Onboard

Organizujemy sportowe szkolenia żeglarskie, treningi i regaty Wielkopolskiej Ligi Żeglarskiej oraz match racingowe.

Bazą Onboard jest Jacht Klub Wielkopolski w Poznaniu.

23/05/2024

✨ KASIA ✨

AKADEMICKĄ MISTRZYNIĄ POLSKI 🏆

Kasia, w załodze z Hanią Dzik i Magdą Placzke, wygrały AMPy - jedną z najtrudniejszych imprez żeglarskich świata (z niejednego powodu) 🙃

Kasia Harc, jesteśmy w opór dumni 👏👏👏

A teraz wracaj, bo Śląska czeka 😂

Photos from Onboard's post 20/05/2024

🥈🥈🥈🥈

Z medalami takiego koloru wracamy z Sopotu z drugiej rundy 1 Ligi Polska Liga Żeglarska. Wydawało nam się, że pierwsza runda obfitowała w dziwne sytuacje, ale teraz ta dawka została zwiększona. Strach się bać, co się wydarzy w Gdyni ;)

Podczas piątkowych treningów mieliśmy piękne kilkanaście węzłów z falą pozwalającą na surfing. Ćwiczyliśmy go do oporu testując różne opcje pracy balastem. Prognoza zapowiadała podobne warunki na sobotę, ale już po treningu stwierdziliśmy, że może się okazać, że jednak będzie płasko.

Nie spodziewaliśmy się, że aż tak :) Po sobotniej odprawie wyszliśmy na akwen, odczekaliśmy 30 minut i wróciliśmy do sopockiej mariny. Miało być mniej, ale chyba nikt się nie spodziewał, że wiatru nie będzie wcale. W połowie dnia pojawił się stabilny wschodni wiatr, który od razu przyszedł z falą, co sprawiło, że halsówki były trudne technicznie. Prędkościowo świetnie się czuliśmy w tych warunkach. W pierwszym wyścigu, pomimo słabego startu, bardzo szybko dorwaliśmy czołówkę, a cierpliwość na ostatnim pełnym pozwoliła na czysty tor na laylinie na pin. Na ostatniej prostej wygraliśmy prędkościowy pojedynek z załogą Floty Gdynia, która zwykle jest bardzo szybka. Nastroje były tym lepsze, że drugi wyścig prowadziliśmy od startu do mety i wygraliśmy z ogromną przewagą.

Kiedy wydawało się, że nic nie może nam przeszkodzić, przeszkodziliśmy sobie sami 🙃 W trzecim wyścigu mieliśmy dobry start z lewej strony, przed laylinem dostaliśmy miejsce do zwrotu i w trzy łódki razem z Niesulicami i Iskrą zbliżaliśmy się do prawego laya. Wtedy wpadliśmy na bardzo głupi pomysł 🤦 Przed laylinem spróbowaliśmy odpaść i skleić się z Niesulicami. Dystans był trochę za duży, żeby mogło się to udać. Reszta potoczyła się szybko. Iskra, widząc że jest ciasno, zdecydowała się na zwrot na ciasnym layu, Niesulice też przełożyły się na prawy, a my zdecydowaliśmy się na przejście za rufami. Przy mocnym odpadaniu Niesulice przykryły nas swoimi żaglami, polecieliśmy na nawietrzną i zderzyliśmy się z Iskrą masztami 🤦 Nawet szybkie wykręcenie kary nie uratowało nas przed spadkiem na sam koniec. Byliśmy turbo szybcy, więc z 9. miejsca zrobiliśmy 5., ale szkoda nam było utraty dobrej pozycji na własne życzenie.

No i... wyścig nr 7. Chyba można mówić, że osławiony wyścig nr 7 ;) Startujemy jako druga łódka od pinu. Pod nami Iskra, wiemy że są szybcy, więc musimy mieć zapas separacji. Ostrzymy mocniej na jakieś 10 sekund do startu. Oskar mówi "na linii", potem "jesteśmy pod". Startujemy. Wkrótce i tak zaczynamy spadać na Iskrę i szukamy miejsca do zwrotu, które dostajemy dość szybko. Na lewym halsie widzimy, że wisi X, ale stwierdzamy, że to nie nasz. Ale wiecie jak to jest, i tak do tych dwóch minut się czeka w niepewności 🤔 Po dwóch minutach ulga - nie my. Po chwili zdejmują z trasy Iskrę prowadzącą wyścig. Nie ma co ukrywać, w ciszy, ale świętujemy 😉 Chwilę później, sami dostajemy czarną. Trochę nie wiemy, co się stało, ale start był ciasny, więc nie jesteśmy pewni jak było. Potem widzimy, że Flota też spływa. W sumie śmiesznie - trzy z czterech załóg walczących o podium dostały OCSa. Kwitujemy, że Niesulice mają wyścig za free i spływamy na zmianę. Na brzegu okazuje się, że nasz start jest nagrany. Nie widzimy nagrania, ale wiemy, że sędziowie obradują. W nocy dostajemy wiadomość, że wyścig zostanie powtórzony, z powodu błędu Komisji. Cieszymy się, że nas to uratowało, ale nie wzbudza to w nas większych emocji.

