سلام وطن دار

سلام وطن دار

08/10/2023

دختر شیر محمد عباس استانکزی در ولایت زیبای ( کنر ) افغانستان

05/10/2023

🤣🤣🤣🤣🤣

04/10/2023

د هر نقطه افغانستان از شهر ها تا دشتها و کوه ها هروقتیکه میخواهی کار ساختمانی شروع کنی اول میگه بروو نقشه داود خان را ببین که در آینده کدام مشکل پیش نیایه.
عجیب آدمی بوده!❤
Zahid Durani

03/10/2023

خواهر ملا محمد یعقوب ( مجاهد ) در دره پنجشیر !

03/10/2023

جای تاسف است ! ‌
حبیب نورمحمد اف بعد بوردش الحمدالله و ثنا و حمد میگوید اما واحد نژند چنین حرف زشت !

24/09/2023

رزاق مامون میخواست از داکتر ضیا باجگیری کند که گویا من به نفع شما از طریق پیج خود تبلیغات میکنم که ضیا آنرا قبول نکرد..
حال همین رزاق مأمون صفحات مجازی را از این پر کرده که گویا داکتر ضیا و محب به بگرام رفته تا با طالبان ملاقات نمایند .
یگانه شخصی را که طالب عفو نخواهد کرد او داکتر ضیا است .

24/09/2023

شب مهتاب شب یاران است
یارکم نیست جیگرم بریان است
به صدای داود پژمان

24/09/2023

سنگ خور افغانستان ❤️❤️❤️❤️

02/04/2023

خدازده‌های قرآن شرمانده!

با اشغال افغانستان توسط جال-بان نقاب از چهره اکثر ستون پنجمی‌ها افتاد. جماعتی که یک عمر از نمک جمهوریت تغذیه می‌کردند، امروز کاسه‌ی داغ‌تر از آش شده‌ و در نمکدان (ببخشید) تَتَی خود را می‌کنند. وقتی چهره‌های اصلی این ها نمایان شد، به‌خود گفتم این جمهوریتِ مادر مرده با چنین چهره‌ها باید خیلی‌ پیش‌تر از این سقوط می‌کرد. اما این قربانی‌ها و جوانمردی‌های قهرمانان امنیتی بود که تا حد زیادی باعث شد تا جمهوریت بیست سال دوام بیاورد.

من اما با ستون پنجمی ها کاری ندارم. این‌ها هرقدر خود را ذلیل و خوار بسازند، ارزش شان پیش جال-بان به اندازه‌ی کلک ششم هم نخواهد بود. تاریخ در مورد این جماعت قضاوت خواهد کرد.

سخن من اما متوجه شماری از کسانی است که در سطح رهبری قهرمانان امنیتی - و نه در صفوف - بودند و امروز فعالانه بر ضد مردم، و در برابر قهرمانان امنیتی و ارزش های انسانی جبهه گرفته‌اند. این جماعت که با شعار "خدا، وطن، وظیفه"، دست روی قرآن گذاشته بودند و برای پاسداری از خون سرباز و جمهوریت سوگند وفاداری یاد می‌کردند، از جمع همین خدا زده‌هایِ قرآن شرمانده هستند. در مورد این قماش مردم، من اصلن نمی‌توانم سکوت کنم.

این جنرال ماشینی را که در تصویر می‌بینید، از همان حلقه است. وقتی در مورد من در رسانه‌های اجتماعی اتهامات دروغ و بی‌اساس و چرندیات فراوان نوشت و حتا اذهان شماری از عزیزان و دوستدارانم را هم توانست برای مدت کوتاهی در مورد من مکدر کند، حتا نخواستم پاسخش را هم بدهم. به خود گفتم شاید طفلک بخواهد جلب توجه و نام‌کشی کند. بگذار ساعتش تیر باشد. اما وقتی به پاشیدن زهر و نفرت و تعصب قومی، و جبهه‌گیری برضد قهرمانان امنیتی شروع کرد، احساس کردم باید در مورد او و امثال شان بنویسم.

