انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان آذربايجان غربي. اميد

انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان آذربايجان غربي. اميد

Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان آذربايجان غربي. اميد, Health/Medical/ Pharmaceuticals, ارومیه بلوار شهيد باهنر شهرك فرهنگيان برخيابان 32 متري, .

بانوي نيكو كاري به نام صديقه اقبالي افشار كه خود از بيماري سرطان رنج مي برد و با آن مرض نيز زندگي را وداع گفت جهت انجام پژوهش هاي علمي و خدمات درماني ،زميني را به بيماران مبتلا به سرطان در اين شهر اهدا نمود. لذا ميتوان گفت كه گام نخستين كمك به بيماران مبتلا به سرطان را در اين شهر ايشان برداشت.

از سال 1359 مكاتبات و اقدامات چندي براي تاسيس مركز راديوتراپي انجام شده و به صورت جدي از سال 1369 پس

19/11/2020

www.asriran.com

سرطان و 11 قانون برای پیشگیری! 11/07/2019

سرطان و 11 قانون برای پیشگیری! یک سبک زندگی کم تحرک میزبان مشکلات سلامت مختلف است که سرطان نیز یکی از آنها محسوب می شود.

12 خوراکی مضر برای التهاب مفاصل! 21/06/2019

12 خوراکی مضر برای التهاب مفاصل! شکر و چربی اشباع از عوامل التهابی اصلی در رژیم غذایی انسان هستند که هر دو می توانند علائم آرتریت را تشدید کنند.

فقر + سرطان / با فطریه های خود نجات شان دهیم 03/06/2019

فقر + سرطان / با فطریه های خود نجات شان دهیم یکی از دغدغه های واقعی ما این است که فطریه پرداختی مان در جایی که باید، صرف شود. کمک به درمان بیماران فقیر و نیازمندی که به سرطان مبتلا شده اند، یکی از الهی ترین و انسا....

14/03/2019

یادآوری جهت اطلاع نیکوکاران :
شماره انجمن در بانک سپه:
شماره حساب :
827888888811
شماره کارت انجمن :5892،1011،6930،6020

30/01/2019

kashan - mahinestan

24/03/2018
24/03/2018
10/12/2017

برای پیشگیری از سرطان پوست این غذاها را بخورید................
برای محفوظ ماندن در برابر مضرات اشعه ماوراء بنفش خورشید، شما هنوز هم نیاز به استفاده از کرم های ضدآفتاب دارید اما این همه ماجرا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،اضافه کردن برخی از گزینه های غذایی به رژیم روزانه، علاوه بر کرم های ضد آفتاب، سدی در برابر ابتلا به سرطان کشنده پوست است:

فیبرها: برای در امان ماندن از سرطان پوست سهم کمی به مواد غذایی چرب (چربی‌ های ناسالم) بدهید و تا جایی که می‌ توانید فیبرهای غذایی مصرف کنید. فیبرها باعث می‌ شوند که روده ها با سرعت بیشتری از شر توکسین‌ های سرطان ‌زا خلاص شوند. در این صورت این توکسین ‌ها یا همان سموم بدن انباشته نمی ‌شوند و نمی ‌تواند مدت زمان طولانی در ارگان ‌های حیاتی بدن تلنبار شوند. خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات تازه و دانه ‌های کامل کمک بیشتری به پیشگیری از ملانوم (سرطان پوست) می ‌کند.

چای سبز: نتایج پژوهش ‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف چای سبز به خصوص زمانی که به آن لیموترش اضافه کرده باشید از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌ کند. افرادی که به طور مرتب چای سبز یا چای سیاه می ‌نوشند یعنی روزانه حداقل دو فنجان، شانس بیشتری برای دور ماندن از سرطان پوست دارند. کلا چای سرشار از آنتی اکسیدان ‌هایی است که جلوی پیشرفت سلول‌ های سرطان ‌زا را می ‌گیرد.

