نظام الدین مدقق

نظام الدین مدقق

با خدا باش و پادشاهی کن این صفحه مربوط به فعالیت های سیاسی، اجتماعی...ساخته شده است.

25/07/2022

روان همه شهدای جنبش روشنایی حادثه دهمزنگ گرامی باد!
آنها برای تامین عدالت، برابری و روشنایی ولایات شان برای دادخواهی رفته بودند، بی‌خبر از این که جسد های بیجان شان را به خانواده های شان تسلیم می کنند.
درست زمان این اتفاق رخ داد که حکومت استبدادی و مزدور غنی بر سرنوشت شهروندان این شهر تحمیل شده بود و بر عزت و شرف مردم افغانسان تازیانه می زد.

25/07/2022

سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما، بر ایجاد دولت همه‌شمول و فراگیر در کشور تأکید کرده است.
یوناما روز دوشنبه، ۳ اسد، در توییتی گفته است که مارکوس پوتزل، سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در دیدار با نماینده‌گان جامعه مدنی، زنان و کمیسیون مشورتی مردمی در ولایت بامیان بر تشکیل دولت فراگیر تأکید کرده است.

25/07/2022

وزارت صنعت و تجارت افغانستان خبر داده است که با مقامات حکومت ترکمنستان در زمینه‌ی واردات هزاران تُن گاز مایع به توافق رسیده‌اند.

هشدار ریاست هواشناسی: احتمال بارش باران همراه با سیلاب‌هاب آنی در ۲۴ ولایت 24/07/2022

هشدار ریاست هواشناسی: احتمال بارش باران همراه با سیلاب‌هاب آنی در ۲۴ ولایت ریاست هواشناسی هشدار داده است که احتمال بارش‌ باران در ۲۴ ولایت افغانستان همراه با سیلاب‌های آنی وجود دارد. این ریاست امروز یک‌شنبه، دوم اسد با نشر اطلاعیه‌ای احت....

24/07/2022

سه تن در آلمان به دلیل این‌که با چنین علامت عکس گرفتند، از کار برکنار شدند.
شما دوستانِ که در آلمان زندگی می‌کنید، هیچ وقت سعی نکنید با چنین علامت عکس بگیرید.
چون این علامت را به معنای استقبال از گروه‌ی داعش می خوانند.

Zubaid

آوارگان در دایکندی: کمک‌های بشری به‌نام بی‌نوا می‌آیند، اما به کام مافیا می‌روند - 20/07/2022

حمیدالله احسانی، یکی از آوارگان داخلی در مرکز دایکندی است. او با گلوی پر از بغض می‌گوید که به‌دلیل فقر، بیکاری و تنگ‌دستی از منطقه اصلی‌اش به نیلی آمده است. اما به گفته‌ی او، در این‌جا وضعیت زندگی‌اش نه‌‌ تنها که بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده است. این مرد می‌گوید که برای دریافت کمک به دروازه‌ی تمام نهادهای کمک‌رسان رفته، اما پاسخ منفی شنیده است.

او می‌افزاید که کمک‌های کشورهای خارجی برای نیازمندان، آوارگان و افراد بی‌سرپرست فرستاده می‌‏شوند، اما به‌کام مافیا و زورمندان می‌روند.

سید علی‌داد، ۷۰ ساله، یکی دیگر از آوارگان در مرکز دایکندی است. او که با عصا راه می‌رود، می‌گوید که فقر و تنگ‌دستی آواره‌اش کرده است. این مرد سال‌خورده می‌افزاید که برای دریافت کمک و «صَدَقه»، دروازه‌ی تمام نهادهای کمک‌رسان و حتا مساجد را زده است، اما تمام درها به‌روی‌اش بسته‏ بوده‌اند.

او گفت که نهادهای کمک‌رسان در شناسایی افراد مستحق سلیقه‌یی برخورد می‌کنند و نام کسانی را که «روابط و واسطه» داشته باشند، در فهرست نیازمندان درج می‌کنند؛ اما صدای افراد بی‌واسطه شنیده نمی‌شود.

