Hurdfyts Akademie

Sportscholen in de buurt

The Box
Hogedijken

Dit vind je misschien ook leuk

Roze Voetbal FanClubs

Dรฉ plek voor de wielrenfanaat in Dokkum e.o.

23/07/2024

๐€๐Ÿ๐ญ๐ž๐ซ๐ฆ๐จ๐ฏ๐ข๐ž - ๐‡๐ž๐ญ ๐ข๐ฌ ๐Š๐จ๐ž๐ซ๐ฌ! ๐Ÿ๏ธ ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿšด๐Ÿฝโ€โ™‚๏ธ๐Ÿšด๐Ÿผ ๐Ÿ๏ธ

Exact een week geleden gingen we met een grote groep coureurs op pad door de provincie onder begeleiding van motoren.

Vorige week hebben we al de fotoโ€™s met je gedeeld en nu delen we graag de aftermovie met jullie ๐ŸŽฅ

Stichting MBT Assen
JanZorg

Photos from Hurdfyts Akademie's post 17/07/2024

Gisteravond was het eindelijk tijd voor onze koers door de noordelijke helft van onze provincie.

Na het succes van vorig jaar wilden we graag weer een toertocht maken onder de begeleiding van Stichting MBT Assen ๐Ÿ๏ธ

Ondanks de voorspelde regen viel het weer ontzettend mee en hebben we een mooie tocht van 77 kilometer kunnen rijden. ๐Ÿšด๐Ÿผ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿšด๐Ÿฝโ€โ™‚๏ธ

Wat blijft het uniek om alles afgezet te zien worden en als grote ploeg over door te kunnen rijden ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

We willen MBT Assen ontzettend bedanken voor de professionele en veilige begeleiding. Het was een topavond!

Binnenkort volgt er nog een toffe video ๐ŸŽฅ

Janzorg

12/07/2024

Afgelopen week op dit tijdstip, hebben onze coureurs kunnen genieten van een welverdiend Moraal Pilsje, Hurdfyts Hopje of Peleton Pils na een inspannende dag waarin ze de Col du Galibier hebben beklommen โ›ฐ๏ธ

Deze bieren zijn met uiterste zorg en aandacht gebrouwen door Eelke van de Kening van de Wรขlden ๐Ÿบ

Een buitengewoon verfrissend biertje, waarvan het flesje kan worden bewaard als een uniek collectors item ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

09/07/2024

๐„๐ž๐ง ๐ค๐ฅ๐ž๐ข๐ง๐ž ๐ญ๐ž๐ซ๐ฎ๐ ๐›๐ฅ๐ข๐คโ€ฆ ๐Ÿ’ญ
Nu we weer terug zijn in Nederland zitten we nog op de roze Hurdfyts wolk met alle herinneringen รฉn pijn vers in het geheugen.

Tegelijkertijd komt het besef dat alle coureurs deze beklimmingen in 5 dagen hebben gedaan:

Col des Saisies
Alpe dโ€™Huez
Col de Tรฉlรฉgraph
Col du Galibier

Beelden zeggen zoveel meer dan woorden, daarom delen we graag een kleine teaser met een aantal hoogtepunten van onze clinic ๐ŸŽฅ

Met dank aan onze sponsoren, zonder hen is het niet mogelijk om deze mooie herinneringen te maken!

Janzorg

En speciale dank aan Mike van Fitclicks voor het altijd mooi in beeld brengen van onze herinneringen ๐Ÿ™๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 05/07/2024

๐ƒ๐ž ๐†๐ซ๐š๐ง๐๐ž ๐…๐ข๐ง๐š๐ฅ๐ž ๐Ÿ”๏ธ

Met de pijn in de benen van een hele week van plek naar plek te fietsen, begonnen we vandaag aan de laatste dag: de Col du Telรฉgraph en Col du Galibier.

Een paar dagen geleden reden de profs uit de Tour de France hier nog overheen. Alleen nu was het de b***t aan onze coureurs.

Stuk voor stuk hebben ze gestreden voor elke meter op die gigantische reus. Met recht kunnen we zeggen dat we enorm trots zijn op het hele team en de fantastische begeleiding van 6 personen sterk ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Nu is het tijd om te genieten en morgen weer lekker terug naar ons vertrouwde huis!