گوجه فرنگی ها: گوجه فرنگی محافظ شما در برابر ابتلا به سرطان پوست است و تحقیقات نشان داده لیکوپن موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که از شما در برابر اثرات مخربUVمحافظت می کند. البته فراموش نکنید که محصولات گوجه فرنگی از جمله رب و سس گوجه فرنگی بعلاوه کچاپ، سرطان زا هستند. نتایج پژوهش ‌ها نشان می‌ دهد مصرف روزانه‌ پوره‌ گوجه فرنگی مقاومت پوست در برابر اشعه ‌های ماورای بنفش را ۳۰ درصد افزایش می‌ دهد. از طرف دیگر مصرف این ماده‌ غذایی مفید میزان کلاژن را نیز بالا می ‌برد.

قهوه: تحقیقات نشان داده که قهوه نه تنها باعث افزایش انرژی در طول روز می شود، بلکه از پوست شما نیز به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی اش محافظت می کند و سلول های پوست که در نتیجه آفتاب آسیب دیده اند را قبل از این که سرطانی شوند، از بین می برد. طبق نتایج به دست آمده مصرف هر فنجان قهوه احتمال ابتلا به ملانوما را کمتر می کند. این تحقیق نشان داده است که مصرف روزی ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز احتمال بروز این سرطان را ۲۰ درصد کاهش می دهد.

فلفل: فلفل‌ ها حاوی ترکیبات شیمیایی خاصی به نام کپسایسین هستند. طعم تند این مواد غذایی نیز مدیون همین ترکیبات شیمیایی است. زمانی که این ترکیبات وارد سلول ‌های سرطانی پوست می‌ شوند شروع به از بین بردن آن‌ها می ‌کنند. در واقع فلفل‌ ها به خصوص انواع تند آن سلول‌ های سرطان ‌زا را به کشتن می‌ دهند. برای همین اگر شما عاشق غذاهای تند و فلفل هستید شانس بیشتری برای پیشگیری از سرطان پوست دارید. از این گذشته نتایج پژوهش‌ ها نشان داده است سبزیجات دیگری مانند پیاز و بروکلی نیز به نابودی سلول‌ های سرطانی کمک می‌ کنند. اگر فلفل دوست ندارید پیاز و بروکلی میل کنید.
منبع:everydayhealth

http://www.salamatnews.com/news/232335/برای-پیشگیری-از-سرطان-پوست-این-غذاها-را-بخورید

10/12/2017

۱۰ نکته مهم درباره سرطان ریه که باید بدانید..........
در سالهای اخیر، سرطان ریه نسبت به سرطانهای دیگر به میزان بیشتری عامل مرگ افراد و به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، استعمال دخانیات و ... در بین زنان و مردان از شیوع نسبتا بالایی برخوردار بوده و اگرچه عامل اصلی ابتلا به آن استعمال دخانیات و سیگار است، اما عوامل دیگری نیز ریسک ابتلا به آن را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین با توجه به شیوع بالای بیماریهای ریوی و سرطان ریه، هر فرد باید اطلاعاتی درباره این بیماری، نشانه های آن، دلایل ابتلا به آن، تشخیص و معالجات مربوط به آن داشته باشد. در این نوشتار بخشی از این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده ایم.

سرطان ریه چیست؟

سرطان ریه نوعی تومور پیشرونده است که در ریه ها ایجاد می شود و باعث رشد سریع و غیرقابل کنترل سلولهای سرطانی در بافت ریه می شود. مرگ و میر سالیانه ناشی از سرطان ریه بسیار بیشتر از سرطانهای دیگر مانند سرطان روده، پروستات، رحم و سینه است.

نشانه های ابتلا به سرطان ریه

در ابتدا، نشانه های این بیماری غیر قابل تشخیص است، اما با پیشرفت سلولهای سرطانی، بیمار دچار سرفه های مکرر و مزمن و در برخی موارد همراه با دفع خون خواهد شد. تنفس بریده و منقطع و درد قفسه سینه خصوصا به هنگام تنفس عمیق، از دیگر نشانه های آن است.

