کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic

معاینه،مشاوره دهی و ارایه خدمات و پروسیجر های عملیاتی ?

04/08/2021

معلومات مختصر در مورد جزئیات و فیصدی موثریت انواع واکسین های کرونا.
بیشترین موثریت را واکسین های Pfizer, Moderna, Astrazeneca, Novax و Johnson &Johnson دارند.

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 01/08/2021

وزوز گوش یا برینگس گوش(به انگلیسی: Tinnitus) عبارت است از احساس صدای زنگ یا صداهای دیگر در گوش یا درک آن در مغز هنگامی که محرک صوتی خارجی وجود ندارد. این صدا معمولاً به صورت زنگ می‌باشد. این حالت می‌تواند به صورت موقتی یا دائمی باشد. اگر برینگس گوش خفیف باشد در حالت آرامش شنیده می‌شود ولی اگر خیلی شدید باشد در شنوایی فرد تداخل به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث اختلال فعالیت و خواب، و عصبی‌شدن فرد شود. این عارضه یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی درگیر می‌کند و در واقع اسم آن را سرطان دستگاه شنوایی گذاشته‌اند. علل برینگس گوش: - برینگس نوع فردی، به علت بروز مشکل در گوش خارجی، متوسط یا داخلی ایجاد می‌شود. - برینگس عینی، در اثر اختلالات عروقی، وضعیت استخوانی گوش یا انقباضات عضلانی بروز می‌کند. - فشار خون بالا یا پایین، تومور، دیابت، مشکلات غده درقیه، آسیب به سر و گردن، انتی بیوتیک ها، آرامش بخش‌ها و آسپیرین نیز باعث وزوز گوش می شوند. - افزایش سن (افراد بالای 65 سال). در این افراد، دیواره عروق سخت می شود و در نتیجه عروقی که حلزون یا کوخلیا گوش را تغذیه می‌کنند، تنگ شده و سبب کم‌خونی در قسمتی از حلزون می‌شوند که این خود عاملی برای ایجاد برینگس گوش است. - قرار گرفتن در معرض صداهای بلند برای مدتی طولانی- تجمع واکس در گوش- سفتی استخوانچه‌های گوش متوسط و چسبندگی آن‌ها- برخی از ادویه نظیر سالیسیلات‌ها، ایبوپروفن، ایندومتاسین، فلزات سنگین مانند ارسنیک، کینین و بعضی از ضد افسردگی‌ها- آسیب حلزون گوش و عصب زوج هشتم مغزی- تومورهای عصب شنوایی- آلودگی‌های صوتی در محیط‌های کار و زندگی- وقتی سر را پایین می‌آورید یا در حالت درازکش قرار می‌گیرید، فشار وریدی ناحیه جمجمه بالا می‌رود. بالا رفتن این فشار وریدی همراه با نازک شدن دیواره استخوانی (که بین شریان‌های مغز وجود دارد)، سبب می‌شود صدای ضربان یا نبض به حلزون منتقل شود و صداهایی در گوش ایجاد کند. علائم کلی برینگس گوش به شرح زیر است: شنیدن سر و صدا در محیط های آرام و محیط هایی که دیگران صدایی نمی شوند. صدای وزوز، زنگ و یا کلیک مانند که همراه با ضربان قلب فرد احساس می شود. این صدا ممکن است با از دست دادن شنوایی و سرگیجه همراه باشد که به نام بیماری مینیر شناخته شده است. برینگس گوش میتواند بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد، هرچند عوارض آن برروی افراد متفاوت است، اما شما ممکن است در صورت برینگس گوش دچار مشکلاتی همچون خستگی، استرس، مشکلات خواب، مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، افسردگی، اضطراب و نگرانی گردد.

01/08/2021

چگونه لخته خون را از دوران برطرف میسازد.

30/07/2021
30/07/2021

بیننده یک کیس جالب ارتوپیدی باشید.

29/07/2021

ویدیویی جالب و دیدنی

29/07/2021

با سگریت کشیدن لطفا سبب نابودی خویش نگردید.

27/07/2021

قابل توجه والدین محترم:
گوش دردی نزد اطفال را جدی بگیرید و نزد متخصص گوش،گلو و بینی مراجعه کنید تصویر از گوش طفل است که والدین آن به موقع در کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد مراجعه نموده بود،تداوی لازمه شروع گردید و غشایی طبل یا پرده گوش طفل از تثقب یا سوراخ شدن نجات یافت فعلا مریض صحت یاب است.

