Skauci Europy w Lublinie

Strona Skautów Europy z Lublina i okolic.

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 08/06/2024

W słoneczną, majową sobotę☀️ 11. Gromada Lubelska🩵🖤 wybrała się na spływ kajakowy🚣.

Każdy wilczek, razem ze swoim tatą, dzielnie pokonywał kolejne kilometry💪 podziwiając malownicze meandry rzeki Wieprz🌊. Nie obyło się bez przeszkód w postaci przewróconych drzew🌳, ale wszyscy szczęśliwie dopłynęli do celu🎯

To jednak nie był koniec przygód tego dnia🤠. Po takim wysiłku każdy był głodny jak wil(cze)k🐺 więc rozpaliliśmy grilla i usmażyliśmy kiełbaski😋. Na ognisko dołączyły do także mamy wilczków. Nudy nie było i każdy znalazł sobie przestrzeń do integracji. Niektórzy wybrali rozmowę przy ognisku, inni woleli sport🏅. Siatkówka🏐, badminton🏸, piłka nożna⚽ a dla odważnych nawet... skoki na linie do wody🤯

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 03/06/2024

👨 ,,I co wy właściwie robicie na tych wędrówkach??"
🤷‍♀️ - No wie Pan, dużo rzeczy...

Bo o wędrówce spontanicznej długo można by opowiadać 🍃🗣
Cel jest taki - idziemy przed siebie.
Losujemy peron i pociąg🚄, skręcamy w przypadkową drogę i szukamy noclegu, w miejscu, które akurat nam się spodoba ⛺

Tym sposobem Ognisku św. Rity udało się zobaczyć piękny zamek🏰, zjeść obiad na uroczym moście🌊, przejść rzekę, menażki umyć w strumieniu, a namioty rozbić na działce przemiłych ludzi. 🌄

Przewodniczki mogły poczuć wolność w podejmowaniu decyzji. Cieszyć się każdą chwilą, bez presji napiętego planu wyjazdu. Nie oczekiwać nic, a dostać tak wiele. Doświadczyć i docenić wspólnotę ogniska 🔥⚜

relacja: Natka
fot. Zuza, Gaba, Ania, Basia, Wicia

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 22/05/2024

W ostatni weekend wszyscy czynni członkowie ruchu spotykali się na Sejmiku Stowarzyszenia, który zwoływany co trzy lata, jest świętem skautowej demokracji oraz naszego systemu rad, a zarazem najwyższą władzą Stowarzyszenia! Do jego kompetencji należy m.in. wybór Rady Naczelnej.⚜️

Ogromnie się cieszymy, że naszej Oli Szydło udało się wejść w skład rady naczelnej. Życzymy jej sił i cierpliwości do tej służby.

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 13/05/2024

Czuwaj ⚜️

W ostatni weekend, Krąg Szefów świętego Pawła Apostoła wyruszył na majową wędrówkę do lasów Kozłowieckich. 🌲🌲🌲

Czas wędrówki był dla nas przygotowaniem i wzmocnieniem przed obozami szkoleniowymi, sejmikiem stowarzyszenia i organizacją obozów naszych jednostek. 🪓

Podczas wędrówki poza doskonałym jedzeniem i szlifowaniem naszej ekspresji, konferencję wygłosił dla nas Sławomir Hypś HR. To był dobry czas 📚

Zdjęcia: Jakub Michalski
Relacja: Dawid Kuśpit

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 07/05/2024

Wspomnień czas:

23 Marca nasze środowisko wraz ze środowiskiem Chełmskim Skauci Europy- Środowisko Chełmskie obchodziło Dzień Modlitw za Federację Skautingu Europejskiego! Tegoroczny Dzień Modlitw odbywał się pod hasłem: Relacje 🫂

Z samego rana wszystkie jednostki wyruszyły we wspólnej pielgrzymce do Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wawolnicy. W trakcie wędrówki rozważaliśmy stacje Drogi Krzyżowej.
Następnie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, której przewodniczył Bp Adam Bab.
Po Eucharystii odbył się apel i wspólny grill 😋
Do zobaczenia za rok! ⚜️

relacja: Zuza
fot. Wicia

31/03/2024

Dołączamy się do życzeń 🐣

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy pokoju serca i radości ze Zmartwychwstania Chrystusa - niech ten wyjątkowy czas będzie pełen ciepła i miłości, która potrafi pokonać nawet największe trudności!

proj. Anna Betlejewska HR

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 29/03/2024

Po co, zamiast spokojnie spać, zrywasz się w sobotę rano?

