16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"

•16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "POLUS ASTRUM" im. Św. Królowej Jadwigi
•Harcerski Hu

02/08/2022

DZIĘKUJEMY!

Ruszamy w Polskę "Wierni w życiu i służbie"! ⚜️
Na dniach opowiemy co przeżyliśmy, więc bądźcie czujni!

———
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach środków (Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030) Komitet do spraw Pożytku Publicznego

29/07/2022

+1. Tak właśnie dziś na rozpoczęcie Zlotu PW nasz Hufiec otrzymał kolejną PWD. Gratulacje drużynowej 16 Zdołbunowskiej Drużyny Wędrowniczek "Polus Astrum" im.św. K. Jawigi Anastazji Hatuncewej.

Harcerskie spotkanie pokoleń w Kostiuchnówce 21/07/2021

Harcerskie spotkanie pokoleń w Kostiuchnówce W tym roku mija 20 lat od założenia Harcerskiego Hufca «Wołyń». Z tej okazji 5–19 lipca w Kostiuchnówce w dawnym rejonie maniewickim odbył się harcerski obóz «Maszyna czasu 2021» oraz kolonie dla

Gromadzi nas tu pamięć 13/07/2021

Gromadzi nas tu pamięć W ciągu dwóch dni, 10 oraz 11 lipca, w obwodzie wołyńskim oraz rówieńskim trwały obchody 78. rocznicy tragicznych wołyńskich wydarzeń. W mszach żałobnych na cmentarzu w Hucie oraz w łuckiej katedrze

Photos from Harcerski Hufiec "Wołyń"'s post 14/06/2021
12/06/2021

🙏🏻❤️

11/06/2021

Otrzymaliśmy SUPER materiały! 📚⚜️

Za chwilę zaczynamy...☺️⚜️

3,2,1... Start. 11-13 czerwca 2021r. Równe Kurs "Przewodników" - Przetarty szlak 2021. Powodzenia kursantom

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 21/05/2021

Rozwijamy się duchowo!
Nasza przyboczna odwiedziła muzeum i podzieliła się z nami tą relacją.

Nie każde małe miasteczko może pochwalić się muzeum. W Zdołbunowie znajduje się takie miejsce - Zdołbunowskie Muzeum Wiedzy Lokalnej. Każdy zwiedzający będzie mógł poznać historię miasta i jego życie.

Obecnie muzeum ma pięć sal z eksponatami z różnych okresów Zdołbunowa. Tutaj możesz zobaczyć: ząb mamuta, wypchane zwierzę z dzika, podkowy z koni, buty młodej damy, stare naczynia, kryjówkę, broń i wiele więcej. Eksponatów jest dość, bo większość z nich do muzeum przynieśli sami mieszkańcy. Co ciekawe, eksponaty muzealne można dotykać i trzymać w rękach. Jeden sposób na dotknięcie historii.

Ponadto muzeum posiada wiele przedmiotów gospodarstwa domowego i zdjęcia z polskiego okresu Zdołbunowa. Możesz zobaczyć, jak wyglądały ulice miasta, dawna cementownia, dworzec kolejowy itp.
Znajduje się tu również sala wystawowa, w której odbywają się różne imprezy i warsztaty. Wkrótce zostanie zaprezentowana sala poświęcona okresowi radzieckiemu Zdołbunowa.

Budynek muzeum jest lepiej znany mieszkańcom jako izba tortur NKWD i klinika dentystyczna. To w lochach umieszczono cele, w których wielu ludzi czekało na śmierć. Na ścianach cel pracownicy muzeum i wolontariusze próbują odtworzyć napisy pozostawione przez więźniów w ich pamięci.

Wycieczka po muzeum była niezwykle interesująca i ekscytująca. Tam zobaczysz i usłyszysz wiele ciekawych rzeczy (nie chcę zdradzić szczegółów, żeby był efekt zaskoczenia). Gorąco polecam wszystkim zwiedzić Zdołbunowskiego Muzeum Wiedzy Lokalnej.

