زیرآسمون شهرملبورن اورجینال

پیج خبری زیر آسمون شهر ملبورن همراه با گزارشگر مستقل الوین 🇦🇺 رسانه ایرانیان استرالیا رسانه مستقل و مردمی درکشوراسترالیا .

(ایرانیان و افغانستانیهای عزیز )
تنها رسانه حاضر درکشور استرالیا همراه با خبرنگار و گزارشگر مستقل و دارای بیشترین گزارشات و مصاحبه و تبلیغات در استرالیا اشتراک گذاشتن خبرهای مهم روز دراسترالیا بدون سانسور خبری . تلاش برای آگاه سازی هموطنان و بیان حقایق .
برخلاف بقیه صفحات سیاست برای رسانه مهم است چون فساد و ظلم به مردم مربوط به سیاست است .
صفحات به صورت شبانه روزی توسط ادمینها کنترل می شود �
هم

09/06/2024

عضو مجلس خواص استرالیای جنوبی: حمایت از مردم ایران برای رسیدن به آزادی ضروری است

میرا ال‌داناوی، عضو مجلس خواص ایالت استرالیای جنوبی، پس از اقدام این مجلس در تصویب قطعنامه پیشنهادی این نماینده در محکومیت «سرکوب سیستماتیک و نقض حقوق بشر از سوی رژیم ایران»، بر ضرورت ایستادن در کنار معترضان ایران تاکید کرد.

او گفت: «ایستادن در کنار مردم ایران در تلاش آنها برای رسیدن به دموکراسی، کرامت انسانی و آزادی بسیار مهم و حیاتی است»

تمی فرنکس، عضو مجلس خواص ایالت استرالیای جنوبی، نیز به ایران‌اینترنشنال گفت نمایندگان پارلمان استرالیا باید اختلاف‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و از دموکراسی برای همه جوامع از جمله برای جامعه ایرانی حمایت کنند.

09/06/2024

شرکت بزرگ هواپیمایی ویرجین استرالیا فروش بلیت به قیمت فقط 49 دلار برای برخی مسیرهای پروازی طی تعطیلات مدارس در ماه جولای را آغاز کرده است.
مدت زمان دو روزه تعیین شده برای فروش این بلیت‌ها، نیمه شب شنبه به پایان می‌رسد.
بلیت های تخفیف‌دار برای پرواز در روزهای اول جولای و 31 آگوست، به پرت، گلدکوست و بایرون بی در نظر گرفته شده است.
ویرجین استرالیا آخرین شرکت هواپیمایی است که گردشگران را از شهرهای پایتختی بریزبن( سه پرواز در هفته) و ملبورن( چهار پرواز در هفته) به اولورو منتقل می‌کند. ارائه این خدمات از پنجشنبه ششم جون آغاز شده است.
پروازهای رفت و برگشت تخفیف‌دار ویرجین استرالیا به شرح زیر است:
- سیدنی بایرون بی (بالینا) از 45 دلار
- سیدنی گلدکوست از 65 دلار
- سیدنی سان شاین‌کوست از 69 دلار
کانبرا گلدکوست از 75 دلار
ملبورن گلدکوست از 79 دلار
ملبورن هوبارت از 79 دلار
سیدنی بریزبن 79 دلار
ملبورن آدلاید 85 دلار
سیدنی ملبورن 89 دلار
بریزبن کرنز از 95 دلار
بریزبن مک‌کایی از 99 دلار
ملبورن بریزبن از 105 دلار
آدلاید گلدکوست از 109 دلار
بریزبن همیلتون آیلند از 109 دلار
سیدنی کرنز از 115 دلار
آدلاید داروین از 139 دلار
پرت کرنز از 165 دلار
ملبورن پرث از 199 دلار
سیدنی پرث از 199 دلار

09/06/2024

پاسپورت استرالیا به گران‌ترین پاسپورت جهان تبدیل می‌شود
پاسپورت استرالیا در حال تبدیل شدن به گران‌ترین پاسپورت جهان است و قیمت آن به زودی به حدود ۴۰۰ دلار استرالیا افزایش خواهد یافت.
دولت کارگر به رهبری نخست وزیر آنتونی آلبانیزی، دومین افزایش قیمت صدور پاسپورت در سال جاری را اعلام کرده است. هزینه صدور پاسپورت از ژانویه گذشته، در مجموع ۲۲٫۵ درصد افزایش داشته است.
قیمت پاسپورت از ۳۲۵ دلار استرالیا در ابتدای سال به ۳۹۸ دلار استرالیا از اول جولای افزایش خواهد یافت که شامل افزایش استاندارد اعمال شده در ژانویه می‌شود.
در جریان ارایه بودجه فدرال ۲۰۲۴، جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری، تغییرات در هزینه‌های پاسپورت را «نسبتا متوسط» خواند، اما سایمون بیرمینگام، وزیر خارجه در سایه، با این نظر موافق نیست و از افزایش قیمت انتقاد کرده است.
بیرمینگام گفت: مردم استرالیا در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، بابت پاسپورت‌های خود و در ازای خدماتی بسیار ناکارآمد، هزینه بسیاری می‌پردازند که این مساله مثل نمک روی زخم پاشیدن است.
بیرمینگام افزود: گزارشی که از سوی دفتر حسابرسی ملی استرالیا (ANAO) در مورد اداره پاسپورت منتشر شده، نشان می‌دهد که سرعت صدور پاسپورت نسبت به قبل از همه‌گیری ۵۶ درصد کاهش یافته و زمان رسیدن پاسپورت به متقاضیان طولانی‌تر شده است.
وی گفت: دولت آلبانیزی بابت افزایش هزینه پاسپورت و تبدیل آن به گران‌ترین پاسپورت جهان هیچ نگرانی از خود نشان نمی‌دهد. این کار مثل یک باج‌گیری مالی پنهانی است که ۳۴۹ میلیون دلار استرالیا به مالیات‌دهندگان هزینه تحمیل می‌کند.
منبع: ۷ نیوز

https://7news.com.au/news/australias-passport-set-to-become-worlds-most-expensive-after-labor-price-hike--c-14953549

سناتور افغان در استرالیا و عصبانیت نخست وزیر 08/06/2024

https://youtu.be/HA-9XQ6jeWI?si=x-rsM6D1sA3WsHXe

سناتور افغان در استرالیا و عصبانیت نخست وزیر طرف در کشور خودش بچه را گذاشتن به حراج برای فروش و هموطناش میلیون میلیون مهاجر شدن با سخت ترین شرایط ! هموطن خودش در استرالیا یک دهه ویزا نگرفته یکبار صداش د...