آوارگان معترض می‌گویند که بیشتر کمک‌ها از طریق شوراهای انکشافی روستاها توزیع می‌شود، اما رؤسای این شوراها، آوارگان را در نظر نمی‌گیرند و به‌جای آنان، نزدیکانش را نام‌نویسی می‌کنند.

آوارگان در دایکندی: کمک‌های بشری به‌نام بی‌نوا می‌آیند، اما به کام مافیا می‌روند - شماری از آوارگان داخلی در ولایت دایکندی در مرکز کشور، از روند توزیع کمک‌های بشری انتقاد دارند و می‌گویند که این روند ناعادلانه است...

20/07/2022

میتا حساب های کاربری رادیو و تلویزیون ملی افغانستان را مسدود کرد، دفتر فیسبوک در مصاحبه با رسانه ها گفته است، تبلیغات و خبر های این رسانه، خلاف پالیسی و استاندارد های نشراتی فیسبوک است.

14/07/2022

آمریکا و اسرائیل در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به توافق دو کشور درباره همکاری در زمینه سامانه‌های تسلیحات لیزری دقیق، تاکید کردند که واشینگتن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد.

#العربیه

ادعای رهاشدن یک کودک به‌دلیل فقر توسط خانواده‌اش در ارزگان - روزنامه اطلاعات روز 14/07/2022

مردی در ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان مدعی است که یک کودک هشت ساله را که از سوی خانواده‌اش به دلیل «فقر رها شده بود»، پیدا کرده است.

او می‌گوید که این کودک را صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ سرطان) یافته و با تلاش بسیار نتوانسته است خانواده‌اش را پیدا کند.

این مرد می‌گوید که کودک پیداشده مبتلا به سوءتغذیه نیز است و وضعيت صحی مناسب ندارد.

او می‌گوید که آماده است که این‌ کودک را به مؤسسه خیریه‌ای برای پرورش تحویل دهد.

ادعای رهاشدن یک کودک به‌دلیل فقر توسط خانواده‌اش در ارزگان - روزنامه اطلاعات روز مردی در ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان مدعی است که یک کودک هشت ساله را که از سوی خانواده‌اش به دلیل «فقر رها شده بود»، پیدا کرده است.

14/07/2022

دو چیز انسان را نابود میکند:

1-مشغول بودن به گذشته
2-مشغول شدن به دیگران

هر کس در گذشته بماند آینده را از دست می‌دهد و هر کس نگهبان رفتار دیگران باشد نصف از آسایش و راحتی خود را از دست می‌دهد.

بهترین انتقام درزندگی این است:
به راه خود ادامه دهید، اتفاقات بد را فراموش کنید،به هیچکس اجازه ندهید از تماشای رنج شما لذت ببرد.
شاد بودن را سرمشق زندگی خود قرار دهید.

مسیر زندگیتان رابه زیبایی ترسیم کنید.

13/07/2022

۳۲۰ روز از مسدود ماندن مکاتب دوره لیسه دختران سپری شد، اما تا حال هیچ‌گونه اقدامی برای بازگشایی آن صورت نه‌گرفته است.

13/07/2022

جراحان دانشگاه نیویورک با موفقیت توانستند قلب خوک‌های اصلاح شده ژنتیکی را به دو فرد مرگ مغزی پیوند بزنند و یک گام به هدف استفاده از اعضای بدن حیوانات برای رفع کمبود اعضای بدن انسان نزدیک‌تر شوند.

آنها در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که قلب‌ها به طور طبیعی کار می‌کردند و در طول سه روز آزمایش در ماه‌های ژوئن و جولای، هیچ نشانه‌ای از پس‌زدن عضو پیوندی دیده نشده است.

13/07/2022

غنی احمدزی الگوی بد برای کشور های دیگر

گوتابایا راجاپاسکه، رئیس جمهور سریلانکا، در پی تظاهرات گسترده ضددولتی و بحران اقتصادی از کشور گریخته است.

هرچند تاریخ کشور ها پر از این ماجرا است، که رهبران اکثریت دولت ها که نتوانستند باعث آرامش و دلگرمی مردم و سرزمین شان گردند، در برابر شورش ها و حرکت های ضد دولتی فرار نموده اند، تا جای آنها را اشخاص و چهره های جدید برای محک و آزمون، پر کرده است.