Photos from Hurdfyts Akademie's post 04/07/2024

Vandaag was een hele lange dag, daarom houden we het kort: Col de la Croix-de-Fer en Alpe d'Huez in 1 rit ๐Ÿฅต

Onze coureurs zijn moe en de benen doen pijn. Straks gaan we lekker uiteten en dan maken we ons morgen op voor de grande finale ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ๐Ÿ”๏ธ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 03/07/2024

๐‚๐จ๐ฅ ๐๐ž ๐ฅ๐š ๐Œ๐š๐๐ž๐ฅ๐ž๐ข๐ง๐ž ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Eรฉn van de klassiekers van de Alpen: 25.9 kilometer klimmen, 1588 hoogtemeters en stijgingspercentages die oplopen tot 10% ๐Ÿฅต

Na het bereiken van de top daalden we af naar La Chambre, waar we even moeten moesten wachten op onze collegaโ€™s uit de Tour de France. Aansluiten was helaas niet mogelijk ๐Ÿ˜‰

Na het wachten en een klein stukje rijden beklommen we de mooie (18) haarspeldbochten van Lacets de Montvernier.

Voor wie er nog zin in had mocht daarna nog de Col du Chaussy beklimmen ๐Ÿ’ช๐Ÿผ

Kortom: een enorm mooie dag waar weer heel wat herinneringen zijn gemaakt

Photos from Hurdfyts Akademie's post 02/07/2024

๐‚๐จ๐ซ๐ฆ๐ž๐ญ ๐๐ž ๐‘๐จ๐ฌ๐ž๐ฅ๐ž๐ง๐

Vandaag stond in het teken van veel meters klimmen, alleen nog meer kilometers dalen ๐Ÿ“‰

Vanuit het hotel in Arรชches begonnen we direct aan de 1e klim van de dag: Col du Prรฉ. Na deze beklimming werden we getrakteerd op een spectaculair uitzicht over een stuwmeer.

Na dit kleine geluksmomentje begon de serieuze klim naar Cormet de Roselend. Een pittige beklimming, waarbij je je op de fiets klein en nietig voelde tussen al die gigantische rotsen.

Na het bereiken van de top kon iedereen genieten van een heerlijke afdeling van ruim 40 kilometer ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Echter kregen de beentjes nog geen rust! Col du Tra wachtte nog met smart op onze coureurs.

Morgen maken we ons op voor รฉรฉn van de klassiekers in de Alpen. Welke dat is? Check morgen onze socials ๐Ÿ‘€

Photos from Hurdfyts Akademie's post 01/07/2024

๐‚๐จ๐ฅ ๐๐ž๐ฌ ๐’๐š๐ข๐ฌ๐ข๐ž๐ฌ ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ

De eerste hoogtemeters hebben we vandaag te pakken! Na een lange reis zijn alle coureurs gisteren aangekomen bij het hotel in het dorpje Arรชches.

Na aankomst is er gisteren een kleine ronde gereden en was het vandaag tijd voor de eerste beklimming: Col des Saisies.

Een korte rit van 65 km en 1830 hoogtemeters. Na de beklimming kwam het zonnetje steeds meer tevoorschijn en stegen de temperaturen snel ๐Ÿฅต

Morgen maken we ons op voor de eerste โ€˜tour ritโ€™ en vertrekken zuidelijker de Franse Alpen in โ›ฐ๏ธ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 28/06/2024

Van 21 t/m 25 juni waren we met een deel van onze wielerploeg te vinden in de Franse Alpen ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท

Tijdens deze clinic was het de bedoeling om rondom de Alpe d'Huez te rijden. Echter was door hevig noodweer ons hotel niet bereikbaar en zijn we uitgeweken naar Embrun.

Gelukkig hebben we hier nog fantastische beklimmingen mogen doen. Van Col de Vars naar Col dโ€™Izoard ๐Ÿ”๏ธ

Al met al hebben we nog een aantal fantastische en gezellige dagen gehad ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Over een paar dagen start de tweede groep met een โ€˜Le Petit Tourโ€™. Elke dag 100+ kilometers in de benen, 2/3 beklimmingen per dag en de hele week fietsen van hotel naar hotel. Een enorme uitdaging, alleen we kijken er enorm naar uit ๐Ÿคฉ

05/04/2024
Photos from Hurdfyts Akademie's post 30/06/2023

De clinic in de Franse Alpen zit erop ๐Ÿ”๏ธ

Deze week hebben heel wat mooie en minder mooie avonturen mogen beleven.