27/07/2021

برای یاد گیری شما

26/07/2021

این پروسیجر چیست؟

25/07/2021

کارلوس رودریگز مردی که مغز ندارد و بنام مرد نیم سر مشهور است.

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 25/07/2021

تانسیلکتومی یک روش جراحی است که هدف از انجام آن برداشتن لوزه های های بیمار می باشد. لوزه ها دو بافت بیضی شکل هستند که محل آن ها در پشت گلو بوده و هر کدام در یک طرف قرار دارند، بدین معنی که هر فرد داری لوزه ی چپ و لوزه ی راست می باشد. این عمل جراحی حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد که به طور سنتی با حذف دو لوزه موجود در کناره گلو به انجام می‌رسد. این عمل در پاسخ به وقوع مکرر التهاب تانسل، جراحی درمانی sleep apnea syndrome، انسداد راه‌های هوایی یا آبسه دور تانسل انجام می‌شود. در کودکان لوزه سوم یا ادینوئید نیز همراه با این عمل جراحی برداشته می‌شود که به آن ادنوئیدکتومی (Adenoidectomy) و در صورتی که همراه با برداشتن لوزه باشد به آن تانسیلوآدنوئیدکتومی (Tonsilloadenoidectomy) گفته می‌شود. در گذشته جراحی تانسیلکتومی یک روش معمول و پر استفاده برای مقابله با عفونت و یا التهاب لوزه ها بوده است. اما امروزه با پیشرفت های تداوی به وجود آمده کمتر از این جراحی استفاده می شود مگر در شرایطی که عفونت و یا التهاب تانسل ها به طور مکرر اتفاق افتاده و به تداوی های دوایی پاسخ ندهد. البته امروزه افرادی که به دلیل مشکلات تانسل دچار بد خوابی و یا بی خوابی می شوند نیز می توانند از این جراحی بهره ببرند. این جراحی برای افرادی که به دلیل مشکلات حاد تانسل (که معمولا به دلیل بزرگ شدن بیش از حد تانسل ها می باشند ) دچار بیماری های تنفسی و یا بیماری های خاص دیگر می شوند نیز بسیار مناسب می باشد. این جراحی به نسبت، جراحی بسیار ساده ای بوده و ریسک های اندکی دارد، زمان بهبودی بعد از این عمل نیز از بین ۱۰ روز تا حداکثر ۲ هفته متفاوت می باشد. یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که پس از انجام جراحی تانسیلکتومی افرادی که به طور معمول در سال حدود ۱۰ بار یا بیشتر به گلودرد مبتلا می‌شدند، تنها دو بار یا کمتر دچار گلودرد می‌شوند. همچنین نتایج مطالعات نشان می‌دهد کیفیت کلی زندگی و روابط اجتماعی این افراد پس از انجام عمل جراحی بهبود پیدا کرده است.
کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 23/07/2021

علت درد گوش در اطفال:
التهاب گوش یا گوش درد یکی از رایج ترین التهاب هایی است که در زمان شیر خوارگی بروز ميکند و دلایل میکروبی و غیر میکروبی دارد. رایج ترین علل گوش درد غیر عفونی، مشکلات مربوط به نفیر استاخی و گوش متوسط در اطفال است. مدل اناتومیک نفیر استاخی در کودکان با اشخاص بزرگ سال متمایز است و وضعیت افقی آن شیرخوار را مستعد عفونت های صاعده گوش و التهاب و گوش درد ميکند . رایج ترین علل عفونی گوش درد نوزادان با شیرخواران و اشخاص بزرگ سال متمایز است. در نوزادی عفونت ا ی کولای یا استرپتوکوک متداول تر است ولی در اطفال بزرگتر رایج ترین علل پنوموکوک است.

علایم گوش درد اطفال:
درصورتی که فرزند شما از درد گوش رنج می برد، امکان دارد ناراحتی خود را با کشیدن گوش نشان بدهد. علایم دیگری که نشان می‌دهند کودک شما از درد گوش رنج میبرند عبارتند از بیقراری ، گریه، مشکل خوابیدن. یک تب خفیف یا ترشح مایع از گوش هم میتواند وجود التهاب را در گوش نشان بدهد.