Na to pytanie mogą odpowiedzieć przewodniczki z Ogniska św. Rity, OMP bł. Chiary Badano i OMP św. Marii Magdaleny🔥

Pierwszy weekend marca spędziłyśmy w miejscowości Łabuńki na rekolekcjach wielkopostnych. Ich temat - pustka - choć trudny, skłonił nas do rozmyślań i wielu rozmów. Miałyśmy okazję do wysłuchania katechez, które poprowadził dla nas brat Piotr Krawczyk. Choć nasze rekolekcje wypełnione były rozmowami, nie zabrakło czasu skupienia i ciszy, który okazał bardzo owocny. Miałyśmy możliwość rozważania w samotności Drogi Krzyżowej. Uczestniczyłyśmy we mszy świętej i adoracji. Następnego dnia przyszedł czas powrotu.

Tak więc na pytanie - czy warto czasem wstać rano, choć bardzo się nie chce - odpowiedź jest oczywista😉

Relacja: Ala Stefaniak
Fot. 📸 Roza Goleń i Wiktoria Rzążewska i Ola Szydło

Skauci u Matki Bożej 26/03/2024

Zachęcamy do przeczytania artykułu z Lubelskiego Gościa Niedzielnego na temat Dnia Modlitw za FSE💛💚❤️

Skauci u Matki Bożej W sobotę poprzedzającą 25 marca - zwiastowanie, Skauci Europy gromadzą się w wybranym sanktuarium maryjnym w swoich diecezjach, aby przeżywać doroczny Dzień...

22/02/2024

Dołączamy się do życzeń! 💛💚❤️

Wilczki, Harcerki i Harcerze,⚜️🐺 co roku 22 lutego obchodzimy Dzień Myśli Braterskiej.🥳 Z tej okazji życzymy każdemu pięknej wędrówki harcerską drogą.🏞 Ciągłego rozwoju i wspaniałej owocnej służby. Dzień ten, to też moment na pamięć o naszych Siostrach i Braciach z innych organizacji harcerskich,🫂 którym również życzmy wszystkiego harcerskiego! 💛💚❤️
Czuwaj!😁

ZHR ZHP Skauci Króla Royal Rangers Polska Stowarzyszenie Harcerskie Niezależny Krąg Instruktorów Harcerskich "Leśna Szkółka"

🖼Anna Betlejewska HR

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 13/02/2024

Tak nasz Krąg Młodych Wędrowników zakończył swoje ferie zimowe - wzięli swoje plecaki i wyjechali w Bieszczady🗻. W czwartek dojechali do Wetliny gdzie mieli swój pierwszy nocleg, a nazajutrz rankiem wyruszyli zdobywać tamtejsze szczyty tj. Jasło czy Wielka Grań Wopistów, oczywiście nie mogło Ich zabraknąć na Okrągliku 💪. Podczas drogi dwóch wędrowników świadomie złożyło deklarację pragnienia życia duchem wędrowniczym👏. Mimo trudnych warunków atmosferycznych dzielnie pokonali postawione przed sobą zadanie którym było dotarcie do Cisnej, gdzie mieli nocleg 😴. W drodze powrotnej zaszli do Soliny gdzie mieli chwilę relaksu przed powrotem do domu.🏠

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 12/02/2024

Wymiana maili, pytania, wątpliwości, ale też ogromne wsparcie. Tak wyglądały początki planowania naszego ZZ-tu, który okazał się niesamowitą przygodą!

26 stycznia wyleciałyśmy do Włoch. Tam miałyśmy spotkać się z harcerkami z zastępu Lampart i wspólnie spędzić weekend. Choć do Calcinelli dotarłyśmy dopiero w nocy, dziewczyny bardzo ciepło nas przywitały. Zastępowe - Gaja i Dominika - szybko złapały świetny kontakt z dziewczynami z Włoch, więc już pierwszej nocy w całym domu słychać było głośne śmiechy i rozmowy.

Kolejne dni spędziłyśmy bardzo intensywnie. Odwiedziłyśmy piękne miasta Saltara i Fano. Dziewczyny brały udział w grze, podczas której wykonywały różne zadania nawiązujące do wartości europejskich. Ostatniego dnia zwiedzałyśmy Bolonię. Zrobiła na nas ogromne wrażenie!
Przez cały wyjazd miałyśmy okazję do poznawania swoich kultur. Gotowałyśmy tradycyjny włoski makaron i charakterystyczne polskie danie-pierogi. Uczyłyśmy się też tańców i piosenek w obu językach.

Przez te kilka dni udało nam się nie tylko zjeść przepyszną pizzę i wypić dobrą kawę, ale przede wszystkim poznać wspaniałe dziewczyny, z którymi pomimo wielu różnic, świetnie się dogadywałyśmy. Uśmiechy, którymi obdarowywano nas na każdym kroku, sprawiły, że czułyśmy się jak w domu.

