Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej

27/01/2023
Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 24/11/2022

Uwaga! Piszą o nas!
W ostatnim numerze Brzezińskiego Informatora Samorządowego ukazał się artykuł relacjonujący październikowy wyjazd pięcioosobowej grupy nauczycieli Dąbrówki Dużej do Hiszpanii w ramach realizacji działań projektowych Erasmus + na rzecz mobilności uczniów i nauczycieli w edukacji. Zachęcamy do lektury! +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 16/10/2022

Prezentujemy ulotki, które podsumowały realizację naszego projektu w ramach Erasmus + (do październikowego wyjazdu) i zostały zaprojektowane i wydrukowane w polskiej i angielskiej wersji językowej. Te ostatnie wręczyliśmy naszym partnerom z Hiszpanii podczas wizyty w Valencia de Alcántara.

11/10/2022

Film o naszej szkole, które pokazaliśmy naszym gospodarzom w trakcie wizyty w Hiszpanii. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 09/10/2022

Dzień szósty
Lizbona nas zachwyciła. Spacerowaliśmy po niej 8 godzin, przebyliśmy około 15km i wykorzystaliśmy ten czas maksymalnie. Nasza wędrówka po Lizbonie zaczęła się od Placu Markiza de Pombal i prowadziła przez dzielnice Baixa, najmłodszą i najbardziej reprezentacyjną część miasta. Tam przejechaliśmy się windą publiczną Elevator da Gloria, która wyniosła nas na punkt widokowy Miradouro de São Pedro de Alcântara, skąd rozciągał się przepiękny widok na Lizbonę. Zaliczyliśmy drugi punkt widokowy na szczycie innej windy Elevador de Santa Justa obok ruin klasztoru Karmelitów, zobaczyliśmy słynny żółty tramwaj, poczuliśmy bryzg fali nad rzeką Tag. Zwiedziliśmy również średniowieczny Zamek Św. Jerzego i wąskimi uliczkami najstarszej dzielnicy Alfamy wróciliśmy do hotelu.
I to był ostatni dzień tej wyjątkowej, bogatej w nowe doświadczenia i wrażenia wyprawy. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 08/10/2022

Dzień piąty - pożegnanie.
Nasz pobyt w gościnnych progach partnerskiej szkoły Valenzia de Alcantara dobiegł końca. Na uroczystym spotkaniu w sali widowiskowej pożegnaliśmy się z naszymi hiszpańskimi przyjaciółmi, wręczając im pamiątkowe dyplomy i prezenty. Uczniowie biorący udział w czerwcowych działaniach projektowych również otrzymali małe souveniry. To było bardzo miłe i wzruszające spotkanie, pełne ciepłych słów.
A wieczorem zrealizowaliśmy pod kierunkiem Pana Galanta ostatni punkt naszego projektowego programu - przygotowanie typowego polskiego posiłku. Biały barszczyk i schabowy z ziemniakami i mizerią bardzo smakowały naszym hiszpańskim przyjaciołom.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 07/10/2022

Dzień piąty przedpołudnie!
Dziś zamieniliśmy się miejscami z uczniami i nauczycielami naszej partnerskiej szkoły w Valenzia de Alcantara. Na początek energetyczny Daniel poprowadził trening pilates, w którym wzięli udział Wasi nauczyciele. Daliśmy z siebie wszystko. Następnie Pan Roman Galant z pomocą Antonia zaprezentował najbardziej popularne w naszej szkole zabawy, które spotkały z prawdziwym entuzjazmem u naszych hiszpańskich gospodarzy. Nie chcieli skończyć gry w tzw. pochodnię. Wygrały dziewczynki.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 06/10/2022

Dzień czwarty
Dziś spędziliśmy fantastyczny czas w mieście Merida - stolicy regionu Estremadura. Jej wyjatkowość polega na tym, że na każdym kroku można spotkać ślady rzymskich założycieli. Powstało w I w. p.n.e. i było zasiedlane przez emerytowanych żołnierzy podczas wojen na Półwyspie Iberyjskim. Obecnie to jeden z najważniejszych i największych zespołów archeologicznych w Hiszpanii, który od 1993 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. W jego skład wchodzi kilkadziesiąt budowli z czasów rzymskich i nie tylko. Zwiedziliśmy Narodowe Muzeum Sztuki Romańskiej z imponujacymi zbiorami wystawienniczymi oraz doskonale zachowane Amfiteatr i imponujacy Teatr Rzymski. Podczas spaceru po mieście natknęliśmy się na Światynię Diany. Patrzcie i podziwiajcie! +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 05/10/2022