04/04/2021

Z okazji świąt Wielkanocy życzymy Wam wszystkiego, co najlepsze.
Niech ten czas upłynie w zdrowej, spokojnej i najbardziej jak to możliwe rodzinnej atmosferze oraz przyniesie wiele radości, nadziei i wszelkiej pomyślności.

16 ZDW "Polus Astrum" im. Św. Królowej Jadwigi
❤️

14/09/2020

Nowy 2020/21rok harcerski ⚜️
STARTUJEMY!😜

19/08/2020

Nasze pierwsze urodzinki!🎉🎂🎁

Wędrowniczki z 16 ZDW "Polus Astrum" bardzo dziękują wszystkim, którzy przez ostatni rok wspierali drużynę, pomagali nam i motywowali do dalszego działania. Doceniamy to i serdecznie DZIĘKUJEMY!
Mamy nadzieję, że będziemy się rozwijać i działać przez wiele kolejnych lat!
❤️💋

P.S.: Niestety aktualna sytuacja epidemiologiczna nie pozwala nam obejść urodziny złotej drużyny z naszym Hufcem "Wołyń", ale biwak z tego powodu, na pewno, planujemy zrobić w naszym przyjaznym kółku zdołbunowskich wędrowniczek❤️

14/08/2020

Zbióreczka😉❤️

31/07/2020

Czuwajcie wszyscy!❤️
Z tej strony 16 ZDW "Polus Astrum".
Pozdrawiamy wszystkich zuchów, harcerzy i harcerek, wędrowników i wędrowniczek oraz instruktorów na całym świecie!
16 ZDW "Polus Astrum" im. Św. Królowej Jadwigi jest drużyną wędrowniczek działającą w Zdołbunowie HP na U "Wołyń"
Dzisiaj chcemy Wam opowiedzieć króciutko o nas 😊
Wszystko się zaczęło 19 sierpnia 2019r., kiedy po apelu szóstka młodych dziewcząt zaczęły realizować swoje marzenia, tworząc swoją wędrowniczą drogę z własną obrzędowością, z planem wędrówek dla poznania tego pięknego świata. Bo przecież wędrownikowi nie wystarcza znajomość miejsca zamieszkania, wędrownika ciekawi cały świat, piękne widoki, świetna atmosfera wśród rodziny wędrowniczej, wędrownik patrząc w swą przyszłość pragnie odnaleźć własną ścieżkę.
Dzięki tej wielkiej wspólnej chęci, prawie za rok, my mamy czym pochwalić się: nowe otwarte stopnie, cała drużyna realizuje próbę na naramiennik wędrowniczy, za nami już niesamowite wycieczki do Warszawy, Torunia, Katowic i Pragi, byliśmy też na kursach drużynowych i pwd. Ale przede wszystkim jednak, pracujemy nad sobą, szlifujemy swój charakter, kształtujemy siłę ciała, siłę umysłu i siłę ducha, szukamy miejsca w społeczeństwie poprzez podejmowanie służby na rzecz innych.
I to nie koniec, to właśnie tylko początek! Mamy przed sobą jeszcze dużo nowych zadań, wyzwań i przygód! Działamy! I wy działajcie z nami!💙

23/07/2020

Zachęcamy do obserwowania nas na Instagramie ☺️❤️

Bądź na bieżąco z naszą drużyną w instastories!
I zapraszamy do wzięcia udziału w giveaways wędrowniczek!!! 😉

23/07/2020

Kilka tygodni temu mieliśmy e-zbiórkę (zbiórka on-line)🙂

Mówiąc króciutko fajnie spędziliśmy czas w naszym rodzinnym wędrowniczym gronie.❤️⚜️
Zasiedliśmy do swoich urządzeń aby trochę porozmawiać, pobawić się, pośmiać się, ale i zaplanować nasze wakacje. Również był poruszony aktualny temat Covid19🦠

No i chcemy podzielić się z wami naszym zdjęciem! 😉
Niestety na zdjęciu wszystkich nie ma.😕

11/04/2020

Niech Zmartwychwstały Chrystus
oświeca drogi codziennego życia,
obdarza błogosławieństwem
i pomaga życie czynić szczęśliwym.
Wesołych i ciepłych świąt Wielkanocnych!

