12 DHS "Lhotse"

Drużyna Harcerzy Starszych działająca przy XIV Szczepie

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 08/07/2024

Za dwa tygodnie Nasz pierwszy obóz wędrowny! Już nie możemy się doczekać, ale zanim na tydzień przeniesiemy się w piękne Bieszczady to czas powspominać nasze czerwcowe wyjście w góry ⛰

W okrojonym, ale niezawodnym składzie wybraliśmy się w Beskidy, aby wejść na szczyt Czupel oraz Magurka. Pogoda wyjątkowo nam się udała, a wyjazd był przedsmakiem tego co czeka nas już niebawem.

Wspólne wyjazdy to zawsze dobra zabawa i wspomnienia. Ten wyjazd szczególnie zapamięta Martyna, która na Magurce miała możliwość złożyć Przysięgę Lhotse i oficjalnie przyjąć barwy naszej drużyny 😇 💙🖤🤍

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 27/05/2024

Z wielką dumą patrzymy, jak nasi harcerze stają się wędrownikami - nie tylko wiekiem, ale przede wszystkim swoją postawą, łączącymi ich i nas relacjami ❣️

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 21/04/2024

🌎 Międzynarodowy Dzień Ziemi 🌎

Już jutro 22.04 obchodzimy Światowy Dzień Ziemi, czyli dzień, w którym na całym świecie prowadzone są akcje proekologiczne, aby promować takie postawy w społeczeństwie.

Dzisiaj wybraliśmy się do Ogród Botaniczno-Zoologiczny CEE Egzotarium Sosnowiec, gdzie mogliśmy zobaczyć rośliny i zwierzęta oraz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej. Ogromne akwaria, terraria, aquaterraria oraz palmiarnia. W palmiarni podział na strefę tropikalną, śródziemnomorską oraz pustynną 🌴

12/04/2024

Rok temu nasi harcerze słuchali druha opowiadań podczas festiwalu. Druh Ignacy Walenty Nendza - wybitny specjalista od gór. Odbył wiele wypraw, a wczoraj zakończyła się dla niego ta najważniejsza podróż...

W 1979 roku druh brał udział w wyprawie na Lhotse wraz z Jerzym Kukuczką. Był dla nas żywym przykładem wytrwałości i pokory.

Dziękujemy (*)

Zmarł druh Ignacy "Walek" Nendza, legenda harcerstwa w Katowicach i prawdziwy Człowiek Gór.

Kiedy tworzyliśmy z 12 DW "Ostatni Sojusz Ludzi I Elfów" piosenkę "Himalaje" i pisaliśmy słowa:..Wiej mój wietrze
Nad doliny
Wzywaj nowych
towarzyszy drogi
- myśleliśmy właśnie o takich jak On. Kiedy pierwszy raz graliśmy ten utwór, zadedykowaliśmy to wykonanie właśnie Jemu. To zaszczyt, że mogliśmy Go poznać osobiście.

Znów się zbiorą
Gdy nadejdzie czas
Znów wyruszą w górę
Tam skąd wieje wiatr.

21/02/2024

Harcerze - już jutro 22.02. obchodzimy najważniejsze harcerskie święto w roku ⚜️⭐

Bądźmy dumni z tego kim jesteśmy!
Bo mamy z czego!
Ubierzmy mundury/chusty i wyjdźmy z domu✨

30/07/2023

I tak dobrnęliśmy do zakończenia roku harcerskiego ⚜️
Wspólne ognisko w naszym nowo poznanym miejscu, czyli Śląski Ogród Botaniczny - Związek Stowarzyszeń 🔥 - bardzo dziękujemy za udostępnienie kręgu :)
Znów skupiliśmy się na tym, żeby być razem, rozmawiać, poznawać się i słuchać. Ognisko było podsumowaniem tego roku, który znów był wyjątkowy, bo z każdym rokiem się zmieniamy, każdy z nas dokłada do naszej drużyny swoją cegiełkę i każdy z nas jest w niej ważny. Bycie razem i radość ze spotkań tworzą z nas zgraną grupę gotową na nowe wyzwania 📣

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 29/07/2023

Nie samą służbą harcerz żyje ☘️, więc w jedną z wolnych sobót wybraliśmy się na grę terenową, której głównym celem było jak najszybsze i samodzielne dostanie się do Śląski Ogród Botaniczny - Związek Stowarzyszeń w Mikołowie 🌳. Była to nasza pierwsza wizyta w tym miejscu, więc skupiliśmy się na poznaniu go i podziwianiu pięknych widoków ☀