Pożegnanie się było trudne i pełne emocji, ale mamy nadzieję, że uda nam się spotkać kolejny raz!

relacja✒️: Ala Stefaniak
zdjęcia📸: Maddy Conti, Jessica Sani, Gioia Tombari, Gosia Kopaczek
SCOUTCALCINELLI.com

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 29/01/2024

Na niespełna tydzień przed Świętem Kręgu, nasi wędrownicy wybrali się w zaśnieżone Bieszczady🗻. W piątkowy wieczór udaliśmy się do Wetliny, gdzie spędziliśmy noc🛌. Rano za oknami zastaliśmy piękny widok na oświetlone wschodzącym słońcem szczyty🌄. Naszym celem było zdobycie kilku z nich, więc czym prędzej wyruszyliśmy na szlak. Brnąc przez głęboki śnieg, zostawialiśmy za sobą kolejne kilometry. Nie zabrakło również czasu na modlitwę i osobistą refleksję😇. Po długim marszu, z przygodami, dotarliśmy do Bacówki Pod Małą Rawką🏠, gdzie ładowaliśmy siły na kolejny dzień⚡. Rano, równie malowniczą trasą, powróciliśmy do Wetliny. W drodze do Lublina, wzięliśmy udział we Mszy Świętej🙏. Zajechaliśmy również na pizzę🍕.

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 11/01/2024

Po radosnym przeżyciu Świąt Bożego Narodzenia, 3 Drużyna Lubelska "Ostęp" 🟩🟨 wybrała się na zimowisko do Borek koło Radzynia podlaskiego. Fabuła gwiezdnych wojen idealnie wpisała się w mroźne tereny północnej Lubelszczyzny rodem z księżyca Endor. ⭐

Zastępy dokonały szczegółowego zwiadu terenu dowiadując się wielu informacji o miejscowych ziemiach, wędrując rodzinną wsią pułkownika Zdzisława Krasnodębskiego - założyciela i dowódcy dywizjonu 303 🇵🇱🛩️ zdobyli przy okazji kilka oryginalnych pamiątek 💪

Wśród różnych aktywności przeprowadziliśmy także wiele warsztatów technicznych szlifując nasze umiejętności i poznając zupełnie nowe. 🪚⚙️

Pośród wielu różnych prostych czynności staramy się lepiej służyć Bogu, dlatego harcerze nie tracąc czasu liczne zgłosili się do służby na mszy. ⛪

Wreszcie podczas naszego zimowiska pośród różnych sprawności, przyjęliśmy dwa nowe przyrzeczenia, dzięki czemu szeregi drużyny zasiliło dwóch nowych harcerzy 🎖️

Semper Parati!

Fot:
Dawid Kuśpit
Mikołaj Wójtowicz
Rafał Ogórek

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 22/12/2023

Teraz, kiedy święta są już tuż tuż, cofnijmy się na chwilę myślami do środka chaotycznego, jak zwykle, grudnia, pełnego próbnych matur, sesji na studiach i przygotowań do świąt, kiedy to Ognisko św. Rity i młode ogniska: bł. Chiary Badano i św. Marii Magdaleny, znalazły czas, żeby na chwilę przystanąć i uciec na weekendowe rekolekcje adwentowe.🙏🏻 W zasypanej śniegiem Dąbrowicy mogłyśmy wsłuchać się w słowa dominikanina, ojca Michała Paca i pochylić na dłużej nad tematem działania - wszechobecnym w naszym życiu harcerskim i nie tylko.💪🏻 I tak wśród adoracji, rozmów i spacerów półtora dnia minęło w okamgnieniu i przyszedł czas na powrót do Lublina i codziennych spraw. Przemyślenia, które w nas się narodziły, zostaną z nami jeszcze na długo...

Relacja🖊️: Gabriela Dąbrowska

Photos from Parafia pw. św. Michała Archanioła w Lublinie's post 15/12/2023
Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 05/12/2023