Omdat we erg drukke dagen en een belabberde internetverbinding hadden is het ons niet gelukt om traditiegetrouw elke dag een bericht te posten ๐Ÿ˜•

Komende week zullen we je bijpraten over al onze avonturen, fotoโ€™s en videoโ€™s ๐Ÿคฉ

Voor nu zwaaien we weer af en keren we morgenochtend terug naar Nederland ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 18/06/2023

Dat was hem dan: clinic in de Vogezen 2023 ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Vandaag hadden we een rit ruim 130 kilometer en 2590 hoogtemeters in de planning ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ

Na een een stevige maar gelijkmatige klim over de Ballon dโ€™Alsace daalden we af naar de volgende beklimming: Col du Hondsruck ๐Ÿ•

Ondertussen steeg de temperatuur naar boven de 30 graden en was het tijd voor een korte lunch in een parkje ๐ŸŒณ

Bij het bereiken van de volgende beklimming, de Markstein, bleek de route afgezet zijn vanwege een sportevenement โ›”๏ธ

Vanwege deze afsluiting moesten we voor de derde keer deze week hebben de Col du Bramont beklimmen ๐Ÿฅต

Na al deze avonturen is het nu tijd om onder het genot van een drankje en goed eten na te praten over deze fantastische dagen in de Vogezen.

Volgende week gaan we naar de Alpen ๐Ÿ”๏ธ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 17/06/2023

Dit is alweer onze derde dag in de Vogezen en vandaag stond o.a. de Grand Ballon op het programma ๐ŸŽˆ

Met haar 1325 meter werden we (na een pittige beklimming) getrakteerd op een mooi uitzicht over de Vogezen. Fantastisch om hier samen met deze fijne ploeg herinneringen te maken ๐Ÿคฉ

Morgen de grande finale โœŒ๐Ÿผ

31/05/2023

Gisteravond hebben we iets heel erg unieks gedaan. Later vandaag volgt er meer!

Hint: iets met motoren en een tour door Noardeast-Fryslรขn ๐Ÿ๏ธ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ

06/05/2023

Wat een heerlijke training op de Col du VAM ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธโ˜€๏ธ

Vanochtend waren we met een grote ploeg aan het trainen op de enige echte Col du Vam. Nog een paar weken en dan vertrekken we weer richting Frankrijk naar de Vogezen en Hautes des Alpes ๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท

Met dank aan Fitclicks voor de beelden. Alvast een mooi voorproefje op wat komen gaat tijdens de clinics ๐Ÿ“ธ๐Ÿš

Pyreneeรซn '22 - Aftermovie - Hurdfyts Akademie 17/10/2022

Afgelopen vrijdag sloten we met al onze leden het wielerseizoen af en ook dit jaar is er weer een fantastische aftermovie gemaakt van onze clinic in de Pyreneeรซn๐Ÿคฉ

Ben je nieuwsgierig naar de beelden? Check deze dan nu op YouTube!

Pyreneeรซn '22 - Aftermovie - Hurdfyts Akademie Aftermovie van de Hurdfyts Akademie clinic in de Franse Pyreneeรซn.

01/07/2022

๐Ÿคฉ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 29/06/2022

Ook deze week zijn onze renners, die zich hebben ingeschreven voor de 2e clinic week, elke dag aan het zwoegen voor de mooiste beklimmingen in de Pyreneeรซn โ›ฐ

Nadat we vorige week al Col du Tourmalet hebben beklommen met de 1e groep, was het vandaag de b***t aan de renners van de 2e groep. Er moest even om een Franse blokkade worden gereden voordat we de top bereikten. Iedereen heeft het fantastisch gedaan! ๐Ÿคฉ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 24/06/2022

๐—š๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ ๐—™๐—ถ๐—ป๐—ฎ๐—น๐—ฒ ๐Ÿ”

2631 hoogtemeters klimmen, 103km fietsen en de tijd waar geen einde aan lijkt te komenโ€ฆ Welkom op de een-na-laatste dag van onze clinic ๐Ÿ˜…

Nadat we โ€˜s morgens in de auto waren vertrokken trok er over het startpunt een glinke onweersbui. Een enorm goede reden om ergens te schuilen onder het genot van een bakje koffie โ˜•๏ธ

Met een uur vertraging begonnen de renners aan de eerste beklimming: Col dโ€™Aspin. Een onwijs mooie klim over strak asfalt en een knal groene omgeving.