Czego nie można powiedzieć o innych 🙃
Na porannej odprawie atmosfera jak na zebraniu w prywatnej podstawówce. Wychowawca podjął jakąś decyzję, ale każdy z rodziców ma swoje rozwiązanie, które jest bardziej słuszne, "bo przecież za to płaci."

W Ekstraklasie taka decyzja przeszłaby bez większego echa. Załogi z meczowym doświadczeniem już nie raz, nie dwa powtarzały wyścigi. Resail jest normalną procedurą przy najmniejszych błędach Komisji, nie mówiąc o zdjęciu z trasy nie tych jachtów co trzeba. Dyskusja jest długa i nieprzyjemna. Nagranie wysłane chwilę później wszystkim załogom nie studzi emocji, ale my przynajmniej dostajemy potwierdzenie, że byliśmy na czysto.

Wiecie, że z drugiego dnia (do wyścigu finałowego) nie mamy ani jednej foty ❓ To chyba najlepiej podsumowuje nasze pływanie ;) Jest bardzo przeciętne. Kiepsko startujemy, decyzje taktyczne są niepewne, nie jesteśmy przekonani do wyboru stron i bramek. Ratuje nas tylko gaz na pełnych, bo nawet na halsówkach nie mamy przewagi prędkościowej z soboty. Miejsca 2, 4, 5, 3 spychają nas na czwarte miejsce. Mamy kilka punktów zapasu nad piątym, a do Sztormu i Niesulic przed nami tracimy tylko punkt.

Długo nie wiadomo czy wyścig finałowy się odbędzie. Wiatr wstaje i siada, ruszamy nawet z procedurą, która na szczęście jest przerwana. Po chwili przychodzi mocny wiatr z południa, Komisja ustawia trasę i jedziemy. Bardzo nas to cieszy, bo dobrze wiemy jak pływać przy tym kierunku.

Jak rzadko w tych regatach, dobrze startujemy. Dodatkowo Flota dostaje od nas karę, więc bardzo szybko mamy i czysty tor i swobodę ruchu. Niesulice, Sztorm, Garland i Iskra są pod nami. Przed moment w wirtualnej tabeli możemy nawet wygrać. Na środku trasy odpuszczamy ich i ruszamy do prawej strony. Wiemy, że wyda.

Na górnym znaku prowadzimy. Garland jest tuż za nami, ale dość komfortowo utrzymujemy miejsce do wykonania rufy. Dobra rufa i jesteśmy na layu na "komisyjną" bramkę. Dobry drop, Garland ku naszej radości wybiera drugą bramkę, a za nami idzie świetnie żeglujący Hals Gostynin. Po kilkudziesięciu metrach robimy zwrot doskonale wiedząc, że oddajemy prowadzenie. Wszystkie interesujące nas załogi poszły w lewo lub środkiem. Wolimy przypilnować. Na górze upewniamy się, że prawa była lepsza ;) Hals przechodzi nam przed dziobem, jeszcze krótki pojedynek na zwroty i wchodzimy na górę trzy długości za nimi. Na pełnym gonimy, wcześniej robimy rufę, ale brakuje nam 30 metrów trasy, żeby dogonić Hals.

Kończymy regaty na drugim miejscu, chociaż nie mamy poczucia, że sportowo zasłużyliśmy. Wygrywa w stu procentach zasłużenie KS Iskra Amw, która bez dwóch zdań jest najsilniejszą załogą w pierwszoligowej stawce. Na trzecim miejscu Sztorm Grupa, która będzie jeszcze mocno walczyć o awans. Żal nam załogi MKS "Marina" Niesulice, która drugi raz z rzędu minimalnie mija się z podium.

Sami siebie tymi regatami nie zachwyciliśmy. Przez większość weekendu byliśmy przeciętni, ale wystarczyło nam ligowego doświadczenia, żeby słabszy sportowo występ obronić w tabeli. Jak to mówią "na karcie wyników nie ma obrazków" 😉

Płynęliśmy w składzie:

P.S.
Dostaliśmy przed regatami bardzo dużo wiadomości kto i ile na nas postawił. Są lepsze sposoby marnowania pieniędzy :D Nie powtarzajcie tego w Gdyni. Postawcie na Iskrę ;)

17/05/2024

Sopot to najfajniejszy akwen Polska Liga Żeglarska ⛵ Kibice stojący nad łódkami są gwarantem dodatkowych emocji 🔥

Druga runda 1 Ligi przed nami 💪 Startujemy w składzie:
🟢 Szymon Jabłkowski

Dzisiaj trenowaliśmy w 20 węzłach od morza i fali na granicy surfingu. Jutro trochę mniej wiatru przy tym samym kierunku, a niedziela wygląda w prognozie bardzo dziwnie. To będą ciekawe regaty 🙃 Możecie nas śledzić na stronie PLŻ.

