madiha.wael_

كاتبة

24/05/2023

(تزوجت خال زوجي( رواية
part 1

*بقلم مديحة وائل عبدالشافي*

ميار بد*موع: انت بتقول اي انت مدرك إن فرحنا بعد اسبوعين وعايز تطل*قني
مراد بد*موع: انا آسف بس كبار البلد اللي حكموا بكده خالي عايز يتجوزك وانا مقدرش أ*كسر كلمتهم
ميار بد*موع: مراد علشان خاطري متسبنيش
مراد مسح دمو*عه وقال : انا آسف مش هقدر اعمل حاجه ويله علشان المأذون مستنينا تحت علشان يطل*قنا ويجوزك انتي وخالي
ميار مسحت دمو*عها وقالت: استنى
مراد وقف وهي قالت
ميار بحز*ن : بي اللي انت بتعمله ده انت كده تخليني اكر*هك انت عارف انت عايز تعمل ايه انت هتجوزني لي خالك وي اللي هو جوز اختي الله ير*حمها ممكن اعرف اي السبب
مراد بحز*ن : ميار انا معرفش اي اللي حصل لي ده كله كبار البلد هما اللي حكموا بي كده ومش هينفع ا*كسر كلمهم وانتي عارفه كده

ميار بدمو*ع: وانا فين من كل ده يا مراد انت هتخليني اتجوز واحد اكبر مني بكتير وغير كده انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك علشان خاطري متسبنيش
مراد دمو*عه نزلت : علشان خاطري متص*عبيش علينا الموضوع انتي عارفه لو كان في ايدي حاجة كنت عملت بس انتي عارفه إن إحنا متربيين من صغرنا إن كلام الأكبر مننا واجب التنفيذ
ميار بد*موع: يعني خلاص كل حاجه انت*هت قبل ما تبدأ
مراد بد*موع: آسف غص*ب عني
ميار مسحت دمو*عها وقالت: تمام طالما ده قرارك يله علشان نط*لق

نزلوا هما الاتنين واطل*قوا و هي اتجوزت خالو و اخدها و راح البيت
ودخلوا البيت

مريم بابتسامة: خالتو عامله ايه وحشتيني
ميار بابتسامة حز*ينه: وانتي كمان يا حبيبتي وحشتيني
( مريم عندها ١٣ سنة)

مريم باستغرا*ب: انتي جايبه شنطة السفر دي لي يا خالتو
والد مريم: علشان انا اتجوزت خالتك وجبتها تعيش معانا يا مريم
مريم بصد*مة: الكلام ده بجد