Dzień trzeci
Środę spędziliśmy w naszej partnerskiej szkole, gdzie rano wraz z hiszpańskimi kolegami wysłuchaliśmy wykładu dr n. med. Katarzyny Łokieć z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Jego tematem były zasady zdrowego odżywiania dzieci. Następnie obserwowaliśmy lekcję geografii, na której Izabela tłumaczyła w bardzo obrazowy sposób związek obiegu Ziemi wokół słońca z występowaniem pór roku. Na lekcji sztuki w klasie 1. pełen energii Daniel prezentował dzieciom piosenkę reagge o tym, jak ważna jest edukacja. Klasa trzecia zadawała nam pytania po angielsku i zbierała nasze autografy, wszak pochodzimy z kraju Roberta Lewandowskiego.
O godz. 16.00 spotkaliśmy się z hiszpańskimi partnerami, by zaprezentować naszą szkołę. Pokazaliśmy wirtualny spacer po szkole oraz prezentację o naszych programach i ważnych wydarzeniach. Następnie zapoznaliśmy naszych gospodarzy z aktywizującymi metodami nauczania w Polsce oraz próbowaliśmy nauczyć ich podstawowych zwrotów po polsku. I nie tylko. Hiszpanie próbowali też swych sił na łamańcach językowych typu “W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie”. Egzamin zdali. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 04/10/2022

Dzień drugi
Pełna nazwa naszego projektu Erasmus + to akcja Edukacja Szkolna, projekt mobilności „Zwyczaje żywieniowe - jak wpływają na nas i nasze otoczenie”.
W ramach realizacji tematu projektu odwiedziliśmy dziś farmę Solana, gdzie od 50 lat hoduje się hiszpańską rasę świń, z których mięsa produkuje się szynkę iberyjską. Ta dojrzewająca szynka to prawdziwy rarytas, a jej wyjątkowy smak jest sumą dwóch składowych: odżywiania świń żołędziami oraz złożonego i długotrwałego procesu produkcyjnego, którego tajniki poznaliśmy podczas zwiedzania fabryki. Na koniec czekała na nas degustacja przepysznych lokalnych wędlin.
Po wizycie w Solana ruszyliśmy na pieszą wycieczkę do przepięknego kanionu rzeki Tajo, a naszymi przewodnikami byli nauczyciele z partnerskiej szkoły w Valencia de Alcantara.
Dziś temperatura w ciągu dnia wynosiła 32 stopnie.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 03/10/2022

Dzień pierwszy
2 października pięcioosobowa grupa nauczycieli naszej szkoły w składzie Pani Dyrektor Aleksandra Zalewska, Panie Monika Wieczorek, Monika Pokorska, Dorota Drożdż oraz Pan Roman Galant wyruszyła do Hiszpanii, by realizować drugą część wyjazdowych działań projektu Erasmus + na rzecz mobilności uczniów i nauczycieli w edukacji. Ponownie gościmy w partnerskiej szkole Nuestra Seniora de los Remedios w Valencia de Alcantara w Hiszpanii, którą dziś zwiedziliśmy wraz z dyrektor Silvią Casares. Obejrzeliśmy wszystkie klasy od najmłodszej grupy przedszkolnej po klasę ósmą, salę gimnastyczną, wspaniałą bibliotekę i była to bardzo inspirująca wycieczka. Kilka pomysłów z pewnością wykorzystamy w naszej szkole.
Po obiedzie pojechaliśmy do miejscowości Marvão po stronie portugalskiej. To urokliwe miasteczko jest położone na wzniesieniu, które jest najwyższym punktem tutejszych gór Serra de São Mamede.
Otoczone średniowiecznymi murami zachwyciło nas przepiękną promenadą z widokiem na okolicę, białymi domkami wzdłuż ciasnych uliczek oraz górującym nad miasteczkiem zamkiem z Xlll w. Byliśmy pod tak wielkim wrażeniem panującej tu atmosfery, że stukot kółeczek ciągniętych przez turystów walizek wzięliśmy za dźwięk kopyt koni.
I jeszcze jedno - dziś temperatura powietrza wynosiła 30 stopni.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 24/09/2022