P.S. Tak, wiemy że wiele osób na nas postawiło. Ile przegracie❓ ;)

Już jutro rusza druga runda 1 Ligi! Jak nas śledzić?

👉🏻 na bieżąco na Instagramie oraz WhatsAppie (mamy nowy otwarty kanał informacyjny), gdzie będziemy relacjonować regaty co godzinę.

👉🏻 wyniki na żywo przez live tracking SAP, dostępny na naszej stronie oraz

Oczywiście można osobiście na Molo w Sopocie! Ścigamy się tak blisko brzegu, że bez problemu możecie nas obserwować bez wychodzenia na wodę 😊⛵️ zapraszamy!

👉🏻 Typowanie wyników - czas leci, zapraszamy do udziału w typowaniu wyników na naszej stronie internetowej - macie czas do soboty do godziny 10:00.

👉🏻Trwa też obstawianie wyników na BETFAN. Dla nowych graczy w BETFAN mamy specjalny bonus: 200% do wpłaty startowej z kodem REGATY.

👉🏻Więcej o naszych typach i przewidywaniach dowiecie się w piątkowym studio regatowym na naszym YouTube

A tak godzinowo wygląda plan weekendu ⬇️⬇️⬇️

Linki do wydarzeń i trackingu znajdziecie na naszej stronie www - kliknij „śledź regaty" i bądź z nami na bieżąco‼️

Sponsorzy:

Gospodarz Regat: Sopot i Molo-Marina SOPOT

06/05/2024

Już za moment 🔥

Całą załogą jesteśmy zaangażowani w organizację Wielkopolska Liga Żeglarska. W piątek poprowadzimy treningi dla załóg, a od soboty będziemy stawać na głowie, żeby wszyscy czuli się w Jacht Klub Wielkopolski komfortowo. I zawodnicy i kibice, których mamy nadzieję, że będzie jak najwięcej 😊

Do zobaczenia w weekend 👋

4️⃣ DNI ❗

do startu Wielkopolskiej Ligi Żeglarskiej 2024 ⛵

W piątek dzień treningowy, a w sobotę i niedzielę rozpocznie się rywalizacja 1️⃣4️⃣ załóg o awans do Polska Liga Żeglarska 🔥

Wyścigi potrwają:

Wielkopolski OZŻ

01/05/2024

Intensywny weekend za nami 🙃

⛵ W piątek organizowaliśmy AMPiW w żeglarstwie. Podczas jednodniowych regat rozegraliśmy 12 wyścigów na naszej flocie RS21. Zwyciężyła załoga Collegium Da Vinci, a wszystkie załogi na podium zmieściły się w 1 punkcie różnicy 🔥

⛵ W sobotę i niedzielę szkoliliśmy załogi z lig regionalnych: Grupa Regatowa Opensailing, Yacht Club Rzeszów i SKŻ Powidz - Sportowy Klub Żeglarski 💪 Pogodę trafiliśmy idealną z jednym słabowiatrowym i jednym ślizgowym dniem.

Już za dwa tygodnie - Wielkopolska Liga Żeglarska 🧡

Photos from Onboard's post 22/04/2024

❄️ WYGRYWAMY zimową rundę Polska Liga Żeglarska ⛵

Były to jednocześnie najbardziej wymagające i najdziwniejsze regaty, w jakich startowaliśmy. Z jednej strony nie dawał rady sprzęt, nie dawali rady arbitrzy i nie dawały rady załogi. Z drugiej, wszyscy zostali wystawieni na nieczęsto spotykaną próbę. W sobotę poszliśmy na wodę przy padającym śniegu i przenikliwym północnym wietrze. Niedziela uraczyła nas brakiem opadu, ale wiatru było już w okolicach 20 węzłów, a temperatura przez cały dzień nie przekroczyła 3 stopni. W takich warunkach warto zostawić sobie i innym duży margines błędu.

Regaty zaczęliśmy słabo, ale nie ma się czemu dziwić, gdyż w piątek po raz pierwszy w tym sezonie zeszliśmy na wodę w podstawowym składzie. Pierwsze trzy wyścigi poświęciliśmy na to, żeby sternik na nowo nauczył się startować. Wyniki 4, 9, 5 nie wróżyły dobrze, ale gdy przestało padać zrobiliśmy serię czterech wygranych wyścigów i ku swojemu zaskoczeniu kończyliśmy dzień na prowadzeniu dzielonym z MKS "Marina" Niesulice.

W niedzielę już pierwszy wyścig pokazał jaka jest odpowiednia strategia na wyścig. Start z pinu, lewy corner I pełny na jedną rufę wydawały się jedynym słusznym pomysłem. Rzadko kiedy żeglarstwo jest takie proste. W naszym przypadku trick leżał w realizacji tego założenia. Dwa razy dostaliśmy kary (raz podwójną) startując jako pierwszy jacht od pinu. Raz awaria, już podczas procedury startowej, skazała nas na start z prawej.