دلایل ابتلا به سرطان ریه

استعمال سیگار:

سیگار کشیدن، مکانیزم دفاعی ریه ها را ضعیف می کند بنابراین مواد سرطانزای سیگار در ریه ها جمع می شوند و به مرور با افزایش آنها در ریه، تبدیل به تومورهای سرطانی شده ریه ها را در بر می گیرند. سیگارها اغلب حاوی بیش از ۷۳ نوع ماده سرطانزا بوده و تقریبا عامل ایجاد ۸۵ درصد سرطانهای ریه هستند.

استعمال غیر مستقیم سیگار:

کسانی که با افراد سیگاری زندگی می کنند، ریسک ابتلا به سرطان ریه در آنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است.

مشاغل پرخطر:

اگر به واسطه شغل خود با اورانیوم، آرسنیک و سایر عناصر شیمیایی مضر سر و کار دارید، ریسک ابتلا به سرطان ریه در آینده بسیار در شما بالا خواهد بود و نیاز است ریه های خود را مرتب چکاپ کنید..

آلودگی هوا:

یک تا دو درصد از سرطانهای ریه در اثر آلودگی هوا ناشی از دود وسایل نقلیه، کارخانه ها و نیروگاهها ایجاد می شود. پس بهتر آن است که به هنگام آلودگی بیش از حد هوا کمتر از خانه بیرون بروید و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنید.

انواع سرطان ریه:

سرطان ریه دو نوع اصلی دارد: سرطان ریه با سلولهای سرطانزای کوچک که به سرعت در قسمتهای دیگر بدن گسترش یافته و آنها را نیز درگیر می کند. این نوع از سرطان ریه بیشتر در افراد سیگاری با مصرف بالا، مشاهده می شود.

نوع دیگر آن، سرطان ریه با سلولهای سرطانزای بزرگ است که نسبت به نوع اول، آهسته تر پیشروی می کند و ۸۵ درصد از سرطانهای ریه از این نوع است.

مراحل پیشروی سرطان ریه:

بر اساس سرعت پیشرفت، این بیماری به دو مرحله تقسیم می شود:

مرحله محدود، که در آن سرطان فقط یکی از ریه ها و شاید گره های لنفاوی اطراف آن را درگیر کرده است.

مرحله پیشرفته، که سرطان هر دو ریه و یا حتی اندامهای دیگر بدن را درگیر می کند.

روش تشخیص زودهنگام بیماری:

گاهی انجام سی تی اسکن در مراحل اولیه بیماری به تشخیص آن کمک خواهد کرد. هر چه زودتر این بیماری تشخیص داده شود، شانس زنده ماندن و اثر بخشی درمان در افراد مبتلا بیشتر خواهد بود. بنابراین افراد سیگاری یا کسانی که قبلا سیگاری بوده اند و در محدوده سنی ۵۵ تا ۸۰ سال هستند، احتمال وجود سرطان ریه در آنها بیشتر است و توصیه می شود که هر ساله اسکنهای تشخیصی را انجام دهند.

انجام عکسبرداری با اشعه ایکس از ریه ها به تشخیص سرطان ریه و بافتهای توموری در ریه ها بسیار کمک خواهد کرد. اگر سرفه های همراه با خلط فراوان دارید، پزشک آزمایشی از اخلاط دفع شده از ریه را تجویز خواهد کرد زیرا در صورت وجود سرطان، اخلاط معمولا حاوی سلولهای سرطانی هستند که با انجام آزمایش، وجود و نوع آنها مشخص خواهد شد.

در موارد حادتر پزشک مجبور به نمونه برداری از ریه می شود که در طی آن یک نمونه کوچک از زائده های سرطانی برداشته شده و تحت آزمایش قرار می گیرد تا وجود سرطان و نوع سلولهای سرطانی را تشخیص دهد.