Na een korte afdaling begonnen we direct aan de tweede beklimming: Hourquette dโ€™Ancizan. Wat geleidelijk begon bleek als snel een helse beklimming te worden. Alleen onderweg kun je genieten van de meest prachtige landschappen ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Na een kort rustmoment zette we koers naar de laatste beklimming van de dag: Lac de Cap de Long. Deze naam zal ons allemaal nog lang bij blijven. Velen van ons zijn hier in gevecht geraakt met de meedogenloze hoogtemeters en in strijd met zichzelf.

Opgeven? Bart gaf je geen keuze en liet je weer op de fiets stappen. Met zโ€™n allen hebben we elkaar tot de top geschreeuwd en met succes! Iedereen heeft het einde van deze beklimming gehaald. En wat een ontladingen kwamen er los. Woorden schieten tekort om dit gevoel te beschrijven.

Bekijk snel alle fotoโ€™s van onze avonturen.

Wij maken ons nu klaar voor de laatste beklimming van de clinic ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

23/06/2022

Vandaag even geen verhaal. We zijn net een halfuur terug in het hotel na een lange รฉn memorabele dag.

Morgen komen we met een update ๐Ÿ˜„

Photos from Hurdfyts Akademie's post 22/06/2022

๐—–๐—ผ๐—น ๐—ฑ๐˜‚ ๐—ง๐—ผ๐˜‚๐—ฟ๐—บ๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐˜ ๐Ÿฅต

We zitten inmiddels alweer op de helft van onze week in de Pyreneeรซn en vandaag hebben we een รฉchte Tour de France klassieker beklommen: Col du Tourmalet.

Vanuit ons hotel zijn de benen warm gereden tot aan Luz Saint-Sauveur. Vanuit daar begon de 19 kilometer lange klim aan de Tourmalet en wat een klim was ditโ€ฆ ๐Ÿฅต

Eenmaal boven kwamen de emoties los. Dit is waar we als ploeg driekwart jaar voor hebben getraind. Iedereen mag en kan trots zijn na vandaag ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 21/06/2022

๐—–๐—ถ๐—ฟ๐—พ๐˜‚๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ง๐—ฟ๐—ผ๐˜‚๐—บ๐—ผ๐˜‚๐˜€๐—ฒ & ๐—–๐—ผ๐—น ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ง๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฒ ๐Ÿ”

Na een korte rit in de auto zijn we onze dag vandaag gestart vanuit Luz Sant-Sauveur voor de eerste beklimming van de dag: Cirque de Troumouse.

Een schitterend gebied met ongerepte natuur en prachtige bergtoppen. Na een kleine pauze daalden we af richting Col de Tente.

Een pittige beklimming die niet gemakkelijk was. Lange stukken klimmen waar geen einde aan leek te komen. Maar na het zware afzien werden we getrakteerd op een prachtig mooi uitzicht ๐Ÿคฉ

Herinneringen voor het leven! ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 20/06/2022

๐——๐—ฎ๐—ด ๐Ÿญ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฃ๐˜†๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐—ฒ๐—ฒ๐—ฒฬˆ๐—ป ๐Ÿ”

Gisteren zijn we na een lange dag reizen met onze ploeg aangekomen voor week 1 van de clinic in de Franse Pyreneeรซn. In het Dorpje Argelรจs-Gazost verblijven we in een leuk wieler-hotel.

Vandaag zijn we direct gestart met het trappen van serieuze hoogtemeters. Ruim 2100 hoogtemeters krijgen we voor de kiezen ๐Ÿฅต

Via Col des Borderes en Col du Soulor eindigden we op de top van Col dโ€™Aubisque. Onderweg konden we genieten van de meest prachtige landschappen.