تداوی درد گوش اطفال:
بهترین راه رفع گوش درد، مراجعه به متخصص گوش،گلو وبینی است. ولی درصورتی که نمی دانید که باید به متخصص اطفال مراجعه کنید و یا متخصص گوش و گلو و بینی، بهتر است که نزد متخصص گوش،گلو و بینی بروید.
کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 22/07/2021

خون بینی epistaxis یا خونریزی بینی به معنی جاری شدن خون از سوراخ بینی است. محل خونریزی اغلب در شبکه عروقی کسلباخ (kisselbakh) در قسمت قدامی (قسمت جلویی) دیواره میانی بینی است که به دلیل شکنندگی عروق یا ترومای خفیف (ضربه‌ی خفیف) ایجاد می‌شود. در اکثر موارد این عارضه نگران کننده نبوده و می‌توان آن را به راحتی درمان کرد. این عارضه می‌تواند در هر سنی و در هر فردی رخ دهد اما در کودکان ۲ تا ۱۰ سال و بزرگسالان ۵۰ تا ۸۰ سال شایع تر است. در صورتی که محل خونریزی قسمت خلفی (قسمت پشتی) دیواره بینی باشد توقف خونریزی مشکل می‌گردد. یکی از عوامل بوجود آمدن این خونریزی (خونریزی در قسمت خلفی دیواره بینی) فشار خون بالا است. دلایل خون بینی: 1- دلایل خونریزی مربوط به جلوی بینی: بعضی از اوقات دلیل خونریزی مربوط به جلوی بینی مشخص نیست، با اینحال دلایل معمول آن شامل: ضربه به بینی. فین کردن و یا بالاکشیدن شدید یا پی در پی بینی. دست کردن در بینی بخصوص در افرادیکه زیاد اینکار را انجام داده و یا ناخن های بلندی دارند. سینوزیت یا التهاب سینوس ها (حفره های استخوانی در جمجمه و اطراف بینی). ریزش یا آنفولانزا. انحراف پرده بینی (دیواری که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند). آب و هوای خشک و یا تغییر ناگهانی هوای خیلی سرد به هوای گرم. آلرژی ها و حساسیت های وابسته به بینی. مصرف زیاد بعضی از ادویه ی خاص همچون دواهای رقیق کننده خون و یا داروهای ادویه ای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون بروفین. مصرف مواد مخدر همچون کوکائین. 2- دلایل خونریزی مربوط به پشت بینی: فشار خون بالا، جراحی بینی، کمبود کلسیم، قرار گرفتن در برابر مواد شیمیایی که باعث التهاب بینی می شوند. این نوع خون بینی بعضی از اوقات نشان دهنده ابتلا به سایر بیماری ها از جمله سرطان خون و یا هموفیلی است. درمان خون بینی: برای درمان این عارضه در ابتدا به سراغ روش‌های عمومی می‌رویم که باید به هنگام بروز خون بینی به انجام آن‌ها پرداخت: باید کمپرس سرد بر پشت گردن و همچنین بینی گذاشته شود. اگر داروهای ضد انعقادی مصرف می‌کنید، مصرف آن را قطع نمائید. فرد باید به حالت نشسته بالاتنه‌ی خود را به جلو خم کرده و دهان خود را باز نماید. در این حالت می‌توان خون را تف کرده و آن را قورت نداد. سرانجام بالاتنه باید به حالت معمول در آید. تنها اگر به مدت ۵ دقیقه قسمت جلوئی بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه ی بینی با انگشت دست بفشاریم بسیاری از خونریزی‌های بینی مهار می‌شوند. درصورتی که خونریزی کم بوده و به خودی خود متوقف شود، نیاز به درمان دیگری وجود ندارد. چراکه خود لخته خون شکل گرفته باعث توقف خونریزی می‌شود. در صورتی‌که رگ عامل خونریزی قابل مشاهده باشد، پزشک با ماده‌ای بنام نیترات نقره (silver nitrate) آن را می‌سوزاند. در موارد پیچیده‌تر از پک‌های بینی برای متوقف کردن خونریزی استفاده می‌شود. اکثر افرادی‌ که به این شیوه درمان می‌شوند با این پک‌ها که درون بینی هستند به خانه رفته و حدود ۲۴ تا ۷۲ ساعت این پک‌ها درون بینیشان باقی می‌ماند.
کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 22/07/2021