Na korytarzu naszej szkoły zawisła tablica podsumowująca działania projektowe Erasmus +, zrealizowane w czerwcu 2022 przez grupę wyjazdową wraz z uczniami szkoły partnerskiej w Hiszpanii. Tablicę przygotowała Pani Dyrektor Aleksandra Zalewska. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 14/07/2022

Piszą o nas!
W Brzezińskim Informatorze Samorządowym 14 lipca ukazał się artykuł o naszym projekcie Erasmus + . Można w nim przeczytać o działaniach realizowanych w ramach projektu oraz o pobycie grupy wyjazdowej w Hiszpanii. Zapraszamy do lektury! +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 23/06/2022

W czwartek 23 czerwca odbyło się spotkanie podsumowujace nasz wyjazd do Hiszpanii. Uczniowie wszystkich klas obejrzeli zdjęcia z naszego pobytu, a uczestniczki Erasmusa z klasy ósmej opowiadały o tym, co zobaczyły, co je zachwyciło i zaskoczyło. W finale wszyscy obejrzeli nasz filmowy skecz o zdrowym odżywianiu, który został przyjęty z prawdziwym entuzjazmem.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 14/06/2022

It's time to say goodbye...

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 13/06/2022

....po obiedzie udaliśmy się na ostatnie zakupy. Gdy pamiątki i upominki dla najbliższych oraz drobne przekąski zostały zakupione wróciliśmy do szkoły, aby razem z uczniami Colegio Nuestra de Remedios dokończyć zadania projektowe. Mieliśmy dużo radości wspólnie wykonując ćwiczenia ruchowe, żeby potem trochę odpocząć przy tworzeniu plakatów dotyczących zdrowego żywienia. Plakaty te uczniowie wykonali na papierze czerpanym, przygotowanym wcześniej w Polsce. Zobaczcie efekt końcowy...jeden z nich na pamiątkę, wraca z nami do Polski.
Po wykonaniu zadań mieliśmy dosłownie chwilę na zmianę garderoby na bardziej trekingową i wyruszyliśmy na Dolmen Route żeby zobaczyć prehistoryczne odkrycia geologiczne.Czym jest Dolmen... Otóż nazwa tych budowli pochodzi od słowa: kamienny stół w starożytnym Bretonie. Jest to miejsce, w którym pochowano ważnych ludzi plemienia, w czasach neolitu, jakieś 5000 lat temu. Po udanej eskapadzie wróciliśmy do hotelu by wspólnie z naszymi kolegami z Valencia de Alcántara zjeść pożegnalna kolację.

Photos from Colegio Ntra. Sra. de los Remedios (Vª de Alcántara)'s post 13/06/2022
Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 13/06/2022

Ostatniego dnia pobytu w przecudownej scenerii regionu Ekstramadura mieliśmy okazję zakupić lokalne produkty ze zdrową żywnością od tutejszych sprzedawców. Jednym z nich jest widoczny na zdjęciu Javi Sardinero.
Następnie udaliśmy się na spotkanie z panią kustosz muzeum Centro de Interpretación de Valencia de Alcántara. Przechadzając się po wnętrzach muzeum mieliśmy możliwość poznać historię Valencia de Alcántara zmieniająca się na przestrzeni wieków. Zobaczyliśmy pierwsze groty włuczni, noże, tarcze oraz replikę grobowca z czasów prehistorycznych- Dolmen Route. Pani kustosz pokazała nam też wspaniałą galerię obrazów znanego w XX w. malarza Hermendeza Vallejo, który uwielbiał malować tutejsze budowle, oraz portrety osób mu bliskich.
Jeszcze przed obiadem udaliśmy się na oficjalne pożegnanie z naszymi kolegami z Colegio Nuestra de Seniora.To jeszcze nie koniec na dzisiaj ......

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 12/06/2022

Dziś ponownie udaliśmy się do Portugalii.Tym razem mieliśmy okazję podziwiać zespół zabytków architektury w miasteczku Castelo de Vide sięgający XIII wieku. Kompleks zamkowy usytuowany jest w przepięknym krajobrazie pobliskich wzgórz i wzniesień. Z wyższych partii zamku rozciąga się przepiękny widok.Pani przewodnik opowiadając o historii zamku zwróciła naszą uwagę na słynnego portugalskiego lekarza i zarazem botanika Garcia de Orta, który założył tu piękny ogród botaniczny w XVI w.

Po kolejnej porcji wiedzy z dziedziny historii udaliśmy się na kąpielisko miejskie, aby tam spędzić miło dzisiejsze popołudnie.....

