kenneth_daehlen

Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from kenneth_daehlen, Athlete, .

29/08/2023

Tusen takk for muligheten og for å få delta på denne heftige «leirskolen» for voksne. Det skal løpes og herjes i fjellet i 4 dager. Dette blir fett

08/08/2023

Fått opp øynene for disse skoene. og er helt fantastiske.

Photos from kenneth_daehlen's post 21/02/2023

Bør kunne løpe et par av disse i sommer.

Photos from kenneth_daehlen's post 21/07/2022

gjennomført onsdag 20.07.22. Dette har det blitt snakket mye om, men jeg har aldri klart å komme meg til Rondvassbu for å utføre denne fantastiske runden. Startet 04:30 onsdag morgen og hadde et mål om ned mot 10 timer. På turen opp til Veslesmeden og Storesmeden fikk vi oppleve noe av det fineste Rondane kan gi av naturopplevelser. Hadde grei flyt og kom oss til begge smedene med grei fart. Videre til Trolltinden gikk det litt roligere, men bra flyt. Så skulle vi ned det kanskje verste partiet på hele runden. Store steiner og lite snø gjorde at dette tok tid. Vel nede så startet transportetappen bort til Digerronden. Her holdt vi et greit tempo, men varmen gjorde at vi måtte drikke mye og stoppe ved hver bekk/elv som skulle krysses. Da vi kom bort til Digerronden så begynte jeg å kjenne på det jeg hadde følt litt tidligere i uken. Pusten gikk amok og jeg sleit litt opp fjellet. Kom til topps, så var det bare å å ta de neste toppene(Midtronden, 2042 og Høgronden). Det gikk greit på de to første, men opp til Høgronden fikk jeg tilbake samme følelsen. Pustet tungt og hadde det ikke helt bra. Dette var forsmaken på det som skulle skje opp til Rondeslottet, dom var neste stopp. Fylte flasker i elva, og begynte stigningen opp til Rondeslottet. Dette ble turens største nederlag. Gikk noen meter, stoppet opp og tenkte at dette var slutten på turen. Men det er på en måte ikke noe alternativ når man er der oppe. Man må fortsette over de neste tre toppene. Kom meg opp til slutt og en tålmodig ventet på toppen. Tok de siste seigmennene og trasket mot Vinjeronden. Her gikk det veldig mye bedre, og jeg så litt lysere på resten av turen. Vi holdt et mye bedre tempo over Vinjeronden og opp mot Storronden var det også ganske greit. Da vi kom på toppen av Storronden begynte været å bli dårligere. Vi måtte bare gi litt gass ned mot Rondvassbu. Etter en stund begynte det å lyne og tordne. Vi ble litt stressa da lynet kom nærmere og nærmere. Ca 200 meter før Rondvassbu begynte det også å regne ekstreme mengder, før det fikk over til haggel. Vi så flaggstanga på Rondvassbu og økte tempoet enda mer. Endelig var vi fremme.14t, 35 min😳

19/06/2022

Nøsen hundreds 100 km ble en meget fin tur i fantastisk natur. Fikk løpt gjennom områder som jeg var mye som ung. Startet 06:03 og holdt et bra tempo frem til CP1(Syndinstøga). Fikk i meg litt suppe, cola og Farris før turen gikk videre mot Kruk. Hadde gode bein opp til Kruk og ned til Helin, men derfra begynte kampen mot en kropp som var sulten og sliten. Karret meg gjennom «Stegan hass Knut» og videre nedover smådalen mot CP2. På CP2 ble det nok en gang suppe, cola og Farris. Smakte godt og jeg tok meg veldig god tid på den matstasjonen.

Når pausen var over startet stigningen mot Gråkampen. Dette var brutalt. Rett og slett. Kom meg opp og startet nedløpingen til «Flyvatnet». Kom helskinnet ned og løp rundt Matkista og Movatnet før en ny jevn og fæl stigning opp fra Jaslangen skulle forseres. Her var det mye mer stigning enn jeg hadde sett for meg. Men kom meg opp og løp de siste meterne inn til mål. 105 km og 3800 høydemeter. 14 timer og 27 minutter i vakker natur. Takk for denne gang. Kommer nok tilbake ved en senere anledning😃

04/06/2022

Det drar seg til mot , og den siste langturen med litt racepace ble gjort unna på stien i dag. Treningsjobben er gjort, så nå er det bare å spisse formen med birken neste helg. Talas

Photos from kenneth_daehlen's post 29/06/2020

Stavåsen halvmaraton i regi av Kondisgruppa Elverum ble arrangert i går. En veldig fin, men samtidig tøff løype gjorde til at man fikk kjørt en liten hardøkt. Følte meg ganske bra i starten med å løpe de første kilometerne i motbakke, før de siste 12 gikk mye utover. Da merket jeg at det mangler litt fart i kroppen. Men en fin 2 plass til slutt, og min nest beste tid på halvmaraton noen gang med 1:31:26 er jeg fornøyd med👍👍 ̊senhalvmaraton