قربان! شما نه محور استید، و نه هم فرزند صادق این وطن بودید! حساب مالکان و فرزندان راستین این خاک به همه معلوم است. بیشتر ازین خود را خوار و ذلیل نکنید. زمستانِ اِشغال، گذشتنی است. اما رو سیاهی شما و امثال تان تا ابد باقی خواهد ماند.

یه شه سِن افغانستان
د کامې ګوړه

تذکار: چنین اشخاصی حتا ارزش آن را هم ندارند تا نام شان در این‌ متن ذکر شود!

09/03/2023

چرا صالح محمد ریگستانی میخواهد بین رهبران افغانستان و احمد مسعود فاصله ایجاد کند . بعد ازین که اعضای رهبری جمعیت اسلامی به رهبری استاد عطا محمد نور تصمیم گرفتن تا اصلاحاتی بیاورند در بین اعضای رهبری جمعیت اسلامی . ریگستانی که یکی از اعضای سابق رهبری جمعیت بود توسط صلاح الدین خان ربانی رئیس موقت جمعیت اسلامی و استاد عطا محمد نور رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی از سمت اشتراک در شورای رهبری جمعیت بخاطر بی کیفیتی و بی برنامه گی منع گردید و ریگستانی یک عضو عادی در جمعیت شد . بعد همان روز ریگستانی عقده شدید در مقابل استاد عطا محمد نور و صلاح الدین خان گرفت . چند وقت بعد که امیر صاحب احمد مسعود خواست وارد سیاست شود ریگستانی خود را در لباس رفیق نزدیک و همراز احمد شاه مسعود زده و نزد احمد مسعود همراه با حلقه (خاص پارنده) رساند. در یک حرکت نمایشی توسط ریگستانی و حلقه (خاص پارنده) لقب (آمر صاحب) را به احمد مسعود جوان دادند و خود را شیرین دل احمد مسعود ساختند . در مورد حلقه (خاص پارنده) بعدا حرف میزنم . ریگستانی زود دست به کارشد و شروع به جمع کردن چند تا ترانه خوان و صاف خوان های خودش کرد که در مقاومت گذشته در گوش آمر صاحب مسعود صاف این بی کفایت را میخواندن برای شان یاد داد تا بین احمد مسعود و عطا محمد نور درز ایجاد کنند و رابطه این دو نفر را خراب بسازند که شد . قصه های بعدی که چطور رابطه بین احمد مسعود و ادیب فهیم ، احمد مسعود و امرالله صالح ، احمد مسعود و اعضای شورای مقاومت ، احمد مسعود و جنرال نصیر ضیایی ، احمد مسعود و جنرال گلحیدر ، احمد مسعود فرمانده های اسبق پنجشیر و کوه دامن کاپیسا پروان و غیره را خواهم کرد ! شاید متوجه یک چیز شده باشید . هر مجاهد یا مقاومت گر که با ریگستانی و حلقه (خاص پارنده) رابطه خوب ندارد با احمد مسعود هم رابطه اش خوب نیست . و هر کسی که نزدیک و دوست ریگستانی و حلقه (خاص پارنده) است با احمد مسعود هم نزدیک است . احمد مسعو‌د خواسته یا نا خواسته دشمنی ریگستانی را با تمام دوستان همرزمان و همکاران پدرش میکند و این یک اشتباه است . شهادت فهیم دشتی ، جنرال ودود زره و بهلول بهیج از دست بیکاره گی و کم ظرفی همین - بچه آرایشگر - است . مسئول درجه اول سقوط پنجشیر خود همین ریگستانی است که با چرخ بال فرار و از دوشنبه فلم ها و عکس های سگش را انداخت و همه همرزمان خودش و قهرمان ملی و مردم پنجشیر را (سگ) خطاب کرد و خود را (چه گوارا ) زمان به معرفی گرفت . این - بچه آرایشگر - با حلقه (خاص پارنده) پول های جمع کرده گی امرالله صالح را با خود تقسیم کردند که نمایده ریگستانی به اسم صمیم نام در خانه اش زندگی میکند . ریگستانی در مسکو چیز های به اسم خانم خود خریده که دیر یا زود برای تان پیدا خواهم کرد .
لطفا شیر نمایید تا مردم آگاه شوند !!!