يتبع♥️

21/05/2023

تزوجت خال زوجي( رواية

*اقتباس*

ميار بدموع: انت بتقول اي انت مدرك إن فرحنا بعد اسبوعين وعايز تطلقني
مراد بدموع: انا آسف بس كبار البلد اللي حكموا بكده خالي عايز يتجوزك وانا مقدرش أكثر كلمتهم
ميار بدموع: مراد علشان خاطري متسبنيش
مراد مسح دموعه وقال : انا آسف مش هقدر اعمل حاجه ويله علشان المأذون مستنينا تحت علشان يطلقنا ويجوزك انتي وخالي
~~~~~~~~
اي رايكم اكملها ولا اكتبوا كومنت ولو لقيتها عجبتكم هانزل بارت هي 5 بارت يعني مش هطول زي حب الطفولة 😂

16/05/2023

(حب الطفولة) part 8 الجزء الثاني

*بقلم مديحة وائل عبدالشافي*

إلين بصد*مة: لين بصي مين العروسه
لين بصد*مة: مستحيل مايا ازاي
أيلين بقر*ف : وانتي مصد*ومه ليه ياما حظر*تكم منها وقولتكم إنها مش كويسه بس انتو كنتو مخدو*عين بالكلمتين اللي بتقعد تقولهلكم

رهف جت ناحيتهم : بنات هي مش دي مايا صحبتكم
لين ضحكت بسخر*ية: اللي كنا مفكرينها صحبتنا
إلين بغيظ/: بقولك روحي سلمي عليهم وارسمي على وشك ابتسامه متخليهاش تحس انك متد*ايقه
لين: معاكي حق هو ده اللي هيحصل تعالو معايا

عند مايا وإياد
مايا : هي لين بتعمل اي هنا يا إياد
إياد: انا عزمتها هي وأهلها علشان صحاب عيلتنا

لين جت عليهم
لين بابتسامة خفيفه: ألف مبروك يا إياد
إياد بابتسامة خفيفه: الله يبارك فيكي
مايا بستفز*از : طب مفيش الف مبروك يا مايا ده حتى انا العروسه
لين بابتسامة سخر*ية: لا ازاي ده انا كنت لسه هاقولك الف مبروك بس انتي سبقتيني بالكلام ده انتي حتى صحبتي الانتيم بس زعلا*نه انك مقولتليش
مايا مسكت ايد إياد وقالت : اصل انا و إياد كنا عملينها مفاجأة للكل
لين بابتسامة خفيفه: على العموم ألف مبروك و ربنا يخليكو لبعض
وسابتهم ومشيت

رهف : مالك يا لين
لين بخن*قه: ماما انا عايزه امشي مش قادره اقعد اكتر من كده
رهف بتفهم : تمام يله نمشي
وكلهم مشيو في نص الحفله
________________________
في اليوم التالي على الفطار

لين : عمو يوسف انا راحه المكتبه انهارده
يوسف بابتسامة خفيفه: تمام يا حبيبتي بس خلي بالك من نفسك
لين بابتسامة خفيفه: تمام انا ماشيه
رهف : خلي بالك من نفسك يا لين
لين بابتسامة خفيفه: تمام يا ماما متخا*فيش
وراحت المكتبة
و لما وصلت راحت القسم اللي متعوده تقرأ منه دايما ولفت نظرها رواية لسه أول مرة تشوفها
اخدتها وراحت تقعد علشان تقرأها
و بعد نص ساعة كانت سر*حانه في الرواية وسمعت صوت هي عارفاه
إياد بابتسامة خفيفه: حلوه الرواية دي على فكرة
لين : بس انا محبتهاش
إياد بابتسامة: على فكره القصة حلوه وممكن احكيهالك باختصار
لين بابتسامة خفيفه: تمام احكيها
إياد قعد وحكى لها القصة
وبعد ما خلص سألته
هي قصة الرواية اللي حكيتهالي يا إياد دي حقيقية ؟

= اه حقيقية جداً

- يعني البطل بيحب البطلة فعلاً ؟!

= هو موضوع الحب ده بحسه بيخلص الحكاية بسرعة يعني كلمة بحبك لما بتتقالك بتحسي إنه خلاص قالي بحبك مفيش بعد كده خلاص .. أنا شايف إن في كلام أهم وأجمل من الحب بكتير

- زي ايه ؟

=زي مثلاً إن البطل بيبقى مبسوط وهو مع البطلة بيستني الشوية اللي بيتقابلوا فيهم .. بيبقى مش عاوز الوقت يعدي و هما مع بعض

- طيب و ايه النهاية ؟

= البطل خا..يف يبقى كل ده وقت و هيعدي و ما يكونش معاه قلب البطلة
لين قلبها دق لما قال كده لأنها للحظه حست إن الكلام ده ممكن يكون ليها بس شالت الأفكار دي لأنها عارفه انو بيحب مايا يعني اكيد الكلام ليها
إياد بابتسامة خفيفه: اي سر*حتي فين
لين بابتسامة خفيفه: مسر*حتش بس انا فعلاً مش مقتنعة إن في حب زي ده ممكن علشان التجر*بة معد*تش عليا
إياد باستغر*اب: لي انتي عمرك ما حبيتي
لين بابتسامة خفيفه: حبيت بس شكله كان حب من طرف واحد و انا اللي كنت بو*هم نفسي انو بيحبني
إياد بابتسامة خفيفه: هايجي يوم وفي شخص يحبك الحب اللي انتي تستحقيه
لين بابتسامة خفيفه: طب انا لازم امشي لأني اتا*خرت
إياد بابتسامة خفيفه: طب استني اوصلك
لين بابتسامة: لا مفيش داعي انا معايا العربية بتاعتي
ومشيت
____________________________

رهف الباب خبط عندها
رهف : ادخل
لين بابتسامة: ماما عايزاكي في موضوع
رهف بابتسامة خفيفه: تعالي ياحبيبتي قولي اي الموضوع
لين بتو*تر: ماما في معرض بعد ٦ شهور في امريكا علشان نعرض اللوحات وكده وانا عايزه اشارك فيه
رهف : طب ما تشاركي و لما يجي معاده نبقى نسافر
لين بتو*تر : ماهو انا لازم أسافر بكره علشان في حاجات كتير لازم تتعمل قبل المعرض و كمان مش هاشارك بي لوحه واحده لازم مجموعة لوحات و لازم أسافر اعملهم هناك
رهف : لا يا لين مش هينفع تسافري بكره أولا وغير كده انتي اختر*تي توقيت مش منا*سب لأن اخواتك امتحاناتهم قربت و مش هينفع اسافر و اسيبهم استني بعد الامتحانات ونسافر كلنا
لين بتو*تر: لا مهو انا هسافر لوحدي ولما يخلصوا امتحانات تيجو انتو
رهف : لا طبعاً مينفعش تروحي لوحدك
لين : بس يا ماما
رهف : مفيش بس هي كلمة واحده عايزه تستني بعد الامتحانات ونروح كلنا يا إما متروحيش خالص ويله روحي على اوضتك
لين خرجت وهي زعلا*نه

________________
في المساء
إلين : اي يا جماعه جو الكئابه ده
يوسف: صحيح في اي يا رهف انتي ولين مالكم قاعدين اكنكم مش معانا
رهف : مفيش
لين : لا في يا عمو يوسف
وحكتله على اللي حصل
رهف: وانا قولتلك اللي عندي
يوسف بابتسامة خفيفه: خلاص يا رهف انا هاسافر معاها و لما يجي وقت المعرض هبعت اجبكم
لين بابتسامة: بجد يا عمو يوسف
يوسف بابتسامة: بجد ياحبيبتي هو انا عندي كام لين في البيت ده انتي بنتي الكبيره حتى لو انا مش ابوكي الحقيقي بس انا مكانه