29/07/2023

Organizacja gier to nie wszystkie nasze działania. Nasi harcerze starsi zaangażowali się w pomoc podczas plenerowej imprezy integracyjnej w Szkole Podstawowej nr 56 w Katowicach. Harcerze Starsi pod okiem druha Łukasza pokazywali kolegom i koleżankom m.in. jak strzelać z łuku i wbijać gwoździe :D

Lubimy takie inicjatywy i dziękujemy Dyrekcji oraz Pani Marcie Witkowskiej za zaproszenie❣️

Photos from Szkoła Podstawowa Nr 27 w Katowicach's post 29/07/2023

Lubimy działać dla i z społecznością lokalną :D dlatego nasze kolejne działanie to pomoc w organizacji gry terenowej dla rodzin z Szkoła Podstawowa Nr 27 w Katowicach☀️

Dziękujemy Pani Iwona Iwanczenko za współpracę 😇

29/07/2023

Maj minął nam pod znakiem przygotowywania gier i wydarzeń 😊
Pierwsza przygotowana przez nas gra, była grą dla harcerzy młodszych z 12 KDH "Wszędoczłapy" im. Elżbiety Dzikowskiej i Tony'ego Halika. Gra o tematyce pierwszej pomocy była zakończeniem cyklu zbiórek, a nasi harcerze starsi na punktach w lesie symulowali sytuacje wymagające udzielenia PP 🩹
(Na zdjęciu druhna Agata oraz harcerki w akcji ☺️ )

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 28/07/2023

W kwietniu w ramach biwaku pojechaliśmy na Rajd św. Jerzego, gdzie harcerze spotkali się z mitologią słowiańską, słońcem, długą wędrówką i ciekawymi zadaniami ☀🌳

46 PDHS ,,Gondor"

28/07/2023

Zakończyliśmy rok harcerski, ale my cofniemy się w czasie do wcześniejszych miesięcy ⏳

W kwietniu odbyła się zbiórka o własnym biznesie i wykorzystywaniu swoich mocnych stron i umiejętności.

W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest posiadanie unikalnych umiejętności i cech oraz umiejętne korzystanie z ich zasobów 😊 Rozwój mocnych stron pozwala nam być wyjątkowym w danym obszarze i wyróżnia nas na tle innych, jednocześnie ich świadomość pomaga nam wybrać w życiu ścieżkę, która będzie sprawiała nam przyjemność i dawała satysfakcje 🖌

23/05/2023

Dzisiaj ten dzień, w którym większość naszych harcerzy podchodzi do Egzaminu Ósmoklasisty!

Przez trzy dni od dzisiaj zmierzą się z pytaniami egzaminacyjnymi, a co za tym idzie - z mniejszym lub większym stresem 🤯

Życzymy wam dużo spokoju, łatwych pytań i słońca za oknem 🌼
O dobre wyniki się nie martwimy i trzymamy mocno kciuki ✊

Powodzenia również dla ósmoklasistów z 46 PDHS ,,Gondor" oraz wszystkich podchodzących do egzaminu 💫

Kadra 12 DHS "Lhotse"

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 08/01/2023

Piękny był wczoraj las o poranku 🌳

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 04/01/2023

Od naszego biwaku minął już prawie miesiąc, a my widzimy się w najbliższą sobotę 07.01 w godz. 10.00 - 12.00 pod naszym lasem na grze terenowej wraz z 46 PDHS ,,Gondor" 🖤💙

14/12/2022

W listopadzie mieliśmy okazję wziąć udział w wykładzie druha Ignacego Walentego Nendzy "Korona Himalajów Jerzego Kukuczki" w ramach KatoHej Festiwal 🗻

Jako drużyna o dumnej nazwie "Lhotse" utrzymujemy obrzędowość górską - zdobywamy szczyty, poprzez pokonywanie słabości i dobre uczynki, odbywamy obrzędową wędrówkę, aż w końcu składamy przysięgę drużyny, której fragment brzmi "...śladem Kukuczki będę pokonywać przeszkody i własne słabości..."