12/06/2022

Skecz o zdrowym żywieniu to kolejne działanie zrealizowane w ramach projektu Erasmus +. Zapraszamy na premierę! +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 11/06/2022

W sobotni poranek udaliśmy się do pobliskiej miejscowości Carbajo na warsztaty do wytwórni sera. Jest to rodzinny interes prowadzony przez Francisco Morana i jego żonę.Mieliśmy możliwość obserwować jak zwykłe mleko zamienia się w przepyszny ser. Francisco Moran e Hijos - Con Todo el Sabor, uszczknął rąbka tajemnicy i zdradził nam przepis na specjalność rodzinnej serowarni jaką jest ser o nazwie Francisco Sudao.
Francisco pokazał nam proces wytwarzania sera oraz opowiadał o tym ile ser powinien dojrzewać. W wytwórni sera używa się mleka koziego. Jak sam właściciel przyznaje ten rodzaj mleka jest najlepszy do procesu fermentacji bakterii, ponieważ nadaje serom niepowtarzalny smak. Na koniec wszyscy mogliśmy popróbować różnych gatunków serów.

Następnie wsiedliśmy do autobusu i udaliśmy się do Portugalii na zasłużony odpoczynek nad rzeką Tajo w tamtejszym Parku Narodowym w Portagem.PISCINA NATURAL DE LA PORTAGEM (Portugal)

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 10/06/2022

Podczas trzeciego dnia pobytu w Hiszpanii nadszedł czas na eksplorację lądu. Wraz z naszą opiekunką Silvią udaliśmy się do Caseres, miasta oddalonego ok. 100 km od naszej miejscowości. To był naprawdę udany dzień. Caseres to bardzo stare miasto. W zabytkowej części miasta, na szczycie wzgórza, otoczone murami, leży Barrio Monumental (dzielnica zabytków), gdzie znajduje się ok. 40 cennych budowli średniowiecznych, renesansowych i barokowych. Jest to jeden z najcenniejszych zespołów architektonicznych w Hiszpanii, wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Mieliśmy możliwość zwiedzić:
Konkatedrę NMP oraz kościół św. Franciszka Ksawerego,Plaza Mayor i wieża Torre de Bujaco,Palacio de Carvajal.

Po wspaniałej lekcji historii Silvia zabrała nas na spotkanie ze sztuką nowoczesną do znanego muzem Museo Helga de Alvear.

Prezentuje ono eksponaty wybrane spośród ponad 3000 dzieł wchodzących w skład kolekcji Helgi de Alvear − jednej z najważniejszych prywatnych kolekcji międzynarodowej sztuki współczesnej w Europie.

Siedziba muzeum to budynek zaprojektowany przez Tuñón Arquitectos, liczący ponad 3000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej.

Wewnątrz mieliśmy okazję podziwiać około 200 dzieł − w tym obrazy, rzeźby, fotografie, dzieła sztuki w formacie wideo, rysunki i instalacje ponad 100 międzynarodowych artystów − pochodzących ze zbiorów Helgi de Alvear, ze specjalną przestrzenią poświęconą autorom hiszpańskim, europejskim oraz amerykańskim.
Półstała wystawa pozwala zwiedzającym zgłębić dzieła takich artystów jak Picasso, Louise Bourgeois, Kandinsky, Paul Klee, Robert Motherwell, Gordillo, Campano, Carmen Laffón, Tàpies czy Ai Weiwei, wśród innych ważnych postaci sztuki współczesnej. Zobaczcie sami.....

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 09/06/2022

Popołudniową porą udaliśmy się na kolejne spotkanie z grupą hiszpańską. Wspólnie opracowaliśmy plan stworzenia zdrowego menu jakie mogłyby się pojawić np. w nowootwartej restauracji w Valencia de Alcantara. Uczniowie zaproponowali kilka ciekawych pomysłów.Następnie przystąpili do działanie i w mieszanych grupach stworzyli własne karty menu. Kolejne zadanie doprawdziło nasze umiejętności ruchowe....był to tzw. Escape Room oparty na 8 pytaniach zakodowanych kodami QR na które należało udzielić prawidłowej odpowiedzi by złożyć układankę że zdjęciem potrawy na czas. Żeby atrakcji nie było zbyt mało na koniec wybraliśmy się na wycieczkę po mieście z przewodnikiem.Pan przewodnik pokazał nam zabytkowy kościół stylizowany na styl francuskiej architektury z XVII wieku oraz synagogę żydowską i ulicę z charakterystycznymi budynkami zamieszkiwanymi niegdyś przez Żydów. &spain #