لين قامت حضنت يوسف وقالت: بجد شكرا بحبك اوي
رهف : ايوه يعني انت هاتسيبني مع العيال دي هنا
أيلين : و مالنا احنا كمان ياست ماما
إلين : انا كنت عارفه إن إحنا مش بناتها ولقتنا على باب جامع
آسر : و انا اي ياست ماما من امتى و انا بعملك حاجة
رهف : ده انت اللي بتجبلي الجل*طة
آسر : طب ياست شكرا
________________________
في اليوم التاني يوسف و لين سافروا امريكا و لين ابتدت تشتغل على اللوحات اللي هاتقدمها وكل حاجة كانت تمام

بعد مرور ٦ شهور
لين بابتسامة: واخيرا انهارده المعرض
يوسف بابتسامة: بإذن الله تنجحي و تكسري الدنيا باللوحات دي
لين بابتسامة: يارب

المعرض بدأ ولين الكل كان بيشتري لوحاتها واللي كان بيتصور معاها ولين كانت مبسوطه إن حققت اللي بتتمناه

ممكن اتصور معاكي
لين لفت علشان هي عارفه الصوت ده كويس
لين بصد*مة: إياد

يتبع
تفاعل ❤️

02/05/2023

حبيت اعرف رايكم في الرواية اكتبوا كومنت وانا هقرأ ❤️

01/05/2023

(حب الطفولة) part 7 الجزء الثاني

*بقلم مديحة وائل عبدالشافي*

اول ما النور اشتغل إلين اتصد*مت لان زياد كان را*كع على رجله ومعاه علبه خاتم
إلين بصد*مة: زياد انت بتعمل اي هنا
زياد بحب: إلين تقبلي تتجوزيني وتكملي حياتك معايا
إلين بصت لي يوسف ويوسف هز راسه انو موافق
إلين مدت ايدها بابتسامة و حب : انا موافقه
زياد لبسها الخاتم وكان ها يحضن*ها راح آسر حضنه
آسر : معندناش بنات الاحضا*ن يا بابا يله ارجع وخلي في حدود
زياد بغيظ : منك لله يا شيخ
يوسف بضحك: آسر معاه حق يا زياد
زياد: تمام إحنا هانتجوز امتى
يوسف: والله دي حاجه انتوا اللي تتفقوا عليها
زياد: نتجوز امتى يا إلين اي رايك بعد ٦ شهور
إلين بصد*مة: لا طبعاً مش اقل من سنتين يكون خلصت الجامعة
زياد : واي يعني خلصيها واحنا متجوزين
يوسف : بس يا ولاد انهو الحوار ده دلوقتي وخلوه بعدين ويله خلونا نتعشى

________________________

عند إياد كان قاعد سر*حان ووالده دخل عليه

والد إياد: سر*حان في اي يبني
إياد بابتسامة: ولا حاجة
والد إياد بابتسامة:لا اكيد في حاجة شاغله بالك
إياد بابتسامة: و لا حاجه بفكر في الخطوبة اللي بعد كام يوم دي
والد إياد بانز*عاج : هو انت لسه مصمم تخطب البنت دي
إياد بابتسامة: ايوه يا بابا انا بحبها وانت عارف كده كويس
والد إياد: لا انا عارف انك مش بتحبها والايام هاتثبتلك كده وهاتعرف انك مش بتحبها
إياد: ما*تخفش يا بابا انا عارف انا بعمل اي كويس وانا بحبها فعلاً
والد إياد: على راحتك يابني بس انا قولتلك اهومن دلوقتي علشان تراجع نفسك لسه قدامك وقت
وخرج وسابه قاعد مع نفسه بيفكر في اللي هيحصل
____________________________

بعد مرور اسبوع يوسف وعيلته رجعوا للبيت
وكانوا متجمعين كلهم على السفره علشان العشا
يوسف : أيلين على ما اظن اني سيبتك تاخدي قرارك براحتك وقعدتي اسبوع واحد دلوقتي مقولتيش قرارك بخصوص علي ف اي رايك بخصوص الموضوع ده
أيلين بابتسامة خفيفه: انا موافقه يا بابا
رهف بفرحه: بجد يا أيلين
أيلين بابتسامة خفيفه: ايوه بجد يا ماما قررت ادي لي نفسي فرصة و حسيت إن علي شخص كويس ويستحق فرصة
يوسف بابتسامة خفيفه: كنت متاكد انك هاتخدي القرار الصح
أيلين بابتسامة خفيفه: طب انا هطلع ارتاح في اوضتي
يوسف و رهف : تمام
____________________________

في غرفة لين كانت متجمعه هي واخواتها
لين بار*تباك وتو*تر: انا عايزه اقولكم على موضوع
إلين : اي هو الموضوع اللي يخليكي تتو*تري اوي كده
أيلين بضحك: عادي يا بنتي هاتعتر*ف بسر خط*ير
آسر بغمزه: سر اي يا لين
لين بغيظ: ما تتلموا وإلا مش هقول
إلين بضحك: خلاص قولي
لين بابتسامة خفيفه: انا بحب إياد من وقت ما كنا صغيرين بس هو ميعرفش
أيلين بابتسامة: طب ما كلنا عارفين انك بتحبيه
آسر بغي*ظ: هو مش عي*ب لما تقولي كده قدام اخوكي الولد انا المفروض اقوم اجيبك من شعر*ك
لين : يا عم اتو*كس هو يعني انا بعمل حاجه من وراكم
إلين: ثواني بس انت اي اللي مقعدك معانا طب احنا بنات مع بعض انت بقى بتعمل ايه
آسر بغي*ظ: وانتي ما*لك وبعدين كملي يله يا لين سيبك من الهب*له دي
لين بحز*ن : بس انا حاسه إن الحب ده من طرف واحد ومعرفش هو بيحبني ولا لان إياد من واحنا صغيرين محدش بيفهمو يعني حاولت كتير افهم مشاعره تجاهي بس هو مش بيبين حاجة وانا خا*يفة الحب ده يطلع من طرف واحد
إلين بابتسامة خفيفه: لو ليكي نصيب فيه هيبقى ليكي
لين بابتسامة خفيفه: معاكي حق
أيلين : يله تعالوا نخرج نتفسح
الكل: موافقين يله بينا

وخرجوا واتفسحوا و كان اليوم حلو ما بين ضحك وهزار

في المساء إلين وأيلين ولين وآسر رجعوا للبيت وكان إياد قاعد مع يوسف وبيتكلموا

يوسف بابتسامة: تعالوا يا اولاد باركوا لي إياد
إلين باستغر*اب: نباركله على اي
يوسف بابتسامة: إياد خطوبته بكره وجه يعزمنا
إياد بعد ما يوسف قال كده راح بص على لين يشوف رد فعلها اي هو مش عارف عايز يعرف رد فعلها اي بس كان شعور جواه بيقول انها هاتضا*يق
أيلين و إلين اتصد*موا : وبصوا لي لين اللي كانت وقفه مسكه نفسها علشان دمو*عها متنزلش
لين بحز*ن بس مش مبينه ورسمت ابتسامه خفيفه: الف مبروك يا إياد
إياد بابتسامة خفيفه: الله يبارك فيكي وعقبالك
أيلين بابتسامة خفيفه: ألف مبروك يا إياد
إياد بابتسامة خفيفه: الله يبارك فيكي
بعد ما الكل باركله لين قالت : طب انا بعد اذنكم طالعه اوضتي علشان تعب*ت انهارده
رهف بابتسامة خفيفه: تمام يا حبيبتي اطلعي انتي ارتاحي
إياد بابتسامة خفيفه: وانا هاستاذن علشان هصحى بدري علشان التحضيرات