I tutaj nasz największy sukces - nie zagotowaliśmy się na żadnym etapie regat. W ekstremalnie trudnych warunkach, pomimo kilku awarii i kilku dyskusji z arbitrami daliśmy radę utrzymać koncentrację do końca. W ostatnim wyścigu musieliśmy dowieźć trzecie miejsce i dokładnie to dowieźliśmy.

Wiemy, że wiele załóg miało szansę wygrać te regaty. Gdyby nie awaria i wycofanie się z jednego wyścigu największą na to szansę miała załoga KS Iskra Amw. Również na skutek awarii ostatniego wyścigu nie popłynęła załoga SLAVA racing, dzięki czemu w ostatnim wyścigu mogliśmy sobie pozwolić na odpuszczenie walki z załogami przed nami. To będzie długi i ciekawy sezon i pomimo wygrania pierwszej rundy, nie czujemy się faworytami.

Gratulujemy wszystkim przeżycia tego weekendu 💪 i zostawiamy Was że znakomitymi fotami autorstwa Gwidon Libera 👏

Płynęliśmy w składzie:
🟢 Szymon Jabłkowski

Dziękujemy kibicom za wszystkie wyrazy wsparcia, a najbardziej rodzinie Rożków, która dobrowolnie zaznała sztynorckiej zimy, żeby obejrzeć nasz performance live 💚

Dziękujemy Nowy Sztynort za gościnę 👍 Było super, ale pięć rund z rzędu już nam wystarczy 😉 Nie możemy się doczekać ścigania pod sopockim molo 🔥

19/04/2024

Zaczynamy rozgrywki 1 Ligi Polska Liga Żeglarska ⛵

W Sztynorcie jest zimno i mokro ❄️ To nie będą łatwe regaty ;)

Jesteśmy po treningach i zbieramy siły na jutro 💪 Trzymajcie kciuki, a a wolnej chwili zobaczcie konferencję prasową przed startem pierwszej rundy.

Photos from Onboard's post 06/04/2024

Kościański Klub Żeglarski ⛵
SPORT VITA ⛵
Stowarzyszenie Puchar Soliny ⛵

Przygotowania do sezonu Polska Liga Żeglarska w pełni 🔥

22/03/2024

🟢 Szymon Jabłkowski

W takim składzie kończyliśmy poprzedni sezon i w takim rozpoczynamy 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣

Niedługo napiszemy o naszych planach startowych 💪

Na pierwszy trening schodzimy już za godzinę 🤩

20/03/2024

Dwie na wodzie ⛵⛵

W piątek pierwsze treningi 🤩

09/03/2024

Informujemy, że regaty Onboard Match Race planowane na 6-7 kwietnia nie odbędą się z powodu zbyt małej ilości zgłoszonych załóg :/

Zbieramy zgłoszenia na szkolenie meczowe z regatami grade 5, które odbędzie się w dniach 27-28 kwietnia ⛵

06/02/2024

Mecze uczą, mecze bawią 😉

Ostatnią imprezą, którą zorganizowaliśmy w ubiegłym roku były regaty Poznań Match Race. Cudem zebraliśmy 4 załogi chętne do ścigania w deszczu i 35 węzłach 🌬️ Finalnie udało nam się rozegrać trzy rundy każdy z każdym, półfinały i finały 👍

W tym sezonie mamy nadzieję zorganizować więcej regat meczowych i zachęcić szerokie grono regatowych żeglarzy do wzięcia udziału w imprezach. Nie ma lepszego sposobu na szybki żeglarski rozwój niż mecze ⛵⛵

Na regaty grade 4 i grade 3 będziemy przyjmować maksymalnie 10 załóg i będą to normalne meczowe regaty z treningami w piątki. Na szkolenia zapraszamy po 4 załogi i skupiamy się na nauce. Regaty grade 5 (oczywiście z punktami do rankingu World Sailing) robimy na koniec weekendu i również omawiamy je ze szkoleniowego punktu widzenia.

Zapraszamy do pytań i zgłoszeń ✅

05/02/2024

Nowy sezon coraz bliżej 🥰

Wiemy, że zaczynacie planowanie startów i treningów, więc spieszymy zaprezentować szkolenia, które zorganizujemy w pierwszej połowie sezonu.

🟢 Na każde z nich zapraszamy tyle załóg ile mamy łódek. Żadnego czekania na brzegu 👍
🟢 Zapewnimy Wam dużą dawkę wiedzy i umiejętności na każdym poziomie zaawansowania 💪
🟢 Ci, którzy znają nasze szkolenia wiedzą, że są prawie indywidualnie prowadzone. Każda załoga dostaje dużo czasu z trenerem na pokładzie 🤝

💰 Wpisowe
Szkolenie podstawowe i ligowe:
3300 PLN / załoga
1100 PLN / zgłoszenie indywidualne
Szkolenie meczowe z regatami:
2200 PLN / załoga

⛵ Jachty to oczywiście nasze RS21 ⛵
🌊 Akwen: jezioro Kierskie (niektórzy mówią, że kapryśny, ale nam się świetnie sprawdza) 🌊
⭐ Bazą jest komfortowy Jacht Klub Wielkopolski ⭐

Przyjmujemy zgłoszenia załogowe i indywidualne!