09/03/2023

از دریافت خبر رحلت مرحوم سید احمد رها، از اعضا و فرهنگیان نیک نام جمعیت اسلامی افغانستان، عمیقا متاثر گردیدم.

انا لله و انا الیه راجعون

مرحوم رها علاوه بر مجاهدت برای آزادی و استقلال کشور، در جهت تقویت روشن‌گری و سازندگی فرهنگی در کشور سهم برجسته‌ داشت.
آغا صاحب رها به عنوان یکی از چهره های فرهنگی کشور در عرصه خدمت به مطبوعات و تقویت عرصه فرهنگ مجاهدت زیادی نمود،ایشان در زمان مسئولیت های شان درنهاد های فرهنگی در هماهنگی با سایر فرهنگیان و متولیان امور فرهنگ در کشور در جهت رشد افکار و ذهنیت عمومی جامعه اقدامات مؤثری انجام دادند.

ضمن تسلیت به خانواده‌ی محترم و یاران مرحوم رها، از الله متعال برای ایشان مغفرت و بهشت برین را استدعا می‌نمایم.

16/12/2022

منابع در پنجشیر می‌گویند افراد طالبان شام پنجشنبه حدود ۱۰ «گور» را در روستای تاواخ ولسوالی عنابه باز کرده‌اند.

باشندگان محل این عمل طالبان را بی‌حرمتی به مرده‌های شان می‌دانند و می‌گویند شماری از این گورها
مربوط به اعضای جبهه مقاومت اند.

طالبان در این باره چیزی نگفته اند.

12/12/2022

🤣🤣🤣🤣 شهید زنده دیگر

10/12/2022

طالبان بعد از فتح کابل 🤣🤣🤣

09/12/2022

تصویر تازه ی از غنی غدار با طالبان در امارات

غنی از زمان سپردن قدرت بدست برادران طالبش در تلاش هویت بخشیدن برای طالبان است مزدور است و وظیفه اش لابیگری و جذب کمک های بین المللی برای نواسه های طالبش است.
همین پولهای که سرازیر میشود تلاش شبانه روزی این بابایشان است.

افسوس که هیچکس بیدار نمیشود و هیچ درک نمیکند که این قبیله از طالب تا دکنوکراتش همه در فکر سلاخی کردن دیگر و پشتونیزه ساختند اسن سرزمین هستند تا دیگران را توهین و تحقیر کنند.

چی زمان بیپار میشوید، چی زمانی از برادری دروغین دست میکشید.

09/12/2022

حقیقت‌هایی در باره‌ی امیر امان الله خان غازی؛

۱- او حافظ قرآن بود در سن دونیم سالگی تمام قرآن را حفظ کرده بود.

۲- در زمان تولد او زمستان بود که به برکت تولد مبارکش یکدم تابستان شد.

۳- او در شش سالگی خلبانی را فرا گرفت و در ۷ سالگی همرا با جنگنده‌ی F35 پرواز کرد و همزمان با آن، آلمان نازی را بمباران می‌کرد.

۴- او نخستین کسی بود که به مریخ رفت که تا کنون کسی قادر به مریخ رفتن نگردیده.

۵- او در ورزش های رزمی در تکواندو کمربند سیا داشت و برای اولین‌وآخرین بار در سن ۹ سالگی جام جهانی فوتبال را فتح کرد و افغانستان قهرمان جهان شد.

۶- اولین کسی که صفحه‌ی فیسبوک بارسلونا را لایک کرد، ایشان بودند. از تیم‌های خارجی، ریال مادرید را دوست داشت.

۷- او شیخ الحدیث بود و ۸۰ هزار حدیث را در سینه داشت و بخاری شریف نیز کتاب ایشان می‌باشد.

۸- او در ۳ سالگی برق و روشنای را اختراع کرد که از بخت بدش انگلیس‌ها اختراع او را به نام ادیسون ثبت کردند‌.