در کشور مثل سریلانکا، مردم با سواد و مدنی دارند که در ظرف کمتر از یک ماه همه چیز را ترتیب و تنظیم می‌کنند، برای زندگی باهمی شان. اما فرار غنی احمدزی در یک جامعه بدوی و کاملا سنتی و قومی باعث شکست و نابودی تمام ارزش های مادی و معنوی افغانستان گردید، که تاریخ خیانت و جنایت احمدزی را هیچگاه به فراموشی نمی‌سپارد.

12/07/2022

سخنگوی وزارت معارف، خبر های مبنی بر باز شدن مکاتب دختران را تکذیب کرد.

12/07/2022

احتمال بازگشایی مکاتب دوره ثانویه دختران تا پایان این هفته

وزارت معارف حکومت سرپرست ط اعلان کرده است که قرار است روز پنج‌شنبه طی کنفرانسی، مکاتب دوره لیسه دختران دوباره بازگشایی شود.

در این اعلامیه مطبوعاتی آمده، این تصمیم از سوی رهبری ا.ا.افغانستان اتخاذ شده است.

09/07/2022

هموطنان عزیز ایام خجسته عید سعید قربان را حضور شما و خانواده های محترم تان از ژرفنای قلبی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امیدوارم ایام خجسته عید سعید قربان را در کنار خانواده های محترم تان به خوبی و خوشی سپری نمایید.

ان شاءالله که به برکت این روز های پر برکت، روزگار سیاه مردم ما پایان یابد و آفتاب عدالت و برابری در سرزمین ما بار دیگر طلوع نماید.

06/07/2022

یک گروه فاشیست و تبهکار باعث عقب گرد و سقوط دولت و نظام افغانستان گردید. آنها برای پیدا و پناه اینجا آمده بودند تا دارایی های عامه را مصادره و چور نمایند، مردم افغانستان را خاک بر سر و سرنوشت ۴۰ میلیون شهروند را در حالت ابهام و یأس قرار دهند.

آنها اکنون در بهترین کشور های متمدن و متمول با پول های دزدی و اختلاس شده از دارایی افغانستان با هزاران خواهشات شیطانی شان زندگی می‌کنند، اما برعکس ملت و مردم افغانستان در گودال فقر، بی چارگی، آوارگی و خاک بر سری دارند زندگی می‌نمایند.

نفرین خداوندج بر شما و کسانی که شما را بر سرنوشت نگون‌بخت افغانستان حاکم و مسوول امور گماشتند.

06/07/2022

زبان سرخ‌ سر سبز اش را خورد🤔

با کشته شدن هیچ انسانی خوش نیستم، اما مخالف دیدگاه و عقیده اش بودم.
تفاوت دیدگاه و بینش ها نباید دشمنی تلقی گردد و برای از بین بردن مخالفان دیدگاه و باور ها مان اقدام به کشتار و خفقان نماییم.

انسان ها همان‌گونه‌ای که در چهره ها متفاوت و هر رنگ هستند، در طریق دیدگاه و بینش هم متفاوت می‌باشند.

آنا لله و انا الیه راجعون

03/07/2022

#زمانی که نجار پیری بازنشستگی خود را اعلام کرد صاحب کارش ناراحت شد وسعی کرد او را منصرف کند! اما نجار تصمیمش را گرفته بود.
سرانجام صاحبکار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت می‌کرد، ازاو خواست تا به‌عنوان آخرین کار ساخت خانه ای را به عهده بگیرد.

نجار نیز چون دلش چندان به این کار راضی نبود به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و با بی دقتی به ساختن خانه مشغول شد وکار را تمام کرد. زمان تحویل کلید، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت:
این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری، نجار یکه خورد و بسیار شرمنده شد، در واقع اگر او می دانست که خودش قرار است در این خانه ساکن شود لوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن به‌کار می برد و تمام دقت خود را می کرد.