رینیت آلرژیک(به انگلیسی: Allergic rhinitis) التهاب مخاط بینی است که در اثر واکنش ازدیاد حساسیتی ایجاد می‌شود. هنگامیکه فرد دارای سیستم ایمنی حساس شده آلرژنی مانند هیره، فستوک، گرده گل یا گرد و غبار را تنفس می‌کند واکنش ازدیاد حساسیتی آغاز می‌شود. این واکنش در بینی به صورت آبریزش بروز پیدا می‌کند. در اثر واکنش مجاری بینی به ذرات ریز تحت عنوان آلرژن ایجاد می شود. به دنبال آن دو نوع از حجرات خونی به نامهای بزوفیل و مست سل فعال شده و با ترشح مواد التهاب زا مثل هیستامین سبب افزایش ترشح مخاط بینی و نیز خارش و عطسه می شوند. رینیت آلرژیک میتواند فصلی بوده و یا در طول سال اتفاق بیفتد. ازجمله آلرژن هایی که باعث این بیماری می شوند می توان به گرده های درختانی مثل راش، سرو، نارون، توت، بلوط، کاج، چنار، بید، گرده گل ها و خزه اشاره کرد. رینیت آلرژیک معمولا به عنوان حساسیت فصلی و زکام نیز شناخته می شود. که به دو شکل مختلف ایجاد می شود: فصلی: نشانه های حساسیت فصلی می تواند در فصل بهار، تابستان و اوایل خزان رخ دهد. این نوع حساسیت معمولا به خاطر گرده افشانی گل ها یا گرده های ناشی از چمن ها، درختان و علف های هرز ایجاد می شود. همیشگی: افرادی که حساسیت دائمی دارند این علائم را در تمام طول سال تجربه می کنند. که به طور کلی توسط گرد و غبار، شوره سر حیوانات، سوسک ها یا قارچ ها ایجاد می شود. حساسیت به مواد غذایی به ندرت رینیت آلرژیک ایجاد می کند. بعضی از مردم ممکن است هر دو نوع حساسیت را تجربه کنند، بدین صورت که حساسیت همیشگی دارند و این حساسیت در فصل های آلرژی زا بیشتر می شود. برای درمان رینیت آلرژیک آنتی‌هیستامین‌های نسل دوم برآنتی‌هیستامین‌های نسل اول ارجح هستند زیرا آنتی‌هیستامین‌های نسل اول می‌توانند باعث آرامبخشی (sedation)، اختلال عملکرد و آثار آنتی‌کولینرژیک گردند در حالی که آنتی‌هیستامین‌های نسل دوم به این اندازه این آثار را ایجاد نمی‌کنند. ازآنتی‌هیستامین‌های نسل اول عبارتند از: کلرفینرامین، کلماستین، سیپروهپتادین، دیفن هیدرامین،هیدروکسی‌زین، پرومتازین و برخی آنتی‌هیستامین‌های نسل دوم عبارتند از لوراتادین، ستریزین و فکسوفنادین که ازبین آنها لوراتادین و ستریزین ممکن است حتی با دوز توصیه شده باعث آرامبخشی گردند. ایمنی‌درمانی بر ضد مواد آلرژی‌زا در درمان رینیت آلرژیک موثر بوده، باید در بیماران دارای شواهد آنتی‌بادی‌های IgE اختصاص بر ضد آلرژی‌زاهای متناسب مدنظر قرار گیرد. این درمان می‌تواند از ایجاد حساسیت به آلرژی‌زاهای جدید جلوگیری نماید و خطر ابتلا به استما را در بیماران دچار رینیت آلرژیک کاهش دهد.
کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد

18/07/2021

در هنگام ذبح قربانی متوجه صحت تان باشید.

Photos from ‎کلینیک گوش،گلو و بینی دوکتور علی نژاد Dr.Alinejad ENT clinic‎'s post 12/07/2021

‎انحراف بینی را چگونه تداوی کنیم.