۹- در ۲۵ سالگی جنگ جهانی اول را فتح کرد و جهان را از شر ظلم و جنگ نجات داد.

۱۰- او در مچم چند سالگی به تنهای انگلیس‌ها را شکست داد و هم‌‌چنان روایاتی وجود دارند که با یک کمان و شش تیر، ۶۹۱ تن از انگلیس‌های خونخوار را در یک روز مردار کرد و خودش نیز در این جنگ، شش بار به مقام شهادت نائل آمد.

۱۱- او مرد با غیرت و با ناموس بود و حجاب را دوست داشت. پنچ وقت نمازش در جماعت بود. همراه با ما رمضان دو ما دیگر نیز روزه می‌گرفت.

۱۲- او ۱۷ و نیم بار به حج فرضی رفته است و بار آخر از نیم راه برگشته بود.

۱۳- ایشان چندین دکترا در بخش‌های فلسفه‌ی اسلامی
سیاست، طب، انجنیری، و کمپیوتر ساینس داشت.

۱۴- در دونیم ماهَگی به شش زبان مسلط بود و می‌توانست به زبان چینایی و سانسکریت بنویسد و بخواند. در 10 سالگی نقاشی چیره‌دست و استاد تاریخ و ادبیات در دانشگاه آکسفورد بود.

۱۵- یکی و خلص، اولین کسی که به
کره‌ی زمین پایین شد خودش بود.

16-اولین دانشمند بود که کرویت زمین را ثابت ساخت

17-اولین کسی بود که تیل دیزل را از پطرول جدا ساخت
منبع: پته خزانه

از کدام شهکار غازی صیب خوشتان آمد؟😑

08/12/2022

خوش‌تر آن باشد که سر طالبان
گفته‌آید در حدیث دیگران

طالبان برای شیعیان افغانستان فاجعه‌ی اندوه‌باراند؛
طالبان برای زنان یک کابوسی دامنه‌داراند. طالبان اصلاً زنان را انسان نمی‌دانند؛
طالبان برای زبان فارسی مصیبت جبران ناپذیراند؛
طالبان برای جوانان نا امیدی مطلق‌اند.
طالبان برای فرهنگ و تمدنی ایرانی خانه‌مان براندازاند؛
طالبان برای اقوام افغانستانی به ویژه تاجیک‌ها و اوزبیک‌ها فلاکتی دوام‌داراند؛ طالبان برای اسلام و مسلمانان مایه‌‌ی شرم‌ساری و باعث سرافگندگی‌اند؛
طالبان برای پاکستان یک فاجعه‌اند؛
طالبان برای آمریکا میراثی شرمسارانه‌اند؛
و بالآخره طالبان موجود غیرقابل تحمل‌اند.

تذکر: منبع را شاید بدانید. اگر نمی‌دانید با اندک زحمت می‌توانید پیدا کنید.🙂

08/12/2022

رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های طالبان تیرباران یک مرد در فراه را به حامیان حقوق بشر تسلیت گفت. انعام‌الله سمنگانی در توییتی نوشت به حامیان حقوق بشر مبارک گفته بودم، «اما چون قصاص اصل بزرگ اسلامی است، درد مدعیان سکولار حقوق بشر از اجرای آن، قابل درک است، برای‌شان تسلیت می‌گوئیم.»

07/12/2022

به علاقه مندان فوتبال
امروز هیچ مسابقه فوتبال نیست !!!

06/12/2022

به نظر تان کدام تیم برنده جام جهانی ۲۰۲۲ میشود ؟

06/12/2022
06/12/2022

واقعا رونالدو رونالدو است حتا در نیم کت هم باشد

06/12/2022

مسابقه پرتگال با سویس
🇵🇹-🇨🇭
به نظر شما کدام تیم برنده میشود ؟
من شخصا طرف دار سویس هستم 🇨🇭🇨🇭 و شما ؟