👈"این داستان زندگی ماست"

گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که هرروز
می سازیم نداریم، پس در اثر یک اتفاق
می فهمیم که مجبوریم درهمین ساخته ها زندگی
کنیم، اما فرصتها از دست می روند و گاهی
شاید، بازسازی آنچه ساخته ایم ممکن نباشد.

✨شما نجار زندگی خود هستید و روزها، چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشوند.

کاپی.

02/07/2022

این تصویر به سال 1900م. بر می‌گردد، حجاج یمنی پای پیاده به حج می آمدند، آن‌گاه حجاج وصیت‌نامه خویش را می‌نوشتند و سفر می کردند.

29/06/2022

آژانس پناهندگی اتحادیه‌ی اروپا:
بیش از ۱۰۰ هزار اتباع افغانستان در سال ۲۰۲۱ در اتحادیه‌ی اروپا تقاضای پناهندگی داده اند.

29/06/2022

عربستان سعودی:
جمعه مصادف به ۱۷ سرطان روز عرفه و شنبه اول عید قربان است.

29/06/2022

حکومت سرپرست طا/لبان استفاده از ارز های خارجی، در معاملات داخل کشور را ممنوع اعلان کرد.

29/06/2022

مفتی نور ولی محسود، رهبر تحریک طا/لبان پاکستان می‌گوید که اگر گفتگوهای این تحریک با دولت پاکستان شکست بخورد، به حملات خود علیه نیروهای امنیتی پاکستان ادامه خواهند داد.

در ویدیویی که روز چهارشنبه، ۸ سرطان منتشر شده محسود می‌گوید هنوز پیشرفت چشم‌گیری در گفتگوها به میان نیامده است.

#افغانستان انترنیشنال

29/06/2022

حبیب الله احمدزی، مشاور جنجالی دوره جمهوریت امروز به افغانستان برگشت

حبیب احمدزی از فساد مالی و جنسی دوره حکومت اشرف غنی پرده برداشته بود، ادارات دولتی از جمله اداره امور و ریاست دفتر اشرف غنی را به سوء استفاده های جنسی متهم کرده بود.

29/06/2022

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان گفته است، مشارکت همه‌ی اقوام افغانستان در بدنه نظام و دولت تضمین و عملی شود، حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت می‌شناسد.

29/06/2022

اعمار این مسجد در ولایت تخار ۱۱۰ میلیون دالر هزینه برداشته است

بر بنیاد اطلاعات منابع، کار این مسجد در دوره جمهوریت آغاز شده بود،، اما هنوز کار آن به پایان نه رسیده است.

29/06/2022

سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست به قطر رفت

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه گفته است صبح امروز( چهار شنبه ۸سرطان) امیر خان متقی سرپرست این وزارت با یک هیات عالی رتبه با اشتراک مسئولان وزارت مالیه و بانک مرکزی به قطر رفته است. هدف سفر دیدار و گفت‌وگو با نماینده خاص آمریکا گفته شده است.

29/06/2022

وزارت مالیه‌ی حکومت سرپرست می‌گوید که براساس فیصله‌ رهبری این وزارت، قیمت صادرات هر تن زغال سنگ در گمرکات کشور از ۹۰ دالر به ۲۰۰ دالر افزایش یافته است.

29/06/2022

وزارت خارجه آمریکا از کمک ۵۵میلیون دالری به آسیب‌دیده های پکتیا، پکتیکا و خوست خبر داده است

قرار است این کمک ها مستقیم به خانواده های آسیب دیدگان حوادث اخیر در ولایت های پکتیا، پکتیکا و خوست توزیع گردد.

29/06/2022

صدراعظم بریتانیا: پوتین اگر زن می‌بود به اوکراین حمله نمی‌کرد

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا به شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF گفت: "اگر پوتین یک زن می‌بود، که البته مشخصاً نیست، ولی اگر یک زن می‌بود، واقعاً فکر نمی‌کنم که دست به یک جنگ دیوانه‌وار مردسالارانه همراه با تهاجم و خشونت به این نحوی که این کار را می‌کند، می‌زد."