درمانهای اولیه:

گاهی انجام عمل جراحی می تواند مانع از پیشرفت سلولهای سرطانی به قسمتهای دیگر بدن شود. در این موارد، جراح برای برداشتن تومور و سلولهای درگیر با آن، مجبور به خارج کردن بخشی از ریه یا همه آن می شود. بعد از عمل نیز برای اطمینان از اینکه همه سلولهای سرطانی از بین رفته اند، بیمار باید تحت شیمی درمانی قرار گیرد.

شیوه های درمانی جدید:

تارگت تراپی که نوع جدیدی از درمان سرطان است و سلولهای سرطانی را مستقیما هدف قرار داده به آنها حمله می کند و معمولا در کنار شیمی درمانی از این روش استفاده می شود.

ایمونو تراپی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند که با پیشرفت سلولهای سرطانی مبارزه کند. این روش نیز باید در کنار شیمی درمانی اعمال شود.

با وجود تمامی آنچه که ذکر شد، بهتر آن است که در همه شرایط در صورتی که وجود برخی علایم ابتلا به این بیماری را در خود مشاهده کردید یا جز افراد پر ریسک در ابتلا به آن هستید، تحت نظر متخصصین ریه قرار بگیرید و با انجام آزمایشهای تشخیصی لازم از ابتلا به این بیماری پیشگیری و درمان کنید.

http://www.salamatnews.com/news/232359/۱۰-نکته-مهم-درباره-سرطان-ریه-که-باید-بدانید

27/07/2017
اگر حافظه ضعیفی دارید این دمنوش‌ها را بنوشید - weebfa.com 08/06/2017

اگر حافظه ضعیفی دارید این دمنوش‌ها را بنوشید - weebfa.com بر روی عکس بزنید در وبسایت بخوانید