08/06/2024

چرا جوانان استرالیایی تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند؟
کاهش زاد و ولد در استرالیا در حال تبدیل شدن به یک معظل فراگیر است و بیش از نیمی از جوانان بچه‌دار شدن را به تعویق می‌اندازند.
در همین زمینه یک کارشناس مسائل جمعیت خواستار بازبینی دولت در این مسئله و بررسی مسائل مربوط به کاهش نرخ زاد و ولد شده است.
یافته‌های یک نظرسنجی از دو هزار استرالیایی ۱۸ تا ۳۴ ساله نشان می‌دهد بسیاری از آنها تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند.
تحقیقات گروه رد بریج نشان می‌دهد که سیاست‌های قبلی مانند پاداش برای بچه‌دار شدن جذابیت چندانی برای ۵۴ درصد از “نسل هزاره‌” ندارد که بزرگ‌ترین دغدغه‌هایشان مسکن و شغل است.
تحقیقات جدید تأیید کرده است که تعداد زیادی از جوانان به طور فزاینده‌ای بچه‌دار نمی‌شوند و دلیلی «ترسناک» برای این امر وجود دارد.
بر اساس تحقیق این شرکت استرالیایی، بیش از نیمی از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به دلیل مشکلات مالی، بچه دار نشدن را انتخاب می‌کنند.
از استرالیایی‌هایی که بچه دار نشدن را انتخاب می‌کنند، ۳۵ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند و ۳۳ درصد هم بیش از سه هزار دلار در هفته درآمد دارند و کمتر از نیمی از آنها خانه ندارند.
کوس ساماراس، مدیر رد بریج می‌گوید: این تحقیق نشانه دهنده زمان ما است و اینکه جوانان از نظر مالی به حدی دچار تنگنا شده‌اند که نمی‌خواهند پای یک بچه‌ را هم وسط بکشند.
او به پایگاه خبری نیوز گفته «مبلغی که جوانان باید بابت وام مسکن یا اجاره بپردازند، همچنین بدهی‌های تحصیلی، اغلب فراتر از توان آنهاست.»
مدیر رد بریج خاطرنشان می‌کند: برای نسل‌های قبلی، تا ۳۰ سالگی طول می‌کشید تا امنیت مالی به دست آورند اما برای نسل Z و هزاره‌ها، این امر تا ۴۰ سالگی هم ادامه دارد.
اینفلوئنسر “لورا هنشاو” ۳۰ ساله یکی از آن زنانی است که بچه‌دار شدن را به تعویق انداخته است. در واقع، او حتی مطمئن نیست که اصلاً می‌خواهد بچه‌دار شود یا نه.
او اخیراً پادکستی را با عنوان “آیا من بچه می‌خواهم؟” راه‌اندازی کرد و مدام درباره این موضوع و اینکه چرا بسیاری از زنان جوان حاضر نیستند بچه‌دار شوند، بحث می‌کند.
خانم هنشاو می‌گوید او با بیش از ۱۰۰۰ نفر صحبت کرده و یکی از دلایل اصلی مردد بودن افراد برای بچه‌دار شدن، پول است.
منبع: شبکه خبری نیوز

https://www.news.com.au/finance/money/costs/scary-reason-young-australians-arent-having-children/news-story/465f484896cf221675cd7fe735dad071

08/06/2024

مسن‌ترین بانوی استرالیایی که در طول عمر خود شاهد وقوع دو جنگ جهانی، همه‌گیری دو بیماری( آنفلوانزا در سال 1918 و کووید-19 در سال‌های اخیر) بود، 110 ساله شد. وی همچنین شاهد تاجگذاری پنج پادشاه نیز بوده است.
روز پنجشنبه خانواده خانم لورنا هنستریج یکصد و دهمین سال تولد او را در خانه سالمندان بُردرتاون در استرالیای جنوبی جشن گرفتند. در این مراسم سه فرزند،هفت نوه و هشت نتیجه او به همراه گروهی از دانش آموزان مدرسه شهر شرکت داشتند.
خانم هنستریج در 6 جون 1914 در آدلاید به دنیا آمده و در بوت، شهر کوچکی در شبه جزیره یورک، بزرگ شد.
وی همچنین نامه‌هایی از ملکه الیزابت و پادشاه چالرز دریافت کرده است.
خانم هنستریج می‌گوید، شرایط زندگی در مقایسه با یک قرن پیش بسیار متفاوت است.
وی راز زندگی طولانی خود را در لذت بردن از هر لحظه آن خلاصه کرده و به مردم توصیه می‌کند فعال بوده و به دنیا و دوستان خود علاقه مند باشید تا از زندگی لذت ببرید.
خانم هنستریج برای این که از لحاظ جسمی و ذهنی سالم باشد، روزانه به پیاده روی رفته ، جدول کلمات متقاطع حل می‌کند و مرتب در حال مطالعه است.
این بانو از لحاظ سن، پس از مسن مرد استرالیایی که 111 ساله است، در جایگاه دوم قرار دارد.
پیرترین فرد در جهان یک بانوی امریکایی- اسپانیایی بوده و در ماه مارس 117 ساله می‌شود

https://search.app/o7k3zR1YSkCANKEw7

08/06/2024

الدی وارد صنعت بیمه شد
سوپرمارکت الدی فعالیت خود را به عرصه بیمه گسترش داده است.
این سوپرمارکت اکنون انواع بیمه خودرو، خانه و اثاثیه و مالک/مستاجر را با پشتیبانی شرکت‌های بیمه Honey و RACQ ارایه می‌دهد.
هنگام ثبت نام برای بیمه خانه و اثاثیه منزل الدی، از مشتریان پرسیده می‌شود که آیا مایل به دریافت سنسورهای هوشمند برای خانه برای جلوگیری از حوادثی مانند آتش سوزی، خسارت ناشی از آب و سرقت هستند یا نه.
این سنسورها در مناطقی مانند زیر لباسشویی یا زیر سینک ظرفشویی برای تشخیص نشتی آب و همچنین در کنار زنگ هشدار آتش قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند خطر رطوبت، تغییرات دما، هشدار (امنیتی یا دود) و باز شدن درب و پنجره را تشخیص دهند.
سنسورهای مذکور به اپلیکیشن بیمه الدی متصل هستند که در صورت شناسایی مشکل به مشتریان اطلاع می‌دهد.
مشتریانی که گزینه سنسور را انتخاب می‌کنند، ۸ درصد در حق بیمه خود صرفه جویی می‌کنند.
بیمه خودرو الدی نیز به صورت آنلاین در دسترس است.
منبع: ۹ نیوز

https://www.9news.com.au/national/supermarket-giant-aldi-now-offers-home-and-car-insurance/46caa344-3079-436c-bac8-d3a1d8664f1d