06/12/2022

تیم ملی فوتبال مراکش با پیروزی مقابل اسپانیا به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر رسید. این بازی در وقت‌های عادی و اضافی بدون گل به پایان رسید و مراکش در ضربات پنالتی سه بر صفر مقابل قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ پیروز شد.
نکته عجیب در مورد اسپانیا این بود که هر سه بازیکن این تیم (سارابیا، سولر و بوسکتس) ضربه پنالتی خود را از دست دادند و اشرف حکیمی، بازیکن باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با یک «ضربه چیپ» و با خونسردی تمام آخرین پنالتی تیمش را گل کرد. در این میان البته که نباید عملکرد درخشان یاسین بونو، دروازه‌بان مراکش و باشگاه سویا اسپانیا را فراموش کرد.
در طول بازی گرچه هواداران پرشور مراکش روی سکوهای ورزشگاه شهر آموزش قطر دست بالا را داشتند، اما داخل زمین اوضاع به گونه‌ای دیگر بود و این بازیکنان لوئیس انریکه مارتینز بودند که در بیشتر لحظات بازی توپ را در اختیار داشتند. در این بازی اسپانیا ۱۰۱۹پاس رد و بدل کرد در حالی که فقط یک شوت داخل چارچوب داشت.
در مورد ضربات پنالتی نیز لوئیس انریکه گفته بود که بازیکنان باید در این مورد مشق خود را انجام دهند و قبل از حضور در این بازی بیش از ۱۰۰۰ بار پنالتی تمرین کرده‌اند؛ تمرینی که حتی به یک گل از روی نقطه پنالتی در این بازی هم منجر نشد.
به این ترتیب اسپانیا که با پیروزی هفت بر صفر مقابل کاستاریکا بهترین شروع را در جام جهانی قطر داشت، با شکستی تلخ مقابل مراکش به کارش پایان داد.
حذف اسپانیا گرچه نقطه اوج عملکرد مراکش در قطر است، اما نباید فراموش کرد این تیم از گروهی که کرواسی و بلژیک (تیم‌های دوم و سوم جام جهانی قبلی) در آن حضور داشتند به عنوان صدرنشین صعود کرد.
آخرین باری که مراکش به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی رسید به سال ۱۹۸۶ بازمی‌گردد. اما حالا رکورد شکست‌ناپذیری این تیم در جام جهانی به ۵ بازی رسیده است. این در حالی است که این تیم در ۶ بازی از ۷ مسابقه اخیرش در کلیه رقابت‌ها توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

📸GettyImages

05/12/2022

منابع می‌گویند یک جوان که ساکن اصلی ولایت پنجشیر بود، زیر شکنجه طالبان در کابل جان باخته است.

یک منبع گفت که این جوان شمس‌الله نام داشت و او باشنده‌ی اصلی روستای «درخیل» ولسوالی رخه پنجشیر بود.

به گفته‌ی منبع، طالبان شمس‌الله را روز جمعه از مربوطات ناحیه هفدهم شهر کابل بازداشت کرده بودند.

منبع گفت که خانواده شمس‌الله صبح امروز (دوشنبه، ۱۴ قوس) جسد وی را دریافت کرده‌ است.

بستگان شمس‌الله می‌گویند که وی از سوی طالبان به‌شدت لت‌وکوب و شکنجه شده است.

یکی از بستگان شمس‌الله تصریح کرد که دست‌ها و پاهای شمس‌الله شکسته است و زیر گلویش اثر خفگی وجود دارد.

وبسایت
http://oralmagazine.org/reports
یوتیوب
https://www.youtube.com/channel/UCPAM7UrMJbE2qNVVNXPwT_Q
توییتر
https://twitter.com/oral_magazine
انستگرام
https://www.instagram.com/oralmagazine

03/12/2022

لحظه قران خوری عبدالله عبدالله خیلی جالب است 😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫

03/12/2022

شکستن وضوی رهبر میلیونی را حتما ببنید و با دوستان خود شریک سازید
لاک و کامنت فراموش تان نشود

02/12/2022

زن به شوهر:- مه در قصه مذاکره نیستم که سر نوشت ۴۰ میلیون نفوس افغانستان را روشن میسازد از قطر به خویش قومم سوغاتی بیاری اگر نی در خانه اجازه نداری !!!!!!!دگیشه نمیفهمم .
شوهر :-

02/12/2022

دوستان عزیز لطفا رای بدهید
اما توهین نکنید

02/12/2022

سخنان گهر بار پیر بابا سید اشرف غنی احمدزی سعید زاده جامع الکمالات

02/12/2022

یک شاهد عینی و یک مقام پاکستانی به افغانستان اینترنشنال می‌گویند که افراد مسلح به سفارت پاکستان در کابل حمله کرده‌اند.