Życzę drużyna wędrowniczek "Polus Astrum" ❤️❤️❤️

Photos from Harcerski Hufiec "Wołyń"'s post 01/03/2020

BIEG PAMIĘCI ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH
PAMIĘTAMY! 🇵🇱❤️

22/02/2020

Dzień Myśli Braterskiej 2020

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 26/12/2019

Wigilijny opłatek hufca "Wołyń" 2019r.✨

26/12/2019

25.12.2019r. Zdołbunów

Zbióreczka😊
W nowy 2020 rok z nowymi złotymi chustami 😍❤️

23/12/2019

❤️🎁🎄✨

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 12/12/2019

Składamy serdeczne pozdrowienia dla drużynowej Anastazji! Życzymy dużo zdrowia, szczęścia i radości! Spełnienia wszelkich marzeń, samych wspaniałych chwil.
Śmiało patrz w przyszłość.
Sto lat !!!🎉❤️

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 03/12/2019

Od powrotu z PRAGI minęły dwa tygodnie. A moja podróż ciągle wisi w powietrzu. Na stoliku kafola i czeskie słodycze, na biurku pocztówki, a na lodówce magnez.
I tе niezapomniane wspomnieniа, które przywiozłam że sobą tuż obok mnie.
Praga to bez wątpienia jedno z najciekawszych miast w Europie. Zwiedzającym oferuje różnego rodzaju atrakcje, imponuje ciekawą architekturą, a dziesiątki wąskich uliczek starówki mają swój niepowtarzalny klimat. A wiecie, że centrum Pragi znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO? Już będziecie wiedzieć!
Wacławiak, Hradczany, Katedra Świętych Wita, Wacława i Wojciecha, Wieża Prochowa i Miejski Dom Reprezentacyjny, Kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem, Praski zegar astronomiczny, różne pomniki np. Ruchomy pomnik Franza Kafki, to jeden z najsłynniejszych pisarzy świata, Most Karola. Most pochodzi z XIV wieku, strzeżony jest wzdłuż przez kilkanaście gotyckich figur świętych.
Miejsc pięknych godnych do zwiedzania jest wiele, przez to można wymieniać i wymieniać 😮😊

Ale właśnie co chciałam najbardziej polecić to wzgórze, z którego możemy obserwować malowniczy widok, który zapiera dech w piersi i jeszcze spacerek po Pradze późno w nocy, bo wtedy pojawia się jej magiczny klimat ✨

Jestem przekonana, że jeżeli zdecydujecie się na wyjazd do Pragi to spodoba się Wam ona tak, jak się spodobała mi 😍

Harcerstwo to jest życie, a życie to jest co? WSPOMNIENIА 😍
© Robert Kostiv
Dziękuję bardzo za tе WSPOMNIENIА!

Dh. Nastia Hatuncewa

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 01/12/2019

Wielokrotnie byłam w Katowicach przejazdem, ale nigdy nie miałam czasu, żeby zostać tu na dłużej, niż na 10-15 minut.
Tym razem też przejazdem, ale miałam 2,5 godziny i Walika, który zgodził się pokazać mi miasto😊
Katowice nigdy nie wydawały się atrakcyjne turystycznie. Ale okazało się, że to miasto ma naprawdę dużo do zaoferowania.
Między innymi fajnymi miejscówkami to punkt widokowy na Centrum Konferencyjnym, który najbardziej sprawił na mnie wrażenie. To jeden z nowoczesnych budynków z trawiastym dachem, niedaleko Muzeum Śląskiego. Super miejsce, żeby odpocząć podczas zwiedzania miasta i przy okazji popodziwiać panoramę Katowic. Polecam!