Do zobaczenia 👋

12/12/2023

PODSUMOWUJĄC 🙃

Wróciliśmy z Mistrzostw Europy w żeglarstwie meczowym z 7⃣ miejscem. Minęło kilka dni, odpoczęliśmy i mogę na spokojnie napisać kilka słów.

Zacznę od tego, że reprezentowaliśmy Jacht Klub Wielkopolski i płynęliśmy w składzie:
🟢 Szymon Jabłkowski

I zaczynam od składu, bo uważam, że zrobiliśmy bardzo dobrą zespołową robotę 💪 Pierwszy event całkowicie poświęciliśmy na naukę łódek i przygotowanie do ME. Skończyliśmy go na ostatnim miejscu i skumulowaliśmy odpowiednią ilość pecha, żeby od początku drugiego eventu oddawało nam w szczęściu 😉 W rundzie Round Robin (każdy z każdym) wygraliśmy tylko jeden mecz, a na początku King of the Castle (dogrywki) przegraliśmy z holenderską załogą prowadząc na ostatnim nawietrznym znaku o pół boku. Dlaczego? Podczas stawiania genakera niewpięty hals wysunął się ze spinlocka, poleciał po całym pokładzie i wysunął się z rury 🤯 Mecz przegraliśmy o pół długości. Ponieważ jeszcze nigdy nie widziałem takiej akcji, to uznałem to za dobry omen przed drugimi regatami 😉

Mistrzostwa Europy rozpoczęliśmy od bezwietrznego dnia. Na całe szczęście, bo mieliśmy trochę czasu na regenerację. mamy spore doświadczenie w zimowym żeglarstwie, ale połączenie temperatur w okolicach zera, 15 węzłów wiatru i przelotnego deszczu było wyjątkowo paskudne ❄⛵ Na drugi event zapowiadano wyższe temperatury i rzeczywiście, przedostatni dzień był "prawie wiosenny".

Pierwszy mecz jechaliśmy z załogą Larsa Hueckstadta 🇩🇪, z którym widywałem się na linii startu już nie raz. Teoretycznie miał to być najłatwiejszy mecz Round Robin. No i zaspałem 🤦‍♂️ Zacząłem słabym, spóźnionym wjazdem w prestart i obudziła mnie dopiero kara. Wiedzieliśmy, że jest to bardzo ważny punkt w kontekście walki o wejście do ćwierćfinałów. Na szczęście udało nam się oddać Niemcom karę jeszcze przed sygnałem startu. Pojechaliśmy równą halsówkę, a na pierwszym pełnym udało nam się zbudować trochę przewagi.

Drugi mecz płynęliśmy z załogą prowadzoną przez Pauline Courtois 🇫🇷 Numer 1 kobiecych załóg w światowym rankingu, zawodniczka lokalnego klubu, świetnie znająca akwen. Nie mogło być łatwo i nie było. Startowaliśmy z karą i falstartem. W meczowym żeglarstwie ciężko o gorszą sytuację 😉 I w tamtym momencie zwrócił nam się pech z pierwszego eventu. Po naprawieniu falstartu odpłynęliśmy trzy długości w prawą stronę, dostaliśmy zdecydowanie więcej wiatru i już w połowie halsówki przewaga pozwoliła nam na wykręcenie kary. Więcej szczęścia, niż rozumu 🙃

Kolejne mecze nie poszły po naszej myśli. Przegraliśmy trzy mecze z rzędu z francuskimi załogami Garreta 🇫🇷, Allix 🇫🇷 i Pierroz 🇫🇷. Szczególnie drugi z tych meczy był bolesny. W dziecinny sposób oddaliśmy pełną kontrolę, którą mieliśmy na koniec prestartu, pozwalając przeciwnikowi "odkleić się" od nas, zrobić zwrot pod nami i wystartować spod layline'u na pin 🤦‍♂️ Uciekł ważny punkt.

Dalej czekały nas derby ze świetnie dysponowaną załogą Lukasz Wosinski 🇵🇱 Jak zawsze z Wosiem, bardzo agresywny prestart. Po jednej karze dla każdej załogi, split start i... kolejny niewymuszony błąd. Falstartuję przy pinie, chociaż i ja i Oskar dalibyśmy sobie głowy obciąć, że było czysto. I wiecie co? I nie mielibyśmy głów 😉

