آریا نیوز-Aria News

آریا نیوز: پایگاه خبرهای موثق، دقیق و متواضع!

25/05/2024

یکی از اهداف حکومت های اسلامی در افغانستان

دادگاه ط.البان در پروان یک دختر زندانی را به 'نکاح اجباری' عضو این گروه درآورد

دادگاه ط.البان در پروان یک دختر زندانی ۲۵ ساله را به «نکاح اجباری» یک عضو این گروه درآورده است.

بستگان شاه‌پری به افغانستان اینترنشنال گفتند که ط.البان شش ماه پیش او را به اتهام آدم‌ربایی از پروان بازداشت و سپس دادگاه شهری این گروه وی را به سه سال زندان محکوم کرد.

ط.البان در مورد اتهام این زن و نکاح اجباری او معلوماتی نداده است.

ازدواج اجباری؛ از زندان مرکزی به زندان خانگی

بستگان این دختر به افغانستان اینترنشنال گفتند که شاه‌پری در حالی به «زور» توسط قاضی محکمه شهری ط.البان به عقد اجباری یک عضو این گروه درآمد که در همین محکمه به سه سال زندان محکوم شده بود.

سجاد، برادر شاه‌پری گفت که این عضو طالبان ریحان نام دارد و او پس از نکاح اجباری شاه‌پری را در دره غوربند در یک خانه حبس کرده است. به گفته سجاد، شاه‌پری در این مدت چند بار با خانواده‌اش تماس تلفنی برقرار کرده و درخواست نجات کرده است.

شاه‌پری باشنده دشت‌برچی کابل بود و بستگانش پس از تماس تلفنی او به دادگاه‌های ط.البان در پروان مراجعه و شکایت کردند.

برادر شاه‌پری به افغانستان اینترنشنال گفت که این عضو ط.البان در رسانه محلی طالبان در پروان کار می‌کند و او قبل از نکاح اجباری با شاه‌پری یک زن دیگر هم داشته است.

شکایت در دادگاه‌های ط.البان

مادر شاه‌پری در شکایت‌نامه‌ای که یک نسخه آن در اختیار افغانستان اینترنشنال قرار گرفته به محکمه استیناف ط.البان در پروان نوشته است: «دخترم شاه‌پری بنت سید ضیا که مجرد بود، بنابر دوسیه‌ نسبتی که محکمه شرعیه امارت اسلامی بالایش پنج سال حبس تنفیذی فیصله کرده بود، حبس خود را در محبس پروان سپری می‌کرد.»

مادر شاه‌پری در ادامه نوشته است: «شاه‌پری آماده شرایط ازدواج نبود، اما مسئولین محبس و محکمه او را به شوهر داده‌اند.»

مادر شاه‌پری به نقل از دخترش در ادامه این شکایت‌نامه نوشته است که دختر او در یک منزل شخصی در حبس خانگی به سر می‌برد و فرد ناشناس که او را به نکاح خود در آورده «دروازه را به روی او قفل کرده است.»

براساس سندی که در اختیار افغانستان اینترنشنال قرار گرفته، مفتی عبدالولی حلیم، سرپرست محکمه استیناف ط.البان در پروان در نامه‌ای به دیوان جزای محکمه شهری این گروه در ولایت پروان نوشت: «متن عریضه عا

25/05/2024

کافر به زبان خود اقرار میکند اما صد حیف و افسوس همدیگر پذیر نیستیم و هیچگاهم متحد نبودیم و نیستیم!
جو بایدن، رئيس جمهور آمریکا گفته است که دلایلی وجود دارد که افغانستان مشهور به «گورستان امپراطوری‌ها» شده است.

آقای بایدن روز پنجشنبه در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در کاخ سفید با ویلیام روتو، رئيس جمهور کنیا گفت: «اول اینکه بسیار، بسیار، بسیار بعید است که کسی بتواند افغانستان را متحد کند. دوم اینکه راه‌هایی برای کنترل داعش غیر از اشغال افغانستان وجود دارد.»

او افزود حمله آمریکا به افغانستان هم «ضروری نبود.»
ادامه خبر را در لینک زیر بخوانید.
https://bbc.in/4bT4ReU
📷Getty Image

14/04/2024

همانگونه که توقع می‌رفت، ایران در انتقام از حمله به قنسولگری آن در دمشق، با پرتاب هواپیماهای بی‌سرنشین به اسرائیل حمله کرد.