07/06/2024

ایران به دنبال امضای معاهده استرداد پناهجویان با استرالیا
ایران با وجود اختلافات گسترده با استرالیا در مورد مسائل جهانی، به دنبال تقویت روابط دو طرفه است و پیشنهاد می‌کند که یک توافق استرداد برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی که در بازداشتگاه‌های فراساحلی استرالیا قرار دارند، انجام شود.
احمد صادقی، سفیر ایران در استرالیا گفت که اخیراً با مقامات وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا دیدار کرده است تا درباره «توافق پذیرش مجدد» که در اصل توسط ایران در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شده بود، گفتگو کند.
صادقی گفت او معتقد است راه‌هایی برای رفع نگرانی‌های دیرینه استرالیا در مورد مجازات اعدام ایرانیان پس از بازگشت، وجود دارد، اگرچه پیشنهاد او فوراً توسط اپوزیسیون دولت فدرال رد شد.
تلاش‌های قبلی استرالیا برای تسهیل بازگشت پناهجویان ناموفق به ایران – از جمله سفر جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه پیشین به تهران در سال ۲۰۱۵ – با شکست مواجه شده است.
بر اساس تغییرات گسترده‌ای که در ماه مارس توسط دولت آنتونی آلبانیزی پیشنهاد شد، وزیر مهاجرت می‌تواند از ورود اتباع خارجی از کشورهای خاص، حتی به عنوان توریست، در صورت امتناع کشورشان از پذیرش بازگشت پناهجویان ناکام، جلوگیری کند. به این ترتیب ایران احتمالا به‌عنوان یکی از «کشورهای در معرض حذف» در نظر گرفته می‌شود که باعث نگرانی اعضای جامعه ایرانی-استرالیایی مبنی بر قطع ارتباط آنها با دوستان و خانواده شده است.
البته دولت این پیشنهاد را پس از حکم دادگاه عالی در ماه مه مبنی برای اینکه می‌توان پناهجویان را در شرایطی که «داوطلبانه» با اخراج همکاری نکنند در بازداشتگاه‌های مهاجرتی نگه داشت، به حالت تعلیق درآورده است.
کلر چندلر، سناتور لیبرال که رهبری کمپینی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی را برعهده داشته است، از دولت خواسته هر گونه معامله با ایران را رد کند.
منبع: سیدنی مورنینگ هرالد

https://www.smh.com.au/politics/federal/iran-seeks-extradition-treaty-with-australia-despite-vast-differences-20240605-p5jjcc.html

07/06/2024

رونمایی از سکه‌های یک دلاری بلویی
سکه‌های یک دلاری با تصویر شخصیت محبوب کارتونی، بلویی، توسط ضرابخانه سلطنتی استرالیا عرضه می‌شود.
دلارهای بلویی ۲۰۲۴ مجموعه‌ای از سه سکه رنگارنگ است که نشان دهنده بلویی به تنهایی، خانواده هیلر در کنار هم و بینگو و بلویی در لباس مادربزرگ‌ها است.
این سکه‌ها به صورت کارت سکه‌های جداگانه یا در یک مجموعه سه سکه‌ای با یک برگه برچسب برای فروش در دسترس خواهد بود.
لی گوردون، رئیس ضرابخانه سلطنتی گفته که برنامه ارائه محدود سکه‌های بلویی فرصتی است تا استرالیایی‌های عاشق جمع‌آوری سکه را همانند قدیم که سکه‌های ویگلز، آقای اسکوئیگل یا Playschool عرضه شدند، به خود مشغول کند.
آقای گوردون گفت: «این داستان سرایی کلاسیک و تفسیر فرهنگ اجتماعی ضرابخانه از طریق ضرب سکه است.»
با توجه به محبوبیت مورد انتظار این سکه‌ها، ضرابخانه مردم را تشویق کرده است که برای یک رای گیری آنلاین ثبت نام کنند.
سکه‌ها پنجشنبه در فروشگاه موقت سکه ضرابخانه عرضه می‌شوند و همچنین از سوی برخی توزیع کنندگان دارای مجوز نیز در دسترس خواهند بود.
منبع: اسکای نیوز

https://www.abc.net.au/news/2024-06-05/royal-australian-mint-to-release-bluey-themed-dollarbucks-coins/103935520

06/06/2024

محاکمه پناهجوی ایرانی‌ به اتهام نقض مقررات ویزا
یک مرد ایرانی‌ قرار است به اتهام نقض مقررات رفت و آمد طبق شرایط ویزای خود، دادگاهی شود.
پلیس فدرال استرالیا مدعی شده است که این جوان ۲۹ ساله روز دوشنبه با نقض تعهدات ویزایش، در خانه خود نبوده است. ماموران این مرد را روز چهارشنبه در پرت پیدا کردند و او را به عدم رعایت مقررات منع آمد و شد اجباری ویزایش متهم کردند.
این جوان یکی از ۱۵۳ زندانی مهاجرتی است که پس از حکم دادگاه عالی در ماه نوامبر آزاد شدند. دادگاه عالی حکم داده بود که بازداشت نامحدود پناهجویان در صورتی که هیچ چشم‌اندازی برای اسکان مجدد وجود نداشته باشد، غیرقانونی است.
برخی از این افراد محکومیت‌های جنایی جدی از جمله در مورد قتل و تجاوز جنسی داشتند، در حالی که برخی دیگر با اتهامات کمتر جدی روبرو بودند. همه آنها قبل از اینکه در بازداشتگاه مهاجرت قرار گیرند، دوران خود را پشت میله‌های زندان سپری کرده بودند.
مجادلات سیاسی شدید به دنبال تصمیم دادگاه، دولت را مجبور کرد که به سرعت قوانینی را برای نظارت بر این افراد و ایجاد یک رژیم بازداشت پیشگیرانه جدید در تلاش برای بازگرداندن برخی از این افراد به بازداشتگاه ارائه کند.
بر اساس این دستورات، بازداشت شدگان آزاد شده می‌توانند حبس شوند یا تحت نظارت شدید قرار گیرند که ۷۶ نفر از ۱۵۳ نفر آزاد شده مشروط به نظارت الکترونیکی و ۶۸ نفر مشمول مقررات منع رفت و آمد هستند.
انتظار می‌رود این مرد ایرانی در دادگاه پرت حاضر شود. جرم ارتکابی او حداکثر پنج سال حبس و ۹۳ هزار و ۹۰۰ دلار جریمه دارد.

https://www.canberratimes.com.au/story/8654395/curfew-breach-charge-for-iran-born-man-found-in-perth/