Do końca rundy każdy z każdym udało nam się dołożyć zwycięstwa z Finneganem 🇮🇪, Escurat 🇪🇸 (po baaardzo ciasnym finiszu) i Bal 🇳🇱 (po bardzo ciekawym meczu z dwukrotnym wyjeżdżaniem daleko poza górny znak). Przegraliśmy z załogami Michelier 🇫🇷 i Mesnil 🇫🇷. Schodząc z wody mieliśmy bilans 5-6, a do rozegrania pozostały trzy flighty. Byliśmy pewni awansu do ćwierćfinałów, a tymczasem pozostałe mecze poukładały się tak, że oglądaliśmy ostatni wyścig wiedząc, że nic od nas nie zależy 😱 Gdyby Allix wygrał z Michelierem przegrywalibyśmy skomplikowany potrójny remis i odpadali z rywalizacji. Na szczęście poszło po naszej myśli i zameldowaliśmy się w ćwiartkach 👍

W meczach zasada jest taka, że zwycięzca rundy każdy z każdym wybiera sobie przeciwnika w kolejnym etapie. Ian Garreta 🇫🇷 wybrał nas, co nie było wielkim zaskoczeniem. Dużo większym zaskoczeniem była nasza wygrana w pierwszym wyścigu. W słabnącym, kręcącym wietrze i zachodzie słońca wstąpiły w nas nowe siły i wygraliśmy pierwszy ćwierćfinałowy mecz kontrolując późniejszych Mistrzów Europy na każdym boku trasy. Potem zaszło słońce i kolejnego meczu nie udało się rozegrać. Co by było gdyby...?

W sporcie gdybanie niespecjalnie ma sens 😉 Ruszyliśmy na ostatni dzień bardzo zmotywowani. Wiało dużo, padało jeszcze więcej, ale nastrój w załodze był fenomenalny. Mniej fenomenalne było nasze pływanie. W pierwszym prestarcie uderzyliśmy masztem w drzewo 🌳 Serio. Na akwenie Bedanne można podpływać pod sam brzeg. Już w poprzednich prestartach ocieraliśmy się salingami o gałęzie, ale tym razem przegiąłem. Stanęliśmy, na Oskara posypały się gałęzie, a Garreta popłynął. Drugi mecz wyglądał jeszcze gorzej. Zdecydowanie przegraliśmy prestart, na trasie było jeszcze gorzej i tym samym francuska załoga zasłużenie awansowała do półfinałów, a my pożegnaliśmy się z rywalizacją. Zostało na kibicowanie załodze Wosia, które też nam nie poszło 🙃

Końcowa klasyfikacja prezentuje się tak:
🥇 Garreta 🇫🇷
1⃣0⃣ Escurat 🇪🇸
1⃣1⃣ Finnegan 🇮🇪
1⃣2⃣ Hueckstadt 🇩🇪

Francuzi zdominowali te regaty i moim zdaniem kwestia akwenu i łódek nie gra tutaj większej roli. Francja stała się meczową potęgą dzięki regularnym imprezom niższego i wyższego grade'u, finansowaniu imprez przed samorządy oraz włączeniu meczy w powszechny system szkolenia żeglarskiego. Nic tylko gratulować!

Uwaga, teraz przejdę do chwalenia załogi 😍 Zupełnie szczerze, zrobiliśmy świetną robotę. Pływanie było wyraźnie lepsze każdego dnia, wynik jest w granicach oczekiwań, a to wszystko pomimo tego, że:
🔸 Lufthansa zabrała nam dzień treningowy 😉
🔸 Natalia była pierwszy raz na meczach
🔸 Pierwszy raz byliśmy takim składem na łódce
🔸 Przez całe regaty byłem chory, Basia zmagała się z kontuzją pleców, Oskar z kontuzją nadgarstka, a Kasia w ostatnim meczu round robinu spadła do kokpitu na plecy i resztę regat płynęła sztywna.
Dobrze, że nikt nie zginął 🙃

Uwaga, teraz będę chwalił innych! Fenomenalną robotę zrobiła Komisja regatowa dowodzona przez Anne Malledant 👍 Łącznie 7 dni ścigania w trudnych warunkach, na trudnym akwenie, a to wszystko poprowadzone sprawnie. Komunikacja z zawodnikami również na najwyższym poziomie 👏 Zespół arbitrów też spisał się bez zastrzeżeń, a jak wiemy, rzadko się zdarza, żeby zawodnicy nie narzekali na arbitrów 😉 Ogromne podziękowania należą się całej społeczności klubu Club de Voile Saint-Aubin-Elbeuf / CVSAE 👏 Czuliśmy się świetnie i planujemy wrócić za rok!