Wciąż dowiadujemy się nowych rzeczy i jako drużyna, która stale zbiera rozeznanie w tematyce górskiej, cieszymy się, że mogliśmy posłuchać druha wykładu ☺️

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 14/12/2022

Już jest ☺️ pierwsza relacja z listopadowych wydarzeń wspólnych z 46 PDHS ,,Gondor" na fb naszego szczepu.
Nasi harcerze przygotowali ciekawe (i smaczne) wróżby🍪, których klimat był niepowtarzalny 🎄🧙‍♀️

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 13/12/2022

Intensywny był dla nas ostatni miesiąc - ścianka z wyjściem na pizzę, nocowanie, rozpalenie choinki na katowickim rynku, prelekcja w ramach KatoHej Festiwal i w końcu biwak ⛺️

Na ściankę wybraliśmy się po raz kolejny do Poziom450, gdzie jak zawsze przeszliśmy szybkie szkolenie przypominające, rozgrzewkę, a potem mieliśmy okazję zmierzyć się z ścianą 💙🤍

Niesamowicie jest patrzeć, jak z każdym kolejnym wyjazdem nasi harcerze pokonują trudniejsze ścianki - szybciej, wyżej, coraz częściej po wyznaczonych trasach, z wyznaczonymi celami, jeszcze przed wejściem 🤗

O kolejnych odbytych wydarzeniach już niebawem na fp XIV Szczep z Katowic

Hufiec ZHP Katowice

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 13/12/2022

Po długim listopadowym weekendzie spotkaliśmy się na zbiórce przypominającej nam czym jest i co symbolizuje róża wiatrów, którą nosimy na naszych mundurach 🧭Rozwój fizyczny, intelektualny, społeczny, duchowy i emocjonalny to obszary szczególnie ważne dla harcerzy starszych. A czy rozwój jest zależny od płci? Z jakimi stereotypami spotykamy się na co dzień i jaki mamy do nich stosunek? Czy istnieje męska wersja feminizmu? A może część z krążących informacji jest zgodne z prawdą? Dlaczego? Jak naprawdę chcą być traktowani dziewczyny i chłopaki, a jak nie?

Nie zapominajmy, że najważniejsze jest to, że wszyscy jesteśmy ludźmi, każdy z nas ma inne predyspozycje, zainteresowania i każdy z nas jest wyjątkowy 🤗

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 15/11/2022

Od początku października spotkaliśmy się kilkukrotnie - kończąc malowanie ścian, sprzątając magazyn🧹, stawiając przed sobą wyzwania na kolejny rok harcerski, ustalając "co chcielibyśmy robić", część z nas pojechała na biwak harcerski jako kadra, a część wzięła udział w leśnej grze detektywistycznej🕵‍♂️🕵‍♀️, a na jednej ze zbiórek urządziliśmy sąd nad sprawą umożliwienia wyboru treści przyrzeczenia harcerskiego 😊

14/10/2022

Już jest, a raczej jesteśmy :D

Na mocy rozkazu Druhny Komendant Hufiec ZHP Katowice L.9/2022 z dnia 30.06.2022 został otwarty okres próbny drużyny i oficjalnie nadany numer -12 oraz nazwa - "Lhotse" ‼️

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 20/09/2022

Brawa dla wszystkich uczestników - świetnie wam poszło 😁

06/07/2022

Przypominam wszystkim rodzicom, że relacja z obozu będzie pojawiała się głównie na stronie XIV Szczep z Katowic 🤗

A tak prezentuje się nasze pomieszczenie po początkowych pracach. (Pochwała dla Oli, Ani i Madzi, które przyszły pomóc w swoim wolnym czasie❗️)
Wracamy z obozu i kończymy pokój, żeby w nowym roku móc usiąść wspólnie i dyskutować 😁

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 06/07/2022

W maju po raz drugi wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową Poziom450. Naszym harcerzom idzie coraz lepiej, szybciej i na coraz trudniejszych trasach. Każde wyjście na ściankę wspinaczkową jest dla nas wyjątkowe i wzbudza wiele emocji :D zawsze wychodzimy silniejsi i z ambicjami, aby kolejny raz wejść jeszcze wyżej ‼️

Photos from XIV Szczep z Katowic's post 06/07/2022

Wygraliśmy ten pojedynek i przejęliśmy zamek Króla Artura 👇❗️

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 26/05/2022

W zeszły piątek spotkaliśmy się pod lasem, aby zagrać w nietypową grę planszową. Harcerze mieli za zadanie wykonać w zastępach zadania związane z sześcioma kategoriami: węzły, terenoznawstwo, przyrodoznawstwo, szyfry, musztra oraz quiz. Grę wygrał zastęp "...Z Plecakiem", który jako pierwszy dotarł na metę‼
A po grze trochę pobiegaliśmy :D