Drugi dzień naszego pobytu w Hiszpanii jest równie ekscytujący. Tuż po śniadaniu udaliśmy się na warsztaty do pobliskiej piekarni i razem z Antonio i Floris właścicielami rodzinnej firmy, mieliśmy możliwość odrywać tajniki tradycyjnego wypieku chleba oraz sami przygotowaliśmy bułeczki do wypieku. Podczas oczekiwania na wyrośnięcie bułeczek Antonio opowiadał nam o swoich podróżach i zachęcił nas do odkrywania świata......Po krótkiej przerwie na odpoczynek udaliśmy się do muzeum w Valencia de Alcantara, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wyglądało tu życie w przeszłości. Zobaczyliśmy klasę lekcyjną z XIX w, pierwszy projektor filmowy, stroje regionalne itp.Sami zobaczcie......

Wczorajsze popołudnie w zupełności poświęciliśmy warsztatom dotyczącym zdrowego żywienia. Spotkaliśmy się ze znaną blogerką, Angelika Witaszewską, która od dobrych kilku lat prowadzi blog parentingowy oraz kanał na YT o gotowaniu.https://mamagerka.pl/,bo tak się nazywa, podzieliła się z nami ciekawostkami na temat zdrowej diety: ile posiłków należy jeść i jak łączyć produkty, ile wody pić i kiedy najlepiej.... Następnie dzieliliśmy się zagadkami na temat kuchni naszych regionów. Czy wiecie czym są...torrijas, morcillo, tortilla dr potatas oraz panera, cominera, patatatera y croquetas... zapraszamy do degustacji. Na koniec odbyliśmy wieczorny space do pobliskiego gospodarza, dziadka jednego z uczniów naszej szkoły partnerskiej.

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 08/06/2022

Długa wczorajsza podróż nie przeszkodziła nam w realizacji naszych planów. Po śniadaniu spotkaliśmy się z Silvią Casares, przedstawicielka szkoły goszczącej nas. Razem z nią udaliśmy się do szkoły Nuestra Seniora de Los Remedios, aby poznać naszych partnerów. Nasi koledzy przywitali nas uroczyście. Było to dla wszystkich ogromne przeżycie.Silvia przedstawiła nam panią dyrektor oraz pozostałą kadrę nauczycieli. Nauczyciele zaprezentowali nam swoje programy edukacyjne a uczniowie swoje talenty taneczne. Następnie zwiedziliśmy szkolę oraz wzięliśmy udział w quizie: Co uprawiamy w naszym szkolnym ogródku?
Po południu czekają nas kolejne atrakcje......

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 07/06/2022

7 czerwca zrealizowaliśmy kolejne działanie w ramach projektu Erasmus +. W warsztatach czerpania papieru przygotowanych przez pania Joannę Woźniak wykonane zostały arkusze z makulatury, na których w Hiszpanii powstaną pamiątkowe plakaty. Dziś nasza grupa wyjazdowa z projektu Erasmus + wyruszyła w podróż do Hiszpanii!!!

Pierwszy etap za nami. Ostatnie chwile przed odlotem. Jesteśmy podekscytowani tym co przed nami.....✈️

06/06/2022

Dziś 6 czerwca odbyła się kolejna zaplanowana akcja w ramach projektu Erasmus + - dyskusja na temat zwyczajów żywieniowych. Pod kierunkiem pań Joanny Woźniak i Doroty Drożdż uczniowie żywo dyskutowali nad problemami związanymi ze zdrowym odżywianiem. Zgłębiali tematy, które są ostatnio na czasie i które nierzadko budzą wiele kontrowersji. Wyrazili swoje zdanie m.in nt. „Nastolatki gotują - obciach czy moda?”, „Anoreksja a dieta”, „Fast food - czy zawsze niezdrowy?”, „Słodkie śniadania - dopuszczalne czy stanowczo zabronione?”. Dyskusja była naprawdę gorąca, a opinie jej uczestników przemyślane i dojrzale. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 02/06/2022

W ramach projektu Erasmus + , akcja Edukacja szkolna, projekt mobilności “Zwyczaje żywieniowe - jak wpływaja na nas i nasze otoczenie” zrealizowaliśmy kolejne zaplanowane działanie. Pod kierunkiem Pani Katarzyny Flisiak zebraliśmy zdrowe produkty spożywcze oraz wysłuchaliśmy prezentacji na temat zdrowego odżywiania się. +