Photos from Onboard's post 09/12/2023

Kończymy meczowe Mistrzostwa Europy na 7️⃣ pozycji ⛵

W deszczu i silnym wietrze przegrywamy dzisiaj dwa mecze z Garretą 🇫🇷 i odpadamy w ćwierćfinałach. Z ciekawostek - jeszcze nigdy nie zdarzyło nam się przegrać meczu waląc w drzewo 🌳 Takie atrakcje tylko na akwenie w Bedanne 😉

Wracamy do Polski skąd napiszemy więcej o całych regatach. Dziękujemy za wsparcie 👏

08/12/2023

Co za dzień 🙃

W ostatnich meczach Round Robin:
🇳🇱 Bal 0-1 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Mesnil 1-0 Onboard 🇵🇱
🇪🇦 Escurat 0-1 Onboard 🇵🇱

Pozostałe mecze ułożyły się w taki sposób, że okazało się, że awansowaliśmy do ćwierćfinałów o jakieś 20 centymetrów 😅

W ćwierćfinałach zostaliśmy wybrani przez zwycięzców i póki co...
🇫🇷 Garreta 0-1 Onboard 🇵🇱

Wygraliśmy pierwszy mecz ćwierćfinałów w 5 węzłach wiatru, drugi popłyniemy w 30 💨 Jutro wiatr, deszcz i finały ⛵ Już nie możemy się doczekać 👍

Photo: Patrick Deroualle

07/12/2023

Walczymy 💪

Kolejne mecze to:
🇵🇱 Wosiński 1-0 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Michelier 1-0 Onboard 🇵🇱
🇨🇮 Finnegan 0-1 Onboard 🇵🇱

Przegrywamy często na własne życzenie. W polskich derbach na ten sam błąd zegarka złapaliśmy karę na wjazd w pole startowe i falstart 🤦

Nie zmienia to tego, że... Wosiu wszedł na te łódki jak do dużego pokoju. Są szybcy, sprawni na manewrach i jak zawsze agresywni w prestartach. Dobrze się ogląda polską załogę w takiej formie 👏

Wyniki po dwóch dniach Mistrzostw Europy:
12. Hueckstadt 🇩🇪 1-7

Photo: Patrick Deroualle 📸

07/12/2023

Po pierwszej połowie dnia mamy bilans 2-3 👍 mogło być o punkt więcej, ale mogło też być o punkt mniej 😉

Prestarty, które w poprzednich regatach były mocnym punktem, w pierwszych pięciu wyścigach były nieudane. Natomiast zdecydowanie lepiej czujemy się z prędkością. Francuskie załogi już nie odjeżdżają nam na każdym boku 😉

Wyniki:
🇩🇪 Hueckstadt 0-1 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Courtois 0-1 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Garreta 1-0 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Allix 1-0 Onboard 🇵🇱
🇫🇷 Pierroz 1-0 Onboard 🇵🇱

Teraz 5 flightów przerwy i wracamy do walki 💪

06/12/2023

Płyniemy 5 flightów z rzędu, a potem wsiada HRM Racing Yacht Club 💪 Oni pojadą 10 kolejnych 🤯

Nie wygląda jakbyśmy mieli dzisiaj zacząć. Wieje równe zero.

No to czekamy ❄️

06/12/2023

Rozpoczynamy meczowe Mistrzostwa Europy International Bedanne's Cup - Viking's Cup 👍

W barwach Jacht Klub Wielkopolski i w składzie:
🟢 Szymon Jabłkowski

Wyniki możecie śledzić na matchracingresults.com 😉

Photos from Onboard's post 03/12/2023

Co mogliśmy zepsuć, to już zepsuliśmy 😅

Jesteśmy po dwóch dniach regat przygotowawczych do Mistrzostw Europy ⛵ Wynik jest bardzo słaby. Z 1 zwycięstwem i 8 porażkami zajmujemy ostatnie miejsce po rundzie każdy z każdym. Moglibyśmy długo pisać o wymówkach, ale ważne jest to, że zrobiliśmy kawał dobrego treningu 👍

Coraz lepiej funkcjonujemy w nowej 5-osobowej załodze, zaprzyjaźniamy się z Benneteau 7.5 i z trudnym akwenem w Bedanne, który pomimo podobieństwa do Kiekrza zachowuje się zupełnie inaczej. Przetestowaliśmy się w różnych warunkach wiatrowych i na pewno wyjazd na ME nie miałby sensu bez tych regat.

Gratulacje należą się organizatorom International Bedanne's Cup - Viking's Cup 👏 Stworzyli bardzo przyjemne wydarzenie, a Komisja Regatowa i zespół arbitrów spisują się bez zarzutu 👍

Jutro czeka nas tylko ewentualne King of the Castle, więc poświęcony dzień na regenerację i naprawy po kontuzjach. Ściganie w 20 węzłach i 3 stopniach nie jest łatwe 😉

Płyniemy w składzie:
🟢 Oskar Rozek

Trzymajcie kciuki, a my walczymy 💪

Photos: Patrick Deroualle 👏

02/12/2023

Wiele się zadziało przez ostatnie dwie doby 😂

Lufthansa pozbawiła nas treningu, ale całe pierwsze regaty potraktujemy treningowo. Dzisiaj rozpoczynamy Viking Cup - rozgrzewkę przed Mistrzostwami Europy 👍

Póki co, czekamy w sali klubowej na jakikolwiek wiatr. Na zewnątrz 0 stopni ❄️

The Pairing List is out !