به گفته منابع، دست‌کم یک کارمند سفارت پاکستان در این حمله مجروح شده است.

براساس گزارش منابع، این تیراندازی از ساختمانی در نزدیکی سفارت صورت گرفته است.

02/12/2022

یکطرف دعوای کرسی ریاست می کنی
یکطرف آهنگ قتل عام ملت می کنی
یکطرف آیات قرآن را تلاوت می کنی
یکطرف خونریزی و جنگ و خصومت می کنی
هرچه می خواهد دلت از بهر ملت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

تیرهای آتشین بالای مردم ریختی
بمب های بی هدف بیجا و سرگم ریختي
خون خلق بیگنه را بی ترحم ریختی
زهر بغض خود برون چون مار و گژدم ریختی
سخت می رنجی اگر گویم رذالت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

سنگ و چوب و آب و خاک شهر خونین کرده ای
بام و در را یک قلم از خون رنگین کرده ای
اندرین فن سبقت از یاران پیشین کرده ای
این عجب کاین کارها از خاطر دین کرده ای
قتل مردم را به عنوان عبادت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

خانه خانه شاهد آثار ویرانی توست
کوچه کوچه ماتم از اعمال انسانی توست
خود پسندی جوهر احساس وجدانی توست
قتل وغارت نقته ارج مسلمانی توست
دایما با خون مظلومان طهارت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

پیش تو فرقی میان خون آب جوی نیست
قیمت آنان بچشم تو بقدر موی نیست
گرگ هم مانند تو درنده و بد خوی نیست
ما دعاگوی تو هستیم هیچکس بدگوی نیست
از خدا بیزار و با شیطان رفاقت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

ازبک و پشتون و تاجک فرقه سازی کرده اي
با کتاب و مکتب اسلام بازی کرده ای
رنگ رنگ کسب وقار و سر فرازی کرده ای
تا مقامات ولایت پا درازی کرده ای
می رسد روزی که دعوای نبوت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

خون آدم پیش تو آب کثیفی بیش نیست
در نگاهت مرد و زن مور ضعیفی بیش نیست
وحشت و ویرانگری جرم خفیفی بیش نیست
بچه شیطان ترا ماده حریفی بیش نیست
مو به مو قانون جنگل را رعایت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

مرد و زن را از وطن اخراج کردی خوب شد
خانه ها را یک به یک تاراج کردی خوب شد
پیش تیرت هر چه را آماج کردی خوب شد
زودتر آهنگ تخت و تاج کردی خوب شد
می رود فرصت اگر در کار غفلت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

بس که دیدم بارها سوگند آسان خوردنت
نیست فرقی در میان نان و قرآن خوردنت
اینچنین آسان بود خون شهیدان خوردنت
نیست مشکل بعد از این مال یتیمان خوردنت
زانکه از غارتگری احساس لذت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

کوچه کوچه لاشه انسان فراهم کرده ای
خانه خانه رنگ رنگ از خون آدم کرده ای
پیکر ملت زبار کشت و خون خم کرده ای
کار بربادی کشور را منظم کرده ای
می کشی و زنده میسوزی قیامت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

عاقلانه تا که تیغ زور گویی آختی
بی هراس و با شهامت قتل عام انداختی
مشفقانه بر سر مردم قیامت ساختی
گردن خود را به هر صورت که شد افراختی
هر رقم خواهد دلت مشق سیاست میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی

رحمت حق کرده است بر دست و پای تو نزول
دوستی بسیار داری با خدا و با رسول
بندگی و نذر و قربانی و خیراتت قبول
یک مسلمان نیست از رفتار تو خاطر ملول
دسته دسته خلق را راهی جنت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