Wil je op de hoogte blijven van al onze avonturen? Blijf ons dan vooral volgen! ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 19/04/2022

In het Paasweekend hebben onze renners gestreden om de Paasbokaal op de VAM berg๐Ÿฐ

Als afsluiting van de training werd er een klim-tijdrit van 1,5km gereden. Jelte (van onze jeugdploeg) zette het snelste gemiddelde van 30,5kmh neer. Super goed gedaan ๐Ÿคฉ

Na het verbranden van de nodige calorieรซn bleef er van de Paasbokaal weinig overโ€ฆ ๐Ÿค”

Photos from Hurdfyts Akademie's post 28/03/2022

Onze jeugdploeg is inmiddels ook weer begonnen met trainen. Goed bezig iedereen! ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ

16/02/2022

Even een sprintje trekken ๐Ÿšด๐Ÿผ๐Ÿ’จ๐Ÿฅต

07/02/2022

Afgelopen weekend was de eerste buitentraining een feit! ๐Ÿšดโ€โ™‚๏ธ De eerste meters naar mooie beklimmingen in de Franse Pyreneeรซn zijn gezet ๐Ÿ‘๐Ÿผ

Photos from Hurdfyts Akademie's post 21/06/2021

Dag 1 en deel 2 van de clinic in de Dolomieten. Vandaag is de tweede wielergroep gestart met hoogtemeters maken in de Dolomieten.

Vandaag is er rustig gestart met het beklimmen van Passo Costalunga naar een hoogte van 1753 meter.

Wilt u dat uw bedrijf hรฉt hoogst genoteerde Sportschool in Dokkum wordt?
Klik hier om uitgelicht te worden.

Video's (alles zien)

Teaser โ€˜Le Petit Tour 2024'
De eerste hoogtemeters zijn inmiddels gefietst in de Vogezen ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธNa een kleine reis van zoโ€™n 8 uren zijn we met onze pl...
๐Ž๐ง๐๐ž๐ซ ๐›๐ž๐ ๐ž๐ฅ๐ž๐ข๐๐ข๐ง๐  ๐๐จ๐จ๐ซ ๐๐ž ๐ฉ๐ซ๐จ๐ฏ๐ข๐ง๐œ๐ข๐ž ๐Ÿšจ ๐Ÿ๏ธ Wat was dit een gave beleving! Gisteravond zijn we met een grote groep gestart ...
Wat een heerlijke training op de Col du VAM ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธโ˜€๏ธVanochtend waren we met een grote ploeg aan het trainen op de enige e...
๐Ÿคฉ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ
Onderweg naar de de top van Col du Tourmalet.Blijf onze pagina volgen voor nog meer van dit soort prachtige beelden! ๐Ÿคฉ ๐Ÿ“ธ...
Even een sprintje trekken ๐Ÿšด๐Ÿผ๐Ÿ’จ๐Ÿฅต
Beklimming Pordoi
En nog wat beeldmateriaal van de tijdrit ๐Ÿšด๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿšด๐Ÿผ

Adres

Hogedijken 18-6
Dokkum

Andere Sport en recreatie in Dokkum (alles zien)
De Jong Sportpaarden De Jong Sportpaarden
Harddraversdijk 82
Dokkum, 9101PH

De Jong Sportpaarden biedt diverse diensten! ๐Ÿ“ฒ +31 6 55721712 ๐Ÿ“ฒ +31 6 15583949

Sup Sud Ie Dokkum Sup Sud Ie Dokkum
Dokkum

Bij ons kun je Supboards huren. Vanaf de Sud Ie kun je makkelijk naar de binnenstad van Dokkum Suppen

Peters Sport- en Speluitleen Peters Sport- en Speluitleen
Rondweg Noord 24
Dokkum, 9101 WV

Dokkum Beach Dokkum Beach
Dokkum

Dokkum Beach is een 2 daags evenement waarbij een beachvolleybaltoernooi op het parkeerterrein van h

Bauke Keekstra Hardloopcoach Bauke Keekstra Hardloopcoach
9102EJ
Dokkum, 9102EJ

Verantwoord trainen onder begeleiding van gecertificeerde hardloopcoach met een persoonlijk trainingsschema op maat.