John Hansson

Swedish Photographer / Videographer / Singer-Songwriter who loves nature and aim to be authentic. On a background of Yoga and Meditation.

10/09/2024

Norrskensprognoserna såg bra ut, men med storm och molnigt väder hela eftermiddag/kväll fick jag förlita mig till det berömda "blå hålet" i Abisko. Och minsann, det dök upp! Det var inte annat än att kliva upp ur sängen, ta den färdigpackade ryggsäcken och kila ner till en plats där jag satt häromkvällen och tänkte att "här kan det bli fina bilder". Och visst blev det 😊

Abisko 2024-09-10 23:15

Norrsken nere vid kanjonen i Abisko igår! Vattnet ligger så lågt där nu så jag passade på att gå ut på stenarna och testa nya vinklar 😀

Som alltid med norrsken så ser det olika ut för ögon och kamera, Jag såg grönt med ögonen, och det blev starkare i kameran samt så kom det rosa fram!

08/09/2024

Här kommer en liten dalripa som tar för sig av naturen i Abisko nationalpark 😃 Den tyckte nog först att jag var läskig för den sprang iväg, men när jag tog det lite lugnt och sakta närmade mig på knä så var det lugnt och den ställde upp på bild 😄

03/09/2024

Här är tredje och sista bilden från Sarek. Det är tidig morgon och jag har just hittat ut från tältet. Tydligen behövde jag inte sova så många timmar trots 12 timmars vandrande/cyklande dagen innan. "High on life" är väl vad det brukar kallas 😄Till höger syns Skierfe-klippan där jag stod kvällen innan (se mina tidigare inlägg).

02/09/2024

Som om utsikten vid Rapadalen inte var nog så kröntes turen med jättevackert norrsken när jag var tillbaka vid tältet (syns skymta nere till höger). Jag hade inte mitt "norrskensobjektiv " med mig men det blev ju bra ändå! 😊

01/09/2024

Jag har varit nyfiken på Sarek rätt många år nu och speciellt den här platsen som jag sett många fina bilder på - Rapadalen med utsikt från Skierfe-klippan. Verkligheten överträffade förväntningarna och bilderna den här gången. Jag kom fram rätt sent på kvällen och hade utsikten helt för mig själv - lyxigt!

Det var mycket slit under dagen för att ta mig dit med all campingutrustning och fotoutrustning, men det var ingenting mot glädjen när en av mina drömmar uppfylldes.

Det här är min favoritbild från utsikten vid Skierfe. Tycker det röda i förgrunden är pricken över i.

12/07/2024

Här kommer även fru sädesärla sittandes i samma träd vid marmorbrottet i början av Kungsleden som herr sädesärla som jag postade för en vecka sedan 😀

07/07/2024

Morgonsol (kl.3) i kanjonen. Jag hade varit ute och fotograferat rätt många timmar redan, men fick ny energi av solen som lös upp växtligheten runt omkring mig. Det här är faktiskt en av mina favoritbilder som jag har tagit här i Abisko sen jag kom hit för 2,5 år sedan. Ljuset, kompositionen, vattnet, lugnet och minnet av att stå där vid den tidpunkten är magiskt.

(Den går snart att köpa i Fjällboden. Senare i sommar/ tidig höst även online i min planerade webbshop 😃)

06/07/2024

Jag brukar inte fotografera fåglar, men tänkte det kunde vara kul att utforska. Det här är (tydligen 😄) en sädesärla som jag hittade i ett träd nära marmorbrottet / meditationskullen i början av Kungsleden. Detta ska tydligen vara hanen. Jag har även en bild på honan som satt i samma träd. Ska jag posta den med? 😃

04/07/2024

Midnattssol i Abisko! Solen vandrar längs fjällen på andra sidan Torneträsk.

Photos from John Hansson's post 01/06/2024

Var ute och spanade lite fåglar i Abisko. De satt i sina träd och väntade på sommaren. Har inget "fågelobjektiv" än, men det här funkar iaf 😄

26/05/2024

Hej haren, jag ser dig! Jag ser hur du anpassat färgen på din päls från snövit till sommarfärger (nåja). Men inget undgår mina skarpa ögon (med glasögon och telezoomobjektiv) ;-)

06/03/2024

Jag såg att norrskenet låg längs fjällen söder om Abisko och bestämde mig för att zooma in på dem samt ge kameran gott om tid att fånga färgerna. Det resulterade i den här bilden!

10/12/2023

Northern lights above the boat houses in Abisko Harbour from 1st of December 2023. A night to be remembered for its red and strong northern lights!

06/12/2023

Torneträsk slowly turning into ice under the arctic sky. With love from Abisko.

02/12/2023

Beautiful Aurora yesterday evening here in Abisko. It was also different from the “usual” Aurora. A lot of red and in the direction to the south. I discovered it when I was around moving to keep the heat up, and quickly repositioned myself to the harbour to get this beautiful shot.