يوسف بابتسامة: تمام وألف مبروك مره تانيه
إياد بابتسامة خفيفه: الله يبارك فيك
ومشي إياد ولين طلعت على غرفتها
أيلين بحز*ن: إلين تعالي نروح لي لين اكيد زعلا*نة دلوقتي في غرفتها
إلين بحز*ن: مش دلوقتي لما بابا وماما يناموا علشان ميشكو*ش في حاجة
أيلين بحز*ن: معاكي حق

في غرفة لين كانت قفله الباب وقعده حز*ينه ودمو*عها نزلت مره واحده وهي بتفتكر طفولتها مع إياد

Flash back

إياد: لين انتي عارفه انا عايز نكبر ليه
لين بطفوله : لي يا إياد
إياد بابتسامة: علشان انا بحبك وعايز لما نكبر اتجوزك
لين بابتسامة: وانا كمان بحبك بس لي منتجوزش دلوقتي
إياد بابتسامة: انا سالت بابا وضحك وقال مينفعش الاطفال الصغيرين يتجوزوا وقالي لما تكبروا هبقى اجوزكم
لين بابتسامة: وانا هاستنى لحد اليوم اللي هانكبر فيه علشان بحبك كتير اوي
إياد بابتسامة: وانا بحبك اكتر ما انتي بتحبيني
لين بعبو*س : لا انا بحبك اكتر
إياد: لا انا اكتر
لين : لا انا اكتر

back

لين بابتسامة ودمو*ع: طلعت انا اللي بحبك اكتر يا إياد وانت مكنتش بتحبني انا فضلت احبك طول السنين دي كلها وقولت اكيد هاترجع في يوم من الايام وتو*في بوعدك ليا لما كنا صغيرين وقولت هانتجوز بس طلعت من نصيب واحده تانيه

الباب خبط
لين بحز*ن: مين
أيلين وإلين : احنا يا لين
لين : ادخلوا
أيلين بحز*ن : كنت عارفه انك قاعده بتعي*طي
لين بدمو*ع: تعرفي لما قولت الكلام بتاع الصبح اكيد كان قلبي حاسس انو في حاجة
إلين بحز*ن: وافتكري الكلام اللي انا قولته الصبح انك لو ليكي نصيب فيه هيبقى ليكي بس هو مش من نصيبك
لين بدمو*ع: بس انا مش هقدر انساه انا بحبه من وانا صغيره ومش سهل تنسي اللي بتحبيه
أيلن بحز*ن : معلش خليكي قوية
الباب اتفتح مره واحده وكانت رهف
رهف بحز*ن : ممكن اعرف اي الكلام اللي سمعته
وآسر كان وراها
لين قامت بسرعه ومسحت دمو*عها وقالت: كلام اي اللي سمعتيه
رهف و آسر دخلوا الغرفة وقفلوا الباب
رهف بحز*ن : انتي بتحبي إياد فعلاً
لين بحز*ن : ايوه بحبه
رهف : ومجتيش قولتيلي ليه يعني لو مكنش آسر جه وقالي مكنتش عرفت
آسر اول ماهي جابت سيرته عمل نفسه عب*يط
لين بصت ليه بغيظ : آه يا فتا*ن
آسر باستعبا*ط : اي ده انتي بتكلميني انا
أيلين بغيظ: هو في غيرك فتا*ن في الاوضه
آسر بغي*ظ: كده يا رهف مش قولتلك متقوليش إن انا اللي قولتلك
رهف بغي*ظ : انت بتقولي رهف من غير ماما يا حيو*ان
وراحت تمسك المخده علشان تر*/ميها عليه راح هو جر*ي وقفل الباب
وفتحه وطلع لسا*نه وقال : مجتش فيا
رهف بغي*ظ: انت يا حيو*ان انت مش عليك مذاكره انا مش عارفه انت ازاي ثانوي عام وقاعد كده يا فا*شل
آسر بغي*ظ: على فكره يا حجه العبر*ه في النها*يات
رهف بغي*ظ: اما نشوف و*كسه النها*يات
آسر بغي*ظ: شكراً يا امومه هو ده الدعم النف*سي اللي المفروض تقدمهولي
رهف بغي*ظ: غو*ر يلا روح اوضتك
آسر بغي*ظ: رايح من غير ما تقولي
وخرج وسابهم
رهف : ممكن بقى تحكيلي اي اللي بيحصل ده
لين بدمو*ع: مفيش حاجه بتحصل ولا هاتحصل الحكايه انت*هت وهي مكنش ليها وجود اصلا وانا اللي كنت بو*هم نفسي بحاجة مستحيل تحصل لمجرد اني علقت نفسي بالماضي

رهف بحب ام : متز*عليش اكيد ربنا شايلك حاجه احسن من كده
لين مسحت دمو*عها: انا مش زعلا*نه بس انا بحبه اوي
رهف بابتسامة خفيفه: اوقات مش بيبقى لينا نصيب في الشخص اللي بتحبه وساعات بيبقى لينا نصيب فيه ومثال على كده عندك انا و يوسف
لين باستغرا*ب: ازاي اي دخل ده في فيكي انتي عمو يوسف
رهف بابتسامة خفيفه: انا وعمك يوسف حبنا كان من حب طفوله
لين بابتسامة خفيفه: بجد ازاي احكيلي
أيلين و إلين: آه ونبي احكي يا ماما
رهف بابتسامة خفيفه: انا ويوسف بنحب بعض من واحنا صغيرين يوسف اكبر مني بي ٨ سنين ولما انا اتولدت هو مكنش يرضى يخلي حد يشيلني غيره هو وماما وبابا لكن اي حد غر*يب مكنش يرضى
كنت كل ما اكبر كنت بتعلق فيه اكتر من اليوم اللي قبله وحبي ليه يزيد عن اليوم اللي قبله و لما كنت في في تانيه ثانوي هو سافر وسبني وانا ز*علت وكان السبب في كده جدو لانو قبل ما يسافر يوسف راح يطلب ايدي من جدو بس جدو ر*فض وقالوا لو ما بعد*تش عنها انا هاجوزها لواحد تاني وهاقعدها من التعليم طبعاً يوسف قال يبعد فترة يكون جدو نسي الموضوع و اكون خلصت ثانوي عام وكمان تميت السن القانوني علشان نتجوز حتى لو غص*ب عن جدو بس يوسف مقاليش حاجة عن الموضوع وكمان مكنتش اعرف انو راح اتقدم وكان مخب*ي عليا كل حاجه وجه قالي احنا لازم نسيب بعض انا هاسافر وانا قعدت اتر*جاه علشان ميسبنيش بس هو مسمعش كلامي وسافر ورجع قبل امتحناتي بتاعت تالته ثانوي بشهرين
وطلب اني اسامحه و انا علشان بحبه سامحته ورجع يطلب من جدي انو يتجوزني وجدي ر*فض وقرر إنو يجوزني بعد امتحناتي وفعلاً اتجوزت بعد امتحناتي بس تحت التهد*يد وقضيت
٥ سنين متجوزه شخص انا بكر*ه بس ربنا كان كريم معايا حصل حاجات كتير اوي وفي الاخر انا وي يوسف رجعنا لبعض واهو عايشين في سعاده معاكم شوفتي بقى ربنا عمره ما بيتمنى لحد حاجة و*حشه ازاي

لين بابتسامة خفيفه: بجد بعد كلامك ده يا ماما انا خلاص بقيت متاكده إن ربنا هايفرح قلبي قريب
رهف بابتسامة خفيفه: يا رب قلبك يبقى فرحان على طول
إلين بهمس : اسكتوا ثواني
رهف باستغر*اب: في اي
إلين شاورت على الباب وكان في حد واقف وراه
وقامت تفتح راح آسر و*قع على الارض لانو كان لازق في الباب وبيت*صنت عليهم
رهف بغي*ظ: انا قولت فعلاً اني معر*فتش ار*بيك انت الوحيد اللي فل*ت من تربيتي ويوسف هو السبب