راست گویم تا که تیغ ما و من کردی برون
داد و فریاد از نهاد مرد و زن کردی برون
نام صلح و امنیت را از وطن کردی برون
عاقبت ما فی الضمیر خویشتن کردی برون
که بطور مستقل شوق زعامت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کني

حق مردم را بنام خود مسجل کردنت
مرحبا آینه وجدان و صیقل کردنت
نور ایمانت و سر تا پای بل بل کردنت
نیست بیجا دعوای چوکی اول کردنت
این تویی آخر که ترک شان و شوکت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

مهربانی های تو از حد فزون شد یا نشد؟
از در هر خانه جوی خون برون شد یا نشد؟
در دماغت شورش گرم جنون شد یا نشد؟
مرد و زن قربانی توفان خون شد یا نشد؟
با که خالی بار زنبیل نزاکت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

چور و غارت را کمال کامرانی گفته ای
قتل و وحشت را نشان قهرمانی گفته ای
ننگ و ذلت را نمود زندگانی گفته ای
عقل و منطق را دلیل ناتوانی گفته ای
وقت خود را صرف انواع نصیحت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

چیست پیشت آدمیت معنی بیگانه ای
با خدا میثاق بستی خرمن بیدانه ای
عدل و تقوا از روایات کهن افسانه ای
بو علی وقت باشد پیش تو دیوانه ای
همره روح الامین گویند صحبت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

پیش تو دیوار مسجد پایه پل دشمن است
در نگاهت مرد و زن از جز تا کل دشمن است
هرکه نبود عاشق چور و چپاول دشمن است
خوب می دانی که خلق شهر کابل دشمن است
زان سبب بوده که بمباران به شدت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

جان فشانی در ره اسلام کردی واه واه
زیر آتش کوچه را تا بام کردی واه واه
منهدم دیوارهای خام کردی واه واه
پخته کاره های خود اعلام کرده واه واه
رنج ملت می کشی بسیار طاقت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

بام و در از دست تو زیر و زبر شد یا نشد؟
کشور ویران ما ویرانه تر شد یا نشد؟
فرد فرد شهر کابل در بدر شد یا نشد؟
مکتب و بازار و مسجد زیر ور شد یا نشد؟
بهر خود جمع آوری اسناد شهرت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

سینه انصاف را با تیر همت دوختی
آتش آشوب را مردانه وار افروختی
از شفقت کودکان را زنده زنده سوختی
بارک الله این مساوات از کجا آموختی
مرد و زن را عادلانه یک رقم لت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی

آنچه گویند از جهنم شمه خوی تو است
آیت قهر خدا نقش لب و روی تو است
خوابگاه مادر ابلیس پهلوی تو است
روز و شب شبگیر بیچاره دعاگوی تو است
راست در دوزخ روی روزی که رحلت می کنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت می کنی!!!

Photos from ‎سلام وطن دار‎'s post 02/12/2022

یک کلمه در مورد این دو شخص وطن پرست بگویید

02/12/2022

گزارش‌ها از کابل حاکی از وقوع انفجار در منطقه دارلامان در غرب پایتخت افغانستان و در داخل محوطه دفتر مرکزی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار است.
یک منبع نزدیک به گلبدین حکمتیار حمله به دفتر این حزب را تایید کرد. این منبع به بی‌بی‌سی گفت که دو حمله‌کننده انتحاری قبل از رسیدن به هدف، کشته شدند.
او گفت به آقای حکمتیار آسیبی نرسیده است. گویا حمله‌کنندگان قصد داشتند وارد مسجدی شوند که در دفتر موقعیت دارد و روزهای جمعه در آنجا با حضور آقای حکمتیار نماز جمعه برگزار می‌شود.