‎انحراف بینی را باسردردی , گرفتگی بینی سینوزیت می شناسیم.
‎علایم انحراف بینی
‎▪گرفتگی بینی.
‎▪مشکل در تنفس کردن
‎▪صدای خر خر کردن در هنگام نفس کشیدن
‎▪کم شدن حس بویایی.
‎▪بعظآخونریزی بینی
‎▪سردردی متکرر.
‎▪سوزش گلو
‎▪پایین شدن افرازات خلطی در پشت بینی
‎انحراف بینی توسط معاینه داکتر قابل تشخیص میباشد
‎در صورتیکه انحراف جدی موجود باشد که سبب مشکلات که در بالا ذکر گردید شده باشد توسط عملیات های جدید و استندرد قابل تداوی میباشد.

07/07/2021

بیماری قارچ سیا ساری نیست.

07/07/2021

آنچه در مورد سینوزیت مزمن بدانیم

سینوزیت نوعی التهاب است که باعث درد، فشار و ورم در سینوس ها می‌شود.
سینوزیت مزمن، سینوزیتی است که برای مدت زیادی (بیش از 3 ماه) باقی بماند. برخلاف سینوزیت حاد، که معمولا به دلیل عفونت در سینوس هاست، سینوزیت مزمن معمولا به وسیله ی باکتری ها ایجاد نمی شود و با تداوی های معمول مثل آنتی بیوتیک بهبود نمیابد.

نکات اصلی در مورد سینوزیت :
* تداوی سینوزیت مزمن بر اساس عامل ایجاد کننده ی آن است.
* افرادی که به آلرژی یا آسم مبتلا هستند، در معرض ابتلا به سینوزیت مزمن قرار دارند.
* درمان های خانگی باعث پیشگیری از ابتلا به سینوزیت مزمن یا جلوگیری از بدتر شدن آن‌ها می‌شود.
علائم
سینوس ها حفره هایی خالی و مرطوب هستند که پشت استخوان های صورت قرار دارند و تخلیه‌ی آن ها معمولا به وسیله‌ی بینی انجام می‌شود.
به هنگام عفونت و انسداد بینی یا ورم در آلرژی ممکن است تخلیه‌ی سینوس‌ها با مشکل مواجه شود. در این صورت مایعات و مخاط مثل چرک در داخل سینوس‌ها جمع می‌شود. این مسئله باعث تورم، آسیب یا عفونت سینوس‌ها می‌شود. این التهاب سینوزیت نام دارد.
سینوزیت حاد معمولا به دلیل سرماخوردگی یا عفونت های خفیف است و طی 10 روز بهبود میابد. بعضی از مبتلایان به سینوزیت حاد به دلیل ایجاد عفونت، نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند.

سینوزیت مزمن معمولا بیش از 10 روز است اما علائم آن با سینوزیت حاد یکی است :

* درد و فشار بالای چشم ها، اطراف بینی و گونه ها
* خارج شدن ترشحات سبز یا زرد از بینی
* احساس گرفتی بینی
* درد در بینی یا گلو
* تب
* مشکل در خواب به دلیل گرفتگی بینی
* عطسه ی فروان

درمان ها خانگی

درمان های خانگی شامل :
* شستن مکرر دست ها جهت جلوگیری از پخش شدن باکتری ها و قارچ ها
* استفاده از فیلترهای تمییز کننده هوا و بسته نگه داشتند پنجره ها هنگام شب
* بسته بودن پنجره ها به هنگام رانندگی و استفاده از تهویه‌ی ماشین.
* عدم خروج از خانه به هنگام آلودگی هوا
* اجتناب از زدن چمن ها به ویژه در فصل حساسیت
* دوری از مواد حساسیت
* درمان آلرژی های فصلی زیر نظر داکتر