يوسف جه على الكلام: وماله يوسف دلوقتي بتجيبي في سيرتي ليه
رهف بغي*ظ : بسببك معر*فتش ار*بي الو*اد ده
يوسف بغي*ظ: وانا عملت ايه
رهف بغي*ظ: مش كل شويه تقولي تعالي نسافر لو انا كنت قعدت بدل ما اسافر كان زماني دلوقتي عرفت اربي الحيو*ان ده بدل ما هو واقف يتن*صت علينا
يوسف ضر*ب آسر بالقفى : جايب لينا الكلام ليه اهو الحوار لف ورجع في الآخر انا اللي غلطا*ن
آسر بغي*ظ : وانا مالي مش هما اللي مش راضين يخلوني اقعد معاهم

رهف بغي*ظ: يا رب صبرني يله يلا روح نام علشان عندك درس الصبح
آسر بغي*ظ: بتفكرني لي ده انا مصدقت نسيت
رهف بغي*ظ: امشي يلا

__________________________
في اليوم التالي كان إياد عامل الخطوبة بالنهار وكانت في الجنينه بتاعت الفيلا
الباب خبط
إياد: ادخل
والد إياد: إيه يا عريس كل ده علشان تجهز
إياد بابتسامة خفيفه: انا خلصت خلاص اي رايك
والد إياد: بسم الله ماشاء الله ربنا يحرسك يبني
إياد بابتسامة خفيفه: ربنا يخليك ليا
والد إياد: ويخليك ليا بقولك ايه
إياد بانتباه : نعم يا بابا
والد إياد بهد*وء : إياد هو انت متاكد من قرارك ده
إياد بابتسامة خفيفه: ايوه يا بابا متاكد من قراري
والد إياد بهد*وء: فاكر في فمره وانت صغير جيت قولتلي بابا انا عايز اتجوز فا انا ضحكت عليك وقولت عايز تتجوز مين روحت قولتلي انا هتجوز لين قولتلك لما تكبر هاجوزهالك بس للا*سف انت دلوقتي بتخطب حد تاني غيرها
إياد بابتسامة خفيفه: المفروض انك قولت إن الكلام ده وانا صغير يعني كنت طفل واي طفل بيقول حاجة كل ده بيتغير حتى مشاعرنا بتتغير يا بابا انا بعدت عنها فترة طويلة وده كان كفيل يخليني احب حد تاني
والد إياد: وتقوم تروح تتجوز مايا واكيد هي عارفه انك كنت بتحب لين لانها كانت صديقتكم
إياد: بابا ممكن نقفل على الموضوع ده انا خطوبتي انهارده
والد إياد بهد*وء: تمام انا هاسيبك تكمل اللي كنت بتعمله
وخرج وسابه سر*حان وكان بيفكر في لين
إياد بسر*حان: انا ليه لما بفكر فيكي قلبي بيدق لاحسن اكون بحبك
فاق من سر*حانه : اي الكلام اللي انا بقوله ده فوق يا إياد انت خطوبتك انهارده وانت بتحب خطيبتك

عند لين كانت قاعدةفي غرفتها سر*حانه والباب خبط
لين : ادخل
رهف بابتسامة خفيفه: انتي كل ده ملبستيش
لين بابتسامة خفيفه: مش عايزه اروح يا ماما
رهف بابتسامة خفيفه: لا لازم تروحي علشان تثبتي لنفسك انك قوية وتقدري تتخطي اي عق*بة تقف في طريقك
لين دمو*عها نزلت : مش هقدر اشوفه مع واحده تانيه انا كده بعذ*ب نفسي
رهف بابتسامة خفيفه: بالعكس انتي بتثبتي لنفسك انك قوية ويله جهزي نفسك مفيش اعذ*ار
لين مسحت دمو*عها وقالت: تمام هجهز نفسي واجي
رهف بابتسامة خفيفه: تمام هانستناكي
وخرجت رهف ولين بدات تجهز نفسها

بعد فترة الكل جهز وراحوا الحفله
أيلين: هي مايا اتصلت بيكي صح
لين : آه قالتلي انها هاتتخطب
أيلين : متعرفيش هاتتخطب لمين
لين : لا هي قالتلي انها هاتعملهالي مفاجاه ممكن يكون هاتتجوز حد من اصدقائنا
أيلين: ممكن
بعد شويه إياد دخل الجنينه وهو مع مايا
إلين بصد*مة: لين بصي مين العروسه
لين بصد*مة: مستحيل

تفاعل ❤️

اسفه بجد على التاخير بس أنا عندي امتحانات بعد شهر ونص علشان انا ثانوي عام فا علشان كده اتاخرت عليكم ❤️❤️

17/04/2023

اكمل الرواية دي ولا ❤️

رواية ( كنت مجبوره على فراقك)
*بقلم مديحة وائل*
Part 1

كانت قعده على الشاطئ بتاع البحر عماله تفكر في حياتها و الدموع بتنزل من عنيها

روڤان مسحت دموعها وقالت: خلاص انا آخدت القرار و لازم اعمل كده طلعت التليفون ورنت عليه بس ماردش
روڤان: رد يا زين بقى
جربت تاني و المره دي رد
روڤان: آلو يا زين
زين : آلو ازيك يا حبيبتي معلش كنت في اجتماع و معرفتش ارد عليكي
روڤان: عادي ولا يهمك
زين : كنتي عايزه حاجه
روڤان: آه عايزه اقابلك يا زين لو سمحت ضروري
زين بق*لق : ليه فيه حاجه انتي كويسه و مال صوتك هو في حد مز*علك قوليلي
روڤا كتمت صوت التليفون و قعدت تعيط يا رب انا هاقوله ازاي يا رب ساعدني ونبي مسحت دموعها و كملت كلام
روڤان: لو سمحت يا زين لازم اقابلك ضروري
زين: حاضر ربع ساعة و أكون عندك
روڤان : تمام أنا في نفس المكان اللي بنتقابل فيه كل مره
زين : تمام أنا جاي
وقفلو مع بعض
بعد ربع ساعة زين وصل عند البحر و شفها قعده سرحانه
زين جه و مسك ايديها: في حاجه حصلتلك انتي كويسه قوليلي مالك
روڤان: مفيش يا زين بس في موضوع مهم لازم تعرفه
زين : ايه هو الموضوع
روڤان قلعت الدبله من ايديها و مسكت أيد زين وحطتها فيها
زين باستغر*اب: انتي قلعتي الدبله ليه انتي مجنونه قولي
روڤان وهي مسيطرة على دموعها و مبينه انها قويه عكس اللي جواها
روڤان: انا وانت لازم نسيب بعض علشان انا مبقتش أحبك
زين بصد*مة : يعني ايه انتي اتجنن*تي صح انتي ازاي تفكري اني ممكن اسيبك ها قولي ( و قال آخر كلمة بز*عيق)
روڤان كانت مفزو*عة من صوته العالي لكن كملت كلام و قالت
روڤان بكل برود : و أنا مش بحبك يا زين و عايزه نسيب بعض علشان انا وانت مينفعش نبقى مع بعض
زين بز*عيق : انتي شكلك اتجن*نتي صدقيني والله العظيم لو قولتي كلمة نسيب بعض دي تاني صدقيني ها يكون في كلام تاني و مش هايعجبك
روڤان بز*عيق : انت ايه يا اخي بقولك مش بحبك إيه انت مبتفهمش
زين بهدوء عكس اللي جواه: روڤان انا بحبك انتي ليه بتعملي كده طب انا ز*علتك في حاجه
روڤان كانت عايزه تحضنه و تقوله و انا كمان بحبك بس مجبو*ره أعمل كده سامحني
روڤان: زين أنا آسفة انا عارفه أن الكلام ده جارح بالنسبالك بس دي الحقيقه انا فيه شخص تاني في حياتي