تلويزيون اسرائيل گفته توقع می‌رود این پهبادها ساعت ۲ پس از نیمه‌شب روز يكشنبه به وقت محلی (۱۱ شب به وقت گرینوچ) به اسرائيل برسند.

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفته است که «ده‌ها» موشک و پهپاد را به سوی اسرائیل پرتاب کرده‌است.

نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، به نقل از منابع مطلع در ایکس/ توییتر سابق نوشته که «با نزدیک شدن پهپادها به سرزمین‌های اشغالی، بخش اصلی عملیات ترکیبی که ویژگی اصلی عمليات انتقامی [ایران] علیه رژیم صهیونیستی است، آغاز خواهد شد.»

ارتش اسرائیل اعلام کرده که در حالت آماده‌باش هستند و «تمام اهداف را زیر نظر دارند.»

نخست‌وزیر اسرائیل جلسهٔ کابینه جنگ خود را برگزار کرده است.

اسرائیل، اردن، لبنان و عراق حریم هوایی خود را بسته‌اند و سوریه و اردن دفاع هوایی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

ایران تهدید کرده بود که حمله به قنسولگری آن در دمشق در اول اپریل که در جریان آن هفت سپاهی از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران کشته شد، بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

ایران اسرائیل متهم کرد که آن حمله را انجام داده. اسرائیل هنوز نه تایید کرده نه تکذیب.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کوتاه؛ مدتی پیش از انتشار خبر پرتاب پهبادهای ایرانی گفت که «سیستم‌های دفاعی» کشورش مستقر شده‌اند
«ما برای هر سناریویی آماده هستیم، چه از نظر دفاعی و چه تهاجمی. دولت اسرائیل قوی است. ارتش اسرائیل قوی است. مردم قوی هستند.»

او‌ همچنین از امریکا، بریتانیا و فرانسه قدردانی کرد که «در کنار اسرائیل ایستاده‌اند.»

در پی انتشار خبر حملهٔ ایران، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت: «رئیس جمهور بایدن به صراحت گفته است که: حمایت ما از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر تهدیدهای ایران حمایت خواهد کرد.»

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، حمله «بی‌ملاحظهٔ» ایران را محکوم کرده و متعهد شده که بریتانیا «از امنیت اسرائیل و همه شریکان منطقه‌ای خود حمایت خواهد کرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران -که نیرومندترین شاخه قوای مسلح این کشور است-

10/02/2024

قاتل500000 اردو، پولیس و امنیت ملی!
و قاتل 4000000 زنده افغانستان!

حقیقت نیست؟؟

10/02/2024

شهردار شهر الما در ایالت واشنگتتن، ایالات متحده، نهم سپتمبر را روز مسعود نامگذاری کرده است.

در نامه‌ی شهردار الما آمده است که این تصمیم برای ارج‌گذاری به «میراث احمدشاه مسعود» گرفته شده است.

پیش از این شهرهایی در ایالت‌های کلیفورنیا، تنسی و تگزاس نهم سپتمبر را «روز مسعود» نام‌گذاری کرده‌اند.

احمد شاه مسعود در نهم سپتمبر ۲۰۰۱ در حمله‌ی افراد القاعده جان باخت.

دولت پیشین افغانستان به او لقب «قهرمان ملی» را داده بود.

05/02/2024

حرف حق❤

05/02/2024

هرکس سخن حق بگوید اینگونه خفه اش می سازند.

و نامش هم گذاشتن حکومت اسلامی!! افسوس!!
همان حکومت که نامش کفری می نامیدند هزار مرتبه از این حکومت بنام اسلامی کرده بهتر بود.

21/04/2023

فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان مبارک و گرامی باد!

21/03/2023

بهار سال ۱۴۰۲ خیر مقدم و مبارک باد💚🥀

😔💔🥀

11/11/2022

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت به تخریب سنگ آرامگاه احمدشاه مسعود واکنش نشان داد. احمد مسعود با انتشار عکسی از پدرش در صفحه فیسبوک خود نوشت: «احمدشاه مسعود یک آرمان، یک باور و یک مکتب است، نه یک سنگ. تا وقتی آزادی هست و آزادیخواه مسعود نیز هست.»