Timeline photos 05/05/2017

۱۰ علامت هشداردهنده حمله قلبی را فراموش نکنید...............
هر سال تعداد قابل توجهی از مردم در ایالات متحده قربانی حملات قلبی می شوند.
به گزارش آوای سلامت به نقل ازhuffingtonpostدرجات مختلفی از حملات قلبی وجود دارد و قرار نیست همه آنها به مرگ منجر شود. با این حال بیمارانی که یک بار تجربه حمله قلبی را داشته اند، بیشتر در معرض حمله قلبی دوم هستند. خطر این عارضه تنها زمانی کاهش می یابد که افراد اقدامات مناسب پیشگیرانه را به طور کامل آموخته باشند.
آیا نشانه هایی وجود دارد؟
برخی از علائم شایع و آشکار حمله قلبی وجود دارد که ممکن است جزئی و نادیده گرفته شود. قبل از این که بدانید حمله قلبی چه علائمی دارد، باید این سوالات را از خود بپرسید:
آیا سیگار مقصر است؟
در حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد از بیماری های عروق کرونر به علت سیگار کشیدن ایجاد می شود. حتی سیگاری های دست دوم و افراد در معرض دود نیز به همین میزان در معرض حمله قلبی هستند.
آیا سابقه خانوادگی ابتلا به حمله قلبی موثر است؟
بله. اگر شما سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه را دارید، بیشتر در معرض خطر هستید. حدود ۲۵ گونه ژن کشف شده، با حملات قلبی در ارتباط است.
حمله قلبی با سایر مشکلات سلامت ارتباط دارد؟
این عارضه با دیابت، مشکلات فشار خون، چاقی و کلسترول بالا در ارتباط مستقیم است.
آیا جنسیت در ابتلا به حمله قلبی مهم است؟
مردان در معرض خطر بیشتری نسبت به زنان هستند.
ناگفته نماند که برخی از عوامل خطر ابتلا به حمله قلبی را می توان کنترل کرد اگرچه برخی دیگر غیر قابل دستکاری هستند. با این حال اقدامات پیشگیرانه در بهبود سلامت عمومی بدن و پیشگیری از حمله قلبی بی تاثیر نیست.
علائم حمله قلبی که نباید نادیده گرفته شوند
سوزش سر دل و مشکلات دستگاه گوارش: سوزش سر دل یک اختلال گوارشی است که می تواند ناشی از ریفلاکس معده به مری باشد. این عارضه به طور معمول در کسانی که بلافاصله بعد از صرف غذا دراز می کشند اتفاق می افتد و می تواند منجر به درد معده و استفراغ شود. البته سوزش سر دل همراه با درد شدید در قفسه سینه می تواند نشان دهنده خطر حمله قلبی باشد. برخی افراد در قسمت بالای شکم احساس درد می کنند. زنان و افراد مسن بالای ۶۰ سال به احتمال زیاد این علایم را تجربه می کنند بی آن که بدانند این علایم با بیماری های قلبی مرتبط است. البته اغلب موارد درد شکم و حالت تهوع با حمله قلبی ارتباط ندارد و در صورتی نگران کننده است که ناگهانی و بدون دلیل ظاهر شود.
درد در قسمت چپ بدن: این یکی از علائم کلاسیک حمله قلبی است. یک فرد ممکن است درد در قسمت چپ بدن را تجربه کند و ممکن است آن را با درد عضلانی اشتباه بگیرد و در نتیجه این درد نادیده گرفته شود. بنابراین در صورتی که فرد درد در قسمت چپ بخصوص دست چپ را حس کرد، یک احتمال قوی برای حمله قلبی است. بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه عواقب شدید، درمان فوری و اخذ خدمات پزشکی است.
خستگی سریع: در صورتی که فرد خیلی زود احساس خستگی کند ممکن است در معرض خطر حمله قلبی باشد. سعی کنید نوع خستگی خود و چگونگی آن را تجزیه و تحلیل کنید؛ مثلا بررسی کنید که خستگی شما ناشی از فعالیت های روزمره مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله، دویدن و ... و یا این که خود به خود حادث شده است. این تجزیه و تحلیل ها به کاهش شانس ابتلا به حمله قلبی در صورتی که شما در معرض خطر باشید، کمک می کند. در این مورد می توانید از پزشک تان مشاوره بگیرید. منظور از خستگی مفرط، خستگی است که مانع از بلند شدن فرد از رختخواب می شود. اگر فرد فعالی هستید و ناگهانی دچار خستگی مفرط شده اید، این علامت را نادیده نگیرید.
سرفه غیر قابل توقف: این یکی از نشانه های متداول حمله قلبی است. در موارد شدید، سرفه خونی نیز مشاهده می شود. علائم عمومی حمله قلبی مرتبط با سرفه شامل مخاط سفید مایل به صورتی است که در نتیجه نشت خون در ریه ها بروز کرده است.
تعریق غیر معمول: عرق کردن بسیار طبیعی است اما تا زمانی که ناشی از ورزش و آب و هوای گرم باشد. برخی از افراد به طور کلی مقدار زیادی از مایعات بدن خود را از طریق تعریق از دست می دهند. با این حال اگر فردی تجربه تعریق سرد بدون هیچ دلیل آشکاری را داشته باشد، یک وضعیت نگران کننده است و باید اقدامات فوری و معاینات اضطراری برای پیشگیری از عواقب شدید در نظر گرفته شود.
درد فک و گلو درد: بی حسی در شانه و دست نشانه حمله قلبی است اما بیشتر مردم این نوع علایم را تجربه نمی کنند. به جای آن در قسمت گردن یا شانه یا از فک به بالا تا ناحیه گوش درد دارند. برخی نیز از درد بین استخوان کتف شاکی هستند. از آن جا که این درد موقتی است اغلب به فراموشی سپرده می شود.
سرگیجه: نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این امر باعث کمبود نفس و سرگیجه می شود. این سرگیجه اغلب با درد قلسه سینه و نفس نفس زدن همراه است. همه این علائم به اندازه کافی برای این که بیمار سریعا به پزشک مراجعه کند، هشدار دهنده هستند.
تورم اندام: هنگامی که عضله قلب درست عمل نمی کند، فضولات از طریق خون از بافت ها حمل نمی شود و در نتیجه باعث ورم می شود. ورم ابتدا در کف پا و قوزک آغاز می شود. علاوه بر آن هنگامی که خون کافی به بافت ها نمی رسد، درد ایجاد می شود.
ضربان قلب: یک ضربان قلب پایدار نشانه ای از قلب سالم است. اما ضربان قلب بدون دلیل می تواند نشانه ای از خطر حمله قلبی باشد. در این مواقع احساسی که به فرد دست می دهد، این است که گویی با سرعت دویده است. برخی این حالت را با حمله عصبی اشتباه می کنند. اگر بدون آن که کار سنگینی انجام داده اید دچار ضربان تند و نامنظم قلب شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
خر و پف: خر و پف بلند نیز نشانه ای جدی از خطر حمله قلبی است. افرادی که از ناراحتی های قلبی رنج می برند، برای کنترل سطح خر و پف شبانه می توانند از یک ناظر خارجی کمک بگیرند.
www.huffingtonpost.com