22/11/2023

I saw this Aurora yesterday at the beach by “Silverfallet” in Björkliden. It was amazing and I took several photos. It was almost too much, so I started to laugh. I think this is the favourite photo, in the direction towards Abisko. The moment was so uplifting that I didn’t notice the -18 celsius in the air until I was back in my car and realised that my nose was numb 😄

20/11/2023

Celebrating 2 years in Abisko with this image from last night down by Torneträsk. I love the composition and how the light got reflected in the water.

Photos from John Hansson's post 19/11/2023

Årets första skidtur. Orörd snö på islagd sjö. Fjäll som döljer solen och ger ett dämpat vackert ljus.

Photos from John Hansson's post 13/11/2023

Dramatical and beautiful landscape today at Torneträsk.

Photos from John Hansson's post 12/08/2023

My Abisko 12/8 2023

Photos from John Hansson's post 06/08/2023

Sunday walk in my neighbourhood 😄

30/07/2023

Vackra hjortron längs min stig idag 😀

09/07/2023

Meeting good old friends make you laugh 😅

Photos from John Hansson's post 05/07/2023

Someone told me that the small green plants that look like small trees been around for millions of years. I love how they shine with their bright green color. Nature is mighty in many ways. I’m fortunate to be able to live in such a mighty and ancient landscape that at the same time is so accessible as here in Abisko.

Photos from John Hansson's post 04/07/2023

After a long day and evening I strolled down to the golden water and saw how the sun rays from the midnights sun bathed in Torneträsk.

Photos from John Hansson's post 25/06/2023

Med Cat Stevens ”The wind” i öronen och coola solglasögon framför mina ögon utforskade jag det gröna grannskapet i Abisko på löpvilliga ben.
Efter att passerat björkmätarlarvernas kvarter kändes det skönt med renande dusch o bastu 😄

Photos from John Hansson's post 21/06/2023

Vyer från en spontan kajaktur på Torneträsk en onsdagskväll efter jobbet. Helt vindstilla. Ibland bröts vattenytan av en fiskfena och slöjor av små dimstråk som svävande svepte förbi. Under ytan syntes stenblock av varierande form och storlek genom det klara vattnet. Avlägset vattenfall från andra sidan sjön delade av de vidsträckta fjällen. Naturens skådespel

Photos from John Hansson's post 17/06/2023

At midnight I went for a run, but it was so beautiful that I stopped and took photos all the time 😄

08/02/2023

Michael at Scandic Nörreport showed how to make a healthy mocktail.

Aumla Scandic

Vill du placera din affär längst upp i Fotograf Tjänst-listan i Malmö?
Klicka här för att få din sponsrade notering.

Videor (Visa alla)

Michael at Scandic Nörreport showed how to make a healthy mocktail. #videoproduction #mocktail #healthylifestyle Aumla S...
With love from Abisko. A friends visit inspired my creativity as we wnt through the snowy beautiful landscape on Nordic ...
Welcome to join me on this beautiful short walk in the place which is my new home - Abisko
Drops of lifeGuided through rocksHurrying down to the lakeTo find peace
A Story Of Love
Hjärta som sjunger - Rep med Gabriel
En resa
Gatans Gangsterkung
En inre röst - 2010

Adress

Malmö

Övriga Fotografer i Malmö (Visa alla)
Design Andy Design Andy

Follow Andy with some of his work he does in football. Not an idiot someone who makes images normally

Foto by Kinnunen Foto by Kinnunen

Tinderbild.se Tinderbild.se
Friisgatan 33
Malmö, 21423

Vi hjälper dig att lyckas på Tinder genom att byta ut dina gamla mobilselfies mot kvalitetsporträtt!

Shashin Ronin Shashin Ronin
Kiviksgatan 5C
Malmö, 21440

My name is Per-Ola Olsson and one of my hobbies is being an amature photographer. Since 2010 I hav

Prints by Futuro Berg Prints by Futuro Berg
Malmö, 21443

Prints by Futuro Berg is an e-commerce focused in the offer of different category of analog prints like: Street Art, Indoor Art and People. Futuro Berg is a professional photograph...

Lea_Vigilante_photo Lea_Vigilante_photo
Malmö

My name is Lea, I'm a musician and I have a passion for photography. It all started when I began photografing my fellow musician friends. This was the start of my adventure as an ...

Camilla Nysten Photography Camilla Nysten Photography

Denna sidan är för alla som vill följa oss eller kanske till och med vill ses och blir fotograferas

Amar Malmö Amar Malmö

مصور فوتغرافي في مالمو

Fotograf Lars Kårholm Fotograf Lars Kårholm

Vill du köpa bilder så hör av dig. Bilderna printas på Hahnemule Fine Art 600:- 50x70, frakt ingår

Kv Ekot Kv Ekot
Falsterbogatan 22
Malmö, 21424

Kontorslokal med frilansare inom media, förlag och kommunikation

Joy of cooking and traveling Joy of cooking and traveling
Hyllie Allé
Malmö, 21536

Asalamulaikum,this page is my way of cooking delicious food and my daily life of traveling. May all