زين زين قرب منها وحط ايده على خدها: روڤان انا بحبك وانتي بتحبيني إيه اللي اتغير ده حتى كنا كويسين مع بعض و كنا مبسوطين مع بعض علشان خاطري يا روڤان متعمليش كده انا من غيرك أمو*ت
روڤان: زين علشان خاطري أفهم بقى و متصعبش عليك الموضوع أنا وأنت مش منا*سبين لبعض كل واحد حياته غير التاني وانا مش عارفه اتاقلم مع حياتك و انا لقيت الشخص المناسب ليا وانا بحبه وهو بيحبني
زين بغ*ضب قال: و أنا مش ها سيبك تروحي لغيري يا روڤان مش هاسيب حب عمري يض*يع في لحظه انتي فيها مش وا*عيه للي انتي بتقوليه ده
روڤان بز*عيق : هو ايه اللي مش وا*عيه للكلام اللي بقوله أنا عارفه أنا بقول ايه كويس ووا*عيه لكل كلمة قولتها انا مش بحبك ايه مش راضي تفهم ليه ريحني وريح نفسك بقى
زين بكل برود: يله يا روڤان علشان اروحك الوقت أتأخر و نبقى نتكلم بعدين أو بالمعنى الأصح الموضوع اتقفل لحد هنا وكفاية أوي
روڤان بز*عيق : يعني ايه الموضوع اتقفل لا متقفلش وانا وانت هانسيب بعض افهم بقى
زين شدها من درعها وراح ناحيه العربية
روڤان: زين سبني انت بتعمل ايه افهم بقى انا ما بقتش احبك
زين ما هتمش لكلامها وفتح باب العربية و دخلها جواها و راح ركب هو كمان و ساق العربية و طول الطريق ساكتين وكل واحد في تفكيره
زين في سره: ليه يا روڤان بتعملي كده ليه ده انا حبيتك أكتر من روحي ده لو كنتي طلبتي روحي كنت ادتها*لك من غير ما أتردد يا ترى إيه اللي حصل خلاكي تفكري تسبيني وبص عليها و بعدين رجع بص قدام و قعد يفكر هي بتعمل كده ليه
روڤان بردو كانت بتفكر تعمل ايه علشان تقنعه أنه يبعدو عن بعض و نزلت دمعه على خدها و مسحتها
روڤان في سرها: يا رب ليه و*جع القلب ده ليه يا رب الامتحان اللي حطتني فيه ده انا آسفه يا زين و الله غ*صب عني سامحني يا حبيبي كان على عيني اعمل كده فيك
بعد شويه وصلوا عند الڤيلا اللي ساكنه فيها روڤان
زين بكل برود : يله انزلي وصلنا
روڤان: زين علشان خاطري أفهم بقى انا وانت لازم نسيب بعض انت ليه بتعمل كده
زين بسخر*ية : انا اللي ليه بعمل كده المفروض انا اللي أسأل السؤال ده مش انتي انتي اللي ليه بتعملي كده ها قولي
روڤان: انا قولتلك اني بحب حد تاني
زين بز*عيق : اخر*سي بقى مش عايز أسمع صوتك ويله انزلي ادخلي البيت
روڤان اتخ*ضت من صوته لأنها أول مره تشوفو مت*عصب عليها بالطريقة دي
روڤان : زين أنا و ملحقتش تكمل كلامها لأن زين ز*عق تاني وقال
زين بز*عيق وضر*ب على الدركسيون: بقولك انزلي
روڤان عيطت و اتخ*ضت أكتر و نزلت من العربية ودخلت البيت وزين مشي بعد ما دخلت
~~~~~~~~~~~~~~~
روڤان دخلت الڤيلا و مامتها شفتها وهي بتعيط
مامت روڤان بق*لق: روڤان حبيبتي مالك يا بنتي بتعيطي ليه ردي عليا قل*قتيني يا بنتي طب قوليلي زين ز*علك في حاجه أو اتخ*نقتو
روڤان كانت عماله تعيط و أمها بتكلمها وكل ما مامتها تكلمها تزيد في العياط أكتر
مامت روڤان بق*لق أكتر: يا حبيبتي ردي عليا
روڤان حضنت مامتها و لسه بتعيط
روڤان: ماما علشان خاطري مش عايزه اتكلم خديني في حضنك وبس انا تعبا*نه
مامتها : حاضر يا حبيبتي خلاص اهدي و ابقي قوليلي مالك طب تعالي اطلعك اوضتك وارتاحي
روڤان هزت راسها وقالت ماشي وطلعت و نامت على السرير و مامتها غطتها
مامتها: ربنا يريح قلبك يا بنتي
~~~~~~
بعد ما خرجت مامتها من الغرفه
روڤان بتعيط على السرير
روڤان: يا رب كنت مفكره أن الموضوع هايبقى سهل بس مش هو لوحدة إللي بيتعز*ب
~~~~~~~~~~~~
تاني يوم الصبح
روڤان صحيت و افتكرت اللي حصل امبارح و قعدت تعيط و بعدين دخلت تاخد شاور و بعدين خرجت و الباب بتاع الاوضة خبط
روڤان : ادخل
دخلت صحبه روڤان الاوضة و قالت
جوري : روڤان حبيبتي مالك طنط كلمتني و قالت انك تعبا*نه و كنتي بتعيطي امبارح مالك في ايه
روڤان حضنتها و كانت ها تعيط بس مسكت نفسها
جوري : روڤان مالك ايه اللي حصل قوليلي انتي وزين اتخ*نقتو صح
روڤان أول ما جوري قالت اسم زين مقدرتش تمسك نفسها من العياط و عيطت
جوري: طب اهدي و متعيطيش و كل حاجه بإذن الله ها تتحل
روڤان بعدت عنها و مسحت دموعها وقالت
روڤان: جوري أنا و زين سبنا بعض خلاص و مش هنرجع تاني خلاص
جوري بصد*مة : انتي بتقولي ايه طب قولي إيه اللي حصل وليه سبتو بعض
روڤان : انا اللي مش عايزه اكمل معاه
جوري : ايه اللي بتقوليه ده مش انتي بتحبي زين يبقى ازاي تعملي كده
روڤان و هي بتبص الناحية التانية لأن صحبتها بتعرفها وقت ما بتكذب وبعدين قالت
روڤان : أنا و زين انفص*لنا علشان انا بحب حد تاني وزين مش متقبل الحقيقة
جوري : عارفه ليه مش متقبل الحقيقة علشان عارفك بتكد*بي عليه وهو متأكد من كده زي ما انا عارفه انك بتكد*بي حتي انتي مش عايزه تبصي في عيني علشان عارفه انك بتكد*بي وغير كده زين بيعشقك وانتي بتعشقيه ايه اللي اتغير أكيد مش بتحبي حد وانا عارفه كويس لأن في سبب تاني قولي ايه السبب اللي خلاكي تعملي كده
روڤان عيطت وقالت
روڤان بز*عيق: ايوه انا بحب زين و بعشقه بس مجب*ره اعمل كده علشان مصلحته
جوري : وايه اللي جبرك تسيبي حب عمرك اللي بتحلمي بيه كل ده وتعملي فيه كده وفي نفسك
روڤان: انا ها حكيلك بس اوعديني انك مش ها تقولي لزين السبب وها تساعديني أن زين يبعد عني
جوري : مقدرش اعمل كده انتي بتقولي ايه
روڤان: علشان خاطري يا جوري لازم ده يحصل علشان خاطري
جوري كانت بتبصلها بحز*ن و عتا*ب و قالت
جوري : انا بوعدك اني مش هقول لزين يله قولي إيه اللي خلاكي تعملي كده
روڤان :.....................
جوري بصد*مة : انتي بتقولي ايه
و مامت روڤان دخلت في نفس الوقت : ايه انتي بتقولي ايه
روڤان وجوري بصدمة