Polus Astrum ⭐ a my dostałyśmy zaproszenie do Katowic! Jedziemy? 😉

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 12/11/2019

W ramach Tygodnia Patriotycznego pełniłyśmy służbę w Ostrogu. Na cmentarzu rzymskokatolickim, polskich legionistów, którzy zginęli w walce bolszewickiej w latach 1919–1920.

"A choć ich życia płomień zgasł.
To myśli o nich
Są przecież w nas."🕯️🇵🇱

Foto przybocznej
Nadii Sawczuk

28/10/2019

Czuwaj!

Chcemy Wam przekazać bardzo ważne informacje!
Pewnego pięknego i ciepłego poranku w Toruniu 27.10.19r. odbył się pierwszy apel naszej drużyny.
Na którym drużynowa podała do wiadomości, że nasza drużyna oraz ona, jako drużynowa przeszedła okres próbny, decyzja Rady Hufca z dnia 05.10.19r.
Z tego powodu jesteśmy bardzo szczęśliwi!

Z kolei witamy też druhnę Nadię Sawczuk, ktora została naszą przyboczną.
Życzymy dużo radości i satysfakcji z pełnionej funkcji :)
Gratulujemy!!!

Photos from 16 Zdołbunowska Drużyna Wędrowniczek "Polus astrum"'s post 27/10/2019

Toruń porusza i zaprasza - za Duchem Kopernika i zapachem piernika! Gorąco polecamy!!!
Toruń, to miasto położone na styku Pojezierza Chełmińskiego i Kotliny Toruńskiej. Jedno z najbogatszych w zabytki miast polskich z bezpośrednim dostępem do Wisły.

Wraz z naszą wędrowniczką Anią Cyron, która z 25-27 października 2019r. była przewodniczką po Toruniu zwiedzałyśmy stare miasto: Krzywą Wieżę, dom Mikołaja Kopernika, ruiny Zamku Krzyżackiego, Ratusz, Karmelową Krainę - Manufaktura Słodyczy, Muzeum Toruńskiego Piernika, Pijalnie Czekolady Wedel...
Chciałyśmy podziwiać panoramę Torunia, więc musiałyśmy pokonać 186 schodków na wieżę kościelną, na której znajduje się cenny dzwon Tuba Dei.
Byłyśmy też na mszę Świętej w kościele.
Wśród zabytkowych kościołów w Toruniu wybrałyśmy kościoł Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i bł. Stefana Wincentego Frelichowskiego. Jedna z trzech zachowanych gotyckich świątyń w Zespole Staromiejskim Torunia. Wznosi się na Starym Mieście, w zachodniej części północnego bloku przyrynkowego ograniczonego ulicami Panny Marii, Piekary i Franciszkańską.
Zwiedzając kościół warto zwrócić uwagę na znajdujące się przy nim tablicę ufundowaną w 10-rocznicę beatyfikacji ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego - patrona Harcerstwa Polskiego. W kościele przed mszą poznałyśmy hm. Józefa Nowakowskiego- Kapelena Hufca ZHP Toruń i otrzymałyśmy książeczki na pamiątkę.

Toruń należy zwiedzać dniem, ale także nocą. Widok z drugiej strony rzeki jest powalający - warto tylko przejść się na drugą stronę rzeki Wisły. I ty zobaczysz najpiękniejszy nocny widok miasta.

Piękna architektura starego miasta, tajemnicze zakamarki, niezwykłe kształty bram, okien i dachów zainspirują najbardziej wybrednych turystów, nawet takich jak nasza drużynowa 😁

Wrażenia i wspomnienia niezapomniane!!
Dzięki, Aniu!💕

06/10/2019

30 sierpnia 2019 r. Zdołbunów

Zbiórka "Żwawym krokiem w nowy rok wędrówniczy"⚜️

Dobry start! Otworzyliśmy próbę na naramiennik wędrówniczy i już został omówiony plan na 2019/2020 rok.