Timeline photos 05/05/2017

کاهش 25 درصدی مرگ نابهنگام تا 10 سال آینده.................

تهران-ایرنا-معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ازطریق طرح تحول سلامت در تلاش هستیم تا 10 سال آینده مرگ نابهنگام در کشور را 25 درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکترعلی اکبر سیاری روز شنبه درهمایش تغذیه سالم،سفیران سلامت در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: درحال حاضر 76 درصد مرگ های نابهنگام کشور براثر چهار بیماری سکته قلبی و مغزی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی است.
وی تاکید کرد که این بیماری ها با تغییر سبک زندگی، عادات غذایی سالم ، تحرک بدنی و آموزش قابل پیشگیری است.
سیاری به افزایش چربی خون در کشور اشاره کرد و گفت: 15 میلیون ایرانی دارای چربی خون بالا هستند. این بیماری می تواند سبب بروز سکته های قلبی و مغزی و سرطان شود.
وی اظهار کرد: 10 درصد ایرانی ها دیابت دارند یا در معرض آن هستند و 80 درصد این تعداد با اقدامات مناسب قابل پیشگیری است.
سیاری به افزایش چاقی و اضافه وزن اشاره کرد و گفت: 20 درصد کودکان و نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند در سال های گذشته والدین از کم وزنی یا قد کوتاهی فرزندان خود نگران بودند که در حال حاضر نگران چاقی یا اضافه وزن آنها هستند.

** تغذیه تاسالم و کم تحرکی سبب سکته های مغزی و قلبی می شود
وی اظهار کرد: تغذیه ناسالم و کم تحرکی سبب سکته های زودرس قلبی و مغزی، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و افسردگی می شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: مصرف روزانه نمک در افراد کمتر از 5 سال 5 گرم و در افراد بالای 5 سال 3 گرم باید باشد که ما روزانه 10 تا 12 گرم نمک مصرف می کنیم.
سیاری به مردم توصیه کرد که روزانه 25 گرم قند مصرف کنند و گفت: یک قوطی نوشابه حدود 30 گرم قند دارد که اگر روزانه یک قوطی مصرف کنیم فرد در سال می تواند 7 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد.

**تربیت 2 میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت توجه ویژه به تربیت سفیران سلامت شده است، افزود: تاکنون 2 میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور تربیت شده است.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: با این کار سعی کردیم خدمات خانه ها و مراکز بهداشت را به نحو مطلوب تر در جامعه نهادینه کنیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ گزارشی در مورد ابتلا به بیماری های فلج کودکان و وبا در سال 95 گزارش نشده است، گفت: در سال 92 در 16 استان وبا داشتیم که در سال 95 هیچ موردی از این بیماری گزارش نشده است که این موضوع موفقیت بزرگی برای نظام سلامت کشور است.