01/12/2022

امروز یک ماه از تولد بزرگترین خان جهان خان چنگیز خان کبیر گذشت .
در زمان چنگیز خان چند تا از ملا های که از بخارا فراری شده بودند نزد چنگیز امدند و گفتن به ما جای نان و آب بدهید ما دعا گوی شما میشویم تا حکومت تان پایه دار باشد . چنگیز خان در جواب میگویید اگر دعای شما را خدا قبول میکرد امروز شما از دست من فراری نمیشدید . و حکومت تان پا بر جا میبود. از دست ای ملا ها ۸۰۰ سال پیش هم ارام نبودیم حالی هم نیستم به امید که روزی فقط جای ملا منبر مسجد باشد

01/12/2022

انالله و اناالیه راجعون
عشق مولانا سر انجام او را بسوی خود کشانید.
پدرم امروز در دیار غربت جان به جان آفرین تسلیم کرد و ما را از حمایت و دعای خود محروم گردانید.
او نسبت به مولانا ارادت خاص داشت ، داستان ها و اشعارش را میخواند و تفسیر می‌کرد و به هر فرد شعر مولانا دو معنی قایل بود ، معنی ظاهری و باطنی.
سر انجام بعد از یک قرن زندگی هنگام تداوی در کشور ترکیه داعی اجل را لبیگ گفت.
پدرم اولین معلم من بود و درس های زیادی از اوشان آموخته ام ، چه از زبان و تعلیم شان و چه از شخصیت شان.
نبود شان را به عنوان یک تکیه گاه واقعی به تمام معنی احساس میکنم.

Want your public figure to be the top-listed Public Figure in Kabul?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

جای تاسف است ! ‌حبیب نورمحمد اف بعد بوردش الحمدالله و ثنا و حمد میگوید اما واحد نژند چنین حرف زشت !
شب مهتاب شب یاران است  یارکم نیست جیگرم بریان است به صدای داود پژمان
سنگ خور افغانستان ❤️❤️❤️❤️
استاد عطا محمد نور صالح ریگستانی را بچه آرایشگر معرفی کرد و گفت افشا اش میکنم
طالبان بعد از فتح کابل 🤣🤣🤣
لحظه قران خوری عبدالله عبدالله خیلی جالب است 😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫
شکستن وضوی رهبر میلیونی را حتما ببنید و با دوستان خود شریک سازید لاک و کامنت فراموش تان نشود
این است نتیجه غلامی و خندیدن بالای بسم الله الرحمن الرحیم !! حفیظ الله امین
رضا دقتی در مورد قهرمان ملی افغانستان
راه حل افغانستان از زبان قهرمان ملی افغانستان ❤️❤️
ما به افراد نظامی ضرورت نداریم ! مردم افغانستان آماده هستن که خود و از منطقه خود دفاع کنند . قهرمان ملی افغانستان شهید ا...

Category

Website

Address


Kabul
Other Public Figures in Kabul (show all)
استاد محمد آصف صميم استاد محمد آصف صميم
Kabul

افغان لیکوال، ویناوال، شاعر، ژباړن، څېړونکی، کره کتونکی

jon si jaket kulit dan kaca mata hitam serta motor mega pro jon si jaket kulit dan kaca mata hitam serta motor mega pro
Route 66
Kabul

Rider And Adventurer and a Marlboro man (Courier). Role Model. ''Populer". Stylish. W**d smoker. Tra

Danish Fahim دانش فهیم Danish Fahim دانش فهیم
Kabul

نویسنده، دانش‌آموخته‌ی دین و سیاست

Jadid ul tasis high school Jadid ul tasis high school
Wazir Abad , District
Kabul, 10

لیسه جدید التأسیس وزیر اباد

Sanaullah Khan free educated with pictures Sanaullah Khan free educated with pictures
Dowazdaimam
Kabul, NOPOSTCODE

Perfect reading and writing every one please important thing is understanding

ObaidurRahman - عابد ObaidurRahman - عابد
Kabul

اســلامـــــي دعوتګــــــر �

Ab Sami Alimi Ab Sami Alimi
Kabul

�� LONG LIFE AFGHANISTAN ��

Wali Wali
شهر نو مقابل کابل کروکی
Kabul, ۳۰۳۰۱۸۹

لوی بازی آنلاین

Zohoorullah Noory Zohoorullah Noory
KaRoute Naw
Kabul

The World Has No Faith....