26/11/2023

Organizatorzy International Bedanne's Cup - Viking's Cup opublikowali listy startowe na event przygotowawczy oraz na same Mistrzostwa Europy ❗

Stawka prezentuje się tak:
68 🇳🇱 BAL
112 🇵🇱 JABŁKOWSKI
167 🇪🇸 ESCURAT
391 🇵🇱 WOSIŃSKI (HRM Racing Yacht Club)
NR 🇩🇪 HUECKSTADT
NR 🇨🇭 SURI

Lista wygląda jakby Francuzi mieli nie mieć problemu ze zgarnięciem kompletu medali, ale meczowe rankingi ostatnio nie odzwierciedlają siły poszczególnych ekip. Z pewnością gospodarze będą rozpływani i będą znać łódki, ale w meczach wszystko może się wydarzyć ⛵⚡⛵

Cieszymy się też, że nie będziemy sami :) Poza nami Polskę będzie reprezentować HRM Racing z Łukaszem Wosińskim za sterem 💪

17/11/2023

Tym razem bez naszego udziału, ale zachęcamy 👍

Zimowe żeglarstwo też jest super ⛵❄

14/11/2023

Jak już część z Was zauważyła poszerzyliśmy skład 🤩

Do załogi dołącza Natalia Malinowska, zawodniczka Jacht Klub Wielkopolski 💪 W systemie ligowym pokazała się ze znakomitej strony podczas startów w Wielkopolska Liga Żeglarska oraz finale Ligi Żeglarskie w Sztynorcie ⛵ Dzięki temu jachty RS21 już zna, ale podczas meczowych Mistrzostw Europy wyzwaniem będzie wejście do 5-osobowej załogi i pierwszy start w meczach ⚡

Natalia, welcome Onboard 👍🟢

06/11/2023

Zaczynamy tydzień od dobrej wiadomości ❗

Jedziemy do Francji na meczowe Mistrzostwa Europy w charakterze reprezentacji Polski 🇵🇱

Dziękujemy Polski Związek Żeglarski 👍

⛵⚡⛵

Photos from Onboard's post 22/10/2023

Zakończyliśmy pierwsze regaty meczowe w historii Onboard ⛵🟢⛵

Podczas Poznań Match Race doświadczyliśmy pełnego przekroju warunków pogodowych. Od zimna i silnego wiatru w piątek, przez sobotę rozpoczętą od mgły, a zakończoną piękną słoneczną pogodą, aż po mnóstwo deszczu podczas niedzielnych finałów.

Wyniki przedstawiają się następująco:

🥈 Sekcja Żeglarska AWF Poznań Maciek Oleksiuk
🥉 Paweł Pablo Kurzawa
4️⃣ Marcin Macioszek

Kolejne regaty meczowe na wiosnę ☀️ już niedługo opublikujemy kalendarz 🗓️

Chcesz aby twoja firma była na górze listy Siłownia I Obiekt Sportowy w Poznan?
Kliknij tutaj, aby odebrać Sponsorowane Ogłoszenie.

Kategoria

Strona Internetowa

Adres

Poznan

Inne Sport w Poznan (pokaż wszystkie)
Winner Szkoła Windsurfingu i Tenisa Winner Szkoła Windsurfingu i Tenisa
Wilków Morskich 13
Poznan, 60-480

Uczymy z pasją! Tenis, windsurfing, wingfoil, windfoil, golf, narty! Półkolonie dla dzieci 8-14 lat, zajęcia PRO-WIND/WING/FOIL dla młodzieży 13-18 lat. Eventy dla firm, szkolenie.

Ja tam wierze Ja tam wierze
Mi
Poznan

Fanpage poświecony dla kibiców naszej rezprezentacji, którzy zawsze wierzą!

Charytatywne wydarzenia sportowe - Poznań Charytatywne wydarzenia sportowe - Poznań

Pomagajmy poprzez sport!

Running Machine Running Machine
Poznan

Projekt Running Machine ma na celu stworzyć z człowieka Maszynę do Biegania i bicie biegowych rekordów świata na dystansach od 400 m do maratonu. Razem z grupą specjalistów z różny...

Perazzi Polska Perazzi Polska

Od 2023 roku wyłączny dystrybutor marki Perazzi w Polsce. #perazzipolska

PSKT - Taekwon-Do KIDS Poznań PSKT - Taekwon-Do KIDS Poznań
Winogrady 11

Oficjalna strona Grupy KIDS Poznańskiego Sportowego Klubu Taekwon-Do

Najlepsze Suplementy Najlepsze Suplementy

Poznaj najlepsze suplementy diety. Najwyższa jakość w przystępnej cenie. Odwiedź nas i kup :)

UKS Energetyk Poznań UKS Energetyk Poznań
Poznan, 60-479

Sporty walki

Mandrilla Climbing Holds Mandrilla Climbing Holds
Poznan, 61-758

Let's plywood

Biegające Krejzole Biegające Krejzole
Poznan

Nudzisz się nie masz co ze sobą zrobić? Wpadnij do nas na wspólne tuptanie przy dużej dawce hum