** ارتباط سرطان های سینه و پروستات با رژیم غذایی پرچرب
مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش گفت: سرطان سینه در زنان و سرطان پروستان در مردان با رژیم غدایی پرچربی در ارتباط است و مصرف آنها می تواند این سرطان ها را افزایش دهد.
زهرا عبدالهی اظهار کرد که روند چاقی در ایران رو به افزایش است و حتی کودکان مبتلا به این عارضه شده اند. چاقی در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به بیمارای ها در دوران بزرگسالی را افزایش دهد.
وی گفت: شکل گیری ذائقه در دوران کودکی موضوع مهمی است و دنیا به آن توجه ویژه دارد و عادات غذایی سالم می تواند از شیوع بسیاری از بیماری ها بکاهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: مدل بیماری ها در کشور از بیماری های واگیر و عفونی به بیماری های غیرواگیر تغییر یافته و این نوع بیماری ها در جامعه در حال افزایش است.
دکتر علی جعفریان، رژیم غذایی ناسالم، نمک، کم تحرکی ، استعمال سیگار مهمترین عامل افزایش بیماری های غیر واگیر در کشور اعلام کرد و افزود: سیگار و کم تحرکی نقش زیادی در افزایش این بیماری ها دارند.
وی اظهار کرد: مصرف رژیم غذایی نامناسب مانند غذاهای آماده در جامعه افزایش یافته است و شاهد افزایش مصرف غذاهای پرنمک، پرچرب و شیرین در جامعه هستیم.

Timeline photos 05/05/2017

خطر سه برابری ابتلا به زوال عقل با مصرف نوشابه های رژیمی........

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار رژیمی خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی را سه برابر می کند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، محققان دانشگاه بوستون در این مطالعه با بررسی داده های مربوط به چهار هزار و 372 بزرگسال متوجه شدند که مصرف نوشابه های گازدار رژیمی در قیاس با جایگزین های قندی، خطر ابتلا به زوال عقل و سکته های مغزی را افزایش می دهد.
آنها متوجه شدند، بزرگسالانی که روزی یک قوطی سودای رژیمی مصرف می کردند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی و زوال عقل قرار گرفتند.
به گفته محققان، تمام این موضوع به دلیل وجود عنصری به نام 'آسپارتام' است که در بیشتر نوشابه های رژیمی برای شیرین کردن آنها استفاده می شود.
مشخص شده است که آسپارتام و نیز سایر شیرین کننده های مصنوعی از جمله 'ساکارین'، رگ های خونی را تنگ می کنند که می تواند در نهایت به ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی منجر شوند.
محققان در این مطالعه میزان خوراکی ها و نوشیدنی های مصرفی چهار هزار و 372 فرد بالای 45 سال را برای 10 سال اندازه گیری کردند.
آنها متوجه شدند که خطر ابتلا به سکته مغزی در بزرگسالانی که روزی یک عدد و یا تعداد بیشتری نوشابه های رژیمی مصرف می کردند در قیاس با افرادی که عملا هیچ نوشابه رژیمی مصرف نمی کردند، سه برابر بیشتر بود و این افراد بیشتر احتمال داشت به زوال عقل مبتلا شوند.
با این همه، لازم به ذکر است که با این مطالعه نمی توان نتیجه گیری کرد که تمامی مصرف کنندگان نوشابه های رژیمی گازدار به زوال عقل و یا سکته مغزی مبتلا می شوند و در این ارتباط لازم است مطالعات و پژوهش های بیشتری صورت گیرد.
تحقیق دیگری نیز که اوایل سال جاری میلادی درباره خطرات مصرف نوشابه های گازدار رژیمی توسط محققان امپریال کالج لندن انجام شده بود، نشان داد که مصرف نوشابه های رژیمی در قیاس با مصرف نوشابه های قندی کمکی به افراد در کاهش وزن نمی کند.