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 25/05/2022

Już kilka tygodni minęło od gry terenowej, na której gościliśmy nasz ulubiony Gondor (46 PDHS ,,Gondor"). Podczas gry celem harcerzy było odnalezienie diamentów, ale znalezienie wiązało się z wykonaniem kilku zadań. A poniżej zdjęcia z starcia Harcerze Starsi vs złożenie "rzucanki". ⚜⭐

Photos from 12 DHS "Lhotse"'s post 24/05/2022

Nasza drużyna rozpoczęła urządzanie pomieszczenia, które jeszcze niedawno było naszą "Kadrówką", teraz zmienia się w pokój w stylu Himalajskim, w którym docelowo znajdą się własnoręcznie wykonane ławki, stolik, półki i czajnik oraz herbata ☕, a to wszystko, żeby dobrze prowadziło nam się dyskusje. A poniżej fotorelacja z pierwszego dnia prac 😁⚜

24/05/2022

Dziś rozpoczęły się egzaminy ósmoklasistów, dlatego wszyscy trzymamy kciuki za naszych HS-ów - Kubę i Kamila. ✏️
Niech litery i cyfry składają się Wam tylko w dobre odpowiedzi 😃
POWODZENIA 💙🤍

04/05/2022

Nasza przyboczna - druhna Julia zaczyna dziś egzaminy maturalne, więc cała drużyna trzyma kciuki za świetne wyniki ‼

W najbliższych dniach nasi harcerze i kadra kibicują także druhnie Jagodzie i druhowi Antkowi, którzy również podchodzą do egzaminów⚜

Powodzenia :D

Chcesz aby twoja firma była na górze listy Organizacja Non-profit w Katowice?
Kliknij tutaj, aby odebrać Sponsorowane Ogłoszenie.

Telefon

Strona Internetowa

Adres

Katowice

Inne Organizacja pozarządowa w Katowice (pokaż wszystkie)
Africa climate crisis solution Africa climate crisis solution

This page is to help solve environment problem facing our planet.#save the earth

Kuźnia Inicjatywy Obywatelskiej Kuźnia Inicjatywy Obywatelskiej
Katowice

Stowarzyszenie społeczno-kulturalne ŁĄCZY NAS DZIELNICA! Zapraszamy do współpracy.

Katowicki Alarm Smogowy Katowicki Alarm Smogowy

TAK dla czystego powietrza w Katowicach! Walczymy o lepsze powietrze nad Katowicami.

Katowice za wolną Rosję Katowice za wolną Rosję
Katowice

Wiadomośći i wydarzenia rosyjskiej opozycyjnej spółecznośći w Katowicach. t.me/KTW_za_Wolna_Rosje

Fundacja Arka Noego Fundacja Arka Noego
Gromadzka 59
Katowice, 40-772

Wspomagamy rozwój i edukację dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

Rozwój nie paraliż Rozwój nie paraliż
Katowice, 40-573

Sprzeciwiamy się potencjalnym planom zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów po K.S. Rozwój. Mając na uwadze dobro nasze i przyszłych pokoleń, nie możemy...

Ministranci Tauzen Ministranci Tauzen
Katowice, 40-877

Fanpage Wspólnoty Ministrantów Parafii na Tysiącleciu Dolnym w Katowicach 😀

Stowarzyszenie Przyjaciół Miast Partnerskich Katowic i Kolonii Stowarzyszenie Przyjaciół Miast Partnerskich Katowic i Kolonii
Katowice

Stowarzyszenie Przyjaciół Miast Partnerskich Katowic i Kolonii/ Verein der Freunde von Partnerstädten Kattowitz und Köln jest organizacją społeczno-kulturalną, której celem jest ws...

Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo Wschodnich Katowice Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo Wschodnich Katowice
Kopernika 14
Katowice, 40-064

Katowicki Oddział Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich został utworzon

Drzewa pomnikowe Katowic Drzewa pomnikowe Katowic
Katowice, 40-000

Naszym celem jest prowadzenie działań i upowszechnianie wiedzy z zakresu poszanowania dla drzew na obszarze miasta Katowice.