07/04/2023

(حب الطفولة) part 6 الجزء الثاني

*بقلم مديحة وائل عبدالشافي*

وصل فيديو لي إلين كان فيه اعتر*اف من بسمة إن كل ده كان خطة علشان تفر*ق بينها وبين زياد
إلين بد*موع: يعني انا ظلم*ته انا قد اي غب*ية

يوسف كان معدي من جمب غرفة إلين وسمعها بتع*يط وراح عندها

يوسف بق*لق: مالك يا إلين بتع*يطي ليه
إلين اتر*مت في حضنه وقعدت تع*يط
إلين بد*موع: بابا انا ظلم*ته انا واحده غب*ية يعني اكتر واحد حبني وبيتمنالي الخير مع أول مشكلة حصلت مابينا مو*ثقتش فيه
يوسف طبطب عليها وقال: يابنتي اي حد بيقابله مشا*كل في حياته وغير كده زياد بيحبك وإلا مكنش فضل يرن عليكي ويحاول يثبتلك انو برئ
إلين طلعت من حضنه وقالت بد*موع: بس انا ظلم*ته يا بابا وكنت بقوله كلام يجر*حه وهو مكنش يستاهل كل ده
يوسف بابتسامة خفيفه: زي ما هو حاول يصلح اللي بينكم حاولي انتي كمان لأن الحب بيحتاج المحاولة اكتر من مرة علشان يرجع اقوى من الأول ولازم ترجعي الثقة بينكم لأن أساس الحب هو الثقة ولو مفيش ثقة يبقى مفيش حب

إلين بد*موع: تعرف يا بابا لما المشكلة دي حصلت انا كنت مخنو*قه ومكنتش ببين وكنت كا*تمه جوايا و كل ما أحاول أهر. ب من اللي بيحصلي يجي سؤال صع*ب يحطني قصاد خو*في،
هو انا عايزه ايه بالظبط ....وليه حلاوة البدايات ماتنت*هيش وتفضل على طول
هو ده مستحيل...!!
هو الحب عق*د بر*ضه بين طرفين ماينفعش يتخ*لوا عنه، طب
هو ماينفعش يبقى في حب من غير حرية أو حتى على الأقل شوية قيو. د كده.....مع حب
يوسف بابتسامة خفيفه: هو انتي مفكره إن الحب ده بيجي بالساهل لازم تواجهي مشاكل كتير في حياتك علشان تعرفي تحافظي على الحب ده وعندك أكبر مثال على كده انا ومامتك مقدر*ناش نوصل لبعض بسهولة اتعز*بنا و برضو كانو بيفر*قوا بينا وافتر*قنا فعلاً بس الحب اللي كان بينا كان أقوى من أي حد حاول يفر*ق بينا والدليل اهو انا وهي مع بعض وجبناكم وهانفضل مع بعض لحد آخر يوم في عمر*نا. حار*بي علشان تحمي حبك واوعك من اللحظة دي تسمحي لحد يفر*ق بينكم وحاولي تصلحي اللي اتك*سر
إلين مسحت دمو*عها وقالت: اوعدك يا بابا هارجع كل حاجه وأحسن من الأول مش هسمح لحد انو يفر*ق ما بينا تاني

يوسف بابتسامة خفيفه: ايوه كده هي دي بنتي حبيبتي اللي اعرفها يله هاسيبك ترتاحي وأروح اشوف اختك أيلين

_______________
في غرفة أيلين كانت قعده سرحانه والباب خبط

أيلين : ادخل
يوسف فتح الباب ودخل: الجميل قاعد لوحده ليه
أيلين بابتسامة: مفيش يا بابا حبيت اقعد مع نفسي شويه
يوسف بابتسامة خفيفه: طيب اي رأيك في الشاب
أيلين بهدوء: بص يا بابا اديني كام يوم افكر لأن مش سهل أخد القرار ده بعد ما كنت را*فضه الموضوع من الأساس
يوسف بابتسامة خفيفه: خدي وقتك زي ما انتي عايزه ولو اي القرار احنا مش هانعتر*ض
أيلين راحت حضنت يوسف وقالت : انا بحبك اوي انت احسن اب في الكون كله
يوسف بادلها الحضن : وانتي بنتي حبيبتي اللي مقدرش استغنى عنها
أيلين : احنا ها نسافر امتى
يوسف بابتسامة خفيفه: بكره وجهزوا نفسكم علشان اول ما الصبح يطلع نسافر
أيلين بابتسامة: تمام
يوسف بابتسامة خفيفه: يله بقى انا رايح الاوضه زمان رهف قعده مستنيه
____________________
-يوسف :في ايه ؟

=رهف: لحقت نفسك

يوسف- لحقت نفسي من ايه .. انتي كنتي هتعملي ااي

رهف : كنت هقفل الباب وكنت هاخليك تنام بره

-يوسف: ليه أنا عملت اي !

=رهف: كده تخليني افضل مستنياك كل ده وانا عايزه انام ؟!

يوسف- والله كنت بشوف البنات قبل ما انام

رهف= و بعدين عملت ايه وأيلين قالتلك اي

يوسف وهو بينام على السرير وبياخدها في حضنه قال : قالت إنها هاتفكر مش عايزه تاخد القرار دلوقتي علشان ما تتسرعش

رهف بحب: سيبك دلوقتي من كل ده بجد انا مبسوطه إن إحنا هانسافر مع الاولاد بكره دي هاتبقى اهم سفريه في حياتي لأن هاشوف عائلتي كلها مبسوطه وحواليا
يوسف بحب: وانا مبسوط علشان انتي مبسوطه
رهف قامت وقالت : يله روح نام على الكنبة
يوسف باستغراب: هو انتي بتتحو*لي في ثانيه لي يابنتي
رهف ز*قته من على السرير ور*مت في و*شه المخده وقالت : علشان بعد كده تحر*م تخليني سهر*انه لحد دلوقتي وكمان ها*نصحى بدري ده انت معند*كش د*م

يوسف بغيظ: ماشي يا رهف بس خليكي فكراها
رهف حطت دماغها على المخده واتغطت ونامت : ماشي فكراها كويس
يوسف بغيظ: الدنيا جايه عليا
حتى إنتي يا رهف يا
رهف قامت : يا اي كنت هاتقول حاجة اصل مسمعتش
يوسف بغيظ: ولا حاجة كنت بشكر فيكي
رهف بضحك: بحسب بقولك اي صعب*ت عليا تعالى نام على السرير الكنبة هاتو*جعلك ضهر*ك
يوسف بضحك وهو رايح عند السرير ورمى المخده في وشها : كنت عارف اني مش هاهو*ن عليكي
رهف شالت المخده ور*متها في وشه : هاتخليني ارجع في كلامي
يوسف اخدها في حضنه : نامي بقى وبطلب دو*شه علشان عندنا سفر
رهف بحب: تصبح على خير
يوسف بحب: وانتي من اهل الخير
___________________