06/06/2024

قانون بحث‌برانگیز افزایش اختیارات پلیس نیوساو‌ ولز برای رسیدگی به جرائم با چاقو، سرانجام در پارلمان این ایالت به تصویب رسید.
بدین ترتیب پلیس می‌تواند در مکان‌های عمومی شامل اماکن ورزشی و ایستگاه های حمل و نقل، افرادی که مضنون به داشتن چاقو هستند را بدون نیاز به حکم قضایی با دستگاه فلزیاب دستی مورد بازرسی قرار دهد.
این اقدام در واکنش به بروز چند مورد چاقوکشی در این ایالت که فاجعه‌بارترین آن در در ماه آوریل در مرکز خرید بوندی جانکشن روی داد، صورت گرفت. در این حادثه شش نفر قربانی شدند.
نیروهای امنیتی همچنین مجاز هستند با کسب مجوز از افسران ارشد، در مناطق که طی 12 ماه گذشته شاهد بروز حوادث خشونت آمیز بودند، افراد مشکوک را تا 12 ساعت تحت نظر داشته باشد.
هرچند تصویب این قوانین منتقدانی نیز در پی داشت، اما نخست وزیر نیوساوت ولز معتقد است، تشدید قوانین امنیت بیشتر این ایالت را تضمین می‌کند.
گروه‌های طرفدار آزادی مدنی می گویند، این قوانین به طور نامتناسبی جوامع آسیب پذیر را تحت تأثیر قرار داده وآزار و اذیت آن‌ها را در پی خواهد داشت.
قوانین مقابله با چاقوکشی در نیوساوت ولز در واقع از قوانین معروف جک بیزلی در کوئینزلند الگوبرداری شده است. جک بیزلی نوجوانی بود که در سال 2019 در گلد کوست بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید.
پلیس کوئینزلند از حدود یک سال پس از وضع قوانین جک بیزلی، بیش از 500 سلاح سرد را کشف و ضبط کرده است.
براساس این قوانین برای فروش چاقو به یک کودک کمتر از 16 سال مجازات 11000 دلار جریمه، 12 ماه زندان یا هر دو مورد تعیین شده است. علاوه براین فروش چاقو به نوجوانان 16 یا 17 ساله بدون دلیل موجه نیز ممنوع است.

سناتور افغان و متهم کردن اسرائیل و بیکار شدن !! 06/06/2024

https://youtu.be/8TFt4mGygVA?si=SAF_9A8o-b9yTusn

سناتور افغان و متهم کردن اسرائیل و بیکار شدن !! طرف در کشور خودش بچه را گذاشتن به حراج برای فروش و هموطناش میلیون میلیون مهاجر شدن با سخت ترین شرایط ! هموطن خودش در استرالیا یک دهه ویزا نگرفته یکبار صداش د...

06/06/2024

وکیل رسمی مهاجرت در کشور استرالیا جناب حسن ایزدنیا وکیل رسمی مهاجرت .
شماره تماس دفتر :

Tel: 03 9013 5600

Mobile: 0477 444 700


Regal Migration Services

06/06/2024

حمایت بیجا و عصبانی کردن نخست وزیر استرالیا و بیکار شدن سناتور افغان در استرالیا

فاطمه پیمان که اسراییل را متهم کرده بود و باعث عصبانیت نخست وزیر استرالیا شده بود از کار بیکار شد !!!!!!

فاطمه پیمان از عضویت در دو کمیته مجلس استعفا کرد

فاطمه پیمان، سناتور افغان‌تبار حزب حاکم کارگر آسترالیا، که دو هفته پیش اسراییل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده بود، از عضویت در دو کمیته روابط خارجی مجلس استعفا کرد.

🔻🇦🇺🔻🇦🇺🔻🔻🇦🇺🔻🇦🇺

05/06/2024

دولت استرالیا قصد دارد به منظور افزایش حمایت از مصرف‌کنندگان، با وضع قوانین سختگیرانه بر شیوه معامله الان بخر، بعدا پرداخت کن، شرکت‌هایی مانند زیپ(Zip )، افترپی (Afterpay ) را ملزم کند تا نظارت بیشتری بر وضعیت مالی مشتریان جدید خود اعمال کنند.
براساس قوانین جدید که توسط استفان جونز،معاون وزیر خزانه‌داری استرالیا، به منظور بررسی به پارلمان تسلیم شد، کاربران جدید این شرکت‌ها لازم است پیش از هر اقدامی مدارک کافی برای مشخص شدن سطح درآمد و اعتبارسنجی خود را ارائه دهند.
شرکت‌های خدمات الان بخر،بعدا پرداخت کن نیز موظف هستند، مجوز اعتبار استرالیا(Australian credit licence) را داشته و ضمن عضویت در سازمان شکایات مالی استرالیا (Australian Financial Complaints Authority) ، از روند و شیوه کارآمدتری برای حل اختلاف استفاده کنند.
انتظار می‌رود این لایحه امروز چهارشنبه پنجم جون در پارلمان در دستور کار قرار بگیرد.
موسسه فایندر در ماه مارس فاش کرد، در طول شش ماهه گذشته نزدیک به 40 درصد از استرالیایی‌ها از خدمات الان بخر، بعدا پرداخت کن بهر‌مند شدند.

05/06/2024

طرح نمایندگان برای جریمه کسب‌وکارهایی که پول نقد نمی‌پذیرند
حرکت استرالیا به سوی یک جامعه بدون پول نقد اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و حالا تعدادی از نمایندگان پارلمان در تلاش برای کند کردن این وضعیت، برای کسب‌وکارهایی که از پذیرش پول نقد خودداری می‌کنند، جریمه‌های سنگینی مدنظر دارند.
استفاده از پول نقد در سال‌های اخیر به دلیل محبوبیت روزافزون پرداخت‌های دیجیتالی به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما اندرو گی، باب کاتر و دای لو، نمایندگان مستقل فدرال می‌خواهند از منسوخ شدن اسکناس و سکه جلوگیری کنند.
این نمایندگان در هفته جاری «طرح حفظ تراکنش‌های نقدی در استرالیا ۲۰۲۴» را به مجلس ارائه کردند و تاکید دارند که چنین قانونی برای حفظ در دسترس بودن و پذیرش پرداخت‌های نقدی در سراسر کشور ضروری است.
این نمایندگان می‌گویند بسیاری از استرالیایی‌های ساکن مناطق دورافتاده و غیرشهری و افراد مسن، یا نمی‌توانند به پرداخت‌های آنلاین دسترسی پیدا کنند یا این فرآیند را بسیار دشوار می‌دانند.
گی گفت: بسیاری از مردم، در حوزه انتخابیه من و همچنین در سراسر کشور، این نگرانی و ترس را دارند که استفاده از پول نقد برای تراکنش‌ها در استرالیا به تدریج کنار گذاشته شود.
وی افزود: در حالی که قانون اسکناس و سکه را به عنوان وجه قانونی در نظر می‌گیرد، در حال حاضر هیچ الزام قانونی برای پذیرش اسکناس یا سکه برای تراکنش‌ها در استرالیا وجود ندارد. به عبارت دیگر، حمل اسکناس‌های استرالیایی به این معنی نیست که شما قادر خواهید بود خرید خود را به صورت نقدی انجام دهید. این موضوع کاملاً به اختیار کسب‌وکار است و اگر یک کسب‌وکاری بگوید که پول نقد نمی‌پذیرد، نمی‌توان او را مجبور به پذیرش کرد.
این طرح تصریح می‌کند که شرکت‌هایی که کالا و خدمات را در «محیط‌های حضوری» ارائه می‌دهند، موظفند پرداخت نقدی تا سقف ۱۰ هزار دلار را بپذیرند.
در صورت تصویب این طرح، برای افرادی که از این قانون سرپیچی کنند حداکثر تا ۵ هزار دلار و برای شرکت‌ها تا ۲۵ هزار دلار جریمه در نظر گرفته می‌شود. البته در طرح معافیت‌هایی هم برای موارد مهم در نظر گرفته شده است.
کاتر، نماینده حوزه انتخابیه کندی گفت: حفظ پول نقد به مردم این اطمینان را می‌دهد که در مورد چگونگی پرداخت خود حق انتخاب دارند.
کاتر نیز تصریح کرد: گرفتن حق انتخاب و آزادی از مردم، اساسا ناعادلانه است.
وی افزود: اگر به سمت جامعه بدون پول نقد حرکت کنیم، کنترل خود را به دست تعداد کمی از مدیرعامل‌هایی که بانک‌ها را اداره می‌کنند، واگذار می‌کنیم. این افراد میلیون‌ها دلار درآمد دارند و می‌توانند تنها با یک کلیک روی یک دکمه، درباره پول ما تصمیم بگیرند.
اوایل امسال، کاتر زمانی که در یک کافه قصد پرداخت صورت‌حساب غذا را با اسکناس ۵۰ دلاری داشت، با امتناع از پذیرش پول نقد توسط آن کافه مواجه شد و در پی آن، بحثی داغ را در مجلس استرالیا برانگیخت.
کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا می‌گوید کسب‌وکارها می‌توانند انتخاب کنند که کدام نوع پرداخت را بپذیرند؛ به شرطی که قبل از خرید، شرایط پرداخت را به خریداران اطلاع دهند.
منبع: ۹ نیوز