2 czerwca odbyło się pierwsze spotkanie naszej grupy wyjazdowej z Projektu Erasmus + z uczniami z partnerskiej szkoły w Hiszpanii, którzy w przyszłym tygodniu będą witać nas w swoich progach. Tymczasem już dziś mogliśmy zobaczyć się na łączach. Nasi przyszli gospodarze przedstawili prezentację ukazującą ich szkołę i region Hiszpanii, gdzie mieszkają. My zaprezentowaliśmy filmowy skecz o zdrowym ndżywianiu, nakręcony w ramach projektu. Przyjacielska atmosfera, dużo uśmiechów i radość, że już za tydzień będziemy gościć w Hiszpanii - oto nasze wrażenia po tym spotkaniu. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 01/06/2022

A tak klasa 4 wspiera językowo grupę projektowa w wyszukiwaniu ciekawych sposobów na zdrową dietę i zdrowy styl życia.W ramach zajęć j.angielskeigo uczniowie przygotowali plakaty informacyjne zatytułowane: Healthy eating habits. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 30/05/2022

W klasach siódmej i ósmej odbyły się lekcje kulturoznawcze wprowadzające uczniów w klimat Hiszpanii.

Uczniowie mieli okazję zapoznać się z informacjami dotyczącymi położenia, liczby ludności, architektury i najbardziej znanych osobistości. Poznali również podstawowe zwyczaje, najbardziej popularne dania kuchni hiszpańskiej oraz najczęściej używane słowa i zwroty w języku hiszpańskim. Lekcje odbyły się w ramach realizacji projketu Erasmus +. +

Znamy wyniki rekrutacji do grupy wyjeżczającej do Hiszpanii w ramach projektu Erasmus +. Momentowi ich ogłaszania towarzyszyły ogromne emocje, co widać na zdjęciach. Gratulujemy wybranej dziesiątce! Dziękujemy pozostałym za zaangażowanie i włożoną pracę. Byliście świetni!

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 28/05/2022

W sobotę w trakcie festynu w GOK w Przecławiu było wiele fantastycznych atrakcji, ale pogoda początkowo nie dopisała. Nasza ekipa z projektu Erasmus + przepędziła deszczową aurę. Na oddzielnym stoisku zapraszała do degustacji własnoręcznie przyrządzonych przekąsek z Hiszpanii. Guspacho, churrosy, hiszpańskie pączki wprowadziły odwiedzających w egzotyczny klimat. Mogli również dowiedzieć się więcej na temat projektu Erasmus + i Hiszpanii. Nasze stoisko cieszyło się dużą popularnością, mimo naprawdę dużej konkurencji. +

Photos from Erasmus+ SP w Dąbrówce Dużej's post 18/05/2022

Wszystkie informacje dotyczace realizacji projektu Erasmus + znajdziecie na tablicy na szkolnym korytarzu. Tam też prezentowane sa prace plastyczne, przedstawiajace najpopularniejsze dania kuchni hiszpańskiej.

10/05/2022

Od 4 do 9 maja 2022 r. została przeprowadzona rekrutacja uczniów do projektu Erasmus +. Z radością informujemy, że już znamy listę uczestników projektu. Znaleźli się na niej:
klasa VII
14. Maciej Szczesek
15. Kornelia Terka
16. Oliwia Zawadzka
Wszystkim gratulujemy i życzymy nowych, interesujących doświadczeń oraz dobrej zabawy.
Szczegóły rekrutacji można znaleźć w protokole rekrutacji na stronie https://spdabrowkaduza.pl/cms/91737/erasmus_

Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Dużej - ERASMUS PLUS- regulamin rekrutacji i uczestnictwa.w projekcie. 08/05/2022

Witamy na stronie, na której będziemy informować o wszystkich wydarzeniach związanych z realizacją projektu Erasmus +, realizowanego w ramach programu „Erasmus +” Edukacja szkolna, Partnerstwo strategiczne, Współpraca Szkół, finansowanego przez fundusze Unii Europejskiej. Na początek zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z regulaminem projektu.

Videos (show all)

Film o naszej szkole, które pokazaliśmy naszym gospodarzom w trakcie wizyty w Hiszpanii. #Erasmus +
Skecz o zdrowym żywieniu to kolejne działanie zrealizowane w ramach projektu Erasmus +. Zapraszamy na premierę! #Erasmus...