11/11/2022

مبارک!
انیسه شهید جایزه شجاعت در خبرنگاری را از سوی مرکز بین المللی روزنامه نگاران دریافت کرد.

11/11/2022

فرمانده حسیب پنجشیری: تا زمانیکه پرچم با افتخار مقاومت را در بام ارگ کابل بلند نکنیم آرام نخواهیم بود.

05/11/2022

اگر کسی امروز در افغانستان کلمه توحید را میخواند از برکت این بزرگ مرد تاریخ اسلام است!
نسل و نسل تان سپاس گذار همین بزرگ مرد باشید؛
دین اسلام را در افغانستان همین بزرگ مرد تاریخ دوباره جاری ساخت!
روحش شاد و یادش گرامی باد

05/11/2022

ما نه از یاد میبریم و نی فراموش می کنیم!
سه بار شد که بی حرمتی بالای آرامگاه قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود بی حرمتی توسط طالبان صورت می گیرد که در نه در دین جای دارد و نی در قانون!
شما ادعای حکومت اسلامی را دارید در کجا اسلام و در تاریخ اسلام کسی را دیدید که این چنین بی حرمتی بالای قبر کنند حتی کافر این چنین بی حرمتی را در تاریخ نکرده است که امروز بارها و بارها توسط قوم پشتون (طالبان) صورت می گیرد.

05/11/2022

بی احترامی به شخصیت های تاریخی از هر قوم که باشد اوج جهالت است, روزی خواهد رسید که از مقبره شخصیت های دیگر اقوام بیت الخلاء ساخته شود.

05/11/2022

راستی واقعا بی حرمتی به مزار قهرمان ملی برای بعضی ها لذت بخش است ؟ ها، یادم رفته بود که او ملتی را درس ازادگی داد و الگوی میلیون ها انسان مبارز است .

حتی از سنگ آرامگاهش هم ترس و نشویش دارند . تخریب سنگ مهر حک شده او را بر قلب ها تخریب نخواهد کرد، او همچنان اسطوره آزادی باقی خواند ماند.
فوزیه کوفی

05/11/2022

عزت و نیک‌نامی فضیلت‌آوری را که خداوند متعال برای آمر صاحب شهید، قهرمان ملی افغانستان، نصیب کرده‌است، با اقدام‌های شرم‌گین، حذف‌گرایانه و متعصبانه‌ی ناشی از عقده‌ی حقارتِ گروه حاکم، هرگز خدشه‌دار نمی‌شود، اما فهم این موضوع برای گروهی‌که جهالت، کینه و ستیزه‌جویی، از آن‌ها انسانیت‌زدایی کرده‌است، هنوز هم سنگینی می‌کند.

اهانت مکرر به آرامگاه قهرمان ملی افغانستان، نشانه‌ی واضحِ دیگری از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و غیرخودی‌ستیزانه‌ی گروه ط‌البان می‌باشد و نیز مردم افغانستان را با ماهیّت شرور گروه مذکور آشناتر گردانيده و اراده‌ی‌شان را برای تغییر وضعیت محکم‌تر می‌سازد.

ضمن محکوم نمودن عمل شنیعِ یادشده، یادآور می‌شویم که نام و عزت قهرمان ملی سینه‌به‌سینه‌ی مردم افغانستان محافظت شده‌است و عمل‌کرد‌های نابخردانه‌ی گروه‌های حرمت‌شکن تنها نفرینِ روزافزون را برای آن‌ها در پی دارد.

05/11/2022

یک جنرال مسیحی اروپایی پس‌از شکست نیروهای امپراطوری عثمانی بر سر قبر صلاح‌الدین ایوبی رسید، گفت:

بر خیز صلاح‌الدین، ما بر گشتیم!
اما قبر را تخریب نکرد و مرتکب بی حرمتی بر قبر صلاح‌الدین ایوبی نشد.

نیروهای پیروز و فاتح پس‌از پیروزی هیچگاه به حقارت دست نمی زنند حرمت را نمی‌شکنند و به خصوص حرمت قبرها را نگه میدارند، چونکه نیروهای پیروز، نه احساس کوچکی و حقارت که احساس پیروزی و بزرگی می‌کنند.

اما شکستن سنگ قبر شهید احمدشاه مسعود نشان می‌دهد که آنها نه احساس پیروزی و بزرگی، که احساس کوچکی و حقارت می‌کنند و این احساس را در شکستن سنگ آرامگاه قهرمان ملی به نمایش می‌گذارد.

