/11/2023

.


اثر: #
ترجمه:

: ؟
اندازه و نوع جلد: رقعی شومیز
تعداد صفحات: ۵۲۸ برگ ، مصور سیاه سفید و رنگی
سال و دوره چاپ: ۱۳۶۶ اول
موضوع:
کیفیت کتاب: مطابق تصویر
قیمت: ۱۲۵ تومان

از مقدمه نویسنده:
خصوصیت هر تجربه موسیقیایی بستگی به توانایی ما در « شنیدن » دارد.
اولین قدم در راه پیشرفت قابلیت هنر گوش گرفتن این است که چگونه نیروی خود را در درک‌ موسیقی متمرکز کنیم. در اینجا، انسان امروزی شاید در وضع نامساعدی باشد. تکنولوژی توجه ما را از تمرکز باز داشته است. به عنوان نمونه، دنیای اصوات الکترونیک جامعه‌ی ما ، ما را در ارتباط با موسیقی ، لحظه‌ای، آنی، و از سوی دیگر مداما ، به همین خصوصیت معتاد می‌کند

#کتاب #مطالعه ‌و_موسیقی

21/11/2023

.

اثر:

:
اندازه و نوع جلد: رحلی شومیز
تعداد صفحات: ۱۷۵ برگ .‌مصور سیاه و سفید
سال و دوره چاپ: ۱۳۸۷ اول
کیفیت کتاب: نو
قیمت جدید ناشر: ۱۸۵ تومان
قیمت فروش: ۱۶۵ تومان

موسيقي ملي ايران طي قرن ها حيات پرفراز و نشيب خود تا امروز براي تمام ايرانياني كه در ميهن و ساير نقاط جهان سرنوشت خود را پي مي گيرند، سرشار از نغمه هاي دلنشين و پيوندي استوار جهت حفظ هويت فرهنگي و ملي آنان بوده است.

آنچه كه توانسته است اين نغمه ها را كه سرگذشت حيات اجتماعي و فرهنگي دوران هاي تاريخي مختلف اين سرزمين را بازگو مي كند حفظ نموده، اين وديعه را به نسل هاي بعدي منتقل نمايد.

فهرست:
• سازهاي مورد استفاده در موسيقي دستگاهي ايران
• هوا صداها
• زه صداها
• پوست صداها
• سازهاي مورد استفاده در موسيقي نواحي ايران
• هوا صداها
• ني جفتي
• زه صداها
• پوست صداها
• خود صداها

#کتاب #مطالعه #سازشناسی
‌و_موسیقی #محمدسریر

Want your public figure to be the top-listed Public Figure in Isfahan?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

.شبِ سگ ها راچه کسی تجربه کرده ست هنوز؟شبِ سرما!شبِ سوز!شبِ پرسه!شبِ شهر!شبِ مادر!شبِ شیر!شبِ پنج توله ی یازده روزه!شبِ ...
وقتی یک کودک 5 ساله ی نابینا بتهوون می نوازد.زندگی = عشق + موسیقی
نداشتن امکانات و یا نداشتن وقت بهانه ستموزیک، تنها عشق می خواهد.************************اجرای زیبای آهنگ Let it be از گر...

Category

Telephone

Website

Address

Isfahan
Other Musicians in Isfahan (show all)
masoud_music.66 masoud_music.66
ایران
Isfahan

Music and mood in this field and treatment with signaling drugs

negin_porkhalili negin_porkhalili
🇮🇷
Isfahan

vida.karimii vida.karimii
Isfahan

Hossein sanaei Hossein sanaei
Isfahan

موسیقیدان،آهنگساز،ویولنیست،نوازنده کمانچه شاگرد مکت

Nour Kara Nour Kara
Isfahan

https://soundcloud.com/nourkara

Mohammad Eric Mohammad Eric
Isfahan

The Official Orginal FanPage ''Mohammad Eric'' https://soundcloud.com/mohammad-eric https://open.spotify.com/artist/5LY37cimTywAMyhx2tdTfE http://instagram.com/mohammad_eric

Eterno Eterno
Isfahan

Meysam Marani Meysam Marani
Isfahan

Guitar player

یاس کلاب یاس کلاب
Isfahan

کلوپ رسمی هواداران یــاس ارتباط با ما : [email protected]

Harmonicand Harmonicand
Isfahan