Timeline photos 05/05/2017

5 علت شگفت انگیز ابتلا به سرطان!.............
برخی رفتارهای خاص در زندگی از قبیل سیگار کشیدن، آفتاب گرفتن بیش از حد، برنزه کردن، نوشیدن الکل و ... به عنوان عوامل ابتلا به سرطان، برای همه شناخته شده هستند اما عادات دیگری در زندگی روزمره نیز وجود دارند که خطر ابتلا به انواع سرطان ها را افزایش می دهند و ما از آنها بی خبریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، در اینجا 5 عامل شگفت انگیزی که روزانه در مواجهه با آنها ممکن است قرار داشته باشیم و از سرطان زا بودن آنها بی اطلاع باشیم، معرفی شده است:

افزایش وزن در دوران نوجوانی؛ سرطان معده و مری: مطالعات محققان آمریکایی نشان داده نوجوانان دارای اضافه وزن و چاقی 2.1 برابر بیشتر از سایر همتایانشان در معرض خطر ابتلا به سرطان معده و مری در بزرگسالی هستند.

الکل؛ سرطان سینه، روده بزرگ، کبد و سرطان مری: حدود 3.5 درصد تمام مرگ های مبتلایان به سرطان در آمریکا و در هر سال، ناشی از نوشیدن الکل است. این در حالی است که در سال 2009 میلادی، 20 هزار مرگ ناشی از سرطان های مرتبط با نوشیدن الکل در این کشور ثبت شد. به گفته پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، الکل یک ماده سرطان زا است حتی اگر در مقادیر کم مصرف شود. قوی ترین ارتباط بین الکل و سرطان مربوط به سرطان های سینه، مری، روده بزرگ و کبد است.

گوشت کبابی و ماهی؛ سرطان کولورکتال، سرطان پروستات: پخت انواع گوشت در درجه حرارت بالا مانند سرخ کردن یا کباب کردن روی شعله های باز، می تواند منجر به افزایش مواد شیمیایی به نام آمین هتروسیکلیک و هیدروکربنهای آروماتیک چند حلقه ای روی گوشت حیوانات شده و همین روند خطر ابتلا به سرطان های کولورکتال، و روده بزرگ را افزایش دهد. علاوه بر این مطالعاتی که در مجله بین المللی سرطان به چاپ رسیده، نشان می دهد پخت گوشت در دمای بالا، خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته را نیز تا 40 درصد افزایش می دهد.

کرم های ضد آفتاب؛ سرطان پوست: در حال حاضر همه می دانند که اشعه ماوراء بنفش خورشید و اشعهUVدر سالن های برنزه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد اما محققان دانشگاه میسوری آمریکا نیز اعلام کرده اند که برخی از کرم ها و محصولات دارویی ضد آفتاب ممکن است باعث ابتلا به سرطان پوست شود زیرا حاوی ماده اکسید زینکzinc oxideاست که یکی از مواد شایع مورد استفاده در این محصولات به شمار می رود. محققان در تفسیر این امر به بروز کنش و واکنش بین اشعه خورشید و اکسید زینک اشاره کردند که باعث شکل گیری رادیکالهای آزاد شده می شود و به نوبه خود در تخریب سلولها وDNAآنها نقش دارد و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. این محققان گفتند: هراندازه اکسید زینک بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باشد به همان اندازه هم احتمال تخریب و از بین رفتن سلولها بیشتر می شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد.

کار در شیفت شب؛ سرطان سینه: کار در شیفت شب فقط مختل کننده چرخه خواب و بیداری نیست بلکه خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز در زنان افزایش می دهد. تغییر در الگوهای خواب سبب سرکوب ملاتونین و خطر توسعه تومور خواهد شد.
منبع:www.everydayhealth.com