W pewien listopadowy weekend przewodniczki z Ogniska św. Rity porzuciły ciepłe łóżka, by udać się na wędrówkę do Sandomierza.
Podczas podróży pociągiem towarzyszyły nam iście zimowe widoki, jednak na miejscu powrócił klimat mglistej jesieni. 🍂
Jak wiadomo, każdy osioł potrafi być dobrym skautem podczas dobrej pogody, tak więc miałyśmy okazję, by sprawdzić swój hart ducha. Pomimo przemoczonych butów, dobrze nam się wspólnie wędrowało.
Tematem przewodnim, który nam towarzyszył była „Kreatywność”. Podczas Godziny Światła miałyśmy okazję odkryć tę kreatywność w swojej wierze. Odbyły się również warsztaty Wiktorii, na których ćwiczyłyśmy umiejętność kreatywnego pisania i poznałyśmy korzyści z przelewania emocji oraz myśli na papier. ✍🏻
Sobotni wieczór zakończył się pokazem mody, podczas którego wcieliłyśmy się w role modelek, projektantek oraz makijażystek i również musiałyśmy wykazać się kreatywnym podejściem do mody. 💄
W drodze odbyły się również dwa obrzędy Wędrowniczki- Basi oraz Wanesy. Serdeczne gratulacje!🌿
A tych, którzy z nami nie wędrowali, zapraszamy do obejrzenia kilku kadrów, by wczuć się w klimat tej przygody.

Photos from Ognisko Młodych Przewodniczek w Lublinie's post 01/12/2023

Zachęcamy do zobaczenia przygód naszych młodych przewodniczek 🔥

Photos from 5 Drużyna lubelska "Morion"'s post 06/11/2023
31/10/2023

Zielone szefowe 2. Hufca Lubelskiego uchylają rąbka tajemnicy i przesyłają wszystkim swoim harcerkom zaproszenie na tegoroczną grę z okazji 11 listopada!😍🌲
Co się będzie działo?🧐 Dowiecie się już w sobotę 11.11.2023r. 🤫
Przyjdźcie i sprawdźcie same! Zapraszamy! 🫶

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 11/09/2023

W pierwszą sobotę września odbyło się rozpoczęcie roku harcerskiego całego środowiska lubelskiego 💖. Na samym początku odbył się wspólny apel na polanie stoku narciarskiego przy hali Globus, na którym odwiedziła nas Naczelniczka Harcerek - Asia 😇, aby mianować nową Hufcową - Anię ❤️. Aniu, dziękujemy za podjęcie się tej służby, gratulujemy i życzymy powodzenia! Ustępującej Hufcowej - Adzie dziękujemy za wspaniałe minione lata kierowania hufcem i włożony w ten czas trud oraz wyrzeczenia ❤️.
Po apelu udaliśmy się do parafii pw. św. Józefa na Eucharystię, po której hufiec żeński wrócił na stok, gdzie odbył się osobny apel, aby utworzyć aż 2️⃣ Ogniska Młodych Przewodniczek i mianować pozostałe szefowe - drużynowe, akele oraz nową ekipę hufca 🤝🏻! Później pozostało już tylko wspólnie świętować i piknikować 🧺🎉.

Relacja: Wera Boruń
Fot. Wicia Rzążewska

Photos from 10. Szczep Lubelski's post 11/08/2023

Jest moc! 🌿💚💪🏻

02/07/2023

Dzisiaj sprzedajemy pyszne ciasta pod Bazyliką oo. Dominikanów i zbieramy na letni wyjazd na Światowe Dni Młodzieży ♥️ zapraszamy 🦆

Photos from Skauci Europy w Lublinie's post 08/06/2023

Czy to ptak? 🐓 Czy to samolot? ✈️
Nie, to Świdnik - miasto wysokich lotów! Dzisiaj wita Was 2. Drużyna Świdnicka ,,TAJGA" św. Marty🌲❄️.

Wbrew prawom natury w naszej świdnickiej tajdze żyją jeże 🦔 i podróżniczki 🐦.
Na zbiórkach gotujemy 🔥, harcujemy ⚜️ i wspaniale się bawimy 🥳. Działamy przy parafii pw. NMP Matki Kościoła w Świdniku (tzw. okrągły kościół 🔄). Zbiórki mamy zazwyczaj o godzinie 9 🕘 w soboty, zdarzają się też wieczory filmowe 🎬 oraz biwaki. Jeśli chcesz poczuć zew świdnickiej dziczy 🙈🙉 to na pewno nie pożałujesz wstąpienia w nasze szeregi 🤩.

W naszym hufcu ✨najpiękniejsze✨ chusty mamy, i każdą dziewczynę do nas zapraszamy!!

Zachęcamy do zaobserwowania profilu ma Facebooku:
2 Drużyna Świdnicka

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zapraszamy do kontaktu 🌿: [email protected]

Photos from 10. Szczep Lubelski's post 16/05/2023

Relacja z perspektywy szczepowej 10. Szczep Lubelski - tego jeszcze nie było😍 koniecznie przeczytajcie❤️

Chcesz aby twoja firma była na górze listy Organizacja Non-profit w Lublin?
Kliknij tutaj, aby odebrać Sponsorowane Ogłoszenie.