في الصباح الكل كان جهز ووقفين تحت
آسر : أيلين معاكي اغاني للرحلة
أيلين : عي*ب عليك هو في رحلة برضو من غير أغاني
آسر : ياخو*في تكوني جايبه اغاني مع*فنه زيك
أيلين بغيظ: طب مش هاشغل اغاني وخليك بقى في جو الكئا*به
آسر بغيظ: خلاص بقى متقعد*يش تنكد*ي علينا
أيلين بغيظ: انا بردو اللي بن*كد يا حيو*ان
إلين : ما تبطلوا خنا*ق بقى صد*عتوني
آسر : وانتي مالك انتي
إلين : انا مش عارفه بابا خلاك تيجي معانا لي هو مش المفروض تقعد تذاكر ده انت حتى ثانوية عامة ولا هو و*جع دما*غ
آسر : عارفه مش هارد عليكي علشان انتي الكبيرة
يوسف: يله وبطلوا خنا*ق

وبعد ثلاث ساعات وصلو شرم الشيخ
وكل واحد راح على غرفته في الشاليه علشان يغير*وا ويخرجو

بعد ساعة
لين : عمو يوسف إحنا هانروح عند البحر
يوسف بابتسامة: تمام خدوا با*لكو من نفسكم
لين بابتسامة: تمام
واخدتهم وراحوا عند الشط
لين : تعالوا نلعب لعبة
آسر : هو انتو اطفال
أيلين : وانت ما*لك عايز تلعب العب مش عايز خلاص
إلين بضحك: ولا يا آسر مش ده صحبك مازن اللي الد*غ في حرف الجيم
آسر : اي ده هو بيعمل اي هنا
مازن جه :ازيكم يا دماعه
أيلين كاتمه ضحكتها : الحمدلله كلنا بخير
آسر : اي يسطا بتعمل اي هنا
مازن: انا هنا بقالي يومين
لين : طب بما انك جيت تعالى العب معانا
مازن: اشطا هانلعب اي
لين : احنا معانا بلالين فيها مايه انت هاتقعد وهانسالك أسئلة لو جاوبت عليهم كلهم يبقى انت كسبت لكن لو جاوبت غل*ط هانفر*قع البلونه عليك
مازن بابتسامة: حلوه اللعبة دي يله نبدأ

إلين غمزت لي أيلين
أيلين بضحك : انا اللي هاسال
مازن : ماشي
دلوقتي هاسالك سؤال وي لو جاوبت تكسب لكن لو جاوبت غل*ط ها*لبس البلونه دي كلها علي دما*غك

أيلين بضحك:حيو*ان بحرف الـ ج

= مازن: دمل ..
أيلين فر*قعت البلونه وهي بتضحك
: مازن : أي ده لييه !

- أيلين بضحك:نبات بحرف الـ ج

= مازن:دردير ..
أيلين فر*قعت البلونه وهي بتضحك
مازن: لييييه

- أيلين بضحك:دوله بحرف الـ ج

=مازن : هي باقي الحروف فين فين باقي الحروف
أيلين بضحك : قوم خلاص انت خسرت
لين بضحك : يله الدور عليك يا آسر
آسر : يله انا متأكد اني هاكسب
أيلين بضحك: طب يا فالح دولة بي حرف ال ز
آسر بتفكير : دولة بي حرف ال ز
أيلين حطت البلونه في التيشيرت بتاعه من وره
وفر*قعت البلونه في ضهره
وهو اتخ*ض
آسر بغيظ: والله العظيم ما هاسيبك وهي جر*يت وهو طلع يجر*ي وراها

في المساء
يوسف: يله يا أولاد علشان نروح ناكل بره خلصوا كل ده بتلبسو
أيلين بابتسامة: انا جاهزه
إلين : وانا كمان
لين : وانا كمان جاهزه
آسر خرج وكان لابس شورت وتيشرت بنص
آسر : وانا كمان جاهز
يوسف بغيظ: اي يا حيو*ان اللي انت لبسه ده روح غيرو
آسر بص على نفسه: اي لابس تيشيرت وشورت مش احنا في مصيف اومال أخرج بي اي
يوسف بغيظ: الشورت ده لما تروح البحر إنما احنا رايحين نتعشى في مطعم يعني تلبس لبسك العادي يله روح من و*شي وغير لبسك
آسر بغيظ: حاضر رايح اهو

بعد شويه راحوا مطعم كان على البحر وكان جميل اوي بس الدنيا كانت ضل*مه وكانوا قا*فلين النور
واول ما دخلوا النور اشتغل وإلين اتصد*مت

يتبع ❤️

Want your public figure to be the top-listed Public Figure in Giza?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Website

Address

Giza

Other Authors in Giza (show all)
Nada .R. Zakaria Nada .R. Zakaria
Giza

ربما سيصبح يوماً ما كما نريد�

دكتورة هند صابر دكتورة هند صابر
Giza

راديو علاقات ولايف كوتشنج وارتقاء ذاتى وفكرى ودينى وَ?

Ahmed alam Ahmed alam
الصفا والمروه
Giza, AHMED

‏"إنَّ الله مَعَك في كل مرَّة ومُرَّة."

Kayan Kayan
فيصل
Giza

kayan group real estate

ايهاب عزت - Ehab Ezzat ايهاب عزت - Ehab Ezzat
Giza

سر النجاح هو الثبات على الهدف 🧑‍🎨❤️🎨

Menna Stories. Menna Stories.
Giza

كاتبة 💜✍️ 💜لا تطلع الى الأخرين 💜

الشاعر عبدالحميد علي الشاعر عبدالحميد علي
Giza

الشاعر عبدالحميد علي عامر المجبري شاعر فصحى وعاميه مصري

سيد الرفاعي__Sayed El Refay سيد الرفاعي__Sayed El Refay
الشهيد أحمد حمدي
Giza, 43518

شاعر ومدون ومنشئ محتوي رقمي

Shimaa Adel Gobba الشاعره Shimaa Adel Gobba الشاعره
Giza

شيماء عادل .. شاعره من محافظة الجيزه .. ٢٤ سنه .. حاصله على

Hossamarafa Hossamarafa
Giza

لطف الله

الشريف صهيب بركات Sharif Suhaib Barakat الشريف صهيب بركات Sharif Suhaib Barakat
25 Mohamed Sharif Street Boulaq El Dakrour
Giza, 0235152626

الايميل [email protected] https://about.me/officesuhaibbarakat https://about.me/SuhaibMohammed