29/06/2022

در اثر واژگون شدن یک قایق پناه‌جویان در دریای مدیترانه یک زن حامله جان باخته، ۲۲ تن ناپدید اند و ۷۱ تن دیگر نجات داده شدند.

29/06/2022

قرار است روند تخلیه شهروندان افغانستان توسط آمریکا در کمپ ابوظبی- امارات پایان یابد، در نهایت سازمان‌های امدادی تلاش می‌کنند تا افراد واجد شرایط را به ایالات متحده انتقال دهند.
اگر این افراد واجد شرایط به آمریکا نباشند، پرونده‌های شأن را به دولت کانادا ارجاع می‌دهند و در صورت تایید از جانب این کشور، روند انتقال شأن تا ختم ماه فبروری2023 ادامه خواهد داشت.
Zubaid Alimyar

21/06/2022

#پدر و #پسر

این پدر و پسر از ولایت هلمند افغانستان اند که هر دو در قید حیات می‌باشند.
سن پدر ۱۰۱ سال و سن پسر ۸۴ سال می‌باشد.
فقط ۱۷ سال تفاوت سنی دارند.

20/06/2022

رعد و برق در ولسوالی تشکان ولایت بدخشان جان دو تن را گرفت.

دو روز پیش دو تن دیگر در ولسوالی درایم از اثر این حادثه جان باخته بودند.

20/06/2022

فاطمه پیمان، نامزد افغانستان تبار حزب کارگر استرالیا، به عنوان عضو مجلس سنای این کشور برگزیده شد . پدر وی در سال 1999 از روزگار بد افغانستان از مجاری قاچاق به استرالیا پناهنده شده بود.

15/05/2022

دانشگاه کابل در روز های طاق و جفت🥰

15/05/2022

مخالف توسعه و مدنیت نباشیم، انسان های زیادی آمدند و رفتند، یا در آینده خواهند رفت، اما توسعه، انکشاف، ترقی و پیشرفت در درازای تاریخ بشریت ادامه خواهد داشت.

این گونه توسعه و انکشاف از جمله نیاز ها و خواست‌های بشری برای رفاه و آسایش شهروندان ملل مختلف می باشد، آهسته و پیوسته ادامه خواهد داشت.

همچنان رویکرد آبادی و توسعه بیشتر ارتباط می‌گیرد به زعما، خبرگان و شهروندان آگاه ملل جهان، که چگونه توانسته اند، زمینه ها و راهکار های را در پیش بگیرند که توسعه و انکشاف کشوری و پیشرفت در زندگی مردم و شهروندان شان، به‌وجود بیاید.

جهان امروز مدیون زحمات و تلاش های نسل های گذشته بشری می‌باشد، که با تقلا و تلاش وافر و مداومت بیشتر شان، توانستند با در پیش گرفتن راهکار های عقلانی زمینه ها و تسهیلات رفاهی نسل های بعدی را پی ریزی و ترتیب اثر دهند، تا نسل های بعدی از مزایای مرفه و آسوده خاطر زحمات شان مستفید گردند.

در گذشته ها معمول بود، تا علم صنعت و پیشرفت از شرق به سرزمین های غربی به ودیعه برده شود ، راه های ترانزیتی به سوی مشرق زمین باشد، و از علم خبرگان مشرق زمین جهان غرب امروز الگو برداری نمایند. در اعصار گذشته تمام تمدن و علوم صنعت منوط به مشرق زمین بود، اما حالا جهان شرق و غرب معکوس تمدن گردیدند. هرچند جای نگرانی نیست، چون هرگونه توسعه و انکشاف امروز مربوط به همه‌ی جهان بشریت شده می‌تواند علی‌رغم سیاست های کارگزاران حوزه های مختلف.

خلیفه شیخ زاهد از جمله نسل های خبره و آگاه امروزی بوده است، که با احساس وطن‌دوستی و بشردوستی اش، توانسته است، جغرافیایی بادیه نشینان و ریگزار امارات متحده عربی را به توسعه و انکشاف سوق دهد، همچنان این جغرافیا را به مرکز تجارت بین‌المللی مبدل نماید.