04/11/2022

این است حکومت اسلامی!!

دیدگاه شما...؟

25/10/2022

نه کار است!
نه نان است!
مردم از گرسنه گی میمیرند به ما پاسپورت نمیدهند که برویم یک لقمه نان پیدا کنیم.
.
به این هشتگ بپیوندید.

25/10/2022

نه کار است!
نه نان است!
مردم از گرسنه گی میمیرند به ما پاسپورت نمیدهند.
.
به این هشتگ بپیوندید.

07/10/2022

کسی به مریم سما بگوید،
ما مرده ها کسانی را می گویم که وطن را ترک کرده فرار کرده اند امروز بخاطر اقامه در اروپا آمریکا عزت، شرف، دین و دنیای خود را باخته اند شما دلالان سیاسی روسپی های ارگی که شب روز تان در عیاشی خانه ارگ سپری میشد پول انگفتی را در جیب زدید فرار کردید، امروز با آن دهن کرایی ات آمده شورای نظار را توهین و تحقیر میکنید. امروز کسانی که جان ایستاده گی نموده شب و روز جان های شیرین شان را از دست میدهند بخاطر، عزت، سر بلندی و اقتدار مردم شان است، نه اینکه شما جیره خور ها مفت خور ها دوباره سر قدرت برسید. این خواب است خیال است محال، یک بار مقاومت و همان شورای نظار شما ها را سر قدرت رساند که حالا تو حماقت و توهین مینمایی بار دیگر شما جای در این خطه ندارید ما شما را خوب شناختیم.
شورای نظار و مردمش امروز با وقار با عزت سر بلندی زنده گی می کند اگر یک نفرش هم در بلند های کوه های هندوکش باشد نامش همیشه جاویدان است یاوه گویان فراریان را بس است..
شما ها که با فیسبوک های مستعار به اقوام توهین می کنید ساخته شده دست خود تان است نمی توانید بین اقوام تفرقه ایجاد کنید حکومت کنید.

05/10/2022

معلم عزیزم تو سوختی تا من را ساختی!

روزت مبارک باد!

04/10/2022

جبهه‌مقاومت‌ملی:
ولسوالی شکی بدخشان را تصرف کردیم و تعدادی از تروریستان را اسیر گرفتیم.

Want your business to be the top-listed Media Company in Kabul?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

مرکز ولایت دایکندی
قیام مردم در شهرک آریا کابل
حرفهای احمد مسعود به اسیران طالب

Address


Kabul
Other Media/News Companies in Kabul (show all)
BLUE JOURNALISM INSTITUTE BLUE JOURNALISM INSTITUTE
Kabul, 0093

Peace Journalism is when editors and reporters make choices - of what stories to report, and how to report them - which create opportunities for society at large to consider and to...

خانه حکمت 2.0 - افغانستان خانه حکمت 2.0 - افغانستان
Kabul
Kabul, 1001

صفحه رسمی پروژه خانه حکمت د حکمت د کور د پروژې رسمي پاڼه

Aseer Mushwani ـ News Aseer Mushwani ـ News
Nangrahar
Kabul

تازه، کره دقیق او پر وخت خبرونه

Afghan - Report Afghan - Report
Kabul

AFGHAN NEWS افغان خبرونه

Hayat Radio - حیات راډیو Hayat Radio - حیات راډیو
4th
Kabul, 1001

حیات غږ راډیو له کابل افغانستان ژوندۍ خپرونې کوي

Youngs Afghanistan page صفحه رسمی جوانان افغانستان Youngs Afghanistan page صفحه رسمی جوانان افغانستان
Kabul

ما برای شما داغ ترین حقایق را بیان میکنیم پس مارا دنبال کنید.

Zoya media Zoya media
Kabul

Zoya Media presents the best for you

MHM Media GROUP MHM Media GROUP
Kabul, 2002

در این صفحه همه روزه معلومات مهم اخلاقی،انگیزشی،اسلام?

Monir Journal Monir Journal
Kabul

تازه ترین اخبار های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و همچنان برنامه های تفریحی و آموزشی تقدیم می کند.

رسانه جنگ فکری رسانه جنگ فکری
Kabul

گام بسوی روشنائی

Kabul Journal Kabul Journal
Kabul
Kabul