راهکار های زیر باعث بهبود درد و کاهش دوره ی عفونت می‌شوند :
* شستشوی بینی و سینوس‌ها با محلول آب نمک.
* استنشاق بخور برای از بین بردن انسداد در سینوس ها.
* ماساژ سینوس ها برای کمک به خروج مایع و کاهش فشار.
* نوشیدن آب فراوان. کم آبی باعث می‌شود که بدن نتواند با عفونت مبارزه کرده و سینوس ها را پاک کند.
* مصرف داروهایی که باعث کاهش گرفتگی بینی می‌شوند مثل استامینوفن یا بروفین.
*
عوارض
اگر علائم سینوزیت بیش از یک هفته به طول انجامید، بهتر است که به داکتر
مراجعه کنید تا دلیل بیماری مشخص شود. سینوزیت، حتی در فرم مزمن آن، معمولا خطرناک نیست. اما در بعضی موارد، ممکن است حاکی از وجود بیماری دیگری باشد که زمینه ساز سینوزیت شده است. اگر درد و فشار سینوزیت بیش از یک یا دو هفته طول کشید، داکتر می‌تواند در تشخیص بیماری زمینه‌ای کمک کند.
عارضه ی اصلی سینوزیت معمولا عفونت است، این عفونت ممکن است در خود سینوس ها یا بخش های اطراف آن ایجاد شود. اگر این عفونت تداوی نشود ممکن است به بخش های دیگر سرایت کرده و مشکلات جدی ایجاد کند.
سینوزیت مزمن ممکن است به ندرت عوارض دیگری مثل کاهش حس بویایی، ایجاد کیست در بینی و عفونت چشم ها، بینی و حتی مغز را ایجاد کند.

07/07/2021

‎انحراف بینی را چگونه تداوی کنیم.

‎انحراف بینی را باسردردی , گرفتگی بینی سینوزیت می شناسیم.
‎علایم انحراف بینی
‎▪گرفتگی بینی.
‎▪مشکل در تنفس کردن
‎▪صدای خر خر کردن در هنگام نفس کشیدن
‎▪کم شدن حس بویایی.
‎▪بعظآخونریزی بینی
‎▪سردردی متکرر.
‎▪سوزش گلو
‎▪پایین شدن افرازات خلطی در پشت بینی
‎انحراف بینی توسط معاینه داکتر قابل تشخیص میباشد
‎در صورتیکه انحراف جدی موجود باشد که سبب مشکلات که در بالا ذکر گردید شده باشد توسط عملیات های جدید و استندرد قابل تداوی میباشد.

Want your practice to be the top-listed Clinic in Kabul?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

چگونه لخته خون را از دوران برطرف میسازد.
بیننده یک کیس جالب ارتوپیدی باشید.
ویدیویی جالب و دیدنی
برای یاد گیری شما

Category

Telephone

Website

Address


Kabul
25000

Opening Hours

Monday 15:00 - 20:00
Tuesday 15:00 - 20:00
Wednesday 15:00 - 20:00
Thursday 15:00 - 20:00
Saturday 15:00 - 20:00
Sunday 15:00 - 20:00
Other Medical & Health in Kabul (show all)
NaSa Medical Equipments NaSa Medical Equipments
Kabul, 1004

Engineer Samiullah Merzakhil

People Empathy House Organization PEHO People Empathy House Organization PEHO
Kabul

موسسه خانه همدلی مردم

کلینیک صحت حیوانی آنلاین کابل کلینیک صحت حیوانی آنلاین کابل
Shahr-e-now
Kabul, 1004

کلینیک صحت حیوانی آنلاین کابل Kabul Online Animal Healt

Alfalah Clinic Alfalah Clinic
کولائی مسجد عقب شفاخانه ۱۰۲ بستر خیرخانه
Kabul, 1008

NOOR ASRI NOOR ASRI
Parwan Hotel
Kabul

Dr.Najeeb Hand Made Notes Dr.Najeeb Hand Made Notes
Kabul, 1053

Welcome for Medical Information!

دواخانه هوتل پروان Hotal Parwan Pharmacy دواخانه هوتل پروان Hotal Parwan Pharmacy
Kabul, 0093

بهترین وباکیفیت ترین ادویه جات محصولات بهداشتی را از آدرس ما بدست آورده میتوانید.

Arthroscopic Surgery of Atlas Hospital  عملیات های بدون شق زانو Arthroscopic Surgery of Atlas Hospital عملیات های بدون شق زانو
آدرس: شفاخانه اطلس؛ چهاراهی کارته پروان ، پهلوی مسجد نعمان ابن ثابت؛ کابل ،افغانستان
Kabul

ورزش کار کی از لرزش زانو ویا هم بند یا قفل ماندن زانو با

Halimi Dental Laboratory Halimi Dental Laboratory
Khair Khana
Kabul, LAB

Dental

Dr. Torialay salimi Dr. Torialay salimi
Kabul, 1007

Afghanistan medical aid private society