مردم شیخ زاهد حالا از تلاش ها و زحمات وی قدردانی می‌کنند و از همه‌ی مزایای این شهر تمدنی و توسعه یافته به خوبی مستفید می‌گردند. نام شیخ زاهد، پیشقراول و الگوی آبادی و انکشاف امارات متحده عربی برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

اما شهروندان افغانستانی هیچگاهی زعما و کارگزاران خوبی را تجربه نکرده اند، تا امروز چون سایر ملل جهان در امنیت، تعالی، توسعه و انکشاف به سر می‌بردند و از همه مزایای رفاهی زندگی امروزی بشر مستفید می‌شدند.

روان شیخ زاهد شاد 🤲

Photos from ‎نظام الدین مدقق‎'s post 13/05/2022

در پیوند به درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان

در اوایل تاسیس دولت انتقالی افغانستان، عالی جناب حامد کرزی در راس یک هیات بلند رتبه دولتی سفر ی به امارات متحده عرب داشته و با مقامات آن کشور ملاقات نمود. در ملاقات ی که اکثر اعضای هیات حضور داشتند، یکی از رهبران امارت توصیه کنان گفت "از این فرصت طلایی باید استفاده کنید و از توجه جهان و پول آن برای ثبات اقتصادی و خودکفایی تان برنامه های دقیق طرح نمایید. این شهری را که بنام دوبی می بیند، در گذشته نه چندان دور ما قادر نبودیم تا با شتران خویش به آنجا سفر کنیم و هراس داشتیم تا از گرما و ریگ های سوزان آن تلف نشویم ولی ما برنامه های دقیق ریختیم و امروز آن را به یک شهر معظم دنیا تبدیل کردیم و می دانیم که عواید تیل ما دایم نیست بنابران با استفاده از پول تیل، راههای بدیل را جستجو کرده این شهر را به مرکز تجارت جهان بدل ساختیم. البته که در برنامه ریزی چندان تجربه نداشتیم اما کمال ما در این بود که از تجربه، دانش، تکنالوژی سایرین استفاده درست نمودیم."
کاپی از صفحه استاد حامد " علمی"

Want your public figure to be the top-listed Public Figure in Kabul?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Telephone

Address

Kabul

Opening Hours

Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Saturday 09:00 - 17:00
Sunday 09:00 - 17:00
Other Journalists in Kabul (show all)
Nasrullah Sangi Zadah Nasrullah Sangi Zadah
Kabul

This is my Official page Follow me at https://twitter.com/NasrullahSangi I Love A F G H A N I S T A N

پښتو پریسTv پښتو پریسTv
Kabul

دهیواد تازه اوکره خبرونه زمونږ له ویب پاڼې څخه ترلاسه کوالای شۍ

Ahmad Haris Jamalzada Ahmad Haris Jamalzada
Kabul, 0093

من از کره خاکی بنام زمین هستم و به همه انسانهای روی زمین

محمد جلیل رضائیان Mohammad Jalil Rezaeyan محمد جلیل رضائیان Mohammad Jalil Rezaeyan
شهر نو
Kabul

Mohammad Jalil Rezaeyanمحمد جلیل رضائیان روزنامه‌نگار.

Samir Khan Hotak Samir Khan Hotak
Kabul, 1ST

SaMir KhaN HoTak Official

Zahra Herari Zahra Herari
Kabul

صفحه رسمی زهرا حراری است درین صفحه می‌توانید تازه ترین رویداد ، ها ، رومان ، شعر و ادبیات ، داستان ، و غیره را دنبال کنید کوچک تان حراری

سحر صفدری Sahar Safdari سحر صفدری Sahar Safdari
Kabul

لطفا صفحه من را لایک و به اشتراک بگذارید!

حمیدالله غفوری حمیدالله غفوری
Kabul, 26000

“The greatest discovery of all time is that a person can change his future by merely changing his attitude.”

Zubir Abid Zubir Abid
Kabul

Shuja Zaki شُجاع ذَکِی Shuja Zaki شُجاع ذَکِی
Kabul

تازه ترین اخبار افغانستان و جهان را اینجا دنبال کنید.

Haqmall zadran HZ Haqmall zadran HZ
Kabul, 1002

اجتماعی