https://www.9news.com.au/national/campaign-against-cashless-revolution-launched-by-federal-mps/157a2803-3833-4a7f-9770-64c729331143

05/06/2024

ارتش استرالیا به سربازان کشورهای خارجی اجازه خدمت می‌دهد
نیروی دفاعی استرالیا به منظور افزایش تعداد نیروهای خود، به سربازان کشورهای خارجی از جمله انگلستان اجازه خدمت می‌دهد.
استرالیا در حالی با کمبود نیروی انسانی در نیروهای دفاعی مواجه است که برای مقابله با آنچه «تهدیدات رو به رشد منطقه‌ای» عنوان شده، به تقویت نیروهای مسلح خود نیاز دارد.
از ماه جولای، شهروندان نیوزیلند که اقامت دائم استرالیا را دارند می‌توانند برای پیوستن به ارتش اقدام کنند و از سال آینده این امکان برای افراد کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا نیز فراهم خواهد شد.
ریچارد مارلس، وزیر دفاع استرالیا، گفت: تغییرات در شرایط پذیرش نیروهای دفاعی برای مقابله با چالش‌های امنیتی کشور در طول دهه آینده و فراتر از آن ضروری است.
وی با اشاره به «آنزاک» به سابقه جنگ مشترک استرالیا و نیوزیلند در کنار هم در گالیپولی در جنگ جهانی اول اشاره کرد.
استرالیا در سال‌های اخیر به دنبال تقویت روابط خود با انگلستان و آمریکا بوده و در سال ۲۰۲۱ پیمان دفاعی AUKUS را با هدف مقابله با گسترش نظامی چین در منطقه هند-اقیانوسیه امضا کرد.
استرالیا، انگلستان، آمریکا، کانادا و نیوزیلند همچنین در زمینه تبادل اطلاعات در چارچوب اتحادیه‌ای به نام Five Eyes همکاری نزدیکی با هم دارند.
تمرکز اصلی استرالیا بر جذب نیرو از همی کشورهاست، اما مت کیو، وزیر نیروی انسانی دفاعی، گفته است که از اول ژانویه هر فردی که اقامت دایمی استرالیا را داشته باشد، واجد شرایط درخواست دادن برای پیوستن به نیروهای دفاعی خواهد بود.
دولت کانبرا بارها نگرانی‌های فزاینده خود را در مورد رفتارهای پکن ابراز کرده و بررسی استراتژیک نیروی دفاعی استرالیا که سال گذشته منتشر شد، به رشد و حفظ نیروی کار بسیار ماهر دفاعی به عنوان یک اقدام کلیدی برای مقابله با چین تاکید کرده بود.
دولت قبلی در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای معادل ۳۸ میلیارد دلار استرالیا (۲۵٫۴ میلیارد دلار آمریکا) برای افزایش ۳۰ درصدی تعداد پرسنل نظامی در دو دهه آینده اعلام کرده بود.
به گفته کیو، نرخ پایین بیکاری در استرالیا باعث شده که جذب نیرو بسیار دشوار شود.
آمارهای اخیر دولت که نشان می‌دهد نیروی دفاعی استرالیا در حال حاضر حدود ۴۴۰۰ نفر کمبود نیرو دارد.
کسانی که مایل به پیوستن به نیروی دفاعی هستند، علاوه بر رعایت استانداردهای ورود به این نیرو و الزامات امنیتی، باید بیش از یک سال مقیم دائم استرالیا بوده باشند و در دو سال گذشته در ارتش خارجی خدمت نکرده باشند.
به گفته کیو، این افراد همچنین باید واجد شرایط شهروندی استرالیا باشند. شهروندی پس از ۹۰ روز به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که برای ادامه خدمت در نیروی دفاعی، باید این شهروندی را بپذیرند.
منبع: بی‌بی‌سی

https://www.bbc.com/news/articles/cv22v0wg8v3o

05/06/2024

⭕️ پنج میلیون نفر در چهار روز ترامپ را در تیک‌تاک دنبال کردند

♦️در فاصله چهار روز پس از رای هیات منصفه دادگاه عالی نیویورک به مجرم شناختن دونالد ترامپ در پرونده «پرداخت حق‌السکوت» تعداد دنبال‌کنندگان او در شبکه اجتماعی تیک‌تاک که بین نوجوانان و جوانان محبوب است به بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید. این درحالی است که کارزار انتخاباتی جو بایدن در تیک‌تاک حدود ۳۵۷ هزار دنبال‌کننده دارد.

05/06/2024

جنجال بر سر حقوق ۶۰۰ هزار دلاری نویسنده متن سخنرانی‌های بیل شورتن
پرداخت ۶۰۰ هزار دلار در دو سال به فردی برای نوشتن متن سخنرانی‌های بیل شورتن صدای بسیاری از جمله نمایندگان پارلمان را درآورده است.
خدمات استرالیا (Services Australia) تأیید کرده که جولیان استوارت، یک قرارداد دولتی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار در سال را امضا کرده که قرار است برای دو سال اجرا شود.
پروفایل لینکدین خانم استوارت بیان می‌کند که نقش او ارائه «خدمات گفتارنویسی قراردادی به خدمات استرالیا (Services Australia) و بیل شورتن است که مسئول طرح ملی بیمه معلولیت و وزیر خدمات دولتی است.
دستمزد او به طور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که اکثر سخنرانی نویسان ارشد دریافت می‌کنند، که حدود ۱۴۰ هزار دلار در سال است.
در حال حاضر ۲۰۱ کارمند رسانه‌ای و ارتباطی در سرویس خدمات استرالیا مشغول به کارند که دو نفر از آنها سخنرانی نویس هستند.
مقامات خدمات استرالیا تأیید کرده‌اند که کارکنان آن در ۱۲ ماه گذشته هیچ سخنرانی برای آقای شورتن ننوشته‌اند.
دفتر آقای شورتن سوالات شبکه خبری ای‌بی‌سی را در این زمینه و چرایی استخدام یک سخنرانی‌نویس دیگر، به اداره خدمات ارجاع داده است.
هم‌زمان سوالات بسیاری درباره استخدام چنین فردی با چنین مبلغی وقتی که خیلی از خدمات به دلیل مشکل مالی روی زمین مانده‌اند، مطرح شده است که پاسخ درستی دریافت نکرده‌اند.
منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی

https://www.abc.net.au/news/2024-06-03/speechwriter-paid-300k-annually-to-assist-bill-shorten/103928556

04/06/2024

تعطیلات آخر هفته طولانی ماه جون در راه است. اما روز تعطیل رسمی به مناسبت بزرگداشت تولد پادشاه چالرز که به "زادروز پادشاه(King's Birthday)" معروف است در ایالت‌ها و قلمروهای استرالیا متفاوت است.
به همین دلیل روز دوشنبه دهم جون 2024 در سرتاسر کشور تعطیل رسمی نیست. به بیانی دیگر این روز در همه ایالت‌ها و قلمروها به غیر از ایالت‌های استرالیای غربی و کوئینزلند تعطیل رسمی خواهد بود.
در استرالیای غربی روز دوشنبه 23 سپتامبر 2024 و در کوئینزلند روزدوشنبه 7 اکتبر 2024 به مناسبت تولد پادشاه تعطیل است.
برخلاف کریسمس و گود فرایدی، اکثر فروشگاه‌ها در تعطیلات رسمی زادروز پادشاه باز هستند، اما ممکن است ساعات کاری آن‌ها متفاوت باشد. علاوه براین، میخانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند در تعطیلات رسمی باز باشند، اما برخی مکان‌های کوچکتر ممکن است تعطیل شوند.
انتظار می‌رود وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز طبق روال عادی مسافران را جابجا کنند، با این حال ممکن است در جدول زمانی تردد آن‌ها نیز تغییراتی ایجاد شود.

04/06/2024

به دنبال اعتراف اندرو جایلز، وزیر مهاجرت استرالیا، به نادرست بودن ادعای هفته گذشته خود مبنی بر کنترل مهاجران آزاد شده از بازداشتگاه‌های مهاجرتی با استفاده از پهباد، موجی از انتقادت، به ویژه از طرف وزیر کشور سایه، به سوی وی سرازیر شد.
وی همچنین گفته بود، دولت استرالیا 250 میلیون دلار برای حمایت از سازمان‌های مجری قانون برای ردیابی بازداشت شدگان مهاجرتی آزاد شده سرمایه‌گذاری کرده و بخش قابل توجهی از این اعتبار را به برنامه پهبادهای نظارتی اختصاص داده است.
آقای جایلز با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت، بیان این موضوع براساس اطلاعات ارائه از طرف وزارتخانه مطبوعش صورت گرفته بود.

04/06/2024

افزایش حداقل دستمزدها از ماه آینده اجرایی می‌شود
پس از تصمیم کمیسیون کار عادلانه استرالیا برای افزایش حداقل دستمزد، حدود ۲٫۶ میلیون استرالیایی در آغاز ماه آینده از افزایش حقوق برخوردار می‌شوند، اما همه از این تصمیم راضی نیستند.
حداقل دستمزد در اول جولای ۳٫۷۵ درصد افزایش یافته و از ۲۳٫۲۳ دلار در ساعت به ۲۴٫۱۰ دلار افزایش می‌یابد. برای کسی که یک هفته تمام وقت ۳۸ ساعت کار می‌کند، این معادل ۳۳ دلار اضافی در هفته است، اگرچه همانطور که کمیسیون کار عادلانه اشاره کرد، اکثر کارگرانی که از حداقل دستمزد برخوردارند کمتر از آن دریافت می‌کنند.
در حالی که این افزایش مورد استقبال بسیاری از کارگران قرار خواهد گرفت، مشاغل کوچک اما با این تصمیم ضربه می‌خورند. این افزایش دستمزدها برای بسیاری از مشاغل کوچک به معنی افزایش انرژی، اجاره، بیمه و هزینه‌های پرداخت وام خواهد بود.
لوک آچترسترات، مدیر اجرایی شورای سازمان‌های کسب‌وکار کوچک استرالیا، گفت: این افزایش ۳٫۷۵ درصدی در هزینه‌های دستمزد، زمانی که بهره‌وری سالانه ۱٫۲ درصد است، نویدبخش خبرهای خوبی برای مشاغل نیست…افزایش ۵۰ دلاری در دستمزدها به معنای افزایش ۵۹ دلاری در مجموع هزینه‌های کسب و کارهای کوچک است.
با این حال، دولت فدرال از این افزایش دستمزد برای کارگران استقبال کرده است. جیم چالمرز، خزانه دار گفته است: این افزایش دستمزدی است که کارگران کم دستمزد به آن نیاز دارند و سزاوار آن هستند. این یک برد برای ۲٫۶ میلیون کارگر و عزیزانشان است. این بدان معناست که کارگران با حداقل دستمزد ۳۳٫۱۰ دلار در هفته و ۷۱۳ دلار بیشتر در سال دریافت می‌کنند. این به معنای پول بیشتر در جیب کارگران کم‌درآمد و کمک بیشتر به هزینه‌های زندگی است.
منبع: ۹ نیوز

https://www.9news.com.au/national/minimum-wage-australia-fair-work-commission-decision/df169dad-f418-4ded-a827-bdc693b7c3a7

03/06/2024

زن بریتانیایی: به استرالیا نیایید، کوالا ندارد!
یک زن بریتانیایی که شش ماه است برای زندگی به استرالیا آمده، از اقامت خود تاکنون ناراضی است و با ناامیدی گفته استرالیا آن چیزی را که او برای دیدنش آمده، ندارد.
او که تاکنون حتی یک نمونه از این نماد معروف استرالیا را هم ندیده است، به دیگران هشدار داده از سفر به استرالیا خودداری کنند و این کشور را به عنوان یک «کلاهبرداری» خطاب کرده است.
الا ویلسون گفته حتی یک کوالای بومی هم در طبیعت ندیده است. این بریتانیایی که در نوسا در کوئینزلند مستقر است، گفته که علائم را دنبال کرده و از مناطقی دیدن کرده که به‌خاطر زیستگاه‌‌های کوالا شناخته می‌شوند – با وجود این، او هنوز حتی یکی از آنها را هم ندیده است.
ویلسون که به گفته خودش به جاهای زیادی رفته که به داشتن کوالا معروفند، افکار خود را در ویدئویی در TikTok به اشتراک گذاشته و گفته است: «استرالیا یک کلاهبرداری است. نیایید.»
او افزوده است: «من باور نمی‌کنم که آنها اینجا [در استرالیا] زندگی می‌کنند. آنها کجا هستند؟ مطلقاً هیچ جا. من نزدیک به شش ماه است که در استرالیا هستم. اما حتی یک کوالا هم ندیده‌ام. این یک کلاهبرداری است و آنها وجود ندارند.»
منبع: یاهو نیوز

https://au.news.yahoo.com/british-expats-wild-claim-about-australia-its-a-scam-073338187.html

03/06/2024

پس از تصمیم دولت استرالیا به اخراج اجباری پناهجویان و خطر قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه کشورهایی که سفر شهروندانش به استرالیا ممنوع می‌شود، جمهوری اسلامی اعلام کرد مایل است گفت‌و‌گوها در مورد پذیرش پناهجویان اخراج‌شده را از سر بگیرد.
در حالی که اندرو جایلز، وزیر مهاجرت استرالیا، همچنان با مسئله اجازه ماندن غیراسترالیایی‌های متهم به جرایم جدی درگیر است، دیپلمات ارشد ایران در استرالیا پیشنهاد داده است مذاکرات برای «توافق پذیرش مجدد» ایرانیان که از سال ۲۰۱۸ متوقف شده بود، احیا شود.
یکی از مسائل باقی‌مانده از ورود ۵۰ هزار پناهجو به استرالیا در دولت‌های قبلی این است که این کشور قادر نیست تعداد زیادی از ایرانیانی را که درخواست‌ پناهندگی‌شان رد شده است اخراج کند، زیرا تهران از پذیرش شهروندانی که به‌اجبار بازگردانده می‌شوند امتناع می‌کند.
پیش از برگزاری جلسه رسیدگی دادگاه عالی به پرونده مردی ایرانی که به بازداشتش اعتراض داشت، دولت استرالیا تلاش کرد قوانینی را تصویب کند که به‌موجب آن، افرادی که از همکاری و پذیرش تصمیم اخراجشان از استرالیا خودداری می‌کنند احتمال دارد با مجازات زندان مواجه شوند. علاوه بر این، سفر شهروندان کشورهایی مانند ایران که از پذیرش پناهجویان اخراج‌شده خودداری می‌کنند، به استرالیا ممنوع خواهد شد.
به گزارش ایندیپندنت، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه سابق استرالیا، تلاش کرده بود تا با تهران به توافق برسد که پناهجویان اخراج‌شده را بپذیرد. احمد صادقی، سفیر ایران در استرالیا، گفت پیش‌نویس تفاهم‌نامه در سال ۲۰۱۸ بین دو طرف ردوبدل شده بود اما موضوع از آن زمان موضوع متوقف مانده است.

03/06/2024

اندرو گیلز، وزیر مهاجرت استرالیا، ابطال ویزای بیش از 20 مهاجر دارای سوء سابقه کیفری را مورد تایید قرار داد.
پیش‌تر، دولت فدرال ویزای مهاجران فاقد مجوز شهروندی را که به جرائمی از قبیل قتل، تجاوز جنسی و قاچاق مواد مخدر متهم شده بودند، را لغو کرده بود.
این اقدامات پس از تصمیم دادگاه تجدید نظر استرالیا که آزادی گروهی از مهاجران دارای سوء سابقه کیفری از جمله یک مرد متهم به چاقو زدن به یک دختر 22 ساله و یک مرد متهم به تجاوز جنسی به یک دختر 13 ساله را در پی داشت، صورت گرفته است.
آزادی این افراد که براساس دستورالعمل 99 ویزای آن‌ها لغو شده بود، آقای گیلز در معرض انتقادات شدید قرار داد.
به گفته سخنگوی وزیر مهاجرت استرالیا،قرار است در اسرع وقت دستورالعمل وزارتی جدید تهیه و جایگزین دستورالعمل 99 شود.

03/06/2024

خودروهای چینی قلب استرالیایی‌ها را فتح می‌کنند
جاده‌های استرالیا برای مدت‌های طولانی تحت تسلط خودروهای ژاپنی، آلمانی و آمریکایی بوده؛ اما چین نیز به سرعت جای خود را در میان این غول‌های خودروسازی باز کرده است.
امسال خودروهای چینی با پیشی گرفتن از کره‌جنوبی با خودروهایی مانند کیا و هیوندایی، به رده سومین انتخاب محبوب استرالیایی‌ها برای خرید خودروهای نو رسیده‌اند.
رشد خودروهای چینی در استرالیا بسیار سریع بوده به طوری که از ۴ هزار و ۱۵۴ دستگاه در سال ۲۰۱۴ به ۱۹۳ هزار و ۴۳۳ دستگاه در سال گذشته رسیده‌اند.
اما در شرایطی که استرالیایی‌ها در دام عشق خودروهای چینی افتاده‌اند، سایر کشورهای غربی سعی دارند از نفوذ صنعت خودروسازی چین جلوگیری کنند.
موفقیت صنعت خودرو چین در آمریکا با واکنش تندی مواجه شده و کاخ سفید ماه گذشته، مالیات مرزی خودروهای برقی چینی را از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داده است.
تعرفه‌گذاری تلاشی برای حفظ صنعت خودرو آمریکا در برای رقبای چینی است.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در مقابل سایر صادرات چین از جمله تراشه‌های کامپیوتری، باتری و فولاد نیز موضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کرده است و معتقد است که چینی‌ها رقابت نمی‌کنند، بلکه کلک می‌زنند.
اروپا نیز که نگران صنعت چند میلیارد دلاری خودرو این قاره است، نگران موفقیت چینی‌ها در این بازار است.
کمیسیون اروپایی در ماه سپتامبر گذشته تحقیقات در این مورد را آغاز کرده که آیا باید بر واردات از چین تعرفه‌گذاری کند یا نه. قرار بوده که تصمیم کمیسیون اروپایی در این زمینه، اوایل ماه جاری (ژوئن) اعلام شود.
اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپایی گفت: قیمت خودروهای برقی با بهره‌مندی از یارانه‌های هنگفت دولتی به طور مصنوعی پایین نگه داشته می‌شود. این خودروها در حال غرق کردن بازارهای جهانی هستند.
چین البته این اتهامات را رد می‌کند. وزارت بازرگانی چین اعلام کرده که تعرفه‌های ایالات متحده به شدت بر فضای همکاری دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت.
چرا چین اینقدر موفق است؟
اگرچه واکنش منفی به صنعت خودروسازی چین اخیرا و به سرعت شکل گرفته، موفقیت این صنعت یک شبه به دست نیامده است.
دولت چین دهه‌هاست که سعی می‌کند به صنعت خودروسازی خود برای رسیدن به غول‌های اروپا، آسیا و ایالات متحده کمک کند.
مارینا ژانگ، از مؤسسه روابط استرالیا و چین در دانشگاه فناوری سیدنی، گفت: سیاست‌های صنعتی قابل توجه و یارانه‌های مالی به رشد صنعت خودروهای برقی چین کمک کرده است؛ اما چین چندین مزیت رقابتی دیگر هم دارد.
وی گفت: بخش عمده‌ای از زنجیره تامین صنعت خودروهای برقی در چین است. بنابراین این کالاها زمان بسیار کوتاه‌تری برای رسیدن به دست تولیدکننده دارند. در حالی که صنعت خودرو اروپا باید از چند قاره، نیازهای خود را تامین کند.
به گفته وی، خودروسازان چین همچنین می‌توانند از تخصص موجود این کشور در تولید باتری استفاده کنند که هزینه‌ها را بیشتر کاهش می‌دهد.
ژانگ گفت: سابقه حمایت دولت از این بخش، رقابت داخلی شدیدی را ایجاد کرده است، به طوری که صدها استارت‌آپ خودروهای برقی در این کشور فعالیت می‌کنند. همچنین نیمی از ۲۰ تولیدکننده برتر خودروهای برقی در جهان چینی هستند.
چرا استرالیایی‌ها خودروی چینی می‌خرند؟
عوامل متعددی در افزایش محبوبیت خودروهای چینی در استرالیا نقش دارند. افزایش آگاهی مصرف‌کننده، قیمت‌های رقابتی، پیشرفت‌های فناوری و کاهش تعرفه‌ها به لطف توافقنامه تجارت آزاد استرالیا و چین همگی به افزایش این محبوبیت کمک کرده‌اند.
رشد بازار خودروهای چینی، به ویژه در بخش خودروهای برقی قوی است، به طوری که ۷۲ هزار و ۳۴۲ دستگاه خودرو از ۸۶ هزار و ۸۲۸ خودروی برقی فروخته شده در استرالیا در سال گذشته چینی بودند.
سخنگوی اتاق صنایع خودروی استرالیا (FCAI) بر با تاکید تأثیر مثبت افزایش رقابت گفت: طیف وسیع‌ خودروهای تولید چین به مصرف‌کنندگان استرالیایی انتخاب بیشتری داده و به آنها امکان می‌دهد خودروهایی را پیدا کنند که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت داشته باشد.
اما توجه به این نکته ضروری است که کل فروش‌ از مبدا چین مربوط به برندهای چینی نیست. داده‌های FCAI نشان می‌دهد که نزدیک به یک چهارم از ۲۰۰ هزار خودروی تولید چین که در سال گذشته در استرالیا فروخته شده، خودروهای برقی شرکت آمریکایی تسلا بوده است. این شرکت در کارخانه عظیم خود در شانگهای سالانه تا ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. علاوه بر این، خرید برند ولوو از سوی جیلی نیز این معادله را پیچیده‌تر می‌کند.

https://www.abc.net.au/news/2024-05-31/chinese-cars-third-most-popular-in-australia/103909144

Want your business to be the top-listed Advertising & Marketing Company in Melbourne?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

خوشحالی مردم در شهر ملبورن استرالیا لحظاتی پیش 🔴 در یک عملیات ویژه نیروهای اسراییلی موفق به نجات چهار نفر از ربوده شدگان...
سیدنی استرالیا و بستن خیابان توسط مسلمان و نماز خواندن!‏🔻🇦🇺🔻🇦🇺🔻🔻🇦🇺🔻🇦🇺#اخبار_استرالیا #ملبورن_استراليا #سیدنی_استرالیا #گ...
مسلمان افغان و کشتن پلیس آلمان و ناراحتی همکاران پلیس 😞😞❤️
خوشحالی مردم در شهر ملبورن استرالیا لحظاتی پیش 🔴 در یک عملیات ویژه نیروهای اسراییلی موفق به نجات چهار نفر از ربوده شدگان...
گذاشتن زباله در سطل دیگران؛ کاری غیرقانونی یا غیراخلاقیویدئوی اعتراف و اعتراض یک مادر استرالیایی در خصوص گذاشتن زباله در...
شهروندان استرالیایی با نشر این ویدیوها در دنیای مجازی به جد خواستار این هستند که در استرالیا هیچ آرامش و امنیتی ندارند آ...
🔴 مقام طالبان:«امنیت در افغانستان برقرار است، افغان ها باید از ایران برگردند»
با سفیر جدید استرالیا در ایران آشنا شوید.وی می‌گوید: من و همسرم سی سال پیش شیفته ایران شدیم.باید دید ایشان کی به حوزه عل...
جایزه امسال دومین مسابقه هیجان انگیز و خطرناک "بدو دنبال پنیر" یا "پنیر غلتان" مردان که با حضور صدها نفر در کوپرز هیل در...
منبع خبر : شهروندان چند هفته گذشته طبق اطلاع رسانی انجام شده یک خانم افغان در محل بازگشت از محل کار متاسفانه در تصادف جا...
🔴‏ گرازپدری که به خانم ایرانی حمله کرد شناسایی شد: ‏ حکمت ( ابوزینب ) شیعی عراقی ‏راننده اوبر‏ ماشین مرسدس  V CLASS ‏شما...
اومد بساط کشف حجاب را جمع کنه خودش را انداختن داخل گونی سیب زمینی 😂😂😂 ابرام میگن باسنت از چندجا سوختگی شدید داشته 😂😂😂#اب...

Telephone

Address


Melbourne, VIC
3421
Other Advertising/Marketing in Melbourne (show all)
August August
21 David Street
Melbourne, 3121

The award winning creative agency with a digital view.

Nel Cooray - Customer Engagement Specialist Nel Cooray - Customer Engagement Specialist
Unit1, 30 Tower Court
Melbourne, 3174

Th journey of a lifetime.

Salt Marketing Salt Marketing
Level 17, 30 Queen Street
Melbourne, 3000

Leading marketing and design agency based in Melbourne.

Imaginitis Imaginitis
Melbourne

Branding and Communication consultants

Christom Web Design Christom Web Design
21 Budd Street
Melbourne, 3066

Website design & development. Wordpress, design, mobile, e-commerce, development. Christom Pty Ltd t

Instani Instani
Suite 810, 1 Queens Road
Melbourne, 3004

Instani is a leading full service web design company. We are a business providing technology service

Melon Media Melon Media
Level 5, 250 Queen Street
Melbourne, 3000

Melon Media is a boutique email marketing agency with a versatile email marketing system called melonMail.

Red Crayon Red Crayon
10 Willis Lane
Melbourne, 3188

A creative advertising agency with a team of clever marketing strategists, creatives, planners and w

The Print Place The Print Place
155 Poath Road
Melbourne, 3163

Business Cards, Brochures, Posters, Booklets, Promotional Products, Stationery.......and much much more

MEL in MELbourne MEL in MELbourne
32 Bray Street, South Yarra
Melbourne, 3141

I will be sharing helpful tips and experience in life related to money matters

Fundamentals of Fb ads Fundamentals of Fb ads
Melbourne
Melbourne, 32907

Learn the fundamental skills of FB Ads that will skyrocket your Cleaning business

HyperBlue Media HyperBlue Media
Melbourne

We’re passionate about helping brands find their creative voice. Our agency aims to help our clients thrive in a changing omni-channel